Προς το περιεχόμενο

Mεγάλο πρόβλημα στα chipsets των Sandy Bridge, 300 εκατομμυριάκια χασούρα για την Intel.


grimpr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 260
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Η επίσημη απάντηση της Gigabyte:

 

'Notice: Motherboards Based on Intel® 6 Series Chipsets

GIGABYTE Acknowledges Intel’s Alert for Regarding 6 Series Chipset

2011/02/01 Taipei, Taiwan – February 1, 2011 – GIGABYTE TECHNOLOGY Co., Ltd, a leading manufacturer of motherboards, graphics cards and other computing hardware solutions, today announced that GIGABYTE has been alerted by Intel about a 6 series chipset design error. GIGABYTE is working closely with Intel® to minimize the inconvenience to customers and retail stores with regard to related issues.

 

A recent statement from Intelindicates that they expect full 6 series chipset volume recovery in April, 2011. GIGABYTE will produce and deliver new motherboards with the updated Intel 6 series chipset when the new chipsets become available. GIGABYTE prides itself in having the highest service quality in the industry, and as such we will resolve this issue with minimal impact on our customers.

 

Additional information will be added to the official motherboard websiteand the GIGABYTE Tech Daily blogas the situation develops.'

http://gigabyte.com/press-center/news-page.aspx?nid=984

 

Kαι email σε κάτοχο.

Dear Customer,

As you may have heard, Intel has announced a potential design error in the new Intel 6 series chipsets. GIGABYTE stands behind all our products, and is committed to the highest quality product and customer support services. As an owner of a GIGABYTE 6 series motherboard, we recommend you return your product to your place of purchase for a refund. GIGABYTE is working with our vast network of distributors, and retailer/online dealers to streamline refunds with minimal inconvenience on customers end. Thank you for choosing in GIGABYTE products

 

Απάντηση απο Newegg

 

Thank you for giving us the opportunity to serve you. Newegg has recently become aware of a design issue that is affecting recent models of Intel Sandy Bridge platform motherboards. We are working with Intel to identify the exact nature of this problem.

 

As always, Newegg remains 100% committed to our customers' total satisfaction. In keeping with our commitment to our customers, we are extending the return period for your motherboard by 90 days or until replacements become available from the manufacturer, whichever is greater. Intel expects to have a new revision of the P67 & H67 chipsets out around April, at which point first-run motherboards with this issue will need to be physically replaced in affected systems.

 

From a technical standpoint, the design issue can be bypassed fairly simply by not using the Serial ATA (SATA) ports that are affected. Your motherboard’s manual should identify your SATA ports by number, and at a minimum you should see ports 0-5 (6 ports in total) listed. Ports 0 and 1 are Sata Rev. III (6Gbps), and do not appear to be affected by this problem. Ports 2-5 are SATA Rev. II (3Gbps) and should not be used. For a thorough explanation of this hardware work-around, please refer to our video on YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=tJcE2alQPvY

 

If you choose to use the hardware work-around option, there is no need to contact us at this time. We have your information on record and will email you as soon as the replacements become available. If you would like to discuss this with our tech community or read up on the latest updates, please visit our EggXpert forum:

http://www.eggxpert.com/forums/thread/682006.aspx

 

If none of the above options are suitable to your needs and you wish to return the board at this time for a full refund, please email us at [email protected] and include your sales order number so we can help you out with your return.

 

If you have any concerns, please contact Newegg Customer Service for further information and assistance.

 

Thank you for your support!

 

Sincerely,

 

Your Newegg.com Customer Service Team

 

Αναμένεται η απάντηση της Asus μέσα στην ημέρα.

 

Το ρεζουμέ είναι αν θέλετε refund γίνεται απευθείας,αν και προτείνουν να δουλέψουν κανονικά όσοι έχουν αγοράσει τις M/ B, και οταν είναι σε διαθεσιμότητα οι διορθωμένες να γίνει τότε η αλλαγή.Fair enough.

 

Επίσης κυκλοφορεί μια 'βρώμα' στο net (πιο πολύ σαν κρυφή επιθυμιά των αγοραστών με τα προβληματικά m/b ) οτι σε όσους έχουν αγοράσει τα ελλατωματικά,θα τους δωθεί η δυνατότητα στο recall να γίνει αντικατάσταση με το μεγαλύτερο νεότερο Z68.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τουλαχιστον το SATA III λειτουργει χωρις προβλημα.

 

Φανταζομαι μπορουμε να βαλουμε SATA I και SATA II συσκευες πανω στις SATA 3 θυρες, σωστα?

Ναι είναι backward

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω παραγγείλει και περιμένω την ASUS P8H67-M και έναν INTEL CORE I5-2400. Πρόκειται να στήσω ένα καινούργιο μηχάνημα για ένα φίλο.

Δεν τα έχω παραλάβει ακόμα. Από eshop.

Τι κάνω? Προτείνετε να τα αλλάξω?

Αν ήταν για μένα δε θα είχα πρόβλημα στο να μπω στη διαδικασία αντικατάστασης ποιο μετά, απλά αυτός θέλει ένα truble free υπολογιστή. Δεν έχει σκοπό να ασχοληθεί ξανά.

Σκέφτομαι να αλλάξω την παραγγελία με PHENOM II X6 1075T και μια GIGABYTE GA-880GM-UD2H.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω παραγγείλει και περιμένω την ASUS P8H67-M και έναν INTEL CORE I5-2400. Πρόκειται να στήσω ένα καινούργιο μηχάνημα για ένα φίλο.

Δεν τα έχω παραλάβει ακόμα. Από eshop.

Τι κάνω? Προτείνετε να τα αλλάξω?

Αν ήταν για μένα δε θα είχα πρόβλημα στο να μπω στη διαδικασία αντικατάστασης ποιο μετά, απλά αυτός θέλει ένα trοuble free υπολογιστή. Δεν έχει σκοπό να ασχοληθεί ξανά.

Σκέφτομαι να αλλάξω την παραγγελία με PHENOM II X6 1075T και μια GIGABYTE GA-880GM-UD2H.

Nομίζω δίνεις την απάντηση σωστά μόνος σου.Και εγώ ΑΝ δεν το είχα και υπήρχαν στην αγορά,μάλλον θα τα έπαιρνα,γιατί δεν θα με πείραζε οταν ξέρω επίσημα οτι πάμε για αντικατάσταση.

Για το φίλο σου όμως που θέλει Trοuble Free με τα χίλια στον AMD που είναι και πολύ τίμιος!

 

Πάντως το σωστό θα ήταν και οι κλεισμένες παραγγελείες που έχουν τα μαγαζιά να μην παραδωθούν,αφού υπάρχει πλέον επίσημη ανάκληση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρακτικά …

 

πρακτικα ειναι αυτο. παντως ολοι μη χασουν καταστροφολογια, πανικος. κατασταση εκτακτης αναγκης και κρυφη επιθυμια βεβαια να αρμεξουν την ευκαιρια και να παρουν Z68 ωστε να νιωσουν εξιλεωμενοι

 

α ρε λαμογια καταναλωτες :devil:

 

ελα μη κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας. ολοι παρτακιδες ειμαστε στην τελικη.

 

If you have a desktop system with six SATA ports driven off of P67/H67 chipset, there’s a chance (at least 5%) that during normal use some of the 3Gbps ports will stop working over the course of 3 years. The longer you use the ports, the higher that percentage will be. If you fall into this category, chances are your motherboard manufacturer will set up some sort of an exchange where you get a fixed board. The motherboard manufacturer could simply desolder your 6-series chipset and replace it with a newer stepping if it wanted to be frugal.

 

If you have a notebook system with only two SATA ports however, the scenario is a little less clear. Notebooks don’t have tons of storage bays and thus they don’t always use all of the ports a chipset offers. If a notebook design only uses ports 0 & 1 off the chipset (the unaffected ports), then the end user would never encounter an issue and the notebook may not even be recalled. In fact, if there are notebook designs currently in the pipeline that only use ports 0 & 1 they may not be delayed by today’s announcement. This is the only source of hope if you’re looking for an unaffected release schedule for your dual-core SNB notebook

 

http://www.anandtech.com/show/4143/the-source-of-intels-cougar-point-sata-bug

 

απορώ γιατί το κάθε μαγαζί συνεχίζει και πουλαει την ελαττωματική σειρά intel Sockel 1155 ?

 

γιατι πολυ απλα μεχρι τον απριλιο δεν θα υπαρχει κανενα προβλημα, ουτε θα παρουσιαστει κατι οποτε δε χρειαζεται ενα καταστημα να χαλασει τις πωλησεις του αφου ουτως η αλλως τον απριλιο θα γινει η αντικατασταση.

 

το αποτελεσμα ειναι το ιδιο αλλα προς τα εξω φαινεται οτι δεν υπαρχει κανενα θεμα. οι αλλαγες γινονται εσωτερικα. πρεπει να ξερεις οτι το πιο δυσκολο πραγμα ειναι το PR και οχι το υλικο αυτο καθεαυτο. βλεπε apple και iphone 4

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ASUS

 

http://www.asus.com/News.aspx?N_ID=Ur1Kv9j1fVCIDeRD

 

An open letter to ASUS customers and partners

Proactively responding to the Intel-identified Sandy Bridge chipset design error

Delivering a prompt recovery plan to customers, ASUS provides comprehensive return and replacement services for every product affected by this issue

 

Intel® on January 31, 2011 announced the detection of a design error in the new Sandy Bridge-based Intel® 6 Series support chip, also known as Cougar Point. The shipment of existing Sandy Bridge products has been suspended by Intel®, and the production of an updated support chip has commenced. The design error affects only the support chip, and not 2nd generation Intel® Core™ processors such as the i5 and i7.

 

Acting on our philosophy and promise of inspiring innovation and persistent perfection, we've created a comprehensive response to this development to safeguard the best interest of ASUS customers around the world. We will provide total warranty services to maximize computing and usability, as each ASUS product is delivered with an uncompromising quality pledge. This includes the hassle-free return and/or replacement of all affected ASUS products. We’re doing all this effective immediately – and as a first step, shipments of current ASUS Sandy Bridge-based products have been halted. The suspension covers all distribution and retail channels — ASUS only sells quality-assured products, at all times and across all product segments.

 

For all customers who already own any ASUS product affected by the design error identified by Intel®, simply visit http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice'>http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice for detailed warranty and service hotline information. We’ll be happy to address any questions or concerns you may have regarding this issue, as well as provide information on future updates to Sandy Bridge technology.

 

ASUS notebook and desktop products are covered by a warranty service that addresses the design error, with both swap and sales return offered as options to customers.

 

For motherboards, we’ve confirmed with Intel® that the Cougar Point design error does not affect SATA ports 0 and 1. Additionally, ASUS has been a pioneer in including extra SATA 3Gb/s and SATA 6Gb/s ports beyond Intel® specifications on a wide range of motherboards. These ports are not affected by this design error, offering customers an option for uninterrupted computing. However, we’re also offering you the option of returning any possibly affected motherboard for a swap or sales return. All warranties for affected motherboards will be reset to give you enough time to carry out any exchanges.

 

ASUS has also started an initiative to contact customers regarding this issue, and we’ll cover all channel partners, distributors and registered buyers of affected ASUS products. As mentioned above, you may opt to return any affected products to ASUS for a swap or sales return.

 

We’ll post updates through our official website and other channels regarding any developments or fixes to Sandy Bridge products. Thank you for your understanding, support and cooperation, and we apologize for any inconvenience this may have caused you.

 

 

Sincerely,

 

ASUS

 

 

http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice

/

 

εχει πινακα και λεει ολα τα πραματα αναλυτικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην τελικη,ισχυει το γενικο ''ο πελατης εχει παντα δικιο'' και στην συγκεκριμενη περιπτωση ακομη πιο πολυ,αφου η intel τα εκανε μανταρα.Δηλαδη η intel που αλλαζει τα socket σαν βρακια σκεφτεται αλτρουιστικα?Στο καπιταλιστικο συστημα ,εννοειται οτι ολοι σκεφτομαστε την παρτη μας.Ετσι πρεπει.Εδω στο φορουμ ειμαστε παντα με τους καταναλωτες.

 

Εκτος και αν καμμια φορα καμμια εταιρια βγαλει εξαιρετικα προιοντα σε φτηνες τιμες.Τοτε την επαινουμε.Μεχρι στιγμης μονο η AMD το εχει κανει αυτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γεια σας.ειμαι κατοχος αυτης της μητρικης http://www.asrock.com/mb/overview.gr.asp?Model=H67M&cat=Specifications ,λετε να εχω προβλημα αν βαλω τους δισκους πανω στον sata3 controler απο την αποψη οτι και αυτος ειναι της intel και οχι καποιας αλλης εταιριας πχ nec.η γενικως τα sata3 δεν εχουν προβλημα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...