Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 hours ago, phanispal said:

Και όταν χρειαστεί να μπεις σε αυτοκίνητο χωρίς τέτοια βοηθήματα θα γελάσει ο κόσμος.

Σαν έναν πρώην συνάδελφο που πήρε αυτόματο και μετά από μερικούς μήνες δε μπορούσε να οδηγήσει χειροκίνητο.

Οδηγώ αυτόματο τα 9 τελευταία χρόνια .Ανετα οδηγώ χειροκίνητο στις διακοπές όταν νοικιάζω .Οσο για τα βοηθηματα που λες πιστεύω ότι υπάρχει κάποια μελέτη που το δείχνει αυτό .

22 hours ago, phanispal said:

Σοβαρά το λέω.

Όσο περισσότερο έλεγχο έχουν τα βοηθήματα τόσο λιγότερο έχει ο οδηγός και μακροπρόθεσμα προσαρμόζεται σε αυτό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Επειδή τρέχω μαραθώνιους ,πολλές ώρες κάθε μέρα είμαι έξω στους δρόμους και έχω δει τα εξης

Τυπισσα να οδηγεί και ταυτοχρόνως να χρησιμοποιεί τον καθρέφτη για να βάφεται .

Τυπος την ώρα που οδηγεί να σκύβει στη θέση του συνοδηγού για να φάει σάντουιτς 

Ο άλλος  οδηγούσε και είχε λαπτοπ στα πόδια και έγραφε !!!

Αυτοι λοιπόν άμα τρακάρουν θα φταίνε τα βοηθήματα ;

 

Το σημαντικότερο .Σωθηκε η ζωή μου από το αυτόματο φρενάρισμα του αυτοκινήτου που με ‘είδε’ ,από ηλιθιο που παραβίασε κόκκινο φανάρι ενώ εγώ πέρναγα τη διάβαση .Το παραδέχθηκε ο ίδιος ο οδηγός .

 

Τα αεροπλάνα είναι γεμάτα βοηθήματα ,αλλά τελικά όταν γίνεται ένα ατύχημα 99.999% είναι αστοχία του υλικού ή βλακεία των πιλότων .Μονο κάποια Boeing έπεσαν από λάθος του λογισμικού .

 

Επεξ/σία από cumulus
  • Like 4
  • Απαντ. 60
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, cumulus είπε

Το σημαντικότερο .Σωθηκε η ζωή μου από το αυτόματο φρενάρισμα του αυτοκινήτου που με ‘είδε’ ,από ηλιθιο που παραβίασε κόκκινο φανάρι ενώ εγώ πέρναγα τη διάβαση .Το παραδέχθηκε ο ίδιος ο οδηγός .

 

 Βλέπω το αυτόματο φρενάρισμα που σε έσωσε και σε κάνω raise:

1. Προσπάθεια να αποφύγω φρεάτιο του οποίου του έλειπε το καπάκι (!) και το οποίο είδα τελευταία στιγμή αλλά το lane assist επιμένει να σε ρίξει μέσα.

2. Προσπάθεια να ανοιχτώ αριστερά για να χωρέσει μηχανάκι που κάνει διήθηση (αλλιώς δεν πέρναγε με τίποτα) και το lane assist προσπαθεί να τον κάνει μακαρίτη

3. Οδήγηση σε ευθεία και το lane assist σε στέλνει αλλού γιατί διάβασε τη ραφή στην άσφαλτο αντί για τις γραμμές. Κλασσικό παράδειγμα η έξοδος της Αχαρνών στην εθνική προς ρεύμα Πειραιά, όπου είχαν βάψει μια γραμμή που ακολουθώντας τη το lane assist σε έστελνε κατευθείαν στη διαχωριστική νησίδα.

4. Ghost braking με από πεζό στην άκρη του πεζοδρομίου ή από τσιμεντένιο διαχωριστικό σε νησίδα (!). Ghost braking κοκάλωμα γιατί είδε ένα πεζό στα 50μ που διέσχισε το δίπλα ρεύμα και περίμενε στη νησίδα. Αν ερχόταν κάποιος πίσω με είχε κάνει φυσαρμόνικα.

Χειρότερο από όλα τα παραπάνω όμως είναι ότι σιγά σιγά αφήνεσαι και γίνεσαι sloppy οδηγός γιατί θεωρείς ότι πάντα θα σε σώζουν τα βοηθήματα. Κάτι σαν τους μακαρίτες του FSD που έτρωγαν ή έβλεπαν ταινίες όσο οδηγούσε μόνο του.

Επεξ/σία από majunior
  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, majunior said:

 Βλέπω το αυτόματο φρενάρισμα που σε έσωσε και σε κάνω raise:

1. Προσπάθεια να αποφύγω φρεάτιο του οποίου του έλειπε το καπάκι (!) και το οποίο είδα τελευταία στιγμή αλλά το lane assist επιμένει να σε ρίξει μέσα.

2. Προσπάθεια να ανοιχτώ αριστερά για να χωρέσει μηχανάκι που κάνει διήθηση (αλλιώς δεν πέρναγε με τίποτα) και το lane assist προσπαθεί να τον κάνει μακαρίτη

3. Οδήγηση σε ευθεία και το lane assist σε στέλνει αλλού γιατί διάβασε τη ραφή στην άσφαλτο αντί για τις γραμμές. Κλασσικό παράδειγμα η έξοδος της Αχαρνών στην εθνική προς ρεύμα Πειραιά, όπου είχαν βάψει μια γραμμή που ακολουθώντας τη το lane assist σε έστελνε κατευθείαν στη διαχωριστική νησίδα.

4. Ghost braking με από πεζό στην άκρη του πεζοδρομίου ή από τσιμεντένιο διαχωριστικό σε νησίδα (!). Ghost braking κοκάλωμα γιατί είδε ένα πεζό στα 50μ που διέσχισε το δίπλα ρεύμα και περίμενε στη νησίδα. Αν ερχόταν κάποιος πίσω με είχε κάνει φυσαρμόνικα.

Χειρότερο από όλα τα παραπάνω όμως είναι ότι σιγά σιγά αφήνεσαι και γίνεσαι sloppy οδηγός γιατί θεωρείς ότι πάντα θα σε σώζουν τα βοηθήματα. Κάτι σαν τους μακαρίτες του FSD που έτρωγαν ή έβλεπαν ταινίες όσο οδηγούσε μόνο του.

Μάλλον δεν έχεις lane assist γιαυτο γράφεις ότι σου κατέβει στο κεφάλι .Το lane assist απλά προκαλεί μια μικρή δόνηση στο τιμόνι .Ναι αν αφήσεις τα χέρια από το τιμόνι θα σε βάλει ξανά μέσα ,αλλά άμα οδηγείς χωρίς χέρια δεν σου φτάνει το lane assist .

Ξέχασες να γράψεις ότι μπορεί να δει ούφο και να πάει να το αποφύγει και έτσι να τρακάρεις .

Επεξ/σία από cumulus
  • Like 6
  • Thanks 1
  • Sad 1
Δημοσ.

Κλασσικη δαινονοποιηση των συστηματων ασφαλειας. Καπως ετσι γινοταν η συζητηση και για το ABS

Ποιο ABS εγω θελω να εχω ΕΓΩ ελεγχο του αυτοκινητου και οχι να κανει οτι θελει αυτο😃

Μια χαρα ειναι το lane assist και το αυτοματο φρεναρισμα δουλευουν τοσο καιρο σε τοσα μοντελα και καποιο ατυχημα δεν τους χρεωθηκε

 

Στο θεμα, σαφω το λογισμικο των αυτοκινητων εχει ξεμεινει σε προηγουμενες 10ετιες, προφανως δεν τους ενδιαφερει να ριξουν χρημα στην αναπτυξη

και ειναι θλιβερο, να μπαινεις σε αυτοκινητο των 50κ και να μην μπορεις πχ να αλλαξεις την γλωσσα σε ελληνικα....το πιο απλο

  • Like 5
Δημοσ.
3 ώρες πριν, cumulus είπε

Μάλλον δεν έχεις lane assist γιαυτο γράφεις ότι σου κατέβει στο κεφάλι .Το lane assist απλά προκαλεί μια μικρή δόνηση στο τιμόνι .Ναι αν αφήσεις τα χέρια από το τιμόνι θα σε βάλει ξανά μέσα ,αλλά άμα οδηγείς χωρίς χέρια δεν σου φτάνει το lane assist .

Ξέχασες να γράψεις ότι μπορεί να δει ούφο και να πάει να το αποφύγει και έτσι να τρακάρεις .

Ναι, σου έγραψα 3 παραδείγματα αλλά δεν έχω lane assist... και το lane assist σου ΣΤΡΙΒΕΙ το τιμόνι, δεν κάνει μόνο δόνηση, τουλάχιστον στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

3 ώρες πριν, tutuyo είπε

Κλασσικη δαινονοποιηση των συστηματων ασφαλειας. Καπως ετσι γινοταν η συζητηση και για το ABS

Ποιο ABS εγω θελω να εχω ΕΓΩ ελεγχο του αυτοκινητου και οχι να κανει οτι θελει αυτο😃

Μια χαρα ειναι το lane assist και το αυτοματο φρεναρισμα δουλευουν τοσο καιρο σε τοσα μοντελα και καποιο ατυχημα δεν τους χρεωθηκε

 

Στο θεμα, σαφω το λογισμικο των αυτοκινητων εχει ξεμεινει σε προηγουμενες 10ετιες, προφανως δεν τους ενδιαφερει να ριξουν χρημα στην αναπτυξη

και ειναι θλιβερο, να μπαινεις σε αυτοκινητο των 50κ και να μην μπορεις πχ να αλλαξεις την γλωσσα σε ελληνικα....το πιο απλο

5 second google:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15017539/France-probes-spate-collisions-blamed-phantom-braking-car-went-65mph-standstill-no-reason-causing-motorway-crash.html

Και φυσικά καμία σχέση η πολυπλοκότητα του να ελέχεις 10 παραμέτρους όπως το ABS και πολύ περισσότερες όταν πρέπει να σκανάρεις τα πάντα στο περιβάλλον γύρω από ένα αυτοκίνητο.

  • Like 2
Δημοσ.
4 minutes ago, majunior said:

Ναι, σου έγραψα 3 παραδείγματα αλλά δεν έχω lane assist... και το lane assist σου ΣΤΡΙΒΕΙ το τιμόνι, δεν κάνει μόνο δόνηση, τουλάχιστον στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Όταν κοιτούσα για αμάξια νομίζω η Volvo ήταν τόσο aggressive. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 minutes ago, majunior said:

Ναι, σου έγραψα 3 παραδείγματα αλλά δεν έχω lane assist... και το lane assist σου ΣΤΡΙΒΕΙ το τιμόνι, δεν κάνει μόνο δόνηση, τουλάχιστον στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Volvo xc40(2020),audi q3 (2022) kai bmw x1(2024) τα 3 τελευταια αυτοκινητα που οδηγω και suzuki vitara της συζυγου κανενα δεν στριβει το τιμονι ,αν εχεις τα χερια στο τιμονι με μια απλη κινηση το προσπερνας .Σε λιγο θα μου πας οτι βγαινει ενα χερι και σου ριχνει σφαλιαρα στο δικο σου.

Επεξ/σία από cumulus
  • Like 2
  • Haha 2
Δημοσ.
1 minute ago, cumulus said:

Volvo xc40 ,audi q3 kai bmw x1 τα 3 τελευταια αυτοκινητα που οδηγω και suzuki vitara της συζυγου κανενα δεν στριβει το τιμονι ,αν εχεις τα χερια στο τιμονι με μια απλη κινηση το προσπερνας .Σε λιγο θα μου πας οτι βγαινει ενα χερι και σου ριχνει σφαλιαρα στο δικο σου.

Συμφωνώ για X1

Δημοσ.
18 ώρες πριν, Black Demis είπε

κακο δεν το λες..... ετσι και αλλιώς προς αυτόνομα πάμε ολοταχώς καθώς μην ξεχνάμε οτι κύριο ογκο ατυχημάτων προκαλείται λογο οτι ο οδηγός έκανε βλακεία και πολλές φορές σκόπιμα  

 

Δημοσ.

 

1 hour ago, majunior said:

Ναι, σου έγραψα 3 παραδείγματα αλλά δεν έχω lane assist... και το lane assist σου ΣΤΡΙΒΕΙ το τιμόνι, δεν κάνει μόνο δόνηση, τουλάχιστον στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

5 second google:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-15017539/France-probes-spate-collisions-blamed-phantom-braking-car-went-65mph-standstill-no-reason-causing-motorway-crash.html

Και φυσικά καμία σχέση η πολυπλοκότητα του να ελέχεις 10 παραμέτρους όπως το ABS και πολύ περισσότερες όταν πρέπει να σκανάρεις τα πάντα στο περιβάλλον γύρω από ένα αυτοκίνητο.

1 second google:

https://www.iihs.org/research-areas/bibliography/ref/2142

Απο οτι βλεπεις ακρη δεν βγαινει .Αν θεωρεις οτι σε ενοχλει απενεργοποιησε το και τερμα.

Τα παντα εχουν αστοχια.Το θεμα ειναι αν χρησιμοτητα υπερτερει της αστοχιας και ψαχνοντας στο ιντερνετ βλεπεις οτι υπερτερει.

Τελος απο εμενα δεν εχω καμια ορεξη να συνεχισω ανουσιες κουβεντες.

Ε

  • Like 1
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Έχει σπασει πολλα αμαξια το lane assist. Εντωμεταξυ τι στο καλό σας προσφερει, οταν δεν ειχατε σας εφευγε το αμαξι δεξια αριστερα; 

Δεν ειμαι φιλος τετοιων συστηματων, αλλα η αληθεια ειναι οτι καθημερινα βλεπω πολλους οδηγους μπροστα μου που πανε βαρκα γιαλο και πιστευω θα τους χρησιμευε. Πατανε διαχωριστικες, παλατζαρουν αριστερα δεξια, κλπ κλπ. Και δεν εννοω μονο ταριφες, και ιδιωτες οδηγοι.

  • Like 4
Δημοσ.
47 minutes ago, basilis_k6 said:

Εντωμεταξυ τι στο καλό σας προσφερει, οταν δεν ειχατε σας εφευγε το αμαξι δεξια αριστερα; 

Μια φορά στις 1000 να σε σώσει τα έβγαλε τα λεφτά του. Ποτέ δεν έχεις οδηγήσει κουρασμένος, αφηρημένος, στενοχωρημένος; Είσαι πάντα 100% μάχιμος στο αυτοκίνητο;

Σκέψου σε επίπεδο εκατοντάδων εκατομμυρίων οδηγών πόσα περιστατικά/ζωές μπορεί να σώσει! 

Προσωπικά πιστεύω αυτό το ώφελος αντισταθμίζει τις διάφορες ενοχλήσεις που δημιουργούν αυτά τα συστήματα, που μάλιστα θα γίνονται όλο και καλύτερα.

  • Like 3
Δημοσ.
6 ώρες πριν, majunior είπε

 Βλέπω το αυτόματο φρενάρισμα που σε έσωσε και σε κάνω raise:

1. Προσπάθεια να αποφύγω φρεάτιο του οποίου του έλειπε το καπάκι (!) και το οποίο είδα τελευταία στιγμή αλλά το lane assist επιμένει να σε ρίξει μέσα.

2. Προσπάθεια να ανοιχτώ αριστερά για να χωρέσει μηχανάκι που κάνει διήθηση (αλλιώς δεν πέρναγε με τίποτα) και το lane assist προσπαθεί να τον κάνει μακαρίτη

3. Οδήγηση σε ευθεία και το lane assist σε στέλνει αλλού γιατί διάβασε τη ραφή στην άσφαλτο αντί για τις γραμμές. Κλασσικό παράδειγμα η έξοδος της Αχαρνών στην εθνική προς ρεύμα Πειραιά, όπου είχαν βάψει μια γραμμή που ακολουθώντας τη το lane assist σε έστελνε κατευθείαν στη διαχωριστική νησίδα.

4. Ghost braking με από πεζό στην άκρη του πεζοδρομίου ή από τσιμεντένιο διαχωριστικό σε νησίδα (!). Ghost braking κοκάλωμα γιατί είδε ένα πεζό στα 50μ που διέσχισε το δίπλα ρεύμα και περίμενε στη νησίδα. Αν ερχόταν κάποιος πίσω με είχε κάνει φυσαρμόνικα.

Χειρότερο από όλα τα παραπάνω όμως είναι ότι σιγά σιγά αφήνεσαι και γίνεσαι sloppy οδηγός γιατί θεωρείς ότι πάντα θα σε σώζουν τα βοηθήματα. Κάτι σαν τους μακαρίτες του FSD που έτρωγαν ή έβλεπαν ταινίες όσο οδηγούσε μόνο του.

Το σημαντικότερο για μένα είναι το τελευταίο (υπογραμμισμένο). Μπορεί στο μακρινό "αύριο" που ΟΛΑ τα οχήματα θα είναι αυτοματοποιημένα και θα επικοινωνούν μεταξύ τους όλα αυτά τα συστήματα να σώσουν άπειρες ζωές τη στιγμή που οι "οδηγοί" θα το κ....λοβαράνε στα social αλλά μέχρι τότε, η μισή αυτοματοποίηση που υπάρχει τώρα, δημιουργεί σε πολλούς μία επανάπαυση και χαλάρωση που είναι άκρως επικίνδυνη. 

Να παραθέσω ένα παράδειγμα σε low tech υποβοήθηση. Αυτόματο άναμμα φώτων. Τα τελευταία 5 χρόνια δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το άναμμα των φώτων. Έχω τον διακόπτη στο auto (vag group) και το κάνει μόνο του. Όταν νυχτώνει, μπαίνω σε τούνελ, γκαράζ, κλπ. Τα φώτα για μένα απλά δεν υπάρχουν. Αν τώρα για κάποιο λόγο το σύστημα χαλάσει, η απλά μπαίνοντας/βγαίνοντας χτυπήσω με το γόνατο τον διακόπτη (ο διακόπτης είναι χαμηλά, αριστερά από το τιμόνι) και του αλλάξω θέση χωρίς να το πάρω χαμπάρι, θεωρώ κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι σε συγκεκριμένες συνθήκες δεν θα το προσέξω. Οκ, αν είναι νύχτα, μπαίνω/βγαίνω σε γκαράζ, κλπ, οκ θα το δω. Αν όμως είναι η φάση που σουρουπώνει ή είμαι σε σχετικά φωτισμένο δρόμο, μάλλον θα αργήσω να καταλάβω ότι δεν έχω ανάψει τα φώτα. Σε αυτό φυσικά "βοηθάει" και το ταμπλώ που είναι πάντα αναμμένο και άρα δεν σου "λείπει" κάτι όπως και το γεγονός ότι το αμάξι δεν έχει ένδειξη λειτουργίας φώτων στο ταμπλό (το γνωστό πράσινο φωτάκι). Για να επιβεβαιώσεις (ή να προβληματιστείς) αν τα φώτα είναι αναμμένα είτε πρέπει να δεις κάτω αριστερά από το τιμόνι που ανέφερα ή να τσεκάρεις χαμηλά στην κεντρική κονσόλα αν είναι φωτισμένα τα χειριστήρια του κλιματιστικού. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση να το ψάξεις, κάτι που ο αυτοματισμός σε έχει (με έχει) κάνει να μην ψάχνω/ασχολούμαι ή κάνω έστω και μηχανικά. Όπως έκανα με το παλιό μου αμάξι. 

Εννοείται πως σε κάθε περίπτωση αυτό είναι λάθος μου αλλά όπως και να χει μπορεί να οδηγήσει σε κάποιο (μικρό ή μεγάλο) ατύχημα. Και μιλάμε για την πιο απλή εκδοχή αυτοματοποίησης. Δεν χρειάζεται καν να πιάσουμε το σενάριο του να παρκάρεις χωρίς park assist (όταν το έχεις συνηθίσεις) ούτε καν να πάμε στην χαλάρωση που μπορεί να δώσει (κακώς προφανώς) σε κάποιους το brake assist, κλπ

Δημοσ.
7 ώρες πριν, majunior είπε

Προσπάθεια να ανοιχτώ αριστερά για να χωρέσει μηχανάκι που κάνει διήθηση (αλλιώς δεν πέρναγε με τίποτα) και το lane assist προσπαθεί να τον κάνει μακαρίτη

Φαντάσου τι θα γίνει αν μπει υποχρεωτικά απ' το εργοστάσιο lane assist και στα μηχανάκια

  • Haha 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...