Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μαϊάμι, ενόρκοι έκριναν την Tesla μερικώς υπεύθυνη για ένα θανατηφόρο ατύχημα του 2019 που αφορούσε το σύστημα Autopilot.

Το ατύχημα συνέβη όταν ο οδηγός George McGee οδηγούσε το Tesla Model S του με ενεργοποιημένο το Autopilot, αγνοώντας ένα σήμα στοπ και διασχίζοντας μια διασταύρωση με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια, το όχημα χτύπησε δύο άτομα που παρατηρούσαν τα αστέρια δίπλα στο δρόμο, με αποτέλεσμα τον θάνατο της Naibel Benavides και σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι του συντρόφου της, Dillon Angulo.

Η υπόθεση αυτή αποτελεί την πρώτη φορά που ένορκοι καταδικάζουν την εταιρεία σε υπόθεση αθέμιτου θανάτου σχετιζόμενη με το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Autopilot. Προηγούμενες παρόμοιες υποθέσεις είχαν είτε απορριφθεί είτε διευθετηθεί εξωδικαστικά. Στη δίκη, ο McGee υποστήριξε ότι πίστευε πως το Autopilot θα τον βοηθούσε σε περίπτωση λάθους, μια αντίληψη που ενισχύεται από δηλώσεις της Tesla και του διευθύνοντος συμβούλου της, Elon Musk, σχετικά με την ασφάλεια του συστήματος.

Οι ένορκοι άκουσαν μαρτυρίες από ειδικούς σε θέματα αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής και παρακολούθησης οδηγού. Συζητήθηκαν επίσης τα στατιστικά δεδομένα που χρησιμοποιεί η εταιρεία για να προωθήσει την τεχνολογία της, τα οποία συχνά παρουσιάζονται με τρόπο που μπορεί να παραπλανήσει το κοινό. Μετά από συζητήσεις την Πέμπτη και την Παρασκευή, κατέληξαν ότι ο McGee φέρει τα δύο τρίτα της ευθύνης, ενώ η Tesla το ένα τρίτο, εξαιτίας τεχνικού ελαττώματος στο όχημα που θεωρήθηκε συνυπεύθυνο για τις συνέπειες του ατυχήματος.

image.png.858232b1e65eddf6deb550fea7b4e07e.png
Η Naibel Benavides και ο φίλος της Dillon Angulo. Εικ: NBC

Η απόφαση οδήγησε σε αποζημίωση 129 εκατομμυρίων δολαρίων για αποκατάσταση και επιπλέον 200 εκατομμύρια δολάρια ως τιμωρητική αποζημίωση προς τους συγγενείς της Benavides και τον Angulo. Ο κύριος δικηγόρος των εναγόντων, Brett Schreiber, δήλωσε: «Η Tesla σχεδίασε το Autopilot μόνο για ελεγχόμενους αυτοκινητοδρόμους, αλλά επέλεξε συνειδητά να μην περιορίσει τη χρήση του αλλού, ενώ ο Elon Musk διακηρύσσει ότι οδηγεί καλύτερα από τους ανθρώπους. Οι ψευδείς ισχυρισμοί της Tesla μετέτρεψαν τους δρόμους σε πειραματικά πεδία για ελαττωματική τεχνολογία, θέτοντας σε κίνδυνο καθημερινούς πολίτες όπως η Naibel Benavides και ο Dillon Angulo. Η σημερινή ετυμηγορία αποδίδει δικαιοσύνη για τον τραγικό θάνατο της Naibel και τους τραυματισμούς του Dillon, καθιστώντας την Tesla και τον Musk υπεύθυνους για την προώθηση υπερβολικών ισχυρισμών περί αυτοοδήγησης εις βάρος ανθρώπινων ζωών».

Από την πλευρά της, η Tesla απάντησε μέσω εκπροσώπου: «Η σημερινή ετυμηγορία είναι λανθασμένη και υπονομεύει την πρόοδο στην αυτοκινητική ασφάλεια, θέτοντας σε κίνδυνο τις προσπάθειες της Tesla και ολόκληρης της βιομηχανίας για ανάπτυξη τεχνολογιών που σώζουν ζωές. Σκοπεύουμε να ασκήσουμε έφεση λόγω σοβαρών νομικών σφαλμάτων και ανωμαλιών στη δίκη. Παρόλο που οι ένορκοι βρήκαν τον οδηγό υπεύθυνο σε μεγάλο βαθμό για το τραγικό ατύχημα του 2019, τα στοιχεία δείχνουν ότι ήταν αποκλειστικά υπεύθυνος, καθώς οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα, πατώντας το γκάζι – που υπερίσχυε του Autopilot – ενώ έψαχνε το πεσμένο κινητό του χωρίς να κοιτάζει το δρόμο. Κανένα αυτοκίνητο το 2019, ούτε και σήμερα, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει αυτό το ατύχημα. Δεν αφορούσε το Autopilot· ήταν μια κατασκευή των δικηγόρων των εναγόντων που κατηγορούν το όχημα, ενώ ο οδηγός από την αρχή παραδέχτηκε και αποδέχτηκε την ευθύνη».

Στο πλαίσιο της ευρύτερης συζήτησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, η υπόθεση αναδεικνύει ζητήματα όπως η σωστή ενημέρωση των χρηστών και η ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα παρακολούθησης. Για παράδειγμα, μπορεί να συγκριθεί με την χρήση έξυπνων συσκευών που αποσπούν την προσοχή, όπου οι κατασκευαστές πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι λειτουργίες δεν ενθαρρύνουν επικίνδυνες συμπεριφορές. Η Tesla έχει προωθήσει το Autopilot ως εργαλείο που βελτιώνει την ασφάλεια, βασιζόμενη σε δεδομένα από εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης, αλλά κριτικοί επισημαίνουν ότι αυτά τα στατιστικά μπορεί να μην αντανακλούν πλήρως τις πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, η απόφαση μπορεί να επηρεάσει μελλοντικές υποθέσεις, ενθαρρύνοντας ρυθμιστικές αρχές να εξετάσουν πιο προσεκτικά τα όρια χρήσης τέτοιων τεχνολογιών.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι ενώ το Autopilot προσφέρει λειτουργίες όπως η αυτόματη πέδηση και η διατήρηση λωρίδας, η υπερβολική εμπιστοσύνη των οδηγών μπορεί να οδηγήσει σε ατυχήματα, παρόμοια με πώς η υπερβολική εξάρτηση από πλοηγούς GPS έχει προκαλέσει λάθη σε οδηγούς. Στη δίκη, συζητήθηκαν τρόποι βελτίωσης, όπως καλύτερα συστήματα ειδοποίησης που απαιτούν ενεργή συμμετοχή του οδηγού.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 32
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ marketing το autopilot. Βάλτε κανα lidar και proximity sensors γιατί μόνο με κάμερες, φούντα για χρεωκοπία απ τις μηνύσεις σας βλέπω.

Επεξ/σία από Alani13
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Αναφορά σε κείμενο

Πρώτη καταδίκη της Tesla σε υπόθεση αθέμιτου θανάτου λόγω autopilot



Υπάρχει θεμιτός θάνατος;
Θανατική ποινή (σε κάποια κράτη ) ή εθελούσια θανάτωση σε βαριά νοσήματα (που είναι υπό σκέψη αν είναι δικαίωμα);

Επεξ/σία από Dimitris_1981
  • Like 6
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Απο την στιγμη που κοιταγαν τα αστερια τα θυματα συμφωνω σαν ενορκος να πληρωσει η Tesla, οι καλοι δικηγοροι δεν βρισκονται ευκολα και αξιζουν τα λεφτα τους μεχρι δεκαρας...

Επεξ/σία από ScorpioX777
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συγνώμη αλλά όταν διαφημίζεται σαν full self driving έχει και η εταιρεία μερίδιο ευθύνης, και δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που έχουν γίνει απο fsd, μέχρι και κίνημα που ονομάζεται the dawn project εχει βγεί, και μάλιστα πριν γίνει cool το να μισείς τον Μασκ.

 

Επεξ/σία από cpc464
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1
  • Haha 1
Δημοσ.
16 λεπτά πριν, Dimitris_1981 είπε



Υπάρχει θεμιτός θάνατος;
Θανατική ποινή (σε κάποια κράτη ) ή εθελούσια θανάτωση σε βαριά νοσήματα (που είναι υπό σκέψη αν είναι δικαίωμα);

Μάλλον κακή μετάφραση του manslaughter; Δηλαδή θάνατος από ατύχημα, χωρίς δόλο, χωρίς να είναι ο σκοπός του.

  • Like 3
Δημοσ.

Δε λέω ότι η αυτόνομη οδήγηση δεν ευθύνται για ατυχήματα και θανάτους αλλά πιστεύω ότι είναι λάθος να καταδικάζουμε όλη αυτή την τεχνολογία. Γιατί στατιστικά (συγκρίνοντας δηλ παρόμοιους αριθμούς) πόσα ατυχήματα προκαλούνται από τα αυτόνομα συστήματα και πόσα από οδηγικά λάθη; Και αντίστοιχα πόσα ατυχήματα προλαμβάνονται από παρέμβαση των συστημάτων και πόσα από σωστή αντίδραση του οδηγού; Απλά τα ατυχήματα από την αυτόνομη οδγηση κάνουν πιο βαρύγδουπους τίτλων ειδήσεων. Χώρια που όταν ένα λάθος της αυτόνομης οδήγησης ταυτοποιηθεί και διορθωθεί, θα διορθωθεί για ΟΛΑ τα οχήματα που το χρησιμοποιούν με αποτέλεσμα συνεχώς τα στατιστικά του να βελτιώνονται. Προς θεού, δε λέω γεμίστε τους δρόμους αυτόνομα οχήματα και αφήστε τα να τρέχουν όπως θέλουν, απλά λέω ας δώσουμε την ευκαιρία στην τεχνολογία να ωριμάσει απλά με το να έχουμε το νου μας στο τι κάνει όταν είμαστε πίσω από το τιμόνι που γυρίζει μόνο του!

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sad 1
Δημοσ.
13 ώρες πριν, Crash24 είπε

Το ατύχημα συνέβη όταν ο οδηγός George McGee οδηγούσε το Tesla Model S του με ενεργοποιημένο το Autopilot, αγνοώντας ένα σήμα στοπ και διασχίζοντας μια διασταύρωση με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια, το όχημα χτύπησε δύο άτομα που παρατηρούσαν τα αστέρια δίπλα στο δρόμο, 

 

Ρε τους καημένους παρατηρούσαν τα αστέρια και ενα Tesla... τους έστειλε στα αστέρια...!

🫢

  • Like 1
  • Sad 1
Δημοσ.

Επιτέλους. 

Όλο αυτό το ψέμα κ η παπατζα για τα αυτόνομα της τεσλα έχουν πάρει κόσμο στο λαιμό τους.

Βέβαια, οι Ελονολαγνοι θα πούνε πως ο αγοραστής πρέπει να διαβάσει κάναν τομο με ψιλά γράμματα. 

Ενώ ο διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρίας δεν έχει καμία υποχρέωση να τα ξερει αυτά. Πολύ λογικό. Και βέβαια νομιμοποιειται για κάποιο λόγο να λέει ό,τι ψέματα θέλει. 

Σίγουρα φταίει κ ο οδηγός και καλώς έχει μερίδιο στην ευθύνη. Σίγουρα όμως φταίνε κ τα ψέματα του Ελον κ της Τεσλα. Κ δικαίως παίρνουν κ αυτοί το δικό τους μερίδιο στην ευθύνη. 

  • Like 1
Δημοσ.

Δολοφονια πρακτικα απο ενα συστημα autopilot ουτε καν τους ειδε τους ανθρωπους. Εδωσαν 300 εκατομμυρια και ολα καλα. Δολοφονεις κοσμο δηλαδη πληρωνεις 300 εκατομμυρια ενα μεροκαματο για τον musk και ολα μελι γαλα. Οκ ειμαστε αναλωσιμοι αλλα ειπαμε. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, Arkin είπε

Δολοφονια πρακτικα απο ενα συστημα autopilot ουτε καν τους ειδε τους ανθρωπους. Εδωσαν 300 εκατομμυρια και ολα καλα. Δολοφονεις κοσμο δηλαδη πληρωνεις 300 εκατομμυρια ενα μεροκαματο για τον musk και ολα μελι γαλα. Οκ ειμαστε αναλωσιμοι αλλα ειπαμε. 

Αναφορά σε κείμενο

Παρόλο που οι ένορκοι βρήκαν τον οδηγό υπεύθυνο σε μεγάλο βαθμό για το τραγικό ατύχημα του 2019, τα στοιχεία δείχνουν ότι ήταν αποκλειστικά υπεύθυνος, καθώς οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα, πατώντας το γκάζι – που υπερίσχυε του Autopilot – ενώ έψαχνε το πεσμένο κινητό του χωρίς να κοιτάζει το δρόμο. Κανένα αυτοκίνητο το 2019, ούτε και σήμερα, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει αυτό το ατύχημα. Δεν αφορούσε το Autopilot· ήταν μια κατασκευή των δικηγόρων των εναγόντων που κατηγορούν το όχημα, ενώ ο οδηγός από την αρχή παραδέχτηκε και αποδέχτηκε την ευθύνη».

Που την ειδες την δολοφονια απο το Autopilot να την δω και εγω?

Επεξ/σία από ScorpioX777
  • Like 2
Δημοσ.

το autopilot ειχε μηδεν ευθυνη εδω ΑΛΛΑ πρεπει να γινονται αυτα γιατι οι βλαμμενοι που εμπιστευονται το autopilot δεν θα σταματησουν να το κανουν. πρεπει να ΜΗΝ λειτουργει το ρημαδι εκτος εθνικης. Οποιος βαριεται να οδηγαει να παρει μετρο.

  • Like 3
Δημοσ.

Ισχύει ότι το autopilot οδηγεί καλύτερα από τους ανθρώπους ,, αν οδηγούσε ο ιδιοκτήτης του τεσλα , θα τους είχε σκοτώσει και τους 2 .. αν ήτανε και στην Ελλάδα , θα είχαν πεθάνει και οι τρεις .

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...