Προς το περιεχόμενο

Νέοι κανόνες σε αγορές από e-shops από τις 13 Ιουνίου


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σημαντικές αλλαγές έρχονται από τις 13 Ιουνίου στις συναλλαγές μας με τα ηλεκτρονικά καταστήματα με στόχο του υπουργείου Ανάπτυξης τη μεγαλύτερη ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και την ποιότητα του εμπορεύματος.Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιστοσελίδας in.gr, οι νέοι κανόνες αφορούν την πολιτική επιστροφής ενός προϊόντος, τις υποχρεώσεις του εμπόρου αλλά και τα δικαιώματα του καταναλωτή.

 

Τα σημαντικότερα σημεία όπως αναφέρει η ιστοσελίδα είναι τα εξής

 

* Ο καταναλωτής έχει στη διάθεση του 14 ημερολογιακές ημέρες για να υπαναχωρήσει σε περίπτωση που έχει κάνει αγορά εξ αποστάσεως και χωρίς να χρειάζεται να αναφέρει το λόγο για την απόφαση του. Η μοναδική επιβάρυνση θα είναι τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή του προϊόντος, ενώ ο προμηθευτής οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα συμπεριλαμβανομένου των εξόδων αποστολής. Αυτό θα πρέπει να γίνει εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί.

 

Σε περίπτωση που ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία αυξάνει από τις 14 ημέρες στους 12 μήνες.

 

* Το προϊόν πρέπει να έχει παραδοθεί εντός 30 ημερών από την παραγγελία

 

* Σε περίπτωση κακής χρήσης του προϊόντος, ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του. Αν δηλαδή προχώρησε σε άνοιγμα της συσκευασίας και αυτό λειτουργεί, κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

 

* Υποχρέωση του ηλεκτρονικού καταστήματος για πλήρη ενημέρωση του τελικού κόστους του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώσει οποιαδήποτε άλλη δαπάνη αν δεν έχει προηγηθεί αναλυτική πληροφόρηση από το κατάστημα.

 

* Σε περίπτωση πληρωμής με πιστωτική κάρτα, απαγορεύεται να επιβαρύνονται οι καταναλωτές με επιπλέον κόστος.

 

* Παροχή ειδικής προστασίας των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων που συνάπτονται δια τηλεφώνου. Πλέον η προφορική συναίνεση δεν είναι αρκετή και για να είναι έγκυρη η σύμβαση ο καταναλωτής θα πρέπει να υπογράψει την αποδοχή της.

 

Περισσότερες πληροφορίες για τα νέα δεδομένα στη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορείτε να διαβάσετε αν ακολουθήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο.

 

Link.png Site: in.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 107
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Super Moderators

Σε περίπτωση κακής χρήσης του προϊόντος, ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του. Αν δηλαδή προχώρησε σε άνοιγμα της συσκευασίας και αυτό λειτουργεί, κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

αφού δεν μειώνει την αξία, θα γίνεται επαναχώρηση εντός 14 ημερών για οποιονδήποτε λόγο κι ας έχει ανοιχτεί η συσκευασία? :-D

 

Μιλάμε προφανώς για eshops που εδράζονται στην ευρώπη και υπόκεινται στο κοινοτικό δίκαιο;

το άρθρο στο in.gr μιλάει για απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφερον αυτο με τις πιστωτικες καρτες.

Αρκετα eshops χρεωναν καπελο αν αγοραζες με πιστωτικη καρτα, και φυσικα το καπελο το καρπονοταν το eshop κι οχι η τραπεζα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή αγοράζω, κάτι το χρησιμοποιώ καμιά δεκαριά μέρες και επειδή το βαρέθηκα το στέλνω πίσω;

 

Και ποιος μου εγγυάται ότι αυτό που θα αγοράσω θα είναι καινούριο και όχι χρησιμοποιημένο από κάποιον άλλο για 5-10 μέρες; 

  • Like 18
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οραία αυτά αλλά οι έμποροι πως θα μπορέσουν να προστατευθούν από κάποιους που μπορεί να αγοράζουν και στέλνουν πίσω πράγματα επίτηδες;

 

Επίσης, εφόσον το άνοιγμα της συσκευασίας και η σωστή λειτουργία του προϊόντος δεν μειώνει την αξία του όταν επιστραφεί, τότε οι έμποροι δεν θα μπορούν να μας πουλάνε ανοιγμένα και χρησιμοποιημένα εμπορεύματα εφόσον λειτουργούν σωστά;

Επεξ/σία από jimakos00
  • Like 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν το έψαξα, αν όντως ισχύει αυτό με τη μη μείωση της αξίας του προϊόντος και δεν έγινε παρερμηνεία, προφανώς υπάρχει τεράστιο κενό στη νομοθεσία. Δηλαδή αγοράζω κάτι που το χρειάζομαι για μια φορά, κάνω τη δουλειά μου και μετά το στέλνω πίσω; Οπότε αφού δε μειώνεται η αξία, το μαγαζί έχει κάθε δικαίωμα να στείλει στον επόμενο αυτή την ανοιγμένη συσκευασία. Απλά δε στέκει η είδηση...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι κάθεστε κι λέτε; φυσικά και δεν πρέπει να ανοιχτεί η συσκευασία. Το προϊόν πρέπει να επιστρέφεται στην κατάσταση που το παρέλαβε ο αγοραστής.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Σε περίπτωση κακής χρήσης του προϊόντος, ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του. Αν δηλαδή προχώρησε σε άνοιγμα της συσκευασίας και αυτό λειτουργεί, κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι μειώνει την αξία του."

 

Σίγουρα κάτι δε πάει καλά με τη διατύπωση.

 

Δηλαδή ο καθένας θα παραγγέλνει, θα κάνει hands on και θα το στέλνει πίσω ??

 

Αποκλείεται.

 

Επίσης τι θα πει "κακή χρήση".....αν γίνει κακή χρήση τότε ας το φάει και να το χωνέψει.....μεταχειρισμένο χαλασμένο θα το επιστρέψει και με κάποια οικονομική επιβάρυνση ?...και ποιος θα τη προσδορίσει ?
 
Πλακα κάνουμε ?
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτο το κομματι που αφορα την επιστροφη ενος προιοντος χωρις δικαιολογια, ειναι πολυ λεπτο.  και μιλαω ως καταναλωτης. δεν ειμαι εμπορος. 

 

αν εγω παρω ενα προιον, το ανοιξω (γιατι αν δεν ανοιχτει η συσκευασια πως θα χρησιμοποιηθει?) και επειτα - εντος 14 ημερων- αποφασισω να το επιστρεψω, δεν υπαρχει θεμα καλης ή κακης χρησης? 

πως ξερει το καταστημα αν εχει κακοχρησιμοποιηθει το προιον? και δεν μιλαω για οπτικα - εμφανη σημαδια...!!  

 

πως θα προστατευθει ο επομενος πελατης που θα παρει το προιον? και το καταστημα τι θα το κανει αυτο το προιον?

 

σαφως αν επιστραφει, ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΟ, οπως παρεληφθη και δεν χρησιμοποιηθηκε καθολου, δεν το συζητω, ειναι απολυτα σωστο..!!  

 

αλλα σε περιπτωσεις ανοιγματος, ειναι λεπτο το θεμα...!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι τρελό αυτό με το άνοιγμα αλλα δεν συμβαίνει και στο εξωτερικό; Στο amazon.com όλο κριτικές που το επέστρεψαν πίσω το προϊόν βλέπω. Εκεί τι γίνεται;

 

Τες πα, αν περάσει όπως είναι αναπόφεκτα θα οδηγήσει σε αύξηση τιμών καθώς και ο έμπορας θα πρέπει να αντισταθμίσει την "χασούρα" από επιστροφές που ή θα πουλάει με τη σειρά του πάλι ως καινούριες κατόπιν, ή θα πρέπει να επωμιστεί το κόστος.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανως ο νομοθετης δεν εχει δουλεψει ποτε σε ηλεκτρονικο καταστημα. Ειναι δυνατον να το μετανιωνει ο πελατης και το καταστημα να ειναι υποχρεωμενο να επιστρεψει και τα μεταφορικα; Στην τσεπη του τα εβαλε η μηπως θα τα επιστρεψει η courier στο καταστημα; Απλα δε γινεται να λειτουργησουμε ετσι.

 

Εμας ποιος μας προστατευει απο τα ζωα που παραγγελνουν αντικαταβολες και δεν τα παραλαμβανουν;

 

Sent from my iPhone using Insomnia

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό θα πρέπει να γίνει εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί.

 

Προφανώς εδώ υπάρχει κάποιο λάθος στη διατύπωση, μάλλον θα εννοούν όταν θα παραληφθεί το προϊόν από τον έμπορο (δηλαδή θα έχει 14 ημέρες στη διάθεση του για να ελέγξει το προϊόν).

Αλλιώς τί; ενημερώνω, δεν το στέλνω ακόμα, παίρνω τα λεφτά πίσω και το στέλνω αργότερα;

 

Αν δηλαδή προχώρησε σε άνοιγμα της συσκευασίας και αυτό λειτουργεί, κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

Το ίδιο ισχύει και σε αλυσίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων (δεν αναφέρω ονόματα για να μη θεωρηθεί διαφήμιση). Πάντα μέσα σε 14 ημέρες αν θυμάμαι καλά!

Το μόνο που λές είναι ότι "δεν έκανε για τη χρήση που το ήθελα".

 

Σε περίπτωση που ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία αυξάνει από τις 14 ημέρες στους 12 μήνες.

 

Ασχολίαστο....... ό,τι να'ναι

 

 

Σε περίπτωση που πάρω "εκτύπωση" (κάρτες φυλλάδια κτλ) μέσω e-shop, μπορώ να τα επιστρέψω κι αυτά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...