Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η ιαπωνική startup ispace απέτυχε για δεύτερη φορά στην προσπάθειά της να πραγματοποιήσει μια επιτυχημένη προσελήνωση την Παρασκευή, όταν η ομάδα αποστολής έχασε επαφή με το σκάφος Resilience.

Η ομάδα αποστολής με έδρα το Τόκιο έχασε επαφή με το σκάφος προσελήνωσης Resilience στα τελικά στάδια πριν την προσγείωση στην επιφάνεια της Σελήνης.

Σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας για την αποστολή Hakuto-R Mission 2, μετά την έναρξη της ακολουθίας προσσελήνωσης του Resilience, οι ελεγκτές της αποστολής δεν κατάφεραν να αποκαταστήσουν επικοινωνία με το όχημα

Η ispace ανέφερε ότι στις 8 π.μ. τοπική ώρα στις 6 Ιουνίου, η ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι "απίθανο να αποκατασταθεί η επικοινωνία με το σκάφος προσελήνωσης" και "επομένως αποφασίστηκε να ολοκληρωθεί η αποστολή."

Περιγράφοντας λεπτομερώς τις τελευταίες στιγμές του σκάφους, η ispace ανέφερε ότι οι εντολές για την εκτέλεση της ακολουθίας προσγείωσης μεταδόθηκαν στις 3:13 π.μ. ώρα Τόκιο.

"Το σκάφος Resilience ξεκίνησε τότε τη φάση καθόδου. Το σκάφος κατέβηκε από υψόμετρο περίπου 100 χλμ σε περίπου 20 χλμ, και στη συνέχεια ενεργοποίησε με επιτυχία την κύρια μηχανή του όπως είχε προγραμματιστεί για να ξεκινήσει την επιβράδυνση. Ενώ επιβεβαιώθηκε ότι η στάση του σκάφους ήταν σχεδόν κάθετη, η τηλεμετρία χάθηκε στη συνέχεια, και δεν ελήφθησαν δεδομένα που να υποδεικνύουν επιτυχημένη προσγείωση, ακόμη και αφού είχε περάσει ο προγραμματισμένος χρόνος προσγείωσης."

Η εταιρεία πρόσθεσε ότι ο μετρητής απόστασης με λέιζερ που χρησιμοποιήθηκε για τη μέτρηση της απόστασης από την επιφάνεια της Σελήνης αντιμετώπισε καθυστερήσεις στη λήψη έγκυρων τιμών μέτρησης. "Ως αποτέλεσμα, το σκάφος δεν κατάφερε να επιβραδύνει επαρκώς ώστε να φτάσει την απαιτούμενη ταχύτητα για την προγραμματισμένη προσελήνωση. Με βάση αυτές τις συνθήκες, υποθέτουμε ότι το σκάφος πιθανότατα πραγματοποίησε μια σκληρή προσσελήνωση στην επιφάνεια της Σελήνης."

Όπως αναφέρθηκε, μετά την απώλεια επικοινωνίας με το Resilience, στάλθηκε εντολή για επανεκκίνηση, αλλά δεν κατέστη δυνατή η αποκατάσταση σύνδεσης.

"Δεδομένου ότι δεν υπάρχει προς το παρόν προοπτική επιτυχημένης προσελήνωσης, η κορυφαία προτεραιότητά μας είναι να αναλύσουμε γρήγορα τα δεδομένα τηλεμετρίας που έχουμε λάβει μέχρι στιγμής και να εργαστούμε επιμελώς για να εντοπίσουμε την αιτία," δήλωσε ο Takeshi Hakamada, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ispace.

Η εταιρεία ανέφερε ότι τώρα προσπαθεί να πείσει τους υποστηρικτές της ότι μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και να δοκιμάσει ξανά.

Η αποτυχία της δεύτερης προσπάθειας προσελήνωσης της ispace αποτελεί μια ακόμη υπενθύμιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εμπορικές αποστολές στη Σελήνη, πολλές από τις οποίες έχουν αποτύχει να πραγματοποιήσουν επιτυχημένη ομαλή προσσελήνωση στη Σελήνη.

Ωστόσο, ένα σημαντικό βήμα έγινε νωρίτερα φέτος, όταν η Firefly Aerospace με έδρα το Τέξας έγινε η πρώτη εμπορική εταιρεία που πέτυχε πλήρως επιτυχημένη ομαλή προσεδάφιση, με το σκάφος προσελήνωσης Blue Ghost Mission 1. Το Blue Ghost λειτούργησε για μερικές εβδομάδες, υποστηρίζοντας διάφορα επιστημονικά πειράματα πριν χάσει τελικά την ισχύ του.

Με την εξέλιξη της διαστημικής τεχνολογίας και τη μείωση του κόστους εκτόξευσης, οι ιδιωτικές εταιρείες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να φτάσουν στη Σελήνη, κυρίως για να εξερευνήσουν ευκαιρίες εξόρυξης πόρων.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 41
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

To πως εγινε προσεληνωση το 1969,

και δεν μπορει να γινει 50 χρονια αργοτερα,

με ξεπερναει.

Πισω ρε παιδια, πισω στην δοκιμασμενη τεχνολογια της δεκαετιας του 60!

  • Like 13
  • Haha 6
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, mountains1 είπε

To πως εγινε προσεληνωση το 1969,

και δεν μπορει να γινει 50 χρονια αργοτερα,

με ξεπερναει.

Πισω ρε παιδια, πισω στην δοκιμασμενη τεχνολογια 

Γιατί βγάζεις απο το κάδρο το σπουδαιότερο κομμάτι που κάνει τη διαφορά μεταξύ του τότε και της τωρινής προσπάθειας; Τον παράγοντα άνθρωπο! 

Όλοι έχουμε ακούσει για κατι αστροναύτες... Στο Japan διαλεξαν το "joystick"

Επεξ/σία από oneos
  • Like 8
  • Haha 1
Δημοσ.
35 minutes ago, mountains1 said:

To πως εγινε προσεληνωση το 1969,

και δεν μπορει να γινει 50 χρονια αργοτερα,

με ξεπερναει.

Πισω ρε παιδια, πισω στην δοκιμασμενη τεχνολογια της δεκαετιας του 60!

η διαφορα στο budget ειναι τοσο τερατοδες που απλα δεν φανταζεσαι.... στην μια περιπτωση εριξαν οτι λεφτα ειχαν και δεν ειχαν σαν χωρα και στη δευτερη απλα με ελαχιστα προσπαθουν να κανουν το ιδιο απλα βασισμενοι στην νεα τεχνολογια

  • Like 9
  • Haha 3
Δημοσ.
37 minutes ago, mountains1 said:

To πως εγινε προσεληνωση το 1969,

και δεν μπορει να γινει 50 χρονια αργοτερα,

με ξεπερναει.

Πισω ρε παιδια, πισω στην δοκιμασμενη τεχνολογια της δεκαετιας του 60!

για τους ίδιους λόγους που η Waymo απέσυρε πριν λίγες βδομάδες 1000+ οχήματα. Γιατί ακόμα οι αυτόματοι πιλότοι είναι για τα μπάζα. Ακόμα και στο αεροπλάνο πάνω από τον αυτόματο πιλότο υπάρχουν δυο άνθρωποι πιλότοι. 

  • Like 6
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, mountains1 είπε

To πως εγινε προσεληνωση το 1969,

και δεν μπορει να γινει 50 χρονια αργοτερα,

με ξεπερναει.

Πισω ρε παιδια, πισω στην δοκιμασμενη τεχνολογια της δεκαετιας του 60!

Η δοκιμασμένη τεχνολογία του 60 ήταν επιστήμονες/βετεράνοι αξιωματικοί, άνθρωποι του 60 (όχι μαμούχαλα όπως σήμερα :P )

κυβερνούσαν το apollo 11 με αυτό (αλήθεια το συγκεκριμένο μάλιστα) 


The story of the Apollo sextant

και τα χεράκια τους και τα ματάκια τους και τα μεγάλα τους.... κότσια. 

και εννοείται χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα απλά στην αποστολή Apollo 11 ήταν ένα απο τα κυριότερα εργαλεία τώρα είναι κυρίως επικουρική η χρήση του (ειναι και μικρότερες οι απαιτήσεις απο την άλλη, μια και δεν πάμε στο φεγγάρι αλλά "απλά" σε τροχιά γύρω απο την γή). 

image.png.3b49c8e0ae1a26cd1ae4fbd72b15d5ef.png

(P.S αυτό ειναι ένας διαστημικός εξάντας και πρόκειται για  επινόηση του αρχαίου Έλληνα αστρονόμου Ιππάρχου της Νίκαιας το ~120πΧ, πάλι αν δεν ήμασταν εμείς θα καρφώνονταν σε κάνα βράχο στο φεγγάρι τα Αμερικανάκια και θα μάζευαν βελανίδια :P 

Και απότι φαίνεται καλύτερα ξέρει ο άνθρωπος παρά το chatgpt :P 


Φυσικά είχαν και ένα κομπιουτεράκι (για τα σημερινά δεδομένα υπολογιστής τότε) που ουσιαστικά όμως ακόμη και αυτό έπρεπε να δεχθεί χειροκίνητα τα δεδομένα θέσης που έπαιρναν οι αστροναύτες με τον εξάντα και ανάλογα έστελνε σήμα στα διάφορα διάφορα συστήματα πρόωσης πάνω στο κύτος του σκάφους της αποστολής Apollo (Απόλλωνας) , οι κόνοι δηλαδή που βλέπεις στην παρακάτω εικόνα 


image.png.74bdf327f83b5910e9046c0550f3dfce.png



και ευθυγραμμιζόταν έτσι το σκάφος, επίσης (πάλι λαμβάνοντας χειροκίνητα δεδομένα ) αποφάσιζε πότε θα ανοίξει τα "πόδια" του σκάφους κατα την προσσελήνωση κτλ 

Το κομπιουτεράκι αυτό λεγόταν  Apollo Guidance Computer (AGC) 

The Wonder Of The Apollo Guidance Computer - Bobby Owsinski's Music  Production Blog
^--- that's because it didn't US veteran pilots with trainning, smarts and brawn using analogue equipment did :P 

Βέβαια εδώ να πούμε ότι όπου και να σηκώσεις πέτρα θα βρεις Έλληνα απο κάτω και ήταν και αρκετοί Έλληνες επιστήμονες στην NASA με ρόλος ευθύνης/θέσεις κλειδιά που συνεισέφεραν στο να προσγειωθούμε στον φεγγάρι γιαυτό και κατα την εκτόξευση του Apollo 11 είχαν ΚΑΙ την ελληνική σημαία!  

Ένας τέτοιος ήταν και ο Ηλίας Δουνδουλάκης καθώς και άλλοι που έμμεσα και άμεσα συνεισέφεραν στις περισσότερες διαστημικές αποστολές της NASA 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 19
  • Thanks 1
  • Haha 4
Δημοσ.

Βλέποντας την προσπάθεια στο YouTube  αναφέρθηκε ότι η τελευταία θέση του ήταν 52 μετρα πάνω από την επιφάνεια και η ταχύτητα καθόδου ήταν 187χλμ, παρά πολύ υψηλή. Δεν πρέπει να έμεινε τιποτα. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...