Axlmon Δημοσ. Παρασκευή στις 04:26 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 04:26 μμ Τα τρόλεϊ, που αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας από το 1953, οδεύουν προς σταδιακή απόσυρση έως το 2027. Σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, περίπου 130 τρόλεϊ που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας πρόκειται να αποσυρθούν έως το 2027. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με επικεφαλής τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, φαίνεται έτοιμο να προχωρήσει στην κατάργηση του δικτύου των τρόλεϊ σε Αθήνα και Πειραιά, στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδίου μετασχηματισμού των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Παραπολιτικά». Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας των τρόλεϊ, τα οποία εισήχθησαν στους αθηναϊκούς δρόμους τη δεκαετία του '50 ως μέσο αντικατάστασης των πεπαλαιωμένων τραμ. Για επτά δεκαετίες αποτέλεσαν το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς της πρωτεύουσας. Βασικός παράγοντας που οδήγησε στην απόφαση απόσυρσης είναι η ηλικία του στόλου, καθώς πάνω από 120 οχήματα έχουν ξεπεράσει τα 20 χρόνια κυκλοφορίας, με ορισμένα να λειτουργούν από το 1999. Τα περισσότερα τρόλεϊ που κυκλοφορούν σήμερα στην Αθήνα αποκτήθηκαν την πενταετία 1999-2004 και έχουν πλέον φτάσει στο όριο ζωής τους. Η συντήρηση των παλαιών οχημάτων αποδεικνύεται εξαιρετικά δαπανηρή, με το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο να αγγίζει τα 4,06 ευρώ, καθιστώντας τα τρόλεϊ το ακριβότερο μέσο μαζικής μεταφοράς στη χώρα. Επιπλέον, η εύρεση ανταλλακτικών για την επιδιόρθωσή τους είναι εξαιρετικά δύσκολη και κοστοβόρα, λόγω της παρωχημένης τεχνολογίας τους. Τα στοιχεία δείχνουν πως κάθε οδηγός τρόλεϊ εκτελεί μόλις 14.432 οχηματοχιλιόμετρα τον χρόνο, έναντι 38.523 των λεωφορείων, ενώ η μέση εμπορική ταχύτητα των τρόλεϊ είναι μόλις 13,4 χλμ/ώρα, σε σύγκριση με τα 18,4 χλμ/ώρα των λεωφορείων. Το επιβατικό κοινό διαμαρτύρεται σταθερά για τις καθυστερήσεις, με την απόκλιση από το πρόγραμμα να αγγίζει το 75% κατά τις απογευματινές ώρες. Στη θέση των τρόλεϊ που θα αποσυρθούν, προβλέπεται να ενταχθούν 100 νέα, πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση των γραμμών και θα εξυπηρετούν ταχύτερα το επιβατικό κοινό. Συνολικά, τα επόμενα χρόνια, στον στόλο του ΟΑΣΑ πρόκειται να ενταχθούν περισσότερα από 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Επιπλέον οφέλη αναμένεται να προκύψουν από την απομάκρυνση των μεταλλικών στύλων και των ηλεκτροφόρων συρμάτων που καλύπτουν τον ουρανό της Αθήνας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, έργα όπως ο ηλεκτροφωτισμός και οι δενδροφυτεύσεις, ιδίως σε περιοχές όπως τα Πατήσια, η Κυψέλη και το Παγκράτι, θα μπορέσουν πλέον να προχωρήσουν, βελτιώνοντας την εικόνα της ήδη επιβαρυμένης πόλης. Ωστόσο, για περιοχές όπου τα τρόλεϊ συνεχίζουν να αποτελούν βασικό στοιχείο της μετακίνησης των πολιτών, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο εκσυγχρονισμού του δικτύου με νέα τρόλεϊ και ηλεκτρικά λεωφορεία. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο 2
cpc464 Δημοσ. Παρασκευή στις 08:18 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:18 μμ "Συνολικά, τα επόμενα χρόνια, στον στόλο του ΟΑΣΑ πρόκειται να ενταχθούν περισσότερα από 250 ηλεκτρικά λεωφορεία." Να είναι καλά η YUTONG και η BYD. Ελάχιστα πλέον με πετρέλαιο, μόνο κάτι θηρία που πάνε αεροδρόμιο έχω δεί. 2
cpc464 Δημοσ. Παρασκευή στις 08:26 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:26 μμ 2 minutes ago, ea6gka said: Θα ξηλωθεί και το εναέριο δίκτυο ; "Επιπλέον οφέλη αναμένεται να προκύψουν από την απομάκρυνση των μεταλλικών στύλων και των ηλεκτροφόρων συρμάτων που καλύπτουν τον ουρανό της Αθήνας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, έργα όπως ο ηλεκτροφωτισμός και οι δενδροφυτεύσεις, ιδίως σε περιοχές όπως τα Πατήσια, η Κυψέλη και το Παγκράτι, θα μπορέσουν πλέον να προχωρήσουν, βελτιώνοντας την εικόνα της ήδη επιβαρυμένης πόλης." 1 2
lost2 Δημοσ. Παρασκευή στις 08:35 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:35 μμ Στην μπανανία των ανίκανων , δεν περίμενα να ακούσω κάτι καλό. Αντί να τα αναβαθμίσουν τα καταργούν, σήψη και αηδία. 10 2 1 4
TechWeirdo Δημοσ. Παρασκευή στις 08:41 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:41 μμ Αντίο τρόλεϊ, εσύ τουλάχιστον έμενες από ρεύμα για λόγους αρχής… 1
lnwolfgr Δημοσ. Παρασκευή στις 08:42 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:42 μμ 4 λεπτά πριν, lost2 είπε Στην μπανανία των ανίκανων , δεν περίμενα να ακούσω κάτι καλό. Αντί να τα αναβαθμίσουν τα καταργούν, σήψη και αηδία. Πάει ανάλογα με το ποιος δίνει μεγαλύτερη μίζα. Μην ξεχνάς σε ποια χώρα ζεις. 19 1 1
harislinuxos Δημοσ. Παρασκευή στις 08:43 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:43 μμ Τα τρόλει ήταν τα πιο αποδοτικά ενεργειακά ΜΜΜ, με το μικρότερο κόστος συντήρησης και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Από τη στιγμή που υπάρχει ήδη το δίκτυο, θα έπρεπε να αναβαθμιστούν, όχι να καταργηθούν. 23 4 4
Geralt_Haute_Bellegarde Δημοσ. Παρασκευή στις 08:44 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:44 μμ Να πω πάντως οτι όταν κυκλοφορούσα με ΜΜΜ στο κέντρο προτιμούσα τα τρόλεϊ απο λεωφορεία γιατί είχαν λιγότερη φασαρία και συνήθως λιγότερο κόσμο. Αυτά τα 18 και 19 τα είχα πάρει άπειρες φορές ειδικά ξημερώματα.. 7
billsnake21 Δημοσ. Παρασκευή στις 08:51 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:51 μμ Να δούμε πώς θα καλύψουν τις ανάγκες καταργώντας τα. Γιατί δεν είμαι και πολύ σίγουρος ότι θα υπάρξει βελτίωση στα μέσα, πιο πολύ ανησυχητικό ακούγεται ... 1
yiannis_1 Δημοσ. Παρασκευή στις 08:54 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:54 μμ (επεξεργασμένο) Quote Στη θέση των τρόλεϊ που θα αποσυρθούν, προβλέπεται να ενταχθούν 100 νέα, πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση των γραμμών και θα εξυπηρετούν ταχύτερα το επιβατικό κοινό. Συνολικά, τα επόμενα χρόνια, στον στόλο του ΟΑΣΑ πρόκειται να ενταχθούν περισσότερα από 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Θα τα φέρει και αυτά ο Σφακιανάκης όπως έφερε και τα εικονιζόμενα VanHool A300T? ... Spoiler https://www.youtube.com/watch?v=QqME5DRTyP8&t=18s υγειέστατα ακούγονταν το 2021 μάλλον κουράστηκαν για κάποιο λόγο στην τετραετία. Επεξ/σία Παρασκευή στις 09:06 μμ από yiannis_1 2
PCharon Δημοσ. Παρασκευή στις 09:18 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:18 μμ 39 λεπτά πριν, lost2 είπε Στην μπανανία των ανίκανων , δεν περίμενα να ακούσω κάτι καλό. Αντί να τα αναβαθμίσουν τα καταργούν, σήψη και αηδία. Το ίδιο ακριβώς σκέφτηκα. Ειλικρινά, κάποιος να μου πει πώς τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι πιο οικολογικά από τα τρόλει, που δε κουβαλάνε μπαταρία κι έχουν όλα τα οφέλη του ηλεκτρικού + αυτονομία. Πάντως η αλήθεια είναι πως είχαν στοιχίσει πολύ ακριβά τα τρόλει και ίσως θεωρείται πολύ πιο ακριβό να υπάρξουν νέα τρόλει αντί νέα λεωφορεία. Κρίμα. 1
Hetfield Δημοσ. Παρασκευή στις 09:23 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:23 μμ 36 minutes ago, harislinuxos said: Τα τρόλει ήταν τα πιο αποδοτικά ενεργειακά ΜΜΜ, με το μικρότερο κόστος συντήρησης και τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Από τη στιγμή που υπάρχει ήδη το δίκτυο, θα έπρεπε να αναβαθμιστούν, όχι να καταργηθούν. Και τα ηλεκτρικα λεοφωρεια ειναι αποδοτικα. Υπαρχει και θεμα με τα ανταλλακτικα, δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα στον εφοδιασμο ανταλλακτικων οσον αφορα τα τρολλευ. Αντε και τα αγορασες, αν δεν εχεις προσβαση σε φθηνα spare parts (οπως γινεται με τα ηλεκτρικα λεωφορεια) τοτε για μαντεψε τι θα γινει. 3
mariosnik_ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:40 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:40 μμ (επεξεργασμένο) Δεν μπορώ να πω ότι χάρηκα. Αλλά πιστεύω ότι ο ΟΑΣΑ ξέρει καλύτερα τι συμφέρει και τι όχι. Το τι είναι πιο οικολογικό και τι όχι, πρέπει να γίνει έρευνα για να διαπιστωθεί. Δεν είναι τόσο απλό όσο δείχνει. Από την μία υπάρχει η μπαταρία που πρέπει να φορτιστει σε κάποιον σταθμό, με τις οποιες απώλειες, από την άλλη ένα ηλεκτρικό δίκτυο που έχει τις απώλειες δικτύου ανά χλμ. Τα δικά μας τρόλεϊ επειδή είναι παλιά θα έχουν και χαμηλότερη απόδοση σε σχέση με σύγχρονα. Επεξ/σία Παρασκευή στις 09:41 μμ από mariosnik_ 2
AtiX Δημοσ. Παρασκευή στις 09:52 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:52 μμ Μια μικρή σημείωση, ήδη εντός αττικής κυκλοφορούν 100 νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία με σκοπό να διπλασιαστούν, εάν θυμάμαι καλά, ως το τέλος του χρόνου… προσωπικά μου φαίνεται λογικό να καταργηθούν τα τρόλεϊ μιας και θα αντικατασταθούν από τα νέα, ουσιαστικά αυτόνομα, ηλεκτροκίνητα… 6
CoffeeDrink10 Δημοσ. Παρασκευή στις 10:03 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:03 μμ (επεξεργασμένο) 11 minutes ago, AtiX said: τα νέα, ουσιαστικά αυτόνομα, ηλεκτροκίνητα… Δεν είναι Tesla. Η μήπως;;; (μουσική αγωνίας) Επεξ/σία Παρασκευή στις 10:03 μμ από CoffeeDrink10 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα