Προς το περιεχόμενο

Καταχώρηση μπαταρίας σε BMW


merkon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχω ένα BMW που το πήρα πριν ένα χρόνο μεταχειρισμένο, το αυτοκίνητο έχει μπαταρία 3 ετών πάνω, τεχνολογίας AGM.

Με βάση αυτά που ισχύουν για αυτου του τύπου τις μπαταρίες, θα περίμενα να έχει μια διάρκεια ζωής γύρω στα 6 με 10 χρόνια.

Αντιθέτως, μετρώντας την μπαταρία με tester βλέπω πως η υγεία είναι στο 24%. Να σημειώσω πως δεν εχω θέμα με εκκίνηση κλπ, το αμάξι παίρνει κανονικά και τα Volt είναι εκεί που θα έπρεπε να είναι.

Λογω της υγειας ομως που ειναι 24% υποπτευομαι πως δεν έγινε καταχώρηση της νέας μπαταρίας στο αυτοκίνητο όταν την έβαλε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Σημείωση για όσους δε ξέρουν, αυτό είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία της μπαταρίας και προκειμένου να φορτίζεται όπως πρέπει από το σύστημά του αυτοκινήτου, βοηθώντας στην διάρκεια ζωής της.

Η ερώτηση είναι, αν ξέρει κανείς, μπορώ να καταχωρήσω την μπαταρία τώρα ελπίζοντας να κρατήσει όσο περισσότερο γίνεται ή είναι πλέον πολύ αργά μετά από 3 χρονια και καλύτερα να μην το κανω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτα απ' όλα σιγουρέψου ότι όντως η μπαταρία είναι σε κακούτσικη κατάσταση, διότι η "υγεία" σε μία μπαταρία δε μπορεί να ελεγχθεί εύκολα. Το αυτοκίνητο ενδέχεται απλώς να μετράει το ρεύμα εκκίνησης, το οποίο εξαρτάται ακόμα και από τη θερμοκρασία του χώρου (οπότε αν δεν είναι σε κλειστό γκαράζ, έτσι κι αλλιώς δε θ' αποδίδει όσο μπορεί).

Έπειτα, η «καταχώρηση» που λες, συνήθως αφορά απλά τον τύπο της μπαταρίας (EFB, AGM, κ.λπ). Ίσως στο δικό σου να 'χει και άλλα στοιχεία (π.χ. μέγεθος), αλλά στα περισσότερα αν δεν αλλάξεις τύπο, δε χρειάζεται κάτι άλλο (μόνο reset των σφαλμάτων επειδή θα κοπεί το ρεύμα).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ θα έλεγα ότι τα 6 με 10 χρόνια όχι απλά είναι υπερβολικό, αλλά εξωπραγματικό.

Επίσης δεν βλέπω το πως η μη καταχώρηση μπορεί να κάνει την μπαταρία να χαλάσει γρηγορότερα, ούτε το πως η καταχώρηση μπορεί να τη θεραπεύσει.

Όσο για την υγεία της, τι ακριβώς tester χρησιμοποιείς;

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, Haldol said:

Πρώτα απ' όλα σιγουρέψου ότι όντως η μπαταρία είναι σε κακούτσικη κατάσταση, διότι η "υγεία" σε μία μπαταρία δε μπορεί να ελεγχθεί εύκολα. Το αυτοκίνητο ενδέχεται απλώς να μετράει το ρεύμα εκκίνησης, το οποίο εξαρτάται ακόμα και από τη θερμοκρασία του χώρου (οπότε αν δεν είναι σε κλειστό γκαράζ, έτσι κι αλλιώς δε θ' αποδίδει όσο μπορεί).

Έπειτα, η «καταχώρηση» που λες, συνήθως αφορά απλά τον τύπο της μπαταρίας (EFB, AGM, κ.λπ). Ίσως στο δικό σου να 'χει και άλλα στοιχεία (π.χ. μέγεθος), αλλά στα περισσότερα αν δεν αλλάξεις τύπο, δε χρειάζεται κάτι άλλο (μόνο reset των σφαλμάτων επειδή θα κοπεί το ρεύμα).

Το battery tester που χρησιμοποιω λεει SoH 24%, SoC 98%, 12.6V οταν καθεται το αυτοκινητο, CCA 420 αντι για 850 που ειναι το αρχικο. Η μπαταρια ειναι AGM 90ah. 
Και επειδή το ανέφερες το αυτοκίνητο φυλάσσεται σε κλειστό γκαράζ.
Η καταχώρηση αν θυμάμαι καλά απαιτεί τον τύπο μπαταρίας καθώς και το μέγεθος.

5 minutes ago, Klausx said:

Με τι όργανο μετράς; Πόσα Volt σου δείχνει; Πόσα CCA έχει η μπαταρία και πόσο διαβάζει το "tester";

Μόλις το ανέφερα ακριβώς από πάνω

2 minutes ago, Joshua21 said:

Εγώ θα έλεγα ότι τα 6 με 10 χρόνια όχι απλά είναι υπερβολικό, αλλά εξωπραγματικό.

Επίσης δεν βλέπω το πως η μη καταχώρηση μπορεί να κάνει την μπαταρία να χαλάσει γρηγορότερα, ούτε το πως η καταχώρηση μπορεί να τη θεραπεύσει.

Όσο για την υγεία της, τι ακριβώς tester χρησιμοποιείς;

Και όμως, λόγω εfficient dynamics τα BMW μπορουν και φορτιζουν την μπαταρια αναλογα με το ποσο απαιτειται καθως μπορουν και την κανουν monitor και δινουν σημα στο alternator να φορτισει μονο οταν και οσο χρειαζεται. 
Αν η καταχώρηση δεν έχει γίνει όταν μπήκε καινούρια μπαταρία (που δυστυχώ αυτό δε το ξέρω αλλά το υποθέτω), ο alternator δε θα ξερει ποσο ρευμα να δωσει με αποτελεσμα ειναι να υπερφορτιζει ειτε να υποφορτιζει την μπαταρια και ισως για αυτο εξηγειται το 24% SoH που εχει η μπαταρια σε μολις 3 χρονια.

Χρησιμοποιώ ένα εργαλείο που λέγεται battery tester, μοιαζει με πολυμετρο και δινει διαφορες πληροφοριες για την μπαταρια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι αργα για να κανεις πλεον καταχωρηση καθως εχει πεσει ηδη η χωρητικοτητα της μπαταρίας.

Στα BMW κανεις τη καταχωρηση στην εγκατασταση και βαζεις τυπο χωριτικοτητα ρευμα εκκινησης κλπ, ωστε στη πορεία των χρόνων βασει της καμπύλης πτώσης που θεωρει ο εγκεφαλος να φορτίζει διαφορετικα/αναλογα. Εσενα δε φορτίζει αναλογα αλλα θα ηταν λαθος να περαστει τωρα Fake καταχωρηση της μπαταρίας καθως πιο πιθανό ειναι να τη ρημαξεις μια ωρα αρχυτερα (γιατι θα φορτίζει λιγοτερο) παρα να της δωσεις παραταση ζωης..

Η καταχωρηση απαιτει καποιο επαγγελματικο διαγνωστικο αυτοκινητου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, merkon είπε

Το battery tester που χρησιμοποιω λεει SoH 24%, SoC 98%, 12.6V οταν καθεται το αυτοκινητο, CCA 420 αντι για 850 που ειναι το αρχικο. Η μπαταρια ειναι AGM 90ah. 
Και επειδή το ανέφερες το αυτοκίνητο φυλάσσεται σε κλειστό γκαράζ.
Η καταχώρηση αν θυμάμαι καλά απαιτεί τον τύπο μπαταρίας καθώς και το μέγεθος.

Μόλις το ανέφερα ακριβώς από πάνω

Και όμως, λόγω εfficient dynamics τα BMW μπορουν και φορτιζουν την μπαταρια αναλογα με το ποσο απαιτειται καθως μπορουν και την κανουν monitor και δινουν σημα στο alternator να φορτισει μονο οταν και οσο χρειαζεται. 
 

Όπως το βλέπω δεν έχεις θέμα, καινούρια μπαταρία να μετρήσεις 850 δύσκολο να δείξει. Αν δεν δουλεύεις start/stop θα σε βγάλει 3-4 χρόνια άνετα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 minutes ago, paylidis said:

Ειναι αργα για να κανεις πλεον καταχωρηση καθως εχει πεσει ηδη η χωρητικοτητα της μπαταρίας.

Στα BMW κανεις τη καταχωρηση στην εγκατασταση και βαζεις τυπο χωριτικοτητα ρευμα εκκινησης κλπ, ωστε στη πορεία των χρόνων βασει της καμπύλης πτώσης που θεωρει ο εγκεφαλος να φορτίζει διαφορετικα/αναλογα. Εσενα δε φορτίζει αναλογα αλλα θα ηταν λαθος να περαστει τωρα Fake καταχωρηση της μπαταρίας καθως πιο πιθανό ειναι να τη ρημαξεις μια ωρα αρχυτερα (γιατι θα φορτίζει λιγοτερο) παρα να της δωσεις παραταση ζωης..

Η καταχωρηση απαιτει καποιο επαγγελματικο διαγνωστικο αυτοκινητου.

Αυτο σκεφτομουν και εγω πως μαλλον ειναι ηδη αργα. Θα την αφησω ως εχει και οταν ερθει η ωρα της και την αλλαξω με καινουρια θα γινει τοτε η καταχωρηση πως προβλεπεται.

9 minutes ago, Klausx said:

Όπως το βλέπω δεν έχεις θέμα, καινούρια μπαταρία να μετρήσεις 850 δύσκολο να δείξει. Αν δεν δουλεύεις start/stop θα σε βγάλει 3-4 χρόνια άνετα.

Δεν δουλευω καθολου start stop και λογω φυλαξης του αυτοκινητου σε γκαραζ οταν δεν χρησιμοποιειται το οχημα μπαινει smart charger πανω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

53 minutes ago, merkon said:

Και όμως, λόγω εfficient dynamics τα BMW μπορουν και φορτιζουν την μπαταρια αναλογα με το ποσο απαιτειται καθως μπορουν και την κανουν monitor και δινουν σημα στο alternator να φορτισει μονο οταν και οσο χρειαζεται. 
Αν η καταχώρηση δεν έχει γίνει όταν μπήκε καινούρια μπαταρία (που δυστυχώ αυτό δε το ξέρω αλλά το υποθέτω), ο alternator δε θα ξερει ποσο ρευμα να δωσει με αποτελεσμα ειναι να υπερφορτιζει ειτε να υποφορτιζει την μπαταρια και ισως για αυτο εξηγειται το 24% SoH που εχει η μπαταρια σε μολις 3 χρονια.

Χρησιμοποιώ ένα εργαλείο που λέγεται battery tester, μοιαζει με πολυμετρο και δινει διαφορες πληροφοριες για την μπαταρια.

Νομίζω πως κάτι έχεις καταλάβει λάθος, το altenator πάντα ξέρει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας (SoC) απλά βλέποντας την τάση της, η μη καταχώρηση μιας νέας μπαταρίας δεν κάνει καμία διαφορά. Εκτός και εάν η νέα μπαταρία που μπήκε ήταν άλλης τεχνολογίας με διαφορετική μέγιστη τάση φόρτισης, πχ το ανώτατο όριο φόρτισης για μολύβδου οξέως είναι 14,4 ενώ για agm 14,7v.

Επίσης η διάρκεια ζωής των agm δεν είναι όσο φαντάζεσαι, στα 3 χρόνια δεν είναι καινούργια, γερασμένη είναι.

Και τέλος ξέρω τι είναι battery tester, ρώτησα ποιο ακριβώς χρησιμοποιείς, και από την περιγραφή σου προκύπτει ότι πρόκειται για κάποιο ερασιτεχνικό της πλάκας. Θα σου πρότεινα να επισκεφτείς έναν ηλεκτρολόγο για να την μετρήσει με επαγγελματικό tester, αυτός θα παρακολουθήσει το πόσο πέφτει η τάση της όταν δίνει εκατοντάδες αμπέρ, μόνο έτσι θα έχεις αξιόπιστη εικόνα της υγείας της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασχετο με την καταχώρηση σε BMW αλλά σχετικό με AGM μπαταρία,στο δικό μου όπελ είχε την εργοστασιακή απο το 2015 (800A ,80Ah),την άλλαξα τον Σεπτέμβρη με ίδιου τύπου.Πόνεσε η τσέπη .

Με τεστερ https://www.aliexpress.com/item/1005001797494206.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.45.539d18024U3eZB που μέτρησα την παλιά, έβγαζε  SOH 43%,SOC 96% R 6,94% CCA 348A

 

Σχετικό με την καταχώρηση μήπως να πάρεις ένα διαγνωστικό για το αμάξι σου;Εχω ακούσει καλά λόγια όσον αφορά  ΒΜW  για το  Carly. Εγώ έχω ένα https://www.autelstore.co.uk/wholesale/autel-maxiap-ap200-bluetooth-scanner.html .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

55 minutes ago, Joshua21 said:

Νομίζω πως κάτι έχεις καταλάβει λάθος, το altenator πάντα ξέρει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας (SoC) απλά βλέποντας την τάση της, η μη καταχώρηση μιας νέας μπαταρίας δεν κάνει καμία διαφορά. Εκτός και εάν η νέα μπαταρία που μπήκε ήταν άλλης τεχνολογίας με διαφορετική μέγιστη τάση φόρτισης, πχ το ανώτατο όριο φόρτισης για μολύβδου οξέως είναι 14,4 ενώ για agm 14,7v.

Επίσης η διάρκεια ζωής των agm δεν είναι όσο φαντάζεσαι, στα 3 χρόνια δεν είναι καινούργια, γερασμένη είναι.

Και τέλος ξέρω τι είναι battery tester, ρώτησα ποιο ακριβώς χρησιμοποιείς, και από την περιγραφή σου προκύπτει ότι πρόκειται για κάποιο ερασιτεχνικό της πλάκας. Θα σου πρότεινα να επισκεφτείς έναν ηλεκτρολόγο για να την μετρήσει με επαγγελματικό tester, αυτός θα παρακολουθήσει το πόσο πέφτει η τάση της όταν δίνει εκατοντάδες αμπέρ, μόνο έτσι θα έχεις αξιόπιστη εικόνα της υγείας της.

Η Bosch (αυτη ειναι η μαρκα της μπαταριας που εχει το αμαξι τωρα) δινει 5 χρονια εγγυηση και συνηθως οι AGM κρατανε εως και 10 χρονια απο φορουμ που εχω διαβασει αλλα και απο εμπειριες φιλων με αντιστοιχες μπαταριες και αυτοκινητα.

39 minutes ago, Ukforthemoment said:

Ασχετο με την καταχώρηση σε BMW αλλά σχετικό με AGM μπαταρία,στο δικό μου όπελ είχε την εργοστασιακή απο το 2015 (800A ,80Ah),την άλλαξα τον Σεπτέμβρη με ίδιου τύπου.Πόνεσε η τσέπη .

Με τεστερ https://www.aliexpress.com/item/1005001797494206.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.45.539d18024U3eZB που μέτρησα την παλιά, έβγαζε  SOH 43%,SOC 96% R 6,94% CCA 348A

 

Σχετικό με την καταχώρηση μήπως να πάρεις ένα διαγνωστικό για το αμάξι σου;Εχω ακούσει καλά λόγια όσον αφορά  ΒΜW  για το  Carly. Εγώ έχω ένα https://www.autelstore.co.uk/wholesale/autel-maxiap-ap200-bluetooth-scanner.html .

Επομενως 8 χρονακια στα εβγαλε, για αυτο μου κανει εντυπωση εμενα στην 3ετια να εχει τοσο χαμηλο CCA και SOH. Ενα τετοιο τεστερ εχω και εγω οπως αυτο που παρεθεσες στο λινκ.
Εχω διαγνωστικο για το αμαξι και μπορω να κανω την καταχωρηση οταν χρειαστει - μαλλον θα περιμενω για καινουρια μπαταρια ομως πριν κανω οτιδηποτε. Ελπιζω με τον smart charger που χρησιμοποιω να αντεξει λιγα χρονια περισσοτερα απο οσο υπολογιζω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 minutes ago, merkon said:

Η Bosch (αυτη ειναι η μαρκα της μπαταριας που εχει το αμαξι τωρα) δινει 5 χρονια εγγυηση και συνηθως οι AGM κρατανε εως και 10 χρονια απο φορουμ που εχω διαβασει αλλα και απο εμπειριες φιλων με αντιστοιχες μπαταριες και αυτοκινητα.

Πολύ αμφιβάλλω για τα 5 χρόνια εγγύηση, έχεις κάποιο επίσημο link της bosch που να αναφέρει κάτι τέτοιο, και το κυριότερο να περιγράφει το τι ακριβώς αφορά αυτή η εγγύηση? 2 έτη δίνει η bosch, και αυτό με την προϋπόθεση ότι θα τοποθετηθεί από δικό τους τεχνικό ο οποίος θα ελέγξει πρώτα το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου σου και θα το βρει άψογο, αλλιώς η εγγύηση είναι φουλ για μόνο ένα έτος και για το δεύτερο είναι μόνο σε κάποιο ποσοστό. Επίσης τα έως 10 έτη που έχεις ακούσει/διαβάσει αφορούν εργοστασιακές μπαταρίες, αυτές τις οποίες φοράνε τα αυτοκίνητα όταν έρχονται από το εργοστάσιο, η ποιότητα τους δεν έχει ουδεμία σχέση με του εμπορίου και με αυτές που πουλάνε ως genuine part οι αντιπροσωπείες.

Edit
Έχε υπόψιν ότι η εγγύηση στις μπαταρίες αφορά μόνο δύο συγκεκριμένες βλάβες, κομμένο ή βραχυκυκλωμένο στοιχείο, οτιδήποτε άλλο όπως η μεγάλη πτώση χωρητικότητας (αυτό που καταλαβαίνεις ως χαμηλή υγεία) ΔΕΝ καλύπτεται.

13 minutes ago, merkon said:

Επομενως 8 χρονακια στα εβγαλε

Επειδή ήταν η εργοστασιακή, η επόμενη - ότι και να έβαλε - ούτε για αστείο δεν θα του βγάλει τόσο.

Επεξ/σία από Joshua21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, Joshua21 said:

Πολύ αμφιβάλλω για τα 5 χρόνια εγγύηση, έχεις κάποιο επίσημο link της bosch που να αναφέρει κάτι τέτοιο?

S5A13 Bosch Battery - 5 Year Guarantee | Kwik Fit (kwik-fit.com)

S5 A13 Bosch AGM Car Battery 12V 95Ah Type 019 AGM S5A13 (tayna.co.uk)

Και τα δυο παραπανω websites αναφερουν 5 χρονια εγγυηση (Να σημειωσω μενω UK εξου και οι ιστοσελιδες απο Αγγλια)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Joshua21 said:

Εγώ θα έλεγα ότι τα 6 με 10 χρόνια όχι απλά είναι υπερβολικό, αλλά εξωπραγματικό.

Επίσης δεν βλέπω το πως η μη καταχώρηση μπορεί να κάνει την μπαταρία να χαλάσει γρηγορότερα, ούτε το πως η καταχώρηση μπορεί να τη θεραπεύσει.

Όσο για την υγεία της, τι ακριβώς tester χρησιμοποιείς;

Μπορεί να έτυχε αλλά στο αυτοκίνητό μου η μπαταρία η πρώτη έβγαλε μια εξαετία και η δεύτερη μια δεκαετία. Βέβαια με άφησε μια μέρα έτσι ξαφνικά αλλά τα έβγαλε τα χρόνια και τα χρήματά της. Πρώτη εργοστασιακή, δεύτερη ΤΟΥΟΤΑ (ότι βάζει η Toyota). Τώρα η Varta θα δούμε πόσο θα βγάλει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 minutes ago, merkon said:

S5A13 Bosch Battery - 5 Year Guarantee | Kwik Fit (kwik-fit.com)

S5 A13 Bosch AGM Car Battery 12V 95Ah Type 019 AGM S5A13 (tayna.co.uk)

Και τα δυο παραπανω websites αναφερουν 5 χρονια εγγυηση (Να σημειωσω μενω UK εξου και οι ιστοσελιδες απο Αγγλια)

Για επίσημο link της bosch έγραψα, και εννοείται για Ελλάδα. Οι μπαταρίες που πωλούνται στην Αγγλία είναι πιο ενισχυμένες λόγω καιρικών συνθηκών και φυσικά ακριβότερες, για αυτό και αυτή στο πρώτο link έχει 270 λίρες ενώ στην Ελλάδα από ένα τυχαίο link 213€, αν ήταν οι ίδιες ακριβώς η τιμή στην Αγγλία θα ήταν χαμηλότερη.

15 minutes ago, VonLoutsos said:

Μπορεί να έτυχε αλλά στο αυτοκίνητό μου η μπαταρία η πρώτη έβγαλε μια εξαετία και η δεύτερη μια δεκαετία. Βέβαια με άφησε μια μέρα έτσι ξαφνικά αλλά τα έβγαλε τα χρόνια και τα χρήματά της. Πρώτη εργοστασιακή, δεύτερη ΤΟΥΟΤΑ (ότι βάζει η Toyota). Τώρα η Varta θα δούμε πόσο θα βγάλει.

Σίγουρα έτυχε, ο κανόνας είναι η εργοστασιακή να κρατάει πολύ περισσότερο.

Όσο για τη Varta μια και την ανέφερες, το 2019 επέλεξα Varta D24, και πριν λίγους μήνες άρχισε να κάνει κόλπα (κανα δυο φορές όταν ήταν ζεστό η μίζα δυσκολεύτηκε λίγο να γυρίσει). Πήγα σε ηλεκτρολόγο να τη μετρήσει ώστε να βεβαιωθώ ότι φταίει αυτή, τη βρήκε πολύ πεσμένη, οπότε την άλλαξα. Την παλιά την έδωσα σε ένα φίλο με corsa που ζορίζεται οικονομικά και μέχρι στιγμής (3-4 μήνες) μια χαρά κάνει τη δουλειά του, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η μπαταρία είναι καλή... Just saying.

https://www.skroutz.gr/s/4646685/Varta-Mpataria-Aytokinitou-D24-me-CHoritikotita-60Ah-kai-CCA-540A.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...