trabakoulas Δημοσ. Τρίτη στις 09:42 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 09:42 μμ (επεξεργασμένο) 23 hours ago, Doubt said: Γυαλόχαρτο για να πιάσει το νέο χρώμα και ριπολίνη νερού 2 χέρια, πέρασμα με μικρό ρολό. (είσαι σίγουρος πως είναι μασίφ ξύλο;) 10 hours ago, chvnce said: Συνήθως είναι MDF ή μοριοσανίδα. Θα πρέπει να περάσεις όλο το γραφείο ελαφρώς με γυαλόχαρτο. Αν έχει βαθιές φθορές, τότε πάρε κι έναν ξυλόστοκο (μετά θέλει γυαλόχαρτο). Ριπολίνη νερού με ρολάκι. Για το δεύτερο χέρι, θα περιμένεις να στεγνώσει πλήρως. Αν θες ν' αυξήσεις την ανθεκτικότητα, μπορείς να περάσεις στο τέλος κι ένα βερνίκι νερού. Καίτοι η ριπολίνη δίνει κι αυτή προστασία κι ανθεκτικότητα - το αναφέρω για κάτι έξτρα. Αν δεν θες να μπλέξεις με τέτοια διαδικασία, μπορείς να το ντύσεις και με αυτοκόλλητο βινυλίου σε όψη ξύλου. Και, για να μην έχεις πάλι θέμα στην επιφάνεια, μια καλή λύση είναι το desk pad. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Μασίφ ξύλο είναι παιδιά. IKEA Gerton, δυστυχώς έχει σταματήσει η διάθεσή του εδώ και χρόνια. Βάζω ενδεικτικά δύο link, γιατί η δική μου φωτό μάλλον δεν ήταν καλή. https://www.reddit.com/r/DIY/comments/ent4sy/finished_ikea_gerton_tabletop_paired_with_vivo/ https://www.youtube.com/watch?v=08rdHwqoG5E Και στο reddit post και στο βίντεο αναφέρουν πως το περάσανε με πολυουρεθάνη νερού. Μήπως κάτι τέτοιο θα ήταν καλύτερο; Βερνίκι πολυουρεθάνης εννοούν; Εγώ το είχα τρίψει με το χέρι και το είχα περάσει με αυτό το βερνίκι ξύλου νερού, μετά από μία στρώση άχρωμο συντηρητικό ξύλου νερού. Έκανα κάποια λάθος επιλογή εδώ; Άλλαξε η όψη του εντελώς με το βερνίκι πάντως. Πράκτικά θέλω να παραμείνει η υφή και η αίσθηση του ξύλου (τα νερά κτλ.). Με την ριπολίνη δεν θα χαθεί αυτό κάπως; Καλή ιδέα γενικά το αυτοκόλλητο βινυλίου, αλλά δεν θα ήθελα να χάσω το ξύλο (την αίσθηση) όπως είπα. Κατά τ'άλλα, desk pad χρησιμοποιώ κι εγώ, απλά ήταν μια περίοδο που το είχα χωρίς κι εκεί έγινε η ζημιά. Δεν το περίμενα τόσο, δεν ξέρω αν είχα κάνει κάτι λάθος με το βάψιμο κτλ. Επεξ/σία Τρίτη στις 09:43 μμ από trabakoulas
chvnce Δημοσ. Τρίτη στις 11:13 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 11:13 μμ (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, trabakoulas είπε Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Μασίφ ξύλο είναι παιδιά. IKEA Gerton, δυστυχώς έχει σταματήσει η διάθεσή του εδώ και χρόνια. Βάζω ενδεικτικά δύο link, γιατί η δική μου φωτό μάλλον δεν ήταν καλή. https://www.reddit.com/r/DIY/comments/ent4sy/finished_ikea_gerton_tabletop_paired_with_vivo/ https://www.youtube.com/watch?v=08rdHwqoG5E Και στο reddit post και στο βίντεο αναφέρουν πως το περάσανε με πολυουρεθάνη νερού. Μήπως κάτι τέτοιο θα ήταν καλύτερο; Βερνίκι πολυουρεθάνης εννοούν; Εγώ το είχα τρίψει με το χέρι και το είχα περάσει με αυτό το βερνίκι ξύλου νερού, μετά από μία στρώση άχρωμο συντηρητικό ξύλου νερού. Έκανα κάποια λάθος επιλογή εδώ; Άλλαξε η όψη του εντελώς με το βερνίκι πάντως. Πράκτικά θέλω να παραμείνει η υφή και η αίσθηση του ξύλου (τα νερά κτλ.). Με την ριπολίνη δεν θα χαθεί αυτό κάπως; Καλή ιδέα γενικά το αυτοκόλλητο βινυλίου, αλλά δεν θα ήθελα να χάσω το ξύλο (την αίσθηση) όπως είπα. Κατά τ'άλλα, desk pad χρησιμοποιώ κι εγώ, απλά ήταν μια περίοδο που το είχα χωρίς κι εκεί έγινε η ζημιά. Δεν το περίμενα τόσο, δεν ξέρω αν είχα κάνει κάτι λάθος με το βάψιμο κτλ. Ναι, ούτε και σε μένα αρέσει η ιδέα του αυτοκόλλητου βινυλίου, αλλά είπα να το αναφέρω μπας και ήταν αποδεκτή λύση για σένα. Αν σε νοιάζει η φυσική όψη του ξύλου, τότε δεν θα πρότεινα τη ριπολίνη. Νομίζω πως καλύτερη ιδέα είναι η oil-based polyurethane. Υπάρχει σε άχρωμη, που τονίζει το ξύλο, και σε αποχρώσεις. Διαλέγεις ό,τι προτιμάς καλύτερα. Θα πρέπει να κάνεις καλή προετοιμασία, αφαιρώντας το προηγούμενο προϊόν και προσπάθησε να φέρεις μια ομαλότητα σε όλη την επιφάνεια. Το προϊόν θα θέλει 2-3 χέρια. Σε κάθε χέρι, θα πρέπει να κάνεις κι ένα ελαφρύ πέρασμα με πολύ ψιλό γυαλόχαρτο. Ρώτα περισσότερα και στο κατάστημα που θα τ' αγοράσεις. Αν έχει άλλη ιδέα ή θέλει να κάνει κάποια διόρθωση η αντρική παρέα, ελεύθερα. Γυναίκα γαρ - μα προσπαθώ. :ρ Συμπλήρωση: ίσως χρειαστεί και ξυλόστοκος (όσο το δυνατόν πιο κοντά στο χρώμα), μετά τη λείανση, για να φέρεις βόλτα τη διχρωμία. Επεξ/σία Τρίτη στις 11:26 μμ από chvnce 1
Doubt Δημοσ. χθες στις 07:45 πμ Δημοσ. χθες στις 07:45 πμ Λίγο εκτός θέματος, αν ξέρει κανείς ας βοηθήσει. Σε ΙΧ με σύστημα ελέγχου πιέσεων ελαστικών, οι αισθητήρες είναι "κλειδωμένοι" στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο; Π.χ. έχει τώρα πάνω τις εργοστασιακές σιδερένιες ζάντες, αν γίνουν αλλαγή με ζαντολάστιχα εργοστασιακά αλουμινίου της ίδιας μάρκας από πιο πλούσιο μοντέλο που έχω βρει μεταχειρισμένα, τι θα συμβεί; Θα δουλέψουν κανονικά οι αισθητήρες που υπάρχουν ήδη στα αλουμινίου; Χρειάζεται κάποια ρύθμιση για τους "δει" το αυτοκίνητο; Δεν θα δουλέψουν καθόλου και πρέπει να μπουν οι ίδιοι που φοράει τώρα με ξεμοντάρισμα-μοντάρισμα ελαστικών;
Ukforthemoment Δημοσ. πριν από 23 ώρες Δημοσ. πριν από 23 ώρες 35 λεπτά πριν, Doubt είπε Λίγο εκτός θέματος, αν ξέρει κανείς ας βοηθήσει. Σε ΙΧ με σύστημα ελέγχου πιέσεων ελαστικών, οι αισθητήρες είναι "κλειδωμένοι" στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο; Π.χ. έχει τώρα πάνω τις εργοστασιακές σιδερένιες ζάντες, αν γίνουν αλλαγή με ζαντολάστιχα εργοστασιακά αλουμινίου της ίδιας μάρκας από πιο πλούσιο μοντέλο που έχω βρει μεταχειρισμένα, τι θα συμβεί; Θα δουλέψουν κανονικά οι αισθητήρες που υπάρχουν ήδη στα αλουμινίου; Χρειάζεται κάποια ρύθμιση για τους "δει" το αυτοκίνητο; Δεν θα δουλέψουν καθόλου και πρέπει να μπουν οι ίδιοι που φοράει τώρα με ξεμοντάρισμα-μοντάρισμα ελαστικών; Αν μπουν οι παλιοί αισθητήρες στις ζάντες που θα μπουν στις ίδιες ακριβώς θέσεις θα είσαι οκ. Αν μπουν νέοι αισθητήρες θα πρέπει να ακολουθήσεις την διαδικασία "παντρέματος" αισθητήρα και θέσης στο αμάξι . Μπορεί να είναι απλά ένα κουμπί και μερικά χλμ στον δρόμο ή με ειδικό μηχάνημα και επιλογή απο το καντράν.
mechpanos Δημοσ. πριν από 23 ώρες Δημοσ. πριν από 23 ώρες Πώς τα μετράει; Έχει ασύρματο αισθητήριο μέσα στη ζάντα;
Doubt Δημοσ. πριν από 22 ώρες Δημοσ. πριν από 22 ώρες 28 λεπτά πριν, mechpanos είπε Πώς τα μετράει; Έχει ασύρματο αισθητήριο μέσα στη ζάντα; Ναι, είναι ενσωματωμένο στη βαλβίδα. Γράφει μερικά πράγματα εδώ. https://www.michelin.gr/auto/advice/tyre-pressure/tpms-tyre-pressure-monitoring-system
famas Δημοσ. πριν από 21 ώρες Δημοσ. πριν από 21 ώρες Στον έτοιμο σουβά Intermix είναι κακό αν προσθέσω λίγη άμμο;
Sebu Δημοσ. πριν από 21 ώρες Δημοσ. πριν από 21 ώρες 1 hour ago, mechpanos said: Πώς τα μετράει; Έχει ασύρματο αισθητήριο μέσα στη ζάντα; Στα παλαιοτερα οχηματα λχ δεκαετιας 2010+ που ειχαν ελεγχο (και οχι μετρηση πιεσης καθως δεν σου λεει σε ποιο λαστιχο και πόσο αλλα εμφανιζει μια γενικη προειδοποιητικη λυχνια στο καντραν), για θεμα κοστους/συντηρησης/κοστους αντικαταστασης, μετρουσε με τον ιδιο αισθητηρα του abs/esp. Πρακτικα δεν εχει ξεχωριστο αισθητηρα στη βαλβιδα αλλα με βαση την ταχυτητα περιστροφης των ελαστικων υπεθετε οτι καποιο ελαστικο ειναι ξεφουσκωτο (κατω απο ενα φιξ ποσοστο αερα που εχει το μοντελο προυπολογισμενο). Λχ στα παλαιοτερα VW γεμιζεις τα λαστιχα με αερα (λχ Ψ bar) και μετα κρατας παρατεταμενα πατημενο ενα κουμπι μεσα στο ντουλαπακι του συνοδηγου. Ακους μπιπ αναβει μια λυχνια στο καντραν, εισαι ετοιμος. Αν καποιο απο τα λαστιχα πεσει κατω απο το Χ οριο που εχει ορισει ο κατασκευαστης (λχ 20%) των Ψ bar που ειχες βαλει και ορισει στη μνημη πατωντας το κουμπι τοτε σου αναβει ενδεικτικη αλαρμ λυχνια στο καντραν αλλα δεν σου λεει ποιος τροχος εχει προβλημα ουτε πόσο εχει χασει. Απλα σταματας σε βενζιναδικο και ελεγχεις και γεμιζεις ενα ενα τα 4 ελαστικα μεχρι να βρεις τον υπαιτιο/τους υπαιτιους. Μολις βρεις αυτο/α που ειναι αδειο/α μετα ψαχνεσαι να δεις αν εχει καποιο καρφι/βιδα ή εχει στραβωσει η ζαντα ή ή ή. Με τον τροπο αυτο γλιτωνεις το αρχικο κοστος, το κοστος αλλαγης του αισθητηρα σε καθε μια απο τις βαλβιδες ανα καποια χρονια ή/και το κοστος νεου αισθητηρα αν βαλεις aftermarket ή μεγαλυτερες μη συμβατες. Απο την αλλη δεν εχεις πραγματικη live ενημερωση της πιεσης ανα τροχο ουτε απο ποιο τροχο προερχεται το προβλημα. Προσωπικα το θεωρω ενα προειδοποιητικο μεσο και δεν βρισκω το λογο της live συνεχους ενημερωσης. Ειδικα αν εισαι καποιος που ελεγχει μια φορα το μηνα την πιεση στα λαστιχα σου (ή περισσοτερο αναλογως ποσο συχνα κινεισαι), το συστηματακι αυτο θα σε βοηθησει να σε προειδοποιησει για κατι εκτακτο/απροβλεπτο ενδιαμεσως των ελεγχων σου. Λχ πατησες καρφι, δεν το πηρες χαμπαρι και δεν το ακους κιολας τακα τακα στην ασφαλτο γιατι ειναι αρκετα βαθια. Μεγαλη βοηθεια ειναι επισης τα Seal Inside λαστιχα, στο παρελθον με ειχαν βοηθησει αρκετες φορες με βιδα/καρφι. Απλα αφαιρεις αργα ωστε η κολλα που εχει εσωτερικα να καλυψει το κενο που αφηνει το καρφι που αποχωρει και εισαι ετοιμος στο 99% των περιπτωσεων. Λιγο ακριβοτερα μεν αλλα αν ερχονται εργοστασιακα τοποθετημενα τα απολαμβανεις. 1 1
Ukforthemoment Δημοσ. πριν από 21 ώρες Δημοσ. πριν από 21 ώρες 1 ώρα πριν, Doubt είπε Ναι, είναι ενσωματωμένο στη βαλβίδα. Γράφει μερικά πράγματα εδώ. https://www.michelin.gr/auto/advice/tyre-pressure/tpms-tyre-pressure-monitoring-system Γιατί δεν μας λες τι αμάξι είναι να το ψαξουμε;
Petros Electron Δημοσ. πριν από 21 ώρες Δημοσ. πριν από 21 ώρες 23 λεπτά πριν, famas είπε Στον έτοιμο σουβά Intermix είναι κακό αν προσθέσω λίγη άμμο; Για ποιο λογο?. Διάβασε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Την αμμο την βάζουμε στα τσιμέντα. Αν ο σοβας σου ειναι "τσιμεντοιδης" πιθανόν και να μπορεις να βαλεις λιγη άμμο. Αν θέλεις να "κολλάει" στην επιφάνεια τοτε πρέπει να βάλεις λίγο ασβέστη 1
mechpanos Δημοσ. πριν από 20 ώρες Δημοσ. πριν από 20 ώρες 59 λεπτά πριν, famas είπε Στον έτοιμο σουβά Intermix είναι κακό αν προσθέσω λίγη άμμο; Προσθέτοντας άμμο αλλάζεις τα χαρακτηριστικά του σοβά και βασικά την αναλογία τσιμέντου/αδρανούς, αλλάζοντας στην ουσία τις μηχανικές αντοχές του σοβά. Αν έχεις λόγο να το κάνεις αυτό εσύ το ξέρεις, αλλά κάνοντάς το καταργείς το λόγο να πάρεις έτοιμο σοβά αντί να τον φτιάξεις στο έργο με άμμο/τσιμέντο/ασβέστη (για την ακρίβεια υποκατάστατο του ασβέστη!) 1
famas Δημοσ. πριν από 20 ώρες Δημοσ. πριν από 20 ώρες Σουβάτιζαν οι μαστόροι κι έβαζαν άμμο στο χαρμάνι με το Intermix, τα υλικά εγώ τους τα είχα πάει οπότε δεν υπήρχε θέμα κόστους.
Tsif86 Δημοσ. πριν από 17 ώρες Δημοσ. πριν από 17 ώρες Στις 28/7/2025 στις 9:04 ΜΜ, trabakoulas είπε Καλησπέρα παιδιά. Έχω ένα γραφείο του οποίου η επιφάνεια (μασίφ ξύλο, νομίζω οξυά) έχει κάποιες φθορές και σκέφτομαι αν αξίζει να μπω στη διαδικασία να το βάψω. Η επιφάνεια είναι από ΙΚΕΑ (κάποτε πουλούσε και επιφάνειες από μασίφ ξύλο). Είναι ανοιχτόχρωμη κανονικά αλλά επειδή μου είχε κολλήσει πιο σκούρο χρώμα τότε, την είχα τρίψει (με χέρι και γυαλόχαρτο) και την είχα βάψει (με πινέλο) με το που την πρωτοπήρα. Θυμάμαι με είχε ταλαιπωρήσει λίγο η διαδικασία, μάλλον επειδή δεν είχα κάνει κάτι παρόμοιο, αλλά δεν είχα και τον κατάλληλο χώρο/εξοπλισμό. Πιθανώς να μην είχα κάνει πολύ καλή δουλειά. Με τον καιρό σιγά σιγά σα να ξέφτιζε το χρώμα. Τελικά έβαλα ένα μεγάλο pad (90x45), ώστε να μην σέρνω πράγματα (ποντίκι/πληκτρολόγιο/laptop) πάνω στο ξύλο, αλλά η ζημιά είχε ήδη γίνει. Επειδή έχω το pad από πάνω καλύπτεται πρακτικά αρκετά μεγάλο μέρος από τς φθορές, οπότε οκ παλεύεται ας πούμε κι έτσι, δεν κάνει κακή αίσθηση. Απλά τώρα που επίκειται μια ανανέωση (νέο PC), σκέφτομαι μήπως αξίζει να κάτσω να το στρώσω κάπως και αυτό (αυτή τη φορά πιο σωστά). Έχω ένα μικρό ηλεκτρικό τριβείο (LIDL) πλέον αλλά σκέφτομαι γενικά λίγο τον χώρο (που θα την κάνω αυτή τη δουλειά δηλαδή) τι άλλο μπορεί να χρειαστεί από υλικά/εξοπλισμό και γενικότερα το αποτέλεσμα, αν θα καταφέρω κάτι καλύτερο. Δεν είμαι σίγουρος και πόσος χρόνος μπορεί να χρειαστεί, αν αξίζει γενικά να μπω σε αυτή τη διαδικασία. Βάζω και μια φωτό να πάρετε μια ιδέα. Κάθε συμβουλή καλοδεχούμενη. Αυτο το βερνίκι τής vehcro δεν είναι και τόσο καλής ποιότητας αν και η εταιρεία γενικά έχει καλά προϊόντα. Δεν αντέχει στην τριβή. Θα σού πρότεινα να πας σε κάτι ανθεκτικό όπως πολυουρεθανικής βάσης η ακρυλικης για χρήση σε παρκέ η στην ναυτιλία, ενός η και δύο συστατικών για μεγαλύτερη αντοχή. Υπάρχει και η λύση τού εμποτισμού τής επιφάνειας με διάφορα λάδια η κεριά η συνδιασμό αυτών των υλικών (hard wax oil, decking oil, tungoil,danish oil,κεριά,κερί με παραφινέλαιο, βρασμένο λινέλαιο κτλ). Δίνουν καταπληκτική υφή στο ξύλο με έξτρα ματ όψη. Εχουν το καλό τής σχετικά εύκολης επαναβαφης με το ίδιο υλικό αλλά δεν έχουν μεγάλη αντοχή σε τριβή, γρατσουνιές κτλ. Λόγο τής φύσης του τελικού φινιρίσματος έχουν μεγάλη αντίσταση κατά την τριβή αντικειμένων πάνω στην επιφάνεια τού ξύλου καί κατά συνέπεια γρηγορότερη φθορά τής επιφάνειας. Οι επιφάνειες γενικά τών τραπεζιών/γραφείων θέλουν αρκετά ανθεκτικά βερνίκια. Θετικό το τριβειο που διαθέτεις για να σε διευκολύνει,το τελειωτικό τρίψιμο θα πρότεινα να είναι με 180 νούμερο και ανάμεσα στα χέρια τού βερνικιου πάρα πολύ ελαφρύ τρίψιμο με 320 η 400. Επίσης καλύτερα θεωρώ ότι είναι ένα σατινε η ματ φινίρισμα για να κρύψει ατέλειες και μελλοντικές γρατσουνιές. Γενικά εκεί που ακουμπάνε τα χέρια,το ποντίκι και ποτήρια με καυτό η παγωμένο περιεχόμενο θα γίνονται ζημιές.Με σουβέρ για τα ποτήρια και επιφάνεια για το ποντίκι μετριάζεις τίς φθορές. Το παλιό βερνίκι πρέπει να φύγει εξολοκλήρου και να βρεις καθαρό ξύλο , τουλάχιστον στην πάνω πλευρά και περιμετρικά.Το κάτω μέρος αν θες για εξοικονόμηση χρόνου άστο όπως είναι(λογικά δεν θα έχει πρόβλημα γιατί δεν ακουμπάει κάτι πάνω τού). Το καλύτερο για να μήν κανείς χάλια τον χώρο σού είναι να αποσυναρμολογηθεί το γραφείο και η επιφάνεια να επεξεργαστεί σε εξωτερικό χώρο αν υπάρχει η δυνατότητα αλλιώς χαρτόνι στο πάτωμα και μεμβράνες βαψίματος στα έπιπλα και στις ντουλάπες αν είναι κοντά για την σκόνη. Όταν τελειώσεις με το τρίψιμο πάρε ένα διαλυτικό (καθαρή βενζίνη, white spirit κτλ) βάλε σε ένα κομμάτι καθαρό πανί καί πέρασε την επιφάνεια που ετριψες για να καθαρίσει και να δεις τυχόν σημεία πού σού ξέφυγε το βερνίκι. 2 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα