Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, malakudi είπε

Το ιδανικό είναι κύκλος φόρτισης 0-25 αλλά ΟΚ αυτό είναι πολύ δύσχρηστο

Αυτο από που προκύπτει;

Ρωτάω γιατί μέχρι τώρα ήξερα πως είναι "καταστροφή" να αδειάζει η λιθίου, λόγω μεγάλης πτώσης της τάσης κλπ κλπ

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Doubt είπε

Αυτο από που προκύπτει;

Ρωτάω γιατί μέχρι τώρα ήξερα πως είναι "καταστροφή" να αδειάζει η λιθίου, λόγω μεγάλης πτώσης της τάσης κλπ κλπ

Το αναφέρει η έρευνα και ναι αναφέρει και πως είναι ρίσκο να πάει στο 0. Όμως το 0% που βλέπεις σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι το πραγματικό 0, υπάρχει bottom buffer, ως και 5%

Πάμε τώρα στο άλλο θέμα που θέσατε, το αν μπορούν να γίνουν όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά, ειδικά στο λεκανοπέδιο Αττικής. Στην υπόλοιπη χώρα θεωρώ πως μπορούν εύκολα.

Στην Αττική έχουμε 3,3 περίπου εκατομμύρια αυτοκίνητα. Έχουμε και 630 βενζινάδικα. Άρα αντιστοιχούν περίπου 5200 αυτοκίνητα ανά βενζινάδικο. Κάθε αυτοκίνητο κάνει κατά μέσο όρο 15.000km το χρόνο, δηλαδή 1250 km το μήνα. Μπορούμε να πούμε πως κατά μέσο όρο χρειάζεται γέμισμα 1 φορά στις 2 βδομάδες. Κάθε γέμισμα παίρνει 3 λεπτά. Οπότε 5200*3*2=31200 λεπτά το μήνα, 43200 λεπτά έχει ο μήνας, άρα μαθηματικά βγαίνει.

Αν τα βενζινάδικα γίνουν φορτιστάδικα, με το "γέμισμα" να απαιτεί σήμερα 15+15=30 λεπτά για δύο φορτίσεις 10-60, και με τα ηλεκτρικά να χρειάζονται 3 πλήρεις φορτίσεις για 1250km, θα θέλουμε 5200*30*3=468000 λεπτά φόρτισης. Ακόμα κι αν φορτίζουν 4 οχήματα ταυτόχρονα, πάλι δεν φτάνουν. Θα χρειάζονταν τριπλάσιες τουλάχιστον θέσεις, τα 630 βενζινάδικα να γίνουν πάνω από 2000 φορτιστάδικα. Πιθανότατα τα διπλάσια από αυτά αφού κανείς δε θα πήγαινε να φορτίσει για 15 λεπτά στις 3 τη νύχτα.

Όμως εδώ έρχεται το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών. Μπορούν να φορτίσουν για 30 ή περισσότερα λεπτά σε μία δραστηριότητα. Η πιο κλασική είναι το super market. Πας 4 φορές το μήνα, άρα ορίστε αμέσως όλες οι 30λεπτες φορτίσεις που χρειάζεσαι. Και δεν είναι φυσικά μόνο τα supermarket, μεγάλα εμπορικά κέντρα, μεγάλα parking (πχ κοντά σε στάσεις μετρό) θα μπορέσουν να παίξουν αυτό το ρόλο ώστε τελικά να μη χρειάζονται καν "φορτιστάδικα" ούτε να γεμίσουμε τους δρόμους φορτιστές.

To 15+15 για δύο φορές 10-60 το πετυχαίνουν αρκετά αυτοκίνητα σήμερα, όχι πχ το Dolphin που φορτίζει αργά (θέλει σχεδόν 30 λεπτά για το 10-60), το δικό μου παλιό ID3 θέλει 20+20 κτλ. Αλλά από δω και πέρα όλο και περισσότερα αυτοκίνητα θα έχουν το 15+15 και σιγά σιγά θα πέσουμε στο 10+10.

  • Like 5
Δημοσ.
5 ώρες πριν, Radiatedsoul είπε

καμια σχεση η τιμη που θα φορτισεις σε θεση φορτισης , με αυτην που θα φορτιζες σπιτι σου. Ειναι χ4 - χ5 η τιμη επανω

Δεν ισχυει, μην γράφουμε οτι να ναι.

Η τιμη στο σπιτι αν εισαι σε φθηνο τιμολόγιο ειναι περιπου 0.25€/kWH (ερχεται χοντρικα 3.75€/100χλμ) και η τιμη σε εναν τυπικο AC φορτιστη σε σουπερμάρκετ ειναι 0.40€/kWh (ερχεται χοντρικα 6€/100χλμ). 

  • Like 1
Δημοσ.

Σε φθηνό σταθερό τιμολόγιο (0,09) και εφ' όσον δε σε πιάσει το υψηλό ΥΚΩ, η τιμή είναι γύρω στο 0,15-0,16. Αν σε πιάνει το υψηλό ΥΚΩ ναι φτάνει και 0,25. Αν ήδη έχεις κατανάλωση σπιτιού 500KWh το μήνα και δεν έχεις διζωνικό, όλη η φόρτιση πάει στο υψηλό ΥΚΩ. Αν έχεις διζωνικό και φορτίζεις το βράδυ και το πρωί στο Σ/Κ, τότε δε σε πιάνει ακόμα κι αν έχεις 500KWh το μήνα για το σπίτι.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, malakudi είπε

Λίγο καθυστερημένα σε αυτά που λέγατε για το 100% στις LFP

Επιστημονικό άρθρο που εξηγεί γιατί η φόρτιση στο 100% και η συχνή παραμονή τους σε αυτό το επίπεδο φόρτισης είναι επιβλαβής για την υγεία της μπαταρίας

https://iopscience.iop.org/article/10.1149/1945-7111/ad6cbd/pdf

Βίντεο που εξηγεί με απλά λόγια το παραπάνω άρθρο (και όχι μόνο)

Όταν το voltage είναι υψηλό, τότε είναι πιο έντονη η δημιουργία ενοχλητικών χημικών αντιδράσεων μέσα στη μπαταρία.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνει κάποιος με LFP; Πρέπει να φορτίζει συχνά στο 100% για να μπορεί το BMS να είναι calibrated. Δε πρέπει να μένει στο 100% για αρκετές ώρες - μέρες. Και κυρίως ΔΕ πρέπει να δουλεύεις τη μπαταρία σε ένα κύκλο από το 75 ως το 100 συνέχεια. Αν πχ έχεις 60KWh όπως το Dolphin και κάνεις κάθε μέρα 100km με 15KWh (25%), το να φορτίζεις κάθε βράδυ στο 100% και να γυρνάς στο 75% σπίτι και να ξαναφορτίζεις, κάθε μέρα, είναι ίσως το πιο καταστροφικό. Αν φορτίσεις στο 100%, κάνε 4 μέρες να ξαναφορτίσεις να πέσει στο 0% (ή εκεί κοντά) και ξαναφόρτισε στο 100%. Κι αν μπορείς φρόντισε να είναι στο 100% λίγη ώρα πριν αναχωρήσεις. Επειδή αυτό είναι δύσκολο είναι προτιμότερο ένας κύκλος φόρτισης 10-60 και μία στο τόσο να πηγαίνεις στο 100% (ή φυσικά αν ακολουθεί μακρινό ταξίδι). Το ιδανικό είναι κύκλος φόρτισης 0-25 αλλά ΟΚ αυτό είναι πολύ δύσχρηστο.

Τώρα, τι συμβαίνει όταν δεν είναι calibrated η μπαταρία; Το σύνηθες είναι να υποτιμά το SoC - γιατί αν το υπερτιμά μπορεί να νομίζεις ότι έχεις 20% και ξαφνικά να σου δείξει 0!  Ποιο είναι το πρόβλημα να υποτιμά το SoC αν δουλεύεις 10-60; Ότι μπορεί στη πραγματικότητα να δουλεύεις 40-90 που είναι χειρότερο για τη μπαταρία! Δεν έχω LFP μπαταρία στο αυτοκίνητο αλλά έχω στα φωτοβολταϊκά (Huawei high voltage LFP) και έχω δει από το 67% να πηγαίνει στο 100% αρκετές φορές.

 

 

Πήγαινε μια βόλτα μέχρι το conclusion. 

Ακριβώς στο ίδιο video έχω αναφερθεί πιο πίσω για το ότι μπορείς να φορτίζεις άφοβα την μπαταρία σου στο 100% αν είναι LFP και φυσικά όπως έχει την ίδια απορία και ο δημιουργός του video και στην απαντάει, οι κατασκευαστές δεν είναι ηλίθιοι για να σου γράψουν στα manual για το πως να καταστρέψεις την μπαταρία σου. 

13 ώρες πριν, malakudi είπε

To 15+15 για δύο φορές 10-60 το πετυχαίνουν αρκετά αυτοκίνητα σήμερα, όχι πχ το Dolphin που φορτίζει αργά (θέλει σχεδόν 30 λεπτά για το 10-60), το δικό μου παλιό ID3 θέλει 20+20 κτλ. Αλλά από δω και πέρα όλο και περισσότερα αυτοκίνητα θα έχουν το 15+15 και σιγά σιγά θα πέσουμε στο 10+10.

Το Dolphin φορτίζει με 88KW σε DC. Πέραν του θεωρητικού που μπορώ να σου γράψω σε φορτιστή από 25% σε 100% έχω πάει σε 50 λεπτά και αν δεν κάνω λάθος αυτό γιατί η ταχύτητα μετά το 80% πέφτει. Δεν πρόλαβα να το δω σίγουρα. Πάντως το 10-60 σε 40 είναι εκτός πραγματικότητας. 

 

9 ώρες πριν, haHa είπε

Η τιμη στο σπιτι αν εισαι σε φθηνο τιμολόγιο ειναι περιπου 0.25€/kWH (ερχεται χοντρικα 3.75€/100χλμ) και η τιμη σε εναν τυπικο AC φορτιστη σε σουπερμάρκετ ειναι 0.40€/kWh (ερχεται χοντρικα 6€/100χλμ). 

Έχω βάλει όλες τις μεταβαλόμενες τιμές μέσα και μου βγαίνει στα 0,167kWh. Βέβαια έχω κάνει μπλε τιμολόγιο πριν κάνα χρόνο αλλά είδα ότι και τώρα υπάρχουν ακόμη χαμηλότερα μπλε. 

Επεξ/σία από manolis940
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Πήγαινε μια βόλτα μέχρι το conclusion. 

Ακριβώς στο ίδιο video έχω αναφερθεί πιο πίσω για το ότι μπορείς να φορτίζεις άφοβα την μπαταρία σου στο 100% αν είναι LFP και φυσικά όπως έχει την ίδια απορία και ο δημιουργός του video και στην απαντάει, οι κατασκευαστές δεν είναι ηλίθιοι για να σου γράψουν στα manual για το πως να καταστρέψεις την μπαταρία σου. 

Όχι, δεν είναι άφοβα να το φορτίσεις στο 100% Σάββατο μεσημέρι αν θα κινήσεις ξανά το αυτοκίνητο Δευτέρα πρωί. Ούτε είναι άφοβο να φορτίζεις κάθε μέρα 100% και να είσαι συνέχεια στο 75-100. Αν αυτό κατάλαβες από το video δε κατάλαβες τίποτα.

  • Like 1
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, malakudi είπε

Όχι, δεν είναι άφοβα να το φορτίσεις στο 100% Σάββατο μεσημέρι αν θα κινήσεις ξανά το αυτοκίνητο Δευτέρα πρωί. Ούτε είναι άφοβο να φορτίζεις κάθε μέρα 100% και να είσαι συνέχεια στο 75-100. Αν αυτό κατάλαβες από το video δε κατάλαβες τίποτα.

Πήγαινε στο 12:15 μια βόλτα ξανά. 

Δημοσ.
20 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Το Dolphin φορτίζει με 88KW σε DC. Πέραν του θεωρητικού που μπορώ να σου γράψω σε φορτιστή από 25% σε 100% έχω πάει σε 50 λεπτά και αν δεν κάνω λάθος αυτό γιατί η ταχύτητα μετά το 80% πέφτει. Δεν πρόλαβα να το δω σίγουρα. Πάντως το 10-60 σε 40 είναι εκτός πραγματικότητας. 

Δεν είπα 40, είπα 30. Και φαίνεται στο τεστ του Bjorn.

Όσο για το 100%, όχι δε θα την "καταστρέψεις" ακόμα κι αν κάνεις αυτά που λέμε να μην κάνεις. Αλλά σε βάθος 8ετιας θα είναι λίγο χειρότερη από το να την πρόσεχες. Η κύρια αιτία degradation είναι ο χρόνος, αυτό το έχουμε ξαναπεί.

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, malakudi είπε

Δεν είπα 40, είπα 30. Και φαίνεται στο τεστ του Bjorn.

Όσο για το 100%, όχι δε θα την "καταστρέψεις" ακόμα κι αν κάνεις αυτά που λέμε να μην κάνεις. Αλλά σε βάθος 8ετιας θα είναι λίγο χειρότερη από το να την πρόσεχες. Η κύρια αιτία degradation είναι ο χρόνος, αυτό το έχουμε ξαναπεί.

Έχεις δίκιο για το 30 λεπτά. Μάλλον το είδα λάθος. Τώρα για το 100% επιμένω πήγαινε στο ίδιο video που έβαλες στο 12:15 

Δημοσ.
Στις 29/9/2025 στις 10:03 ΠΜ, nepomuk είπε

Εχεις την εντυπωση πως το υφισταμενο ηλεκτρικο δικτυο ως εχει αντεχει γενικευση της ηλεκτροκινησης ; Η παραγωγη και μαλιστα η διαρθρωση της επαρκει ;  Ουτε για αστειο ,  απαιτουνται επενδυσεις σε παγια δισεκατομυριων . Στην Ελλαδα ολα θα πανε πολυ αργα , μα πολυ αργα και για διαφορους λογους . Εδω πηρε δεκαετιες για να εξαπλωθει η οπτικη ινα , κατι απειρως πιο ευκολο απο το ηλεκτρικο δικτυο και ακομα πολλες πυκνοκατοικημενες γειτονιες δεν εχουν δει ινα . Τεσπα τα σκαψιματα για πολλοστη φορα  δεν θα το γλυτωσουμε και μεχρι τα δικτυα πολεων να γινουν υπογεια ως οφειλουν .

Σωστά αλλα η ελλαδα ειναι και μια δύσκολή χωρά, αρκετά ορεινή.με πολλά νησιά και γενικά με μεγάλο κόστος η κάθε επένδυσή, 

 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, manolis940 είπε

Έχω βάλει όλες τις μεταβαλόμενες τιμές μέσα και μου βγαίνει στα 0,167kWh. Βέβαια έχω κάνει μπλε τιμολόγιο πριν κάνα χρόνο αλλά είδα ότι και τώρα υπάρχουν ακόμη χαμηλότερα μπλε. 

Δεν ειμαι σιγουρος , αλλα πριν λιγο καιρο που το ειχα κοιταξει, νομιζω οτι εβγαινε λιγο κατω απο 0.22€/kWH με τις ρυθμιζομενες χρεωσεις για καποιον που εχει φθηνη χρεωση 0.10€/kWH .

Το κοιταξα τωρα και πραγματι για νορμαλ καταναλωσεις βγαινει περι τα 0.18€/kWH με τις ρυθμιζομενες αν εχεις σταθερη, φθηνη χρεωση 0.10€/kWH .

 

Δημοσ.
3 ώρες πριν, haHa είπε

Δεν ειμαι σιγουρος , αλλα πριν λιγο καιρο που το ειχα κοιταξει, νομιζω οτι εβγαινε λιγο κατω απο 0.22€/kWH με τις ρυθμιζομενες χρεωσεις για καποιον που εχει φθηνη χρεωση 0.10€/kWH .

Το κοιταξα τωρα και πραγματι για νορμαλ καταναλωσεις βγαινει περι τα 0.18€/kWH με τις ρυθμιζομενες αν εχεις σταθερη, φθηνη χρεωση 0.10€/kWH .

 

Ναι αυτή είναι η αλήθεια είναι ότι αν θες φθηνό "καύσιμο" για το ηλεκτρικό σου πρέπει να κοιτάς λιγάκι τα προγράμματα και φυσικά όταν βλέπεις κάτι σταθερό χτυπάς. 

4 ώρες πριν, Cocomel είπε

Σωστά αλλα η ελλαδα ειναι και μια δύσκολή χωρά, αρκετά ορεινή.με πολλά νησιά και γενικά με μεγάλο κόστος η κάθε επένδυσή, 

 

Σχεδόν όλη η Ελλάδα έχει ένα θετικό που λέγεται καιρός Ειδικά όσο πάμε νότια όπου και τα περισσότερα νησιά εκεί βρίσκονται. Έχουμε επίσης "ωραίες" τσιμεντένιες ταράτσες οι οποίες 300 μέρες τον χρόνο λιάζονται. Δεν βρίσκω λοιπόν λόγο γιατί δεν έχουμε δώσει σε όλα τα σπίτια την δυνατότητα να έχουν Net metering ή κάτι παρόμοιο, να έχουμε σε όλα τα σπίτια μπαταρίες ή να υπάρχουν κέντρα μπαταριών για την βραδινή κατανάλωση και έτσι να έχουμε οικονομικό ρεύμα. 

Αντ' αυτού δίνουμε τεράστια ποσά σε ηλεκτρικές υποδομές που ενώνουν την Κρήτη με την Πελοπόνησσο λες και είμαστε στο 1960 και τα ΦΒ είναι ιδέα. Η ακόμα χειρότερα λέμε που έχουμε μία εύπορη και παραγωγική γη; Εκεί να τα βάλουμε

Φθηνό ρεύμα και για τον πολίτη και φθηνές εγκαταστάσεις για το κράτος. Προτιμάμε όμως για το κέρδος των λίγων να παραμένουμε 100 χρόνια πίσω. 

  • Like 8
Δημοσ.
22 ώρες πριν, malakudi είπε

Το αναφέρει η έρευνα και ναι αναφέρει και πως είναι ρίσκο να πάει στο 0. Όμως το 0% που βλέπεις σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι το πραγματικό 0, υπάρχει bottom buffer, ως και 5%

Πάμε τώρα στο άλλο θέμα που θέσατε, το αν μπορούν να γίνουν όλα τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά, ειδικά στο λεκανοπέδιο Αττικής. Στην υπόλοιπη χώρα θεωρώ πως μπορούν εύκολα.

Στην Αττική έχουμε 3,3 περίπου εκατομμύρια αυτοκίνητα. Έχουμε και 630 βενζινάδικα. Άρα αντιστοιχούν περίπου 5200 αυτοκίνητα ανά βενζινάδικο. Κάθε αυτοκίνητο κάνει κατά μέσο όρο 15.000km το χρόνο, δηλαδή 1250 km το μήνα. Μπορούμε να πούμε πως κατά μέσο όρο χρειάζεται γέμισμα 1 φορά στις 2 βδομάδες. Κάθε γέμισμα παίρνει 3 λεπτά. Οπότε 5200*3*2=31200 λεπτά το μήνα, 43200 λεπτά έχει ο μήνας, άρα μαθηματικά βγαίνει.

Αν τα βενζινάδικα γίνουν φορτιστάδικα, με το "γέμισμα" να απαιτεί σήμερα 15+15=30 λεπτά για δύο φορτίσεις 10-60, και με τα ηλεκτρικά να χρειάζονται 3 πλήρεις φορτίσεις για 1250km, θα θέλουμε 5200*30*3=468000 λεπτά φόρτισης. Ακόμα κι αν φορτίζουν 4 οχήματα ταυτόχρονα, πάλι δεν φτάνουν. Θα χρειάζονταν τριπλάσιες τουλάχιστον θέσεις, τα 630 βενζινάδικα να γίνουν πάνω από 2000 φορτιστάδικα. Πιθανότατα τα διπλάσια από αυτά αφού κανείς δε θα πήγαινε να φορτίσει για 15 λεπτά στις 3 τη νύχτα.

Όμως εδώ έρχεται το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών. Μπορούν να φορτίσουν για 30 ή περισσότερα λεπτά σε μία δραστηριότητα. Η πιο κλασική είναι το super market. Πας 4 φορές το μήνα, άρα ορίστε αμέσως όλες οι 30λεπτες φορτίσεις που χρειάζεσαι. Και δεν είναι φυσικά μόνο τα supermarket, μεγάλα εμπορικά κέντρα, μεγάλα parking (πχ κοντά σε στάσεις μετρό) θα μπορέσουν να παίξουν αυτό το ρόλο ώστε τελικά να μη χρειάζονται καν "φορτιστάδικα" ούτε να γεμίσουμε τους δρόμους φορτιστές.

To 15+15 για δύο φορές 10-60 το πετυχαίνουν αρκετά αυτοκίνητα σήμερα, όχι πχ το Dolphin που φορτίζει αργά (θέλει σχεδόν 30 λεπτά για το 10-60), το δικό μου παλιό ID3 θέλει 20+20 κτλ. Αλλά από δω και πέρα όλο και περισσότερα αυτοκίνητα θα έχουν το 15+15 και σιγά σιγά θα πέσουμε στο 10+10.

11 χρόνια μετά, έχωσες ακόμα μια 10/10 ανάλυση

Είσαι ωραίος και μετράς

  • Like 1
Δημοσ.

στο τελος τους εσβησε ολους η byd. Μου κανει εντυπωση ομως οι πωλησεις της toyota(ειχε ηλεκτρικα το 2013?) και της chevrolet

Δημοσ.
28 λεπτά πριν, chek2fire είπε

στο τελος τους εσβησε ολους η byd. Μου κανει εντυπωση ομως οι πωλησεις της toyota(ειχε ηλεκτρικα το 2013?) και της chevrolet

Η chevrolet είχε το spark

Απο τα πρώτα.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...