Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
48 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Σου έχει δώσει κάποια αυτοκινητοβιομηχανία εσένα μερικά εκατομμύρια ευρώ;

αλλο ειπα αλλα δε το επιασε

  • Απαντ. 112
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
16 minutes ago, Timour21 said:

Ναι οκ, για να το λές κάτι παραπάνω θα ξέρεις. Το lpg χρησιμοποιείται με επιτυχία για πάνω από 50 χρόνια στο εξωτερικό (κοίτα ιταλία να δείς τι γίνεται). 

Και όντως αν ήταν επιτυχημένο, θα είχε υιοθετηθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι dacia και renault που βγαίνουν lpg από εργοστάσιο μάλλον θα είναι μαιμού.

Και αν και κάποιος το έγραψε παραπάνω, εάν το Lpg είναι σωστά ρυθμισμένο , όχι μόνο δεν θα χάσει απόδοση ο κινητήρας, ενδέχεται να πάρει κιόλας.

 

πχ, στο renault group, με το lpg ο κινητήρας αποδίδει παραπάνω άλογα από τον ίδιο όταν καίει βενζίνη (φυσικά με λίγο μεγαλύτερη κατανάλωση).

Εγώ προσωπικά σε megane ii του 2003, με υγραέριο (lovato ιταλικό) το 2009 (στα 88Κ χλμ) έχει φτάσει αισίως τα 323Κ. Υπολογίζω ότι και απόσβεση έγινε στο σύστημα υγραερίου, και απόσβεση στην αγορά του αυτοκινήτου γενικότερα....

Τα επιπλέον κόστη που μου προέκυψαν:

- Παραπάνω λεφτά στο ΚΤΕΟ (και λίγος χρόνος παραπάνω αναμονή κάθε φορά γιατί περνάνε 2 φορές κτέο το αμάξι - για το μεροκάματο - μία για ΚΤΕΟ και μία για "έλεγχο" του LPG)

- Αντικατάσταση φυάλης κάθε 10 χρόνια (έχω αλλάξει ήδη μία και το 2028 πάω για 2η)

- Έχω αλλάξει 2 φορές τρόμπα βενζίνης (λόγω του ότι η βενζίνη έμενε καιρό στο ρεζερβουάρ, πολυμεριζόταν και δημιουργούσε φθορές στην τρόμπα και στα σωληνάκια - πλέον έχω το 1/3 του ρεζερβουάρ γεμάτο - από τουλάχιστον 1/2 που το είχα παλαιότερα) και πλέον σε κάθε γέμισμα υγραερίου προσθέτω και μια μικρή ποσότητα βενζίνης για να ανανεώνεται)

- Έχω αλλάξει 3 φορές αισθητήρα θερμοκρασία πνεύμονα - εδώ θα κατηγορήσω την renault και τα γαμωρεύματά της

- 2 φίλτρα για το υγραέριο που τα αλλάζω στα 15 και στα 30Κ αντίστοιχα κόστος κάτω από 20 ευρώ και τα 2.

 

Και πάμε και λίγο στα θετικά. 

- Έχω βάλει "μύστη" που μου έλεγε ότι θα καταλάβει κατευθείαν την διαφορά των 2 καυσίμων από το πως πάει το αμάξι. Κάθησα στην θέση του συνοδηγού, έβαλα αυτοκόλλητο στο μαραφέτι της Lovato που σου δείχνει πότε δουλεύει με βενζίνη και πότε με αέριο - για να μην βλέπει το λαμπάκι - φύσωσα και το αμάξι στο λάπτοπ και βγήκαμε για βόλτα. Με το λάπτοπ γύρναγα το καύσιμο από βενζίνη σε lpg και το αντίστροφο. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον ρώταγα με τι καύσιμο δουλεύει το αμάξι ( που και στην τύχη να επιλέγει κάποιος, κάποιες φορές θα είναι σωστός) και αποδείχτηκε  ότι όχι μόνο δεν μπορούσε να καταλάβει την τύφλα του, αλλά τις περισσότερες φορές που μου είπε ότι καίμε βενζίνη, " αφού πάει καλύτερα ρε φίλε...φαίνεται" καίγαμε Lpg.

- Έχω πάει ταξίδι εξπρές από Ελ. βενιζέλος στο Μακεδονία/Θεσσαλονίκη  και πάλι πίσω Αθήνα σε 9 ώρες και δεν χρειάστηκε να σταματήσω πουθενά. 60 λίτρα βενζίνης και 64 λίτρα LPG μου δίνουν πάνω από 1500 χλμ αυτονομία σε συνθήκες οδήγησης σε εθνική οδό.

- Το καλοκαίρι στις διακοπές, με το που έφτασα στον προορισμό μου, όταν μετά από ώρες μπήκαμε πάλι στο αμάξι για να πάμε κάπου, δεν έπερνε με την βενζίνη μπρός (οκ λέω κάψαμε και 3η τρόμπα - τελικά ήταν τα γαμορεύματα που έστελνε η καλωδίωση στην τρόμπα - 7v αντί για 12v - είπαμε γαλλικό, ένα θέμα με τα ρεύματα το έχουμε). Δεν ίδρωσε καθόλου το αυτάκι μου, το ξεκίναγα (και καλοκαίρι κιόλας παίρνει μπρός για πλάκα) με αέριο και δεν χάλασα τις διακοπές και την ζαχαρένια μου....

- Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, το αμάξι με βενζίνη ρετάρει - πρόβλημα σε μπέκ βενζίνης / καθαρά μαλακία δικιά μου, γιατί όταν αντικατέστησα τα μαμά μπέκ στα 250Κ, λόγω του οτι δεν με ενδιαφέρει να "προσέξω" το αμάξι έβαλα τα φτηνότερα που μπόρεσα να βρώ. Πάλι δεν ιδρώνει το αυτάκι μου, με το LPG δουλεύω κανονικά.

 

Και κάτι τελευταίο, υπάρχουν πράγματι αυτοκίνητα, που δεν προβληματίζονται με το LPG και άλλα που θα βγάλουν θέματα. Έχει να κάνει με την ποιότητα των μετάλλων, το αν υπάρχουν υδραυλικές (αυτορυθμιζόμενες) βαλβίδες ή όχι, αν είναι έμεσου ή άμεσου ψεκασμού (μπαίνει και στα 2, αλλά με τον άμεσο θα πήγαινα σε μια λογική τύπου PRINS, με μπέκ αντί για ηλεκτροβαλβίδες, και ψεκασμό υγρού LPG αντί για αερίου) και άλλα.... και φυσικά ο εγκαταστάτης να μην κάνει φασόν εγκαταστάσεις, αλλά να λαμβάνει υπόψην τις ιδιοτροπίες του κάθε μοτέρ. Ο εγκαταστάτης μου αρνήθηκε να βάλει lpg σε corolla της νύφης μου γιατί δεν μπορούσε να εγγυηθεί για το αποτέλεσμα ενώ άλλος (που όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει, του έβαλε - και παραδόξως δουλεύει σωστά, αν και δεν κάνει πολλά χλμ).

Dacia και Ρενο, εκει σταματησα να διαβαζω, κριμα τον κοπο που εκανες να γραψεις κατεβατο...

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Εγκατασταση το 2014, σε ηδη 14ετιας αυτοκινητο.

Ολοι μου λεγαν πως δεν αξιζει.

11 χρονια μετα, ζει ακομα, εχει φτασει τα 200.000χλμ και εχω γλιτωσει κι εγω αντιστοιχο ποσο. Ενα διαστημα εκανα 400χλμ την εβδομαδα λογω δουλειας. 

550χλμ ανά εβδομάδα, βριλήσσια-οινόφυτα κάθε μέρα λόγω δουλειάς (ήθελα κάθε 1,5 χρόνο λάστιχα) και η εταιρεία με αποζημιωνε χιλιομετρικά με βάση την τιμή της βενζίνης - για κάθε χλμ που έκανα με lpg είχα και κέρδος! Και θυμάμαι εποχές που το Lpg είχε 0,5 - 0,6 ανά λίτρο ενώ η βενζίνη πλησίαζε τα 2 (τώρα είναι μικρότερη η ψαλίδα). 

Και για τους οικολογικά ανήσυχους, να πώ πως εμείς οι lpgήδες, παράγουμε πολύ λιγότερο καρκίνο σε σχέση με τους βενζινο-ντιζελάδες ενώ παράλληλα το κόστος ανά χλμ, δύναται να είναι καλύτερο και από παπιού.

7 λεπτά πριν, Dinos1973 είπε

Dacia και Ρενο, εκει σταματησα να διαβαζω, κριμα τον κοπο που εκανες να γραψεις κατεβατο...

Ξεχειλίζεις από εμπειρία και εσύ, δώσε τα φώτα σου, δεν είναι αυτοκινητοβιομηχανίες οι συγκεκριμένες? 

  • Like 3
  • Haha 1
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, Timour21 είπε

Ναι οκ, για να το λές κάτι παραπάνω θα ξέρεις. Το lpg χρησιμοποιείται με επιτυχία για πάνω από 50 χρόνια στο εξωτερικό (κοίτα ιταλία να δείς τι γίνεται). 

Και όντως αν ήταν επιτυχημένο, θα είχε υιοθετηθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι dacia και renault που βγαίνουν lpg από εργοστάσιο μάλλον θα είναι μαιμού.

Και αν και κάποιος το έγραψε παραπάνω, εάν το Lpg είναι σωστά ρυθμισμένο , όχι μόνο δεν θα χάσει απόδοση ο κινητήρας, ενδέχεται να πάρει κιόλας.

 

...

Σε σύνολο 25-29 πόσες είναι, εταιρίες που πουλάνε αυτοκινήτα με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη αυτή την στιγμή, μόνο η Renault και η Dacia δίνουν επιλογή εργοστασιακού LPG. Ίσως έχει κανένα ξεχασμένο μοντέλο και η Fiat, οπότε ας πούμε 3 στις 30.

Και με μερίδιο αγοράς το πολύ 3,5 % (σε εργοστασιακά πάντα) δεν το λες επιτυχία ή υιοθέτηση από τις εταιρίες.

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, NT1G είπε

Σε σύνολο 25-29 πόσες είναι, εταιρίες που πουλάνε αυτοκινήτα με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη αυτή την στιγμή, μόνο η Renault και η Dacia δίνουν επιλογή εργοστασιακού LPG. Ίσως έχει κανένα ξεχασμένο μοντέλο και η Fiat, οπότε ας πούμε 3 στις 30.

Και με μερίδιο αγοράς το πολύ 3,5 % (σε εργοστασιακά πάντα) δεν το λες επιτυχία ή υιοθέτηση από τις εταιρίες.

Δεν αναφέρθηκαν κάπου ποσοστά, αλλά μόνο η υιοθέτηση. Έχει να κάνει φαντάζομαι και με τις υποδομές της εκάστοτε χώρας (σταθμοί ανεφοδιασμού - την 10ετία του 90 ζήτημα να είχαμε πάνω από 20 πρατήρια lpg στην Ελλάδα - ενώ τα περισσότερα πρατήρια  στην ιταλία είχαν) , το αυξημένο -αρχικό- κόστος σε σχέση με ένα αμιγώς βενζινοκίνητο, ο "φόβος" ότι θα εκραγεί, θα γίνει σύντηξη και το τέλος του κόσμου και άλλα. Και πλέον με την στροφή σε hybrid/electric και full electric το ποσοστό που αναφέρεις δύσκολα θα ανέβει. Εγώ συνεχίζω να ζαχαρώνω την λύση hybrid yaris με μετατροπή σε lpg, σκέφτομαι την  κατανάλωση και φτάνω πολύ κοντά σε ονείρωξη.

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Timour21 είπε

Δεν αναφέρθηκαν κάπου ποσοστά, αλλά μόνο η υιοθέτηση. Έχει να κάνει φαντάζομαι και με τις υποδομές της εκάστοτε χώρας (σταθμοί ανεφοδιασμού - την 10ετία του 90 ζήτημα να είχαμε πάνω από 20 πρατήρια lpg στην Ελλάδα - ενώ τα περισσότερα πρατήρια  στην ιταλία είχαν) , το αυξημένο -αρχικό- κόστος σε σχέση με ένα αμιγώς βενζινοκίνητο, ο "φόβος" ότι θα εκραγεί, θα γίνει σύντηξη και το τέλος του κόσμου και άλλα. Και πλέον με την στροφή σε hybrid/electric και full electric το ποσοστό που αναφέρεις δύσκολα θα ανέβει. Εγώ συνεχίζω να ζαχαρώνω την λύση hybrid yaris με μετατροπή σε lpg, σκέφτομαι την  κατανάλωση και φτάνω πολύ κοντά σε ονείρωξη.

δεν ήμουν πλήρως ξεκάθαρος όταν το έγραψα οπότε κάτσε να το συμπληρώσω. Το νούμερο 3,5 % είναι συνολικά οι πωλήσεις εργοστασιακών lpg στην Ευρώπη, με την καλύτερη αγορά να είναι η Ιταλία με 9,5-10 %.

Μετατροπές σίγουρα θα είναι μεγαλύτερο το νούμερο.

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, NT1G είπε

δεν ήμουν πλήρως ξεκάθαρος όταν το έγραψα οπότε κάτσε να το συμπληρώσω. Το νούμερο 3,5 % είναι συνολικά οι πωλήσεις εργοστασιακών lpg στην Ευρώπη, με την καλύτερη αγορά να είναι η Ιταλία με 9,5-10 %.

Μετατροπές σίγουρα θα είναι μεγαλύτερο το νούμερο.

Ναι ρε σύ, το κατάλαβα εξ'αρχής αυτό που έγραψες. Δεν διαφωνώ κάπου.

Δημοσ.

Πάντως οι ανατολικές (φτωχές) χώρες της Ευρώπης και εμείς, έχουμε μεγάλο ποσοστό LPG οχημάτων (συνολικά, όχι μόνο εργοστασιακά). Το ίδιο και η Τουρκία. Ίσως έχει να κάνει με το κόστος της βενζίνης και το βιοτικό επίπεδο.

Αυτό μπορεί να αποτρέπει κάποιες εταιρείες από το να αναπτύξουν εργοστασιακά LPG, αν η Δυτική Ευρώπη (και φυσικά η Αμερική) δε θα τα αγοράσει. 

H Γερμανία πχ. έδινε tax break σε LPG (στην αντλία) μέχρι το 2022 αλλά μετά σταμάτησε. Γιατί να συνεχίσει το VAG group να βγάζει κινητήρες με αέριο αν η τιμή είναι πλέον κοντά στη βενζίνη;

  • Like 3
Δημοσ.
1 hour ago, Timour21 said:

dacia και renault

+ skoda

 

1 hour ago, gbras said:

Ναι ασφαλης ειναι .

Το είδα , απλώς ήθελα να μάθω και άποψη για την ασφαλεια που μπορεί να έχει μια μετατροπή από κάποιον που το έχει ψάξει / είναι μηχανικός 

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, Giorgos241 είπε

+ skoda

 

+ ένας σκασμός εταιρείες ακόμα, απλά ανέφερα αυτές που συνεχίζουν και πουλάνε....

Παρακάτω μια λίστα από τις εταιρείες που πούλαγαν εργοστασιακό lpg το 2018 (κατά τα άλλα δεν υιοθετήθηκε) , σαν να λέμε ότι η volvo πχ, δεν υιοθέτησε την ICE τεχνολογία, γιατί πλέον πουλάει ηλεκτρικά....

 

https://www.worldliquidgas.org/wp-content/uploads/2018/04/Autogas-Vehicles-Catalogue-2018.pdf

Δημοσ.
1 ώρα πριν, MadPax είπε

 η ουσία είναι πως έγιναν πολλά ταξίδια και εκδρομές όλα αυτά τα χρόνια που με βενζίνη δεν θα γίνονταν, τόσο απλά, χώρια την καθημερινή μετακίνηση. Ο καθένας κάνεις τις επιλογές του σύμφωνα με τις ανάγκες του... 

Αυτο ακριβως. Ποσες φορες πήγα ναυπλιο η λουτρακι η μεταμεσονυκτια βολτα στα χαμενα επειδη απλα ειχα αεριο... Τριημερα που δεν θα πηγαινα για κανενα λογο με βενζινη. Καποια στιγμη το κοστος ταξιδιου ηταν κατω απο το μισο της βενζινης. Με 25 ευρω εφτανες Γιάννενα!

  • Like 2
Δημοσ.
20 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Αυτο ακριβως. Ποσες φορες πήγα ναυπλιο η λουτρακι η μεταμεσονυκτια βολτα στα χαμενα επειδη απλα ειχα αεριο... Τριημερα που δεν θα πηγαινα για κανενα λογο με βενζινη. Καποια στιγμη το κοστος ταξιδιου ηταν κατω απο το μισο της βενζινης. Με 25 ευρω εφτανες Γιάννενα!

Τα τελευταία 2 χρόνια πάω μια φορά το μήνα Αθήνα-Φιλιππιάδα και πίσω μόνο κι μόνο για να ανοίγω το σπίτι των πεθερικών που συγχωρέθηκαν, απλά είναι αστεία η μετακίνηση και το έξοδο, δεν το σκέφτομαι καν, πιο πολλά βγαίνουν τα διόδια 😂 .., πέρσι πήγαμε και βόρεια Ιταλία οδικώς, μέσω Σερβίας, Κροατίας με το μισό και παρακάτω κόστος που θα θέλαμε για ναύλα με το πλοίο 😁 είπαμε ο καθένας κάνει τις επιλογές του και κατα πως τον βολεύει.

3 λεπτά πριν, phanispal είπε

Συν 40€ διόδια.

Συμφωνώ, μου κοστίζει 45 ευρώ το αέριο και 60 ευρώ διόδια με φέρρυ χωρίς την γέφυρα, για να ξεκουράζομαι και λίγο να τρώω και κανα βρώμικο στο Ρίο 😁

Βέβαια το κόστος και πάλι είναι πολύ χαμηλότερο από το να έβαζα βενζίνη, συν την ασφάλεια του δρόμου γιατί ο παλιός είναι απάλευτος, ειδικά σε κάτι Αγρίνια, Αμφιλοχίες, Μενίδια... 

  • Like 2
Δημοσ.

Σε παρκινγκ υπογειο εχετε δει την νταμπελα που λεει απαγορευετε η εισοδος σε αμαξια με υγραεριο;

Πραγματικα καλυτερα να παρω ηλεκτρικο παρα να κανω mod Και να βαλω υγραεριο.

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, great είπε

Σε παρκινγκ υπογειο εχετε δει την νταμπελα που λεει απαγορευετε η εισοδος σε αμαξια με υγραεριο;

Πραγματικα καλυτερα να παρω ηλεκτρικο παρα να κανω mod Και να βαλω υγραεριο.

παιρνεις αμαξι με 25κ-30κ μεταχειρισμένο και πετας 1500ευρω αεριο και εχει τριπλασιο range, σχεδον το ίδιο κοστος μετακινησης, δεν περιμενεις να φορτισεις, δεν χανει αξια σαν τρελλο καθε δευτερολεπτο, ειναι πολυ πιο αμαξι απο οτιδηποτε θα βρεις με 35κ σε ηλεκτρικο και δεν αναγκαζεσαι να ταξιδευεις με 90 λες και εισαι φοιτητης το 80 σε φιατ 124.

  • Thanks 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...