Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
15 ώρες πριν, tutuyo είπε

τωμεταξυ να πω κι ενα μπραβο στον TS, σκαμ η βενζινη, 4 σελιδες αερας κοπανιστος, απο μενα ειναι ναι

Στην αρχη νομιζα οτι θα ελεγε για το κλεψιμο στις αντλιες και τη νοθεια.

  • Haha 2
Δημοσ.
4 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Εγώ να καταλάβω κάτι... Ένα αμάξι υγραέριο καίει ~9λτ/100χλμ ? Με τιμή στα ~0,90€ καίει κάπου 8€/100χλμ ?

Βενζίνη πες 6λτ/100χλμ με τιμή 1,80€ καίει κάπου ~11€/100χλμ. Μιλάμε δηλαδή για διαφορά 3€/100χλμ ?

Εξοικονόμηση για 100.000χλμ κάπου 3.000€ ? 

Οχι, με το αεριο καις 10-15% παραπανω. Καποια αμαξια-συστηματα ψεκαζουν και βενζινη, κυριως τα νεοτερα συτοκινητα με αμεσο ψεκασμο κτλ. Εκεί το κερδος ειναι μικροτερο. Επισης το αεριο δεν δουλευει αμέσως, πρεπει να ζεσταθει το αμαξι, αν κανεις μικρες διαδρομες το χειμωνα δεν θα δουλευει καθολου το αεριο. 

Δημοσ.
20 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Οχι, με το αεριο καις 10-15% παραπανω. Καποια αμαξια-συστηματα ψεκαζουν και βενζινη, κυριως τα νεοτερα συτοκινητα με αμεσο ψεκασμο κτλ. Εκεί το κερδος ειναι μικροτερο. Επισης το αεριο δεν δουλευει αμέσως, πρεπει να ζεσταθει το αμαξι, αν κανεις μικρες διαδρομες το χειμωνα δεν θα δουλευει καθολου το αεριο. 

Για να εχεις την ιδια αποδοση πρεπει να καις +30%

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Στην αρχη νομιζα οτι θα ελεγε για το κλεψιμο στις αντλιες και τη νοθεια.

Μα αυτο εγραψα η αφορμη για να γραψω ηταν μια κουβεντα που ειχα με ενα συναδελφο για νοθευμενη βενζινη . Δημοσιος υπαλληλος ειμαι και καμια σχεση δεν εχω με αυτοκινητα οτι βλεπω στο youtube. Παντως και οι υπολογισμοι νωριτερα για το κερδος ειναι μετριοπαθεις . εγω γεμισα με 0,77 οταν η βενζινη ειναι 1,65 παντα η διαφορα τους ειναι x2+ και ειχε φτασει και 2,5 . Επισης στην κινηση της Αθηνας με a/c η βαρος εχω ανετα 10lt καταναλωση.Προφανως αν ο αλλος εχει 6 θα το σκεφτει αλλιως. 

6 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Για να εχεις την ιδια αποδοση πρεπει να καις +30%

οχι ειναι λαθος αυτο. εξαρταται απο το συστημα υπαρχουν συστηματα που καινε 5% πανω πλεον

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, fotisdra είπε

Μα αυτο εγραψα η αφορμη για να γραψω ηταν μια κουβεντα που ειχα με ενα συναδελφο για νοθευμενη βενζινη . Δημοσιος υπαλληλος ειμαι και καμια σχεση δεν εχω με αυτοκινητα οτι βλεπω στο youtube. Παντως και οι υπολογισμοι νωριτερα για το κερδος ειναι μετριοπαθεις . εγω γεμισα με 0,77 οταν η βενζινη ειναι 1,65 παντα η διαφορα τους ειναι x2+ και ειχε φτασει και 2,5 . Επισης στην κινηση της Αθηνας με a/c η βαρος εχω ανετα 10lt καταναλωση.Προφανως αν ο αλλος εχει 6 θα το σκεφτει αλλιως. 

οχι ειναι λαθος αυτο. εξαρταται απο το συστημα υπαρχουν συστηματα που καινε 5% πανω πλεον

Απο τη στιγμη που το υγραεριο με τη βενζινη εχουν ~30% διαφορα στην ενεργεια ανα λιτρο, πως ακριβως θα παραξει το ιδιο εργο ενας κινητηρας με -25% λιγοτερη ενεργεια?

  • Like 1
Δημοσ.

η συζητηση αυτη ειναι αεναη...! εδω και 3 δεκαετιες πλεον συζηταμε για το αεριο στο αυτοκινητο.    Δυστυχως, δεν υπαρχει στανταρ απαντηση - λυση.  ολα τα καυσιμα εχουν τα + και τα - . 

πριν 20 χρονια, ελεγα σε φιλους και γνωστους οτι η καλυτερη λυση, τοτε, ηταν τα πετρελαια. ειχαν πλεον βγει οι νεες τεχνολογιες ψεκασμου, οι οποιες σε συνδυασμο με μικρα τουρμπο εδιναν επιδοσεις αναλογες σχεδον με τα βενζινοκινητα. ηταν πολυ πιο δυνατα με φορτια, και πολυ πιο οικονομικα σε καυσιμο. 

παραλληλα, ειχε αρχισει και η εγκατασταση συστηματων υγραεριου στα αυτοκινητα, αλλα οπως συνηθως γινεται, οταν ξειναει μια νεα "μοδα", ολοι γινονται ειδημονες και γνωστες. πηγαινες στον μπαρμπα Μητσο της γειτονιας και εγκαθιστουσε υγραεριο χωρις να ξερει και χωρις να εχει τις απαραιτητες τεχνολογικες γνωσεις. και μετα αρχιζαν τα προβληματα...!!  αρα για να βαλεις υγραεριο επρεπε να επιλεξεις και να αποτανθεις σε εξειδεικευμενο τεχνικο με εμπειρια. 

Απο την αλλη, συνυπολογιζοντας την ηλικια του στολου στην Ελλαδα, δεν εκανα ολα τα αυτοκινητα για εγκατασταση υγραεριου. θα επρεπε να εχουν υποδομες στον κινητηρα για να μπορεσουν να λειτουργησουν με υγραεριο..! δεν παμε ξαφνικα να βαλουμε υγραεριο σε ..SUNNY του 89 ( τυχαιο μοντελο). βαζουμε υγραεριο σε οσα μοντελα εδινε ο κατασκευαστης το ΟΚ... ΜΟΝΟ....!!!  αλλιως, μετα απο μερικες 10 χλδες χλμ, παιρνεις τον κινητηρα στο χερι........!!!  

Σημερα, με τις επιλογες που δινουν οι κατασκευαστες, θα επρεπε να εχει απαγορευτει πλεον η αφτερμαρκετ Εγκατασταση υγραεριου. αν θες  υγραεριο, παρτο εξ αρχης (LPG cars), αλλιως επελεξε ηλεκτρικο/υβριδικο/βενζινα/πετρελαιο (οσα εχουν μεινει)...! 

προσωπικα θεωρω οτι δεν εχει κανενα νοημα να μιλαμε για εγκατασταση υγραεριου το 2025...!!!!    εδω καταργουνται τα Diesel..........!!!!! 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όπως όλα στη ζωή, έτσι και το υγραέριο στα αυτοκίνητα πάει κατά περίπτωση.
Και εδώ θα υπάρξουν φανατικοί εκατέρωθεν.
Έχεις παλιό αμάξι που δεν ανήκει στα ζημιάρικα με το υγραέριο και κάνεις 20-30Κ χλμ/χρόνο; Αξίζει.
Σκοπεύεις να αλλάξεις αυτοκίνητο και κάνεις πολλά χιλιόμετρα; Μάλλον δεν αξίζει, καλύτερα diesel (αν τα κάνει συνεχόμενα και εκτός πόλεων) ή ηλεκτρικό (για εντός ή και αν διαθέτεις σημείο φόρτισης).
Έχεις αυτοκίνητο που δεν σκοπεύεις να αλλάξεις και δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα; Μείνε όπως είσαι, ακόμα και αν καίει 15λ/100.

Και υπάρχουν και άλλες επιλογές. Απλά στην Ελλάδα, το ηλεκτρικό κερδίζει στην νοθεία, χάνει στο δίκτυο (ακόμα) και στους υποψηφίους (που έχουν χώρο στάθμευσης/φόρτισης).

Προσωπικά, πριν αρκετά χρόνια, με το που πήρα μεταχειρισμένο βενζίνης, μετά από 1000χλμ πέρασα υγραέριο. Τον 1ο χρόνο έγραψα 42Κ (ενώ το σύνηθες ήταν 25). Αυτό το αυτοκίνητο τώρα έχει με υγραέριο κάπου στα 230Κ και ακόμα πάει σχετικά καλά. Αλλά όπως κάθε αυτοκίνητο 20 ετών, όσο καλή συντήρηση και να γίνεται, δείχνει την φθορά του και είναι καλύτερα να πάει να συναντήσει τα προ-εργοστασιακά αδέρφια του. (δεν είναι στην κατοχή μου, δεν με απασχολεί, ας κάνει ότι θέλει)

Οι μύθοι που θυμάμαι από παλιά είναι ότι το υγραέριο ανεβάζει μεγαλύτερες θερμοκρασίες και ότι παράγει λιγότερα καυσαέρια.
Το 1ο το είχε μετρήσει κάποιος και δεν είδε διαφορά (θυμάμαι είχε μπόλικες μετρήσεις).
Το 2ο, όσες φορές μετρήθηκε σε ΚΤΕΟ, είτε βενζίνη, είτε υγραέριο, τα καυσαέρια έβγαιναν υπερβολικά παρόμοια.

Επεξ/σία από csontheline
  • Like 1
Δημοσ.
30 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Απο τη στιγμη που το υγραεριο με τη βενζινη εχουν ~30% διαφορα στην ενεργεια ανα λιτρο, πως ακριβως θα παραξει το ιδιο εργο ενας κινητηρας με -25% λιγοτερη ενεργεια?

Με βάση τα παρακάτω, έχει μια βάση σε αυτό που λέει ο Ντινάρας 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Clio

1.0 TCe 100ps LPG Κυβισμός: 999 cc Κύλινδροι: 3

Iσχύς: 90 hp / 4.800-5.000 σ.α.λ. (Βενζίνη), 100 hp / 4.600-5.000 σ.α.λ. (LPG)

Ροπή: 160 Nm/ 2.100-3.750 σ.α.λ. (Βενζίνη), 170 Nm/ 2.000-3.500 σ.α.λ. (LPG)

Βάρος: 1.150 kg 0-100 km/h: 12,5 δλ. (Βενζίνη), 11,8 δλ. (LPG)

Τελική ταχύτητα: 174 km/h

Μικτή κατανάλωση*: 5,4 - 5,5 lt/100km (Βενζινη), 7,0 - 7,1 (LPG) lt/100km

Εκπομπές CO2*: 122 - 123 g/km (Βενζίνη), 108 - 109 (LPG) g/km Ρεζερβουάρ: 39 lt βενζίνη/32 lt LPG

Χώρος αποσκευών: 391 lt

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Ας μην σχολιάσουμε ότι οι εργοστασιακές μετρήσεις WLTP (ή οποιεσδήποτε άλλες) είναι λίγο ουτοπικές.

Η διαφορά του 5,4-5,5 που έχει κατανάλωση με την βενζίνη με το 7,0-7,1 που έχει με LPG πλησιάζει πάρα πολύ κοντά στο έξτρα 30% που αναφέρει και ο Ντινάρας. Υπάρχει όμως ταυτόχρονα, μια αύξηση της ιπποδύναμης κοντά στο 11% αλλά και της ροπής (σε μονοψήφιο ποσοστιαίο νούμερο).

7 λεπτά πριν, cabdik είπε

 

προσωπικα θεωρω οτι δεν εχει κανενα νοημα να μιλαμε για εγκατασταση υγραεριου το 2025...!!!!    εδω καταργουνται τα Diesel..........!!!!! 

Είναι λίγο άκυρη η σύγκριση diesel με LPG. Το diesel είναι σαφώς πιο "βρώμικο" καύσιμο, και αν λάβεις υπόψην ότι στη χώρα που ζούμε η αφαίρεση των dpf είναι λίγο κοινή πρακτική, ο καρκίνος γίνεται μεγαλύτερος.

Οπότε για όσο καιρό υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, πάντα θα έχει νόημα να μιλάμε για οικονομικότερα/καθαρότερα καύσιμα.

Δημοσ.

Και εγώ αναρωτιέμαι άμα είναι καλύτερα να πάρεις πχ το renault captur με αέριο ή να πάρεις το υβριδικό βενζίνη 

Δημοσ.
13 λεπτά πριν, Alexrose είπε

Και εγώ αναρωτιέμαι άμα είναι καλύτερα να πάρεις πχ το renault captur με αέριο ή να πάρεις το υβριδικό βενζίνη 

Εσύ γνωρίζεις καλύτερα τις ανάγκες σου και την χρήση που θα του κάνεις. Αν η πλειοψηφία των χιλιομέτρων που κάνεις είναι εντός πόλης, τότε το hybrid/electric είναι η ενδεδειγμένη λύση. Αν από την άλλη κάνεις μεγάλα ταξίδια το αέριο θα είναι σαφώς οικονομικότερο. 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Για να εχεις την ιδια αποδοση πρεπει να καις +30%

στην πραξη δεν εχω δει καμια διαφορα αποδοσης και η καταναλωση ειναι στην χειροτερη 15% πανω. το μικρο αμαξι εχει 68 ιππους. καιει περιπου 7 λιτρα βενζινη. με αεριο καιει μαξ 8 και αν εχανε επιδοσεις θα ηταν πολυ εμφανες μιας που ειναι ηδη αργο. το εχω τσεκαρει απειρες φορες και δεν καταλαβαινεις καμια διαφορα. στο μεγαλο ειχαμε μετρησει και 80-120 και ηταν ακριβως ίδιο σε επιδοσεις. η μετρηση εγινε μονο με την ροπη του αμαξιου γιατι μετα τις 4κ στροφες ψεκαζει βενζινη οποτε το καναμε με μια ταχυτητα πανω.

στο μικρο το συστημα ηταν 600ευρω. εποχες που τα συστηματα ηταν της πλακας. απο τοτε εχει αλλαξει σχεδον ολο το συστημα λογω βλαβης και πλεον πεθαινει και ο εγκεφαλος. μικρη σημασια εχει, τα 600ευρω τα εδωσε πισω σε 2 χρονια.

Δημοσ.
19 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

παιρνεις αμαξι με 25κ-30κ μεταχειρισμένο και πετας 1500ευρω αεριο και εχει τριπλασιο range, σχεδον το ίδιο κοστος μετακινησης, δεν περιμενεις να φορτισεις, δεν χανει αξια σαν τρελλο καθε δευτερολεπτο, ειναι πολυ πιο αμαξι απο οτιδηποτε θα βρεις με 35κ σε ηλεκτρικο και δεν αναγκαζεσαι να ταξιδευεις με 90 λες και εισαι φοιτητης το 80 σε φιατ 124.

Μιλάμε για 25-30Κ χλμ ή €;

Δημοσ.

Έχω ένα KIA Picanto του '16 με κινητήρα 1.2 (βενζίνη). Πιστεύετε μπορεί να γίνει υγραέριο; Ή λόγω μικρού κινητήρα παίζει να γίνει ζημιά; Γιατί έχω ακούσει γενικά πως σε μικρούς κινητήρες δεν είναι σωστό να βάζεις υγραέριο.

  • Like 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Για να εχεις την ιδια αποδοση πρεπει να καις +30%

1λτ σε σύγκριση με βενζίνη παραπανω . Με σωστή ρύθμιση αναλογίας σε κινητήρα 20 ετιας .

 

4 ώρες πριν, varg88 είπε

Έχω ένα KIA Picanto του '16 με κινητήρα 1.2 (βενζίνη). Πιστεύετε μπορεί να γίνει υγραέριο; Ή λόγω μικρού κινητήρα παίζει να γίνει ζημιά; Γιατί έχω ακούσει γενικά πως σε μικρούς κινητήρες δεν είναι σωστό να βάζεις υγραέριο.

Ρώτησε εδώ . 

Όχι ζημιά δε γίνεται . Με σωστό Κιτ / ρύθμιση. Όλα εξαρτωνται από χιλιόμετρα που κανείς . Είναι άμεσου ψεκασμού το μοτέρ του;

Επειδή το κοιτάζω το Picanto είσαι ευχαριστημένος, θέλω να αντικαταστήσω ένα Opel Corsa C 1,2 με υγραέριο έχει κάνει 350,000 χιλιόμετρα

 

4 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

στην πραξη δεν εχω δει καμια διαφορα αποδοσης και η καταναλωση ειναι στην χειροτερη 15% πανω. το μικρο αμαξι εχει 68 ιππους. καιει περιπου 7 λιτρα βενζινη. με αεριο καιει μαξ 8 και αν εχανε επιδοσεις θα ηταν πολυ εμφανες μιας που ειναι ηδη αργο. το εχω τσεκαρει απειρες φορες και δεν καταλαβαινεις καμια διαφορα. στο μεγαλο ειχαμε μετρησει και 80-120 και ηταν ακριβως ίδιο σε επιδοσεις. η μετρηση εγινε μονο με την ροπη του αμαξιου γιατι μετα τις 4κ στροφες ψεκαζει βενζινη οποτε το καναμε με μια ταχυτητα πανω.

στο μικρο το συστημα ηταν 600ευρω. εποχες που τα συστηματα ηταν της πλακας. απο τοτε εχει αλλαξει σχεδον ολο το συστημα λογω βλαβης και πλεον πεθαινει και ο εγκεφαλος. μικρη σημασια εχει, τα 600ευρω τα εδωσε πισω σε 2 χρονια.

Για ναι είσαι σίγουρος θέλει έλεγχο fuel trims με διαγνωστικό . Τα συγκρίνεις με της βενζίνης . Εκτός εάν το έχεις συνδέσει με τη obd το σύστημα . 

Στο υγραέριο πηγαίνει ίσα ίσα καλύτερα με σωστή ρύθμιση.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...