Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 ώρες πριν, EuphangeL είπε

11 χρόνια μετά, έχωσες ακόμα μια 10/10 ανάλυση

Είσαι ωραίος και μετράς

Χαχα, τι θυμήθηκες. Εκείνη του ADSL ήταν 10/10 σίγουρα, όχι μόνο τα είχα μελετήσει αλλά τα είχα τεστάρει όλα τα σενάρια με iperf. Τώρα για τους φορτιστές και βενζινάδικα/φορτιστάδικα είναι πολλά τα "αν" και οι παραδοχές.

Στις 30/9/2025 στις 9:19 ΠΜ, manolis940 είπε

Έχεις δίκιο για το 30 λεπτά. Μάλλον το είδα λάθος. Τώρα για το 100% επιμένω πήγαινε στο ίδιο video που έβαλες στο 12:15 

Ακριβώς στο 12:15 έχει το μήνυμα "As you cycle the battery, harmful compounds dissolve iron, and deposit it onto the negative electrode (consuming lithium)." Και μετά λέει ότι τα τεστ της έρευνας έγιναν σε 40 και 55C για να μπορεί να υπάρξει γρήγορο αποτέλεσμα. Και μετά λέει πως θα διαρκέσει για τη ζωή του οχήματος, 200 χιλιάδες μίλια, ή και παραπάνω.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο να μετρήσουμε τη διαφορά ο ένας να φορτίζει 75-100 κάθε μέρα και ο άλλος 10-60 κάθε δύο μέρες και 1 φορά στις 15 μέρες στο 100%. Η διαφορά στα 10 χρόνια θα είναι μικρή, αλλά σίγουρα ο 1ος θα έχει λίγο χειρότερη κατάσταση. Κανείς δεν λέει πως ο πρώτος θα πρέπει να την πετάξει στα 10 χρόνια ενώ ο δεύτερος θα είναι ΟΚ. Η διαφορά θα είναι μικρή. Πάντως τα 200 χιλιάδες μίλια δεν είναι τίποτα για ένα ταξιτζή πχ. Εκεί θέλουμε εκατομμύρια μίλια.

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 1
Δημοσ.
Στις 29/9/2025 στις 7:24 ΜΜ, malakudi είπε

Όμως εδώ έρχεται το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών. Μπορούν να φορτίσουν για 30 ή περισσότερα λεπτά σε μία δραστηριότητα. Η πιο κλασική είναι το super market. Πας 4 φορές το μήνα, άρα ορίστε αμέσως όλες οι 30λεπτες φορτίσεις που χρειάζεσαι. Και δεν είναι φυσικά μόνο τα supermarket, μεγάλα εμπορικά κέντρα, μεγάλα parking (πχ κοντά σε στάσεις μετρό) θα μπορέσουν να παίξουν αυτό το ρόλο ώστε τελικά να μη χρειάζονται καν "φορτιστάδικα" ούτε να γεμίσουμε τους δρόμους φορτιστές.

Τα σούπερ μάρκετ, όπου έχουν πάρκινγκ (γιατί τα περισσότερα στο κέντρο δεν έχουν) έχουν αυτή τη στιγμή 3-4 θέσεις φόρτισης κάθε 200 θέσεις πάρκινγκ (συν ότι κλείνουν τα γκαράζ τους το βράδυ, αν μιλάμε για εσωτερικό πάρκινγκ). Τα εμπορικά έχουν κάτι αντίστοιχο σε ποσοστό θέσεων φόρτισης. Μεγάλα πάρκινγκ κοντά στο Μετρό δεν υπάρχουν. 

Προϋποθέτεις ότι όλες αυτές οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα εγκαταστήσουν μαζικά φορτιστές.

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, majunior είπε

Τα σούπερ μάρκετ, όπου έχουν πάρκινγκ (γιατί τα περισσότερα στο κέντρο δεν έχουν) έχουν αυτή τη στιγμή 3-4 θέσεις φόρτισης κάθε 200 θέσεις πάρκινγκ (συν ότι κλείνουν τα γκαράζ τους το βράδυ, αν μιλάμε για εσωτερικό πάρκινγκ). Τα εμπορικά έχουν κάτι αντίστοιχο σε ποσοστό θέσεων φόρτισης. Μεγάλα πάρκινγκ κοντά στο Μετρό δεν υπάρχουν. 

Προϋποθέτεις ότι όλες αυτές οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα εγκαταστήσουν μαζικά φορτιστές.

παντως με τα ελαχιστα αμαξια που βλεπω να φορτιζουν εξω (λογικο αφου οι τιμες ειναι αστειες) δεν εχουν λογο να βαλουν περισσοτερους ουτε να αναβαθμισουν τους υπαρχοντες. αυτοι περιμενουν να πουληθουν περισσοτερα αμαξια και οι πελατες περιμενουν να πεσουν οι τιμες φοτισης και να αυξηθουν οι φορτιστες. θα περιμενουν και οι δυο μαλλον.

  • Like 1
  • Haha 2
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

παντως με τα ελαχιστα αμαξια που βλεπω να φορτιζουν εξω (λογικο αφου οι τιμες ειναι αστειες) δεν εχουν λογο να βαλουν περισσοτερους ουτε να αναβαθμισουν τους υπαρχοντες. αυτοι περιμενουν να πουληθουν περισσοτερα αμαξια και οι πελατες περιμενουν να πεσουν οι τιμες φοτισης και να αυξηθουν οι φορτιστες. θα περιμενουν και οι δυο μαλλον.

Καταρχήν δε γνωρίζω αν οι θέσεις φόρτισης αποφέρουν σοβαρά έσοδα σε ένα σούπερ μάρκετ ή απλά τις βάζει ως παροχή (δλδ marketing) για να έρθουν οι πελάτες. Αν δεν αποφέρει άμεσο και σημαντικό έσοδο, συνήθως υπάρχει όριο στο πόση προσπάθεια κάνεις μέσω τέτοιου είδους, "πλάγιων" παροχών.

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, majunior είπε

Καταρχήν δε γνωρίζω αν οι θέσεις φόρτισης αποφέρουν σοβαρά έσοδα σε ένα σούπερ μάρκετ ή απλά τις βάζει ως παροχή (δλδ marketing) για να έρθουν οι πελάτες. Αν δεν αποφέρει άμεσο και σημαντικό έσοδο, συνήθως υπάρχει όριο στο πόση προσπάθεια κάνεις μέσω τέτοιου είδους, "πλάγιων" παροχών.

oταν πουλας το ρεύμα χ5 πανω σιγουρα τους δινει εσοδα

  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, chek2fire είπε

στο τελος τους εσβησε ολους η byd. Μου κανει εντυπωση ομως οι πωλησεις της toyota(ειχε ηλεκτρικα το 2013?) και της chevrolet

Η toyota λογικά το leaf; 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, majunior είπε

Προϋποθέτεις ότι όλες αυτές οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα εγκαταστήσουν μαζικά φορτιστές.

Η ζήτηση θα οδηγήσει την προσφορά. 4 στις 200 είναι πάνω από το ποσοστό ηλεκτρικών σήμερα που είναι περίπου 0,5%. Όταν τα ηλεκτρικά θα είναι 50% θα είναι αντίστοιχες και οι θέσεις φόρτισης.

2 ώρες πριν, majunior είπε

Καταρχήν δε γνωρίζω αν οι θέσεις φόρτισης αποφέρουν σοβαρά έσοδα σε ένα σούπερ μάρκετ ή απλά τις βάζει ως παροχή (δλδ marketing) για να έρθουν οι πελάτες. Αν δεν αποφέρει άμεσο και σημαντικό έσοδο, συνήθως υπάρχει όριο στο πόση προσπάθεια κάνεις μέσω τέτοιου είδους, "πλάγιων" παροχών.

Σήμερα όχι, τι να προσφέρουν 2 θέσεις στις 100. Τα μεγάλα supermarket με μεγάλα parking στο μέλλον θα μπορούν να έχουν μεγάλο κέρδος από την πώληση ενέργειας - αρκεί να επενδύσουν σε στέγαστρα με φωτοβολταϊκά και μπαταρίες γιατί το peak των πελατών είναι σε συγκεκριμένες ώρες. Τα LIDL εδώ στη περιοχή μου έχουν γεμίσει φωτοβολταϊκά την οροφή για την εξυπηρέτηση της ίδιας της επιχείρησης. Στο μέλλον θα μπορούν να κάνουν το ίδιο και στις θέσεις parking και να πουλάνε φθηνή φόρτιση που και κέρδος θα τους αφήνει και θα φέρνουν πελάτες στην επιχείρηση. Όλα αυτά βέβαια απαιτούν μια κρίσιμη μάζα και στην Ελλάδα είμαστε μακρυά ακόμα από αυτήν.

  • Like 3
Δημοσ.
5 ώρες πριν, chek2fire είπε

oταν πουλας το ρεύμα χ5 πανω σιγουρα τους δινει εσοδα

Καμια φορτιση σε σουπερμάρκετ δεν κοστιζει x5 απο την φορτιση στο σπιτι.

Οι περισσότεροι στο σπιτι εχουν κατα μ.ο κοστος 0.20-0.25€/kwh(καποιοι εχουν λιγο λιγοτερο και καποιοι περισσοτερο).

Οι περισσότεροι φορτιστες σε σουπερμάρκετ χρεωνουν 0.40€/kwh, δηλαδη διπλασιο κοστος,οχι x5. 

  • Like 4
Δημοσ.
15 ώρες πριν, malakudi είπε

Και μετά λέει ότι τα τεστ της έρευνας έγιναν σε 40 και 55C

Ακριβώς αυτό είναι μία μη φυσιολογική συνθήκη test για μία μπαταρία. Είναι ένας καλός λόγος για να έχεις πολύ υψηλότερο degration απ' ότι θα είχες σε φυσιολογικές συνθήκες πχ 20 βαθμών. 

Το εξηγεί μέσα το video γι αυτό και καταλήγει ότι το leave it plug in της Tesla δεν είναι κάποια συνωμοσία για να μας  διαλύσει τις μπαταρίες. 

16 ώρες πριν, malakudi είπε

Σίγουρα δεν είναι εύκολο να μετρήσουμε τη διαφορά ο ένας να φορτίζει 75-100 κάθε μέρα και ο άλλος 10-60 κάθε δύο μέρες και 1 φορά στις 15 μέρες στο 100%. Η διαφορά στα 10 χρόνια θα είναι μικρή, αλλά σίγουρα ο 1ος θα έχει λίγο χειρότερη κατάσταση. Κανείς δεν λέει πως ο πρώτος θα πρέπει να την πετάξει στα 10 χρόνια ενώ ο δεύτερος θα είναι ΟΚ. Η διαφορά θα είναι μικρή. Πάντως τα 200 χιλιάδες μίλια δεν είναι τίποτα για ένα ταξιτζή πχ. Εκεί θέλουμε εκατομμύρια μίλια.

Όταν λέμε μικρή; Μικρό είναι και το 5% μικρό είναι και το 0,3%. 

 

Δημοσ.
14 hours ago, haHa said:

Οι περισσότεροι στο σπιτι εχουν κατα μ.ο κοστος 0.20-0.25€/kwh(καποιοι εχουν λιγο λιγοτερο και καποιοι περισσοτερο).

Το ξέρω ότι έγραψες και πιο λίγο αλλά δεν ειναι κάπως πολύ αυτό που λες;

image.png.638bb2388655759b4c3a7bbb664e1448.png

για 497kwh, δλδ 0,161

(Τριφασικό, 10 ευρώ πάγιο, 0,085)

  • Like 1
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, greg4 είπε

Το ξέρω ότι έγραψες και πιο λίγο αλλά δεν ειναι κάπως πολύ αυτό που λες;

image.png.638bb2388655759b4c3a7bbb664e1448.png

για 497kwh, δλδ 0,161

(Τριφασικό, 10 ευρώ πάγιο, 0,085)

Εγώ έχω μηδενίσει τη ΔΕΗ αλλά μου τα παίρνει ο δήμος η ερτ ο αδμηε και ο δεδδηε...

image.png.d3aab3b3077b66a88936198c534ca37e.pngimage.png.e464c7e0f0ed08d07ead6a9f98815828.png

  • Sad 1
  • Haha 2
Δημοσ.
3 ώρες πριν, greg4 είπε

Το ξέρω ότι έγραψες και πιο λίγο αλλά δεν ειναι κάπως πολύ αυτό που λες;

image.png.638bb2388655759b4c3a7bbb664e1448.png

για 497kwh, δλδ 0,161

(Τριφασικό, 10 ευρώ πάγιο, 0,085)

Καποιοι οπως ειπα εχουν λιγοτερο, καποιοι περισσοτερο. Οπως μπορεί να βρεις και φθηνοτερο κοστος kwh απο 0.40€ σε φορτιστές. 

  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, manolis940 είπε

Ακριβώς αυτό είναι μία μη φυσιολογική συνθήκη test για μία μπαταρία. Είναι ένας καλός λόγος για να έχεις πολύ υψηλότερο degration απ' ότι θα είχες σε φυσιολογικές συνθήκες πχ 20 βαθμών. 

Το εξηγεί μέσα το video γι αυτό και καταλήγει ότι το leave it plug in της Tesla δεν είναι κάποια συνωμοσία για να μας  διαλύσει τις μπαταρίες. 

Όταν λέμε μικρή; Μικρό είναι και το 5% μικρό είναι και το 0,3%. 

 

Δε μπορεί να γίνει μελέτη αλλιώς, θα πρέπει να περιμένουμε 10+ χρόνια να δούμε τι θα γίνει.

Το "leave it plugged in" για μένα είναι λάθος αν ο κύκλος σου από φόρτιση σε φόρτιση είναι ένα 25% και είσαι συνέχεια γεμάτος.

Μικρή σημαίνει εκεί που θα έχεις degradation λόγω ηλικίας και κατανάλωσης Χ%, με μη προσεκτική χρήση, θα έχεις Χ+Υ%, όπου Υ δε θα είναι πάνω από το 30% του Χ. Δηλαδή αν θα είχες 10% κάνοντάς τα όλα τέλεια, θα έχεις 13%. Μπορεί και 12 ή 11. Σίγουρα δε θα έχεις 20%. Για να έχεις πολύ παραπάνω degradation θα πρέπει να είχες κάποιο πρόβλημα, πχ να μη δουλεύει σωστά η ψύξη της μπαταρίας (όπως συνέβαινε στα Leaf που δεν είχαν υδρόψυξη)

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...