Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
42 λεπτά πριν, Black Demis είπε

2-3  ναι..... 10 σε καμια περιπτωση καθος αρκετες υπηρεσιες και δυνατοτηες θα κοπουν καθος το αμαξι θα θεωρειτε παλιο

Δεν βρίσκω τον λόγο κάποιος να τις κόψει. Τι bandwith μπορεί να τρώει το αμάξι μου για να δώσει μια στο τόσο μία εντολή για το άνοιγμα του κλιματισμού; Το να υπάρξουν κάποια συνδρομητικά πακέτα καθώς τώρα τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν δωρεάν δεδομένα ενδεχομένως να υπάρξουν. Ενδεχομένως και όχι. Να δυσαρεστήσεις ένα πελάτη για μερικά MB ενώ δίπλα μία εταιρεία μπορεί να μην το κάνει το βρίσκω λάθος τακτική μιας και όταν θα αλλάξει το αυτοκίνητο θα δει γλυκά την άλλη εταιρεία που συνεχίζει την υποστήριξη. 

  • Απαντ. 219
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
Στις 24/9/2025 στις 10:13 ΠΜ, manolis940 είπε

Εεεε η σημερινή άρνηση έρχεται με τα ADAS και ενώ μπορείς να κάνεις τον δρόμο ασφαλέστερο, λες ότι θα καταβάλεις προσπάθεια(δηλαδή να απενεργοποιήσεις τα συστήματα) στο να απενεργοποιήσεις τα συστήματα. Βασιζόμενος σε αυτή την λογική ο χαρακτηρισμός δολοφόνος μου φαίνεται απόλυτα ορθός.

Ας μη γινομαστε υπερβολικοι... με αυτο που γραφεις εδω, ειναι σα να λες οτι οποιος οδηγει παλαιοτερο οχημα χωρις μπλιμπλικια ειναι εν δυναμει δολοφονος και οτι δε μπορει ξερωγω να κρατησει ισιο το οχημα στη λωριδα του... Δεν ειναι ακριβως ετσι τα πραματα.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.

Όλα τα έξτρα συστήματα βοηθάνε, πχ,γνωστή μου που δεν καταλαβαίνει πολλά ζητάει απο τον υπάλληλο σε βενζινάδικο να της βάλει αέρα στα λάστιχα, πάει και ο άλλος ο μαχλέπας και τις βάζει 40 psi αέρα σε όλα τα λάστιχα!,το αμάξι ευτυχώς είχε αισθητήρα πίεσης και άρχισε να βαράει συναγερμό, το βλέπει το παιδί της και τρελάθηκε!, σε παλιότερο όχημα θα το πήγαινε μέχρι να της σκάσει ένα η και παραπάνω με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να σκοτωθεί,βοηθάνε τα συστήματα μην είμαστε υπερβολικοί.

  • Like 3
Δημοσ.
8 hours ago, cpc464 said:

Όλα τα έξτρα συστήματα βοηθάνε, πχ,γνωστή μου που δεν καταλαβαίνει πολλά ζητάει απο τον υπάλληλο σε βενζινάδικο να της βάλει αέρα στα λάστιχα, πάει και ο άλλος ο μαχλέπας και τις βάζει 40 psi αέρα σε όλα τα λάστιχα!,το αμάξι ευτυχώς είχε αισθητήρα πίεσης και άρχισε να βαράει συναγερμό, το βλέπει το παιδί της και τρελάθηκε!, σε παλιότερο όχημα θα το πήγαινε μέχρι να της σκάσει ένα η και παραπάνω με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να σκοτωθεί,βοηθάνε τα συστήματα μην είμαστε υπερβολικοί.

Δεν είναι αληθινή οδηγός αυτή. 

Εγώ φουσκώνω με το στόμα μου τα λάστιχα, μόνο ο ουρανίσκος μου μετράει με ακρίβεια την πίεση.

  • Haha 9
Δημοσ.
11 hours ago, manolis940 said:

Δεν βρίσκω τον λόγο κάποιος να τις κόψει. Τι bandwith μπορεί να τρώει το αμάξι μου για να δώσει μια στο τόσο μία εντολή για το άνοιγμα του κλιματισμού; Το να υπάρξουν κάποια συνδρομητικά πακέτα καθώς τώρα τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν δωρεάν δεδομένα ενδεχομένως να υπάρξουν. Ενδεχομένως και όχι. Να δυσαρεστήσεις ένα πελάτη για μερικά MB ενώ δίπλα μία εταιρεία μπορεί να μην το κάνει το βρίσκω λάθος τακτική μιας και όταν θα αλλάξει το αυτοκίνητο θα δει γλυκά την άλλη εταιρεία που συνεχίζει την υποστήριξη. 

Bandwith είναι το λιγότερο από πίσω τρέχουν ένα σορό υποδομές, και δεν τους συμφέρει να τους έχουν ενεργές για πολλά χρόνια, καμία 10 το κόβω και μετά ότι μπορεί offline 

Δημοσ.
11 ώρες πριν, manolis940 είπε

Δεν βρίσκω τον λόγο κάποιος να τις κόψει. Τι bandwith μπορεί να τρώει το αμάξι μου για να δώσει μια στο τόσο μία εντολή για το άνοιγμα του κλιματισμού; Το να υπάρξουν κάποια συνδρομητικά πακέτα καθώς τώρα τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν δωρεάν δεδομένα ενδεχομένως να υπάρξουν. Ενδεχομένως και όχι. Να δυσαρεστήσεις ένα πελάτη για μερικά MB ενώ δίπλα μία εταιρεία μπορεί να μην το κάνει το βρίσκω λάθος τακτική μιας και όταν θα αλλάξει το αυτοκίνητο θα δει γλυκά την άλλη εταιρεία που συνεχίζει την υποστήριξη. 

Κανείς δε θα συνεχίσει το development και τα bug fixes σε ένα αυτοκίνητο που έχει περάσει μια ηλικία.

Btw τα τσάμπα mb στη VW είναι 4 χρόνια.

  • Like 1
Δημοσ.
1 hour ago, Black Demis said:

Bandwith είναι το λιγότερο από πίσω τρέχουν ένα σορό υποδομές, και δεν τους συμφέρει να τους έχουν ενεργές για πολλά χρόνια, καμία 10 το κόβω και μετά ότι μπορεί offline 

Σιγά μην δώσω το gmail μου σε κόσμο αφού σε λίγα χρόνια θα κλείσουν τους servers δεν τους συμφέρει να τους έχουν ενεργούς για πολλά χρόνια. 

Για να απαντήσω σοβαρά, θεωρώ πως μάλλον το αντίθετο θα συμβεί και μάλιστα θα προσπαθήσουν να σε κλειδώσουν στο οικοσύστημα τους με διάφορους τρόπους. 

  • Like 1
Δημοσ.
12 ώρες πριν, lector είπε

Ας μη γινομαστε υπερβολικοι... με αυτο που γραφεις εδω, ειναι σα να λες οτι οποιος οδηγει παλαιοτερο οχημα χωρις μπλιμπλικια ειναι εν δυναμει δολοφονος και οτι δε μπορει ξερωγω να κρατησει ισιο το οχημα στη λωριδα του... Δεν ειναι ακριβως ετσι τα πραματα.

Η υπερβολή βρίσκεται στην παρερμήνευση σου και όχι σε αυτά που γράφω. 

Αρχικά δεν μιλάω για θέματα ικανοτήτων. Μια χαρά κρατάς το τιμόνι στην λωρίδα του και είναι ένας απ' τους σημαντικούς παράγοντες για να πάρεις και δίπλωμα οδήγησης. 

Όμως το να αφαιρεθείς, να νιώσεις μια δυσφορία κατά την οδήγηση κτλ δεν είναι θέμα ικανότητας αλλά πιθανότητας για να μην πω βεβαιότητας η οποία προκύπτει απ' την ανθρώπινη σου φύση μερικά παραδείγματα παρακάτω

Spoiler
  • Σου ήρθε μία ξαφνική ζάλη την ώρα που οδηγούσες απ' το πουθενά
  • Έχεις κουραστεί περισσότερο σήμερα στην δουλειά απ' ότι τις άλλες μέρες και τα αντανακλαστικά σου δεν λειτουργούν στο 100%
  • Καθώς οδηγάς ακούς ένα ηχηρό χτύπο απ' τα δεξιά και αυτό ασυναίσθητα παίρνει την προσοχή σου απ' τον δρόμο ενώ ταυτόχρονα ο μπροστινός σου για κάποιο λόγο επιβράδυνε.

 

Αρνούμενος λοιπόν την ανθρώπινη σου φύση εκτός και αν δεν μιλάω με ανθρώπους αυτή την στιγμή, το να έχεις ADAS και να λες εγώ θα τα απενεργοποιήσω γιατί επειδή, παρόλο που αποδεδειγμένα τα ADAS σώζουν ζωές γιατί να μην σε πω εν δυνάμει δολοφόνο;

Τα ADAS να σου θυμίσω ότι by default σε όλα τα αυτοκίνητα κατά την εκκίνηση είναι ενεργοποιημένα και ο χρήστης πρέπει να πατήσει ένα ή περισσότερα κουμπιά ή κλικ σε μία οθόνη για να τα απενεργοποιήσει; Είναι κάτι που γίνεται θεωρείς από αμέλεια ενώ πρέπει να καταβάλεις προσπάθεια; 

Στα ADAS επίσης περιλαμβάνεται πέραν του lane assist και η αυτόματη πέδηση σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Έδωσα ήδη ένα πραγματικό παράδειγμα με την σύζηγο μου όπου ένα παιδάκι της πετάχτηκε καθώς έκανε όπισθεν και δεν το είδε. Αν η σύζηγος μου είχε απενεργοποιήσει τα ADAS απ' την ξεροκεφαλιά της και το παιδάκι είχε πολτοποιηθεί ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα δεν θα το είχε δολοφονήσει; 

Η μόνη λογική εξήγηση απενεργοποίησης των ADAS είναι να τα απενεργοποιήσεις σε περίπτωση βλάβης και να πας το αυτοκίνητο στο συνεργείο. 

 

 

2 ώρες πριν, Black Demis είπε

Bandwith είναι το λιγότερο από πίσω τρέχουν ένα σορό υποδομές, και δεν τους συμφέρει να τους έχουν ενεργές για πολλά χρόνια, καμία 10 το κόβω και μετά ότι μπορεί offline 

Οι υποδομές έτσι κι αλλιώς θα υπάρξουν για να στηρίξουν και τα επόμενα αυτοκίνητα

 

1 ώρα πριν, majunior είπε

Κανείς δε θα συνεχίσει το development και τα bug fixes σε ένα αυτοκίνητο που έχει περάσει μια ηλικία.

Btw τα τσάμπα mb στη VW είναι 4 χρόνια.

Αν υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας δεν ξέρω αν θα το αφήσουν έτσι απλά. Μιλάμε για αυτοκίνητο και όχι για κινητό. Τα δωρεάν δεδομένα και στην BYD είναι 3 έτη. Από κει και πέρα δεν ξέρω τι κάνει η εταιρεία σχετικά τα λίγα που ξέρω για παράδειγμα στην BYD είναι ότι μετά τα 3 έτη το spotify δεν παίζει με τα data και πρέπει να συνδέσεις τα δεδομένα του κινητού σου. Τα υπόλοιπα όμως απομακρυσμένα συστήματα λειτουργούν κανονικά χωρίς να υπάρχει κάποια ανακοίνωση ότι θα σταματήσουν.

Φαντάζομαι ότι μετά από μια δεκαετία το λογισμικό ενός αυτοκινήτου δεν θα έχει bugs. Ίσως να υπάρχει θέμα συμβατότητας για παράδειγμα με το νεότερο android auto ή car play και θα χρειάζεται να κάνεις πατέντες όπως για παράδειγμα να έχεις ένα παλιό κινητό. Κάτι που κάνω και στο παλιό μου αυτοκίνητο σήμερα που έχω για παράδειγμα θέματα συμβατότητας του Bluetooth. 

  • Like 2
Δημοσ.
1 hour ago, manolis940 said:

Φαντάζομαι ότι μετά από μια δεκαετία το λογισμικό ενός αυτοκινήτου δεν θα έχει bugs. Ίσως να υπάρχει θέμα συμβατότητας για παράδειγμα με το νεότερο android auto ή car play και θα χρειάζεται να κάνεις πατέντες όπως για παράδειγμα να έχεις ένα παλιό κινητό. Κάτι που κάνω και στο παλιό μου αυτοκίνητο σήμερα που έχω για παράδειγμα θέματα συμβατότητας του Bluetooth. 

Εύκολα το βλέπω να λένε "ελάτε να σας αναβαθμίσουμε λειτουργικό και infotainment", έτσι θα έχετε τις x, y, z λειτουργίες χωρίς να αγοράσετε νέο αμάξι.
Εδώ το κάνει το https://comma.ai/

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 hours ago, Μακιαβέλλι said:

Δεν είναι αληθινή οδηγός αυτή. 

Εγώ φουσκώνω με το στόμα μου τα λάστιχα, μόνο ο ουρανίσκος μου μετράει με ακρίβεια την πίεση.

Υπαρχουν και αλλοι τροποι εκτος απο το στομα.

Ηταν ενας τυπος,ο Μητσος,που δουλευε σε βουλκανιζατερ.Καποια στιγμη ανακοινωνει οτι η συζυγος ειναι εγκυος .Χαρες κερασματα κλπ μεχρι να περασουν μερικες ημερες και να αποδειχθει οτι ηταν απλα ανεμογκαστρι.

Μερικες εβδομαδες αργοτερα χαλαει το μηχανημα που φουσκωνε τα λαστιχα και ενας συναδελφος του Μητσου φωναζει "ρε Μητσο δεν φερνεις το π...ι σου να φουσκωσουμε τα λαστιχα."

Θυμαμαι τουλαχιστον 2 επεισοδια απο το τραγωδια στον αερα,που αεροπλανα επεσαν γιατι ειχαν βγαλει την ασφαλεια απο συστημα ασφαλειας γιατι τους εδινε μερικες φορες ψευδεις συναγερμους.

Επεξ/σία από cumulus
  • Like 3
Δημοσ.
7 ώρες πριν, manolis940 είπε

Η υπερβολή βρίσκεται στην παρερμήνευση σου και όχι σε αυτά που γράφω. 

Αρχικά δεν μιλάω για θέματα ικανοτήτων. Μια χαρά κρατάς το τιμόνι στην λωρίδα του και είναι ένας απ' τους σημαντικούς παράγοντες για να πάρεις και δίπλωμα οδήγησης. 

Όμως το να αφαιρεθείς, να νιώσεις μια δυσφορία κατά την οδήγηση κτλ δεν είναι θέμα ικανότητας αλλά πιθανότητας για να μην πω βεβαιότητας η οποία προκύπτει απ' την ανθρώπινη σου φύση μερικά παραδείγματα παρακάτω

  Απόκρυψη περιεχομένων
  • Σου ήρθε μία ξαφνική ζάλη την ώρα που οδηγούσες απ' το πουθενά
  • Έχεις κουραστεί περισσότερο σήμερα στην δουλειά απ' ότι τις άλλες μέρες και τα αντανακλαστικά σου δεν λειτουργούν στο 100%
  • Καθώς οδηγάς ακούς ένα ηχηρό χτύπο απ' τα δεξιά και αυτό ασυναίσθητα παίρνει την προσοχή σου απ' τον δρόμο ενώ ταυτόχρονα ο μπροστινός σου για κάποιο λόγο επιβράδυνε.

 

Αρνούμενος λοιπόν την ανθρώπινη σου φύση εκτός και αν δεν μιλάω με ανθρώπους αυτή την στιγμή, το να έχεις ADAS και να λες εγώ θα τα απενεργοποιήσω γιατί επειδή, παρόλο που αποδεδειγμένα τα ADAS σώζουν ζωές γιατί να μην σε πω εν δυνάμει δολοφόνο;

Τα ADAS να σου θυμίσω ότι by default σε όλα τα αυτοκίνητα κατά την εκκίνηση είναι ενεργοποιημένα και ο χρήστης πρέπει να πατήσει ένα ή περισσότερα κουμπιά ή κλικ σε μία οθόνη για να τα απενεργοποιήσει; Είναι κάτι που γίνεται θεωρείς από αμέλεια ενώ πρέπει να καταβάλεις προσπάθεια; 

Στα ADAS επίσης περιλαμβάνεται πέραν του lane assist και η αυτόματη πέδηση σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Έδωσα ήδη ένα πραγματικό παράδειγμα με την σύζηγο μου όπου ένα παιδάκι της πετάχτηκε καθώς έκανε όπισθεν και δεν το είδε. Αν η σύζηγος μου είχε απενεργοποιήσει τα ADAS απ' την ξεροκεφαλιά της και το παιδάκι είχε πολτοποιηθεί ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα δεν θα το είχε δολοφονήσει; 

Η μόνη λογική εξήγηση απενεργοποίησης των ADAS είναι να τα απενεργοποιήσεις σε περίπτωση βλάβης και να πας το αυτοκίνητο στο συνεργείο. 

Επειδη καποιες φορες εχει τυχει να βρεθω σε αυτη την κατασταση που περιγραφεις, κατα κυριο λογο μετα απο νυχτερινη εργασια, η δικη μου λυση (οδηγωντας οχημα χωρις adas) ηταν να διακοψω την οδηγηση, να ξεκουραστω, και να συνεχισω μετα. Σιγουρα οχι ο,τι πιο βολικο, αλλα σαφως ασφαλεστερο απο το να συνεχισω με κινδυνο να με παρει ο υπνος. Επισης εκτιμω οτι ειναι ασφαλεστερο απο το να αφησω το οχημα να κανει ο,τι θελει με το "μαξιλαρακι" των ADAS κι εγω να κοιμαμαι στο τιμονι. 

Δεν αντιλεγω οτι υπαρχουν περιπτωσεις που τα συστηματα μπορει να αποδειχθουν σωτηρια, αλλα κατα τη γνωμη μου ειναι μεγαλο λαθος καποιος να βασιζεται αποκλειστικα σε αυτα, και δυσκολευομαι να αποδεχθω οτι καποιος που δεν εχει το νιονιο να ΜΗΝ πιανει τιμονι οταν δεν το'χει, τελικα δε θα το κανει...

 

Χωρια που εχουν αναφερθει στο νημα νωριτερα περιπτωσεις που η εκβαση παραλιγο να ειναι η αντιθετη. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, cumulus είπε

Τι συστήματα και βλακειες μου λέτε εσείς 

 

Πατερα τρακαρα το αμαξι αλλα μην ανησυχείς δεν ειναι μεγαλη ζημια, κινείται κανονικα.

Δημοσ.

Ίσως δεν χρειάζεται αλλά just in case.

Adas(Advanced Driver Assistance System, Level 2) != FSD (Fully Self Driving, Level 5). 

Επίσης κανένα αμάξι δεν είναι ακόμα level 5, κανένα Ι.Χ δεν είναι level 4 και νομίζω μόνο η Mercedes είναι level 3 σε κάποια S class. 

Όλοι οι άλλοι είμαστε level 2 με τον έναν ή τον άλλον τρόπο που σημαίνει πως πρέπει να είμαστε πάντα ενεργοί και έτοιμοι να παρέμβουμε(ειδικά στην Ευρώπη).

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 25/9/2025 στις 9:41 ΜΜ, lector είπε

Ας μη γινομαστε υπερβολικοι... με αυτο που γραφεις εδω, ειναι σα να λες οτι οποιος οδηγει παλαιοτερο οχημα χωρις μπλιμπλικια ειναι εν δυναμει δολοφονος και οτι δε μπορει ξερωγω να κρατησει ισιο το οχημα στη λωριδα του... Δεν ειναι ακριβως ετσι τα πραματα.

ΟΧΙ ετσι ειναι, 100 χρονια οδηγουσαμε αλλιως, ξαφνικα ειναι λαθος, επειδη ηρθε μια κανονιστική ρυθμιση απο την EEC, οποτε φυσικα ειναι για το καλο μας🙄.

Φυσικα να πουμε οτι "ισως" με σωστο μη επεμβατικο implementation καποια απο τα συστηματα ADAS οντως να μπορουν να βοηθησουν σε περιορισμενο αριθμο περιπτωσεων και συνθηκων. Φυσικα δεν μπορουν να υποκαταστησουν την ορθη οδηγητικη τεχνικη/πρακτικη, αλλα οπως εχουν πει αλλοι, θεωρουμε πλεον δεδομενο οτι δεν υπαρχει πραγματικος οδηγος αλλα απλος χειριστης με μονιμη διασπαση προσοχης...

38 λεπτά πριν, Xvipes είπε

level 2

εγω εχω level 5 https://avramidisdragparts.gr/product/ekkentroforos-5o-stadio-aasa-gia-honda-astrea-grand-supra-cdi/

 

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...