Η Microsoft ετοιμάζεται να λανσάρει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα παιχνιδιών για Xbox και για φορητές συσκευές, κάτι που μπορεί να γίνει το επόμενο έτος.

Ο γίγαντας του λογισμικού αποκάλυψε τα σχέδιά του για ένα Xbox gaming store για smartphones πέρυσι και τώρα ο επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer, δηλώνει ότι η εταιρεία αναπτύσει το κατάστημα εν αναμονή των εξελίξεων σε επίπεδο νομοθεσίας που μπορεί να αναγκάσει την Apple και τη Google να άρουν σημαντικούς περιορισμούς.

«Θέλουμε να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε το Xbox και περιεχόμενο τόσο από εμάς όσο και από τους τρίτους συνεργάτες μας σε οποιαδήποτε οθόνη όπου κάποιος θα ήθελε να παίξει», δήλωσε ο Spencer σε συνέντευξή του στους Financial Times. «Σήμερα, δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό στις φορητές συσκευές, αλλά θέλουμε να είμαστε έτοιμοι προς έναν κόσμο που πιστεύουμε ότι θα έρθει, όταν και αν αυτές οι συσκευές ανοίξουν».

Η Microsoft υπαινίχθηκε για πρώτη φορά ότι ετοιμάζει ένα "ηλεκτρονικό κατάστημα επόμενης γενιάς" στις αρχές του περασμένου έτους, μόλις ένα μήνα αφότου η εταιρεία ανακοίνωσε την προτεινόμενη εξαγορά της Activision Blizzard. Το Xbox Store για mobile συσκευές  έχει σχεδιαστεί για να ανταγωνιστεί την κυριαρχία των αντίστοιχων app store της Apple και της Google και θα βασίζεται σε περιεχόμενο από την Activision Blizzard, όπως το Call of Duty: Mobile και το Candy Crush Saga, δύο εξαιρετικά δημοφιλή παιχνίδια για smartphones και tablets που κυκλοφορούν από την Activision και την King, αντίστοιχα.

Ενώ η Microsoft δημιουργεί ένα Xbox gaming store, θα χρειαστεί οι ρυθμιστικές αρχές να αναλάβουν δράση έναντι της Apple και της Google για να διασφαλίσουν ότι ένα τέτοιο κατάστημα θα μπορεί να ευδοκιμήσει στις Android συσκευές και στο iOS. Η Apple δεν επιτρέπει εναλλακτικά καταστήματα στα iPhone και iPad, ενώ ακόμη και οι εναλλακτικοί μέθοδοι πληρωμής δεν είναι διαθέσιμες στις περισσότερες χώρες.

Εταιρείες όπως η Microsoft και η Spotify ελπίζουν ότι η πράξη της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές θα αναγκάσει την Apple και τη Google να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διανέμουν εφαρμογές σε κινητές συσκευές και τελικά να ανοίξουν τις πλατφόρμες και τα καταστήματά τους στον ανταγωνισμό.

«Το Digital Markets Act που έρχεται, αυτά είναι τα πράγματα για τα οποία σχεδιάζουμε τις επόμενες κινήσεις μας», δήλωσε ο Spencer. «Νομίζω ότι πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία». Η Microsoft έχει μικρή παρουσία στο mobile gaming αυτή τη στιγμή, και ο κατασκευαστής του Xbox το παραδέχτηκε αυτό σε μια κατάθεση στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου πέρυσι: «Η Microsoft δεν έχει επί του παρόντος ουσιαστική παρουσία στο mobile gaming και η εξαγορά της Activision Blizzard θα φέρει την απαραίτητη τεχνογνωσία στην ανάπτυξη παιχνιδιών για smartphones, το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Microsoft δημιουργεί επίσης μια ευρύτερη πλατφόρμα Xbox για φορητές συσκευές. Η εταιρεία έσπευσε να υποστηρίξει το Xbox Cloud Gaming στο Steam Deck της Valve και συνεργάστηκε επίσης με τη Logitech και τη Razer για τις φορητές συσκευές τους που επικεντρώνονται στο cloud gaming. Το επερχόμενο κατάστημα Xbox για mobile θα επιτρέπει επίσης στους προγραμματιστές να τρέχουν τα δικά τους καταστήματα εφαρμογών μέσα στη νέα πλατφόρμα Xbox. 

Για να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα, η Microsoft εξακολουθεί να βασίζεται στην έγκριση των ρυθμιστικών αρχών για την προτεινόμενη εξαγορά της Activision Blizzard. Η Microsoft έχει έρθει σε αντιπαράθεση με την CMA πρόσφατα, επισημαίνοντας "σαφή σφάλματα" στις οικονομικές πράξεις της ρυθμιστικής αρχής. Η Microsoft αντιμετωπίζει επίσης ρυθμιστικό έλεγχο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC).

Ενώ η ΕΕ φέρεται να είναι πιθανό να εγκρίνει τη συμφωνία της Microsoft σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η FTC υπέβαλε μήνυση για να την εμποδίσει πέρυσι, και η υπόθεση βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανταλλαγής εγγράφων, με τη σχετική ακρόαση να έχει προγραμματιστεί για τις 2 Αυγούστου. Οι δικηγόροι της FTC ζήτησαν πρόσφατα έγγραφα σχετικά με το "οικοσύστημα τυχερών παιχνιδιών επόμενης γενιάς" της Microsoft, το οποίο μπορεί να αναφέρεται στα σχέδια της εταιρείας για τη δημιουργία του ηλεκτρονικό καταστήματος παιχνιδιών Xbox για φορητές συσκευές.

  • Like 3