Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 87
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 25/4/2025 στις 6:02 ΜΜ, Insomniaa2024 είπε

Οδηγικό λάθος, δεν νομίζω να είναι όταν κινείσαι κάτω από το όριο ταχύτητας σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και πεταχτεί ξαφνικά μπροστά σου κάποιο ζώο.

Δύο περιπτώσεις υπάρχουν:1) να κρατήσεις το τιμόνι και να χτυπήσεις το ζώο με αποτέλεσμα το λιγότερο τον τραυματισμό του (με αυτή την ταχύτητα, πιθανό θανάσιμο) και τις υλικές ζημιές του οχήματος είτε 

2)να προσπαθήσεις να το αποφύγεις.

 

Έχει διαφορά το να προσπαθήσεις να το αποφύγεις, από το να χάσεις τον έλεγχο προσπαθώντας.

Πρώτο πράγμα που σου μαθαίνουν είναι όχι απότομες κινήσεις με το τιμόνι, και άμα συμβεί κάτι πρώτα φρενάρεις και μετά με ομαλές κινήσεις το αποφεύγεις αν γίνεται.

Επεξ/σία από Jts
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 26/4/2025 στις 7:13 ΜΜ, Jts είπε

Έχει διαφορά το να προσπαθήσεις να το αποφύγεις, από το να χάσεις τον έλεγχο προσπαθώντας.

Πρώτο πράγμα που σου μαθαίνουν είναι όχι απότομες κινήσεις με το τιμόνι, και άμα συμβεί κάτι πρώτα φρενάρεις και μετά με ομαλές κινήσεις το αποφεύγεις αν γίνεται.

Καλα τα γραφεις. Τα εγραψα και εγω αλλα οι οδηγοι του ινσομνια με χλευασαν. 

Επεξ/σία από dbrillis
Μήνυμα απο το μέλος dbrillis
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, Jts είπε

Έχει διαφορά το να προσπαθήσεις να το αποφύγεις, από το να χάσεις τον έλεγχο προσπαθώντας.

Πρώτο πράγμα που σου μαθαίνουν είναι όχι απότομες κινήσεις με το τιμόνι, και άμα συμβεί κάτι πρώτα φρενάρεις και μετά με ομαλές κινήσεις το αποφεύγεις αν γίνεται.

καθε αμαξι εχει το δικο του οριο στον ελιγμο αποφυγης, παντως με ESP ειναι πολυ δυσκολο να κανεις τετ α κε στα 100kmh χωρις ESP πρεπει να εισαι πολυ προσεκτικος κατα την επαναφορα εκει που εχεις την μεγιστη μετατοπιση βαρους.

 

9 λεπτά πριν, dbrillis είπε

Καλα τα γραφεις. Τα εγραψα και εγω αλλα οι οδηγοι του ινσομνια με χλευασαν. 

Δε σε χλευαζει κανενας ισα ισα ειναι απολυτα αποδεκτο να θετεις τα ορια σου και τα ορια του οχηματος σου πιο χαμηλα απο την πραγματικοτητα

21 λεπτά πριν, Jts είπε

Πρώτο πράγμα που σου μαθαίνουν είναι όχι απότομες κινήσεις με το τιμόνι, και άμα συμβεί κάτι πρώτα φρενάρεις και μετά με ομαλές κινήσεις το αποφεύγεις αν γίνεται.

Πάλι λέγεται η μισή αλήθεια.
Άμα φρενάρεις — είτε χαλαρά είτε δυνατά — υπάρχει πάντα μεταφορά βάρους στον εμπρόσθιο άξονα, οπότε ο πίσω άξονας ελαφραίνει και το αυτοκίνητο θα υπερστρέψει πολύ πιο εύκολα.

Θα μου πεις: «Θα αφήσω το φρένο πριν τον ελιγμό αποφυγής».
Σωστό, αλλά το αυτοκίνητο χρειάζεται χρόνο για να επανέλθει σε ουδέτερη κατάσταση — δεν γίνεται ακαριαία.

Ο μόνος λόγος να πατήσεις φρένο είναι:

  • είτε αν δεν έχεις άλλη εναλλακτική,

  • είτε αν έχεις αρκετό χώρο για να επιβραδύνεις, να αφήσεις το αυτοκίνητο να ισορροπήσει και μετά να το μανούβρεις σε χαμηλότερη και προφανώς ασφαλέστερη ταχύτητα.

Σε παλαιότερα οχήματα, με μαλακές αναρτήσεις και ακόμα χειρότερα χωρίς αντιστρεπτικές, πρέπει να περιμένεις αρκετό χρόνο πριν του ζητήσεις αλλαγή κατεύθυνσης.
Αν μάλιστα έχεις δυνατό μοτέρ και μπροστοκίνητο, τότε χιλιες φορές μετά τον πρώτο ελιγμό να πατήσεις γκάζι (παντόφλα), μπας και σταθεροποιήσεις το πίσω μέρος.
Αν έχεις ESP, γενικά όλα συγχωρούνται — μέχρι ένα όριο ταχύτητας...


Προσωπικό παράδειγμα:

Περιμετρική στον τόπο μου, μέσα σε τούνελ:
Μπροστά μου ένα φορτηγάκι που μετέφερε μελαμίνες ή τέλος πάντων φύλλα ξύλου.
Ταχύτητα φορτηγού εκτιμώ ~70 km/h, δεξιά λωρίδα.
Η δική μου ταχύτητα σταθερή 90 km/h με cruise control, επίσης δεξιά λωρίδα.
Απόσταση πάνω από 250 μέτρα.

Λόγω απαγόρευσης προσπέρασης μέσα στο τούνελ (υπάρχει σχετική πινακίδα), είχα υπολογίσει ότι με τη διαφορά ταχύτητας, στο τέλος του τούνελ θα είχα φτάσει στα 50-60 μέτρα από αυτόν — και θα προσπερνούσα άνετα χωρίς αλλαγή ταχύτητας.

Όταν ήμουν περίπου στα 80-100 μέτρα, σηκώνεται ένα φύλλο (δεμένο υπό γωνία στην οροφή).
Ο τύπος το αντιλαμβάνεται και πέφτει σε βαρύ φρενάρισμα.
Ναι, φρένο και σχεδόν ακινητοποίηση μέσα στο τούνελ — σε τούνελ με δύο λωρίδες και χωρίς χώρους έκτακτης ανάγκης.

Χωρίς δεύτερη σκέψη — και αφού είχα χρόνοκαθρέπτης αριστερός, και τσακ-τσουκ το τιμόνι.
Όταν ολοκλήρωσα την αλλαγή λωρίδας, είχα άνετα άλλα 30 μέτρα από το φύλλο.
Η διαφορά θα ήταν ότι αν ήμουν στα 50 μέτρα αντί για 100, θα έκανα την ίδια μανούβρα χωρίς να ελέγξω καθρέπτη — αλλά το ένστικτο ήταν αποφυγή και ΟΧΙ φρενάρισμα.

Και πάλι, η απόσταση θα επαρκούσε, αλλά θα βρισκόμουν σχεδόν σταματημένος μέσα στο τούνελ, με άλλα αυτοκίνητα να έρχονται με τεράστια διαφορά ταχύτητας από πίσω.
Οπότε, η μανούβρα αποφυγής ίσως να ήταν επισφαλής, αλλά πιστεύω ότι θα την εκτελούσα επιτυχημένα με οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Αντικειμενικά ήταν "χαλαρή" κατάσταση...

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
Δημοσ.

Στην Εγνατία μπαίνει κανονικά οδική βοήθεια.

Επίσης, σε δρόμο που πας με 120-130 χλμ (αρκετοί με πολύ παραπάνω) είναι επικίνδυνο να προσπαθήσεις με απότομη κίνηση να αποφύγεις το ζώο.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 minutes ago, 11osmikrosmhtsos said:

με ESP σε καλο αμαξι εισαι μια χαρα χωρις ESP θα χαθει

Δες το κανάλι km77 στο YouTube, που δοκιμάζουν ελιγμούς αποφυγής (τεστ ταράνδου). Οι ταχύτητες παίζουν στα 70-80 kmh με ESP στο ΟΝ και σε κάποια μοντέλα το χάνει (ή σχεδόν το χάνει) το πίσω μέρος. Φαντάσου αντίστοιχο ελιγμό με 120-130kmh από απροετοίμαστο οδηγό. Το ESP δε θα σε σώσει απαραίτητα, έχει και αυτό τα όριά του. 

 

Επίσης, ποιο είναι το καλό αμάξι και πόσοι το έχουν; Υπάρχει τεράστια γκάμα αυτοκινήτων στο δρόμο, κι αν βάλουμε και συντήρηση και οδηγικές ικανότητες στην εξίσωση, άσε καλύτερα 

Επεξ/σία από ghostaki
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, ghostaki είπε

Δες το κανάλι km77 στο YouTube, που δοκιμάζουν ελιγμούς αποφυγής (τεστ ταράνδου). Οι ταχύτητες παίζουν στα 70-80 kmh με ESP στο ΟΝ και σε κάποια μοντέλα το χάνει (ή σχεδόν το χάνει) το πίσω μέρος. Φαντάσου αντίστοιχο ελιγμό με 120-130kmh από απροετοίμαστο οδηγό. Το ESP δε θα σε σώσει απαραίτητα, έχει και αυτό τα όριά του. 

Ναι με μια διαφορα οτι στον δρομο σε νοιαζει κυριως η πρωτη μανουβρα η αριστερη την επερχομενη δεξια μπορεις να την καθυστερήσεις αρκετα μετρα να ηρεμησει το οχημα. Εκει ειναι τυποποιημένες οι αποστασεις αν δεις την πρωτη αριστερη την καταφερνουν ολα την επερχομενη δεξια (την επαναφορα) δεν καταφερνουν.

45 λεπτά πριν, ghostaki είπε

Επίσης, ποιο είναι το καλό αμάξι και πόσοι το έχουν; Υπάρχει τεράστια γκάμα αυτοκινήτων στο δρόμο, κι αν βάλουμε και συντήρηση και οδηγικές ικανότητες στην εξίσωση, άσε καλύτερα 

Δε διαφωνω, καλη γεωμετρια, ασφαλη κατανομη βαρους, καλα ηλεκτρονικα, καλα λαστιχα, χαμηλο κεντρο βαρους θα σε σωσουν (σχεδον) παντα. Προφανως η συγχρονη μανια με τα SUV δεν βοηθαει

Υ.Γ. Παρακολουθω km77 πανω απο 5 χρονια και ειναι απο τους λιγους με τοσο καλο database

1 ώρα πριν, phanispal είπε

Αυτές οι δύο δηλαδή είναι οι μόνες παράμετροι για να χαθεί η πρόσφυση στα 130 km/h;

Οχι υπαρχουν αλλες 10 αλλα το πρωτο σκελος θα το καταφερουν ολα τα αμαξια αν εισαι σε δρομο με 2 ή 3 λωριες ανα κατευθυνση σε νοιαζει κυριως η μανουβρα αποφυγης η επαναφορα δε σε απασχολει. Σε απασχολει μονο σε εθνικες οδους με 1λωριδα ανα κατευθυνση που θα βρεθεις στο αντιθετο. Για αυτο εκει παμε με 80...ή και λιγοτερα

1 ώρα πριν, Nabuko είπε

Ο 10osmikrosmhtsos

yep

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
Δημοσ.

Man να με συγχωρείς, αλλά ενώ φαίνεται να γνωρίζεις πέντε πράγματα, νομίζω πρόκειται για κλασική περίπτωση ημιμάθειας (που είναι χειρότερη από την αμάθεια).

Κάποια posts σου σε διάφορα νήματα μάλλον είναι επικίνδυνα γιατί διαβάζει και πολύς κόσμος.

Τι πάει να πει σε νοιάζει κυρίως ο πρώτος ελιγμός και η επαναφορά δε σε απασχολεί; Όταν κάνεις τον πρώτο ελιγμό δε θα πέσεις σε κανέναν;

Δεν ξέρω αν μπαίνεις σε πίστες και πόσο χεράς είσαι, αλλά έχεις καταλάβει τι ικανότητες έχει το 99% των οδηγών;

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, phanispal είπε

Τι πάει να πει σε νοιάζει κυρίως ο πρώτος ελιγμός και η επαναφορά δε σε απασχολεί; Όταν κάνεις τον πρώτο ελιγμό δε θα πέσεις σε κανέναν;

Θα σου πω, εννοω οτι το να αλλαξεις απο την τερμα δεξια στην μεσαια θα γινει ακομα και με πολλα χιλιομετρα. Αν αμεσως θελησεις να ξαναπας δεξια πριν ισορροπησεις το αμαξι θα βιώσεις pendulum effect. Αν η λωριδα ομως ειναι "ελευθερη" ποιος ο λογος να κανεις την επαναφορα αμεσα?
 

15 λεπτά πριν, phanispal είπε

Δεν ξέρω αν μπαίνεις σε πίστες και πόσο χεράς είσαι, αλλά έχεις καταλάβει τι ικανότητες έχει το 99% των οδηγών;

Η λεξη χερας δε μου αρεσει, διοτι ποτε δεν παιζω με την τυχη μου και των λοιπων χρηστων στον δημοσιο δρομο, γενικα παντα προσπαθω να οδηγω στην καθημερινοτητα πολυυ χαμηλοτερα απο το οριο των δεξιοτητων μου και του οχηματος. Ωστε αμα χρειαστει κατι να εχω καβατζα δεξιοτητες και οχημα να το υποστηριξει... 

15 λεπτά πριν, phanispal είπε

Man να με συγχωρείς, αλλά ενώ φαίνεται να γνωρίζεις πέντε πράγματα, νομίζω πρόκειται για κλασική περίπτωση ημιμάθειας (που είναι χειρότερη από την αμάθεια).

Κάποια posts σου σε διάφορα νήματα μάλλον είναι επικίνδυνα γιατί διαβάζει και πολύς κόσμος.

Μην μπλεκεις πραγματα μεταξυ τους, δεν ειμαι νομικος, λεω οτι εκτιμω πως ειναι σωστο/λογικο - μπορω να κατανοησω  σε αυτα τα θεματα. Μπορει να παθιαζομαι, γιατι καποια ζητηματα μου φαινονται αδικα/παραλογα και αυτο ειναι λαθος μου. Στα θεματα που ειδικευομαι (και επισημα) ειναι αλλα πολυ πιο τεχνικα οσον αφορα τον κοσμο της επιστημης και της μηχανικης. 

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
Δημοσ.

Εν τω μεταξύ δεν απαντάς επί της ουσίας σε καμία ερώτησή μου.

13 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Θα σου πω, εννοω οτι το να αλλαξεις απο την τερμα δεξια στην μεσαια θα γινει ακομα και με πολλα χιλιομετρα. Αν αμεσως θελησεις να ξαναπας δεξια πριν ισορροπησεις το αμαξι θα βιώσεις pendulum effect. Αν η λωριδα ομως ειναι "ελευθερη" ποιος ο λογος να κανεις την επαναφορα αμεσα?

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι αν πεταχτεί ξαφνικά ζώο/whatever μπροστά στο μέσο οδηγό, το μόνο που δε θα κάνει θα είναι αυτό που θα έπρεπε να κάνει.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 minutes ago, 11osmikrosmhtsos said:

Θα σου πω, εννοω οτι το να αλλαξεις απο την τερμα δεξια στην μεσαια θα γινει ακομα και με πολλα χιλιομετρα. Αν αμεσως θελησεις να ξαναπας δεξια πριν ισορροπησεις το αμαξι θα βιώσεις pendulum effect. Αν η λωριδα ομως ειναι "ελευθερη" ποιος ο λογος να κανεις την επαναφορα αμεσα?

Κατανοητό αυτό, αλλά νομίζω κάνεις κάποιες ιδανικές παραδοχές.

Πχ ότι ο οδηγός στην πρώτη αλλαγή λωρίδας (όχι στην επαναφορά στην αρχική του λωρίδα δηλαδή) θα κόψει το τιμόνι όσο ακριβώς χρειάζεται και στις δύο κινήσεις. Στην πράξη οι περισσότεροι (κι εγώ μέσα) θα το παρακάνουμε ίσως και μετά θα χρειαστεί διόρθωση, οπότε το εκκρεμές πολύ πιθανό να συμβεί και στην πρώτη αλλαγή λωρίδας. Άσε που αν αγγίξουμε το φρένο (στο τεστ ταράνδου δε φρενάρεις) μπορεί να γίνει ακόμα χειρότερα.

Επίσης, ποιος λέει ότι δε θα γίνει πάνω σε καμπή του δρόμου, ή σε κατηφόρα που το κάνουν ακόμα πιο δύσκολο; Ή με άλλα αυτοκίνητα τριγύρω;

Και επίσης στα 130 έχεις σχεδόν 2.5-3 φορές την κινητική ενέργεια από ότι στα 70... Δύσκολα τα πράγματα, για έναν απροετοίμαστο μέσο οδηγό σε μη ιδανικές συνθήκες με ένα μέσο αυτοκίνητο. 

 

Επεξ/σία από ghostaki
  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, phanispal είπε

Εν τω μεταξύ δεν απαντάς επί της ουσίας σε καμία ερώτησή μου.

Πες μου αμα εχεις την καλοσυνη και θα απαντησω

1 λεπτό πριν, phanispal είπε

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι αν πεταχτεί ξαφνικά ζώο/whatever μπροστά στο μέσο οδηγό, το μόνο που δε θα κάνει θα είναι αυτό που θα έπρεπε να κάνει.

Δεν διαφωνω οτι το average reaction ειναι να παγωσεις η πεσεις σε φρενα. Απλως λεω οτι δεν ειναι η βελτιστη λυση και εγω δε θα την επραττα παρα μονο σε υψιστη αναγκη ελλείψη αλλης εναλαλκτικης

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...