Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
10 ώρες πριν, kanenaprivacy είπε

Από ενεργειακής άποψης η τεχνολογία στις αντλίες θερμότητας προχωράει και έχει προχωρήσει ώστε να πιάνουν καλές αποδόσεις. Δηλαδή νομίζω μέχρι και μηδέν βαθμούς Κελσίου η απόδοση είναι πάνω από 300% και κάθε χρόνο βελτιώνεται. Είμαι σχεδόν σίγουρος πως πλειοψηφία από τα μέρη στην χώρα μας δεν βλέπουν τόσο σκληρούς χειμώνες και overall είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτική η αντλία θερμότητας από το καύσιμο, αλλά δεν έχω δεδομένα αυτή τη στιγμή. 

Ισχύει αυτό που γράφεις, αλλά η θερμοδυναμική είναι αμείλικτη :D   Με απλά λόγια, αν έξω έχει πολύ κρύο, η αντλία θερμότητας ...απλά δεν δουλεύει. Για τα πιο εύκρατα κλίματα με ήπιους χειμώνες (Αθήνα, Νότια Ελλάδα) θα δεις οικονομία, αυτό ισχύει.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, hyperspaced είπε

Ισχύει αυτό που γράφεις, αλλά η θερμοδυναμική είναι αμείλικτη :D   Με απλά λόγια, αν έξω έχει πολύ κρύο, η αντλία θερμότητας ...απλά δεν δουλεύει. Για τα πιο εύκρατα κλίματα με ήπιους χειμώνες (Αθήνα, Νότια Ελλάδα) θα δεις οικονομία, αυτό ισχύει.

Ευχαριστώ για το σχόλιο. Έγραψα πολλά και έχω βγάλει τη συζήτηση εκτός θέματος από το αρχικό άρθρο και συγγνώμη αν κάποιον τον ενοχλεί αυτό.

δεν μιλάμε για οικονομία χρήματος αλλά για οικονομία ενέργειας. Από οικονομία χρήματος με τις τιμές που παίζουν ρεύμα και αέριο Ελλάδα όντως, είναι πολύ απλό πως δεν συμφέρει η αντλία αν όλα μείνουν όπως έχουν.

"Απλά δεν δουλεύει" θα το ψάξω γιατί μου το ξαναείπαν αυτό και διαφέρει από τα πράγματα που άκουσα τον αγαπητό μου καμμένο στο yτ που εμπιστεύομαι. Από άποψη θερμοδυναμικής δεν γνωρίζω γιατί δεν γίνεται με καλύτερα refrigerants να μην μπορούμε να αντλήσουμε θερμότητα και από χαμηλότερες θερμοκρασίες με καλή απόδοση. Θα ρίξω μια ματιά πάλι για να δω το φως που μου λέτε δεν βλέπω.

3 ώρες πριν, alejsalonica είπε

Αγαπητέ ως μηχανικός θα σου πω ότι όλες αυτές οι μπούρδες που σου μεταφέρουν δεν ισχύουν. 

Η ερώτηση είναι: συμφέρει ένα κράτος να καίει μεθάνιο για ηλεκτρισμό και να θερμαίνει τα σπίτια των κατοίκων του με αντλίες θερμότητας ή να έχουν τα σπίτια λέβητες αερίου, από άποψη ενεργειακής απόδοσης και μόνο. Πόση από την ενέργεια του μεθανίου κάνεις θερμότητα στην μία και στην άλλη περίπτωση. 

Όλα τα νούμερα μου είναι λάθος λοιπόν και ο youtuber που βλέπω αξίζει όσο ένας τικτόκερ. Πρέπει λοιπόν να κάνω μόνος μου την δουλειά που έκανε ο youtuber για να βρω την αλήθεια. Χρειάζομαι την καμπύλη απόδοσης σε σχέση με την θερμοκρασία περιβάλλοντος μιας σύγχρονης αντλίας, την απόδοση Μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής από μεθάνιο, μια εκτίμηση των απωλειών ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο και διακυμάνσεις θερμοκρασιών Ελλάδα ( να το πάω με average, 10% low, 1% low? θα δω. ) . Θεωρούμε μηδέν απώλειες στην μεταφορά μεθανίου ( δεν γνωρίζω αν θα έπρεπε, ίσως ρίξω και σε αυτό μια ματιά ). 

Αα και για την καμπύλη απόδοσης που θα βρω πρέπει να έχω και επιβεβαίωση από εξωτερική ανάλυση γιατί μια μελέτη με την σφραγίδα του Α.Π.Θ. λέει πως οι καμπύλες των manufacturers δεν λένε αλήθεια.

Έφυγα σε νέα περιπέτεια. 

Επεξ/σία από kanenaprivacy
  • Super Moderators
Δημοσ.
1 hour ago, hyperspaced said:

Ισχύει αυτό που γράφεις, αλλά η θερμοδυναμική είναι αμείλικτη :D   Με απλά λόγια, αν έξω έχει πολύ κρύο, η αντλία θερμότητας ...απλά δεν δουλεύει. Για τα πιο εύκρατα κλίματα με ήπιους χειμώνες (Αθήνα, Νότια Ελλάδα) θα δεις οικονομία, αυτό ισχύει.

Γι' αυτό υπάρχουν κι οι γεωθερμικές Α/Θ. 😛

Από εκεί και πέρα, μόνωση μόνωση μόνωση...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 13/9/2025 στις 8:30 ΜΜ, Retromaniac είπε

Τα plug in hybrid θα επικρατήσουν μέχρι να λυθεί το πρόβλημα της αυτονομίας.

Με 60-100 Χιλ αυτονομία μέσα στη πόλη, και πολύ μειωμένη κατανάλωση εκτός πόλης (5-6 lt/100km) είναι η Χρυσή τομή αυτή τη στιγμή. Δεν χαλάει σχεδον τίποτε μέσα στη πόλη (1.5-2 ευρώ/100km), κάνεις πολύ λίγα Χιλ με του βενζινοκινητήρα, τα φρένα δεν παθαίνουν τίποτε γιατί η πέδηση γίνεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, μειωμένα service και ταλαιπωρία της μηχανής κτλ.

Στις 13/9/2025 στις 8:42 ΜΜ, basilis_k6 είπε

best of both worlds μονο στη χρηση. γιατι και μπαταρια και θερμικο ειναι η χαρα της τσεπης σου μετα τη δεκαετια. στην ελλαδα βεβαια ειναι τοσο ακριβα που ειναι σαν να μην υπαρχουν.

Και τα υβριδικά πάντως έχουν τα θέματά τους: The real-world CO₂ emissions of PHEV models registered in 2023 are nearly five times higher than the official emissions. https://www.transportenvironment.org/articles/closing-the-growing-phev-loophole

Επεξ/σία από butters

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...