Η αλήθεια είναι πως η τελευταία γενιά κονσολών δεν πήγε –και εξακολουθεί να μην πηγαίνει δηλαδή- καλά για τη Nintendo από πλευράς πωλήσεων.

Το οικονομικό έτος 2013 (1 Απριλίου 2013 – 31 Μαρτίου 2014) έκλεισε με απώλειες $229 εκατ. την ώρα που οι προβλέψεις για τις πωλήσεις Wii U και 3DS ήταν πιο άστοχες κι απ’ τον Σακίλ στις βολές: το πρώτο πούλησε 2,72 εκατ. τεμάχια αντί των 9 εκατ. που είχαν προβλεφθεί από τη Nintendo έναν χρόνο πριν, ενώ το δεύτερο σταμάτησε στα 12,24 εκατ. απέχοντας αρκετά από 18 εκατ. των προβλέψεων.

 

Τα πράγματα βελτιώθηκαν σημαντικά το προηγούμενο οικονομικό έτος (2014) καθώς η εταιρεία επέστρεψε στους θετικούς ισολογισμούς έπειτα από τρία συνεχόμενα χρόνια “στο κόκκινο” παρουσιάζοντας κέρδη $208 εκατ. ενώ και οι πωλήσεις, αν και χαμηλές, αυτή τη φορά ήταν πολύ κοντά στους –ρεαλιστικότερους- στόχους που είχαν τεθεί: 3,38 εκατ. για το Wii U (3,6 εκατ. ο στόχος) και 8,73 εκατ. για το 3DS (9 εκατ. ο στόχος).

 

To Wii U έχει σημειώσει συνολικά 10 εκατ. πωλήσεις (Ιούνιος 2015), όταν τα PS4 και Xbox One έχουν ξεπεράσει τα 22,3 εκατ. (Μάρτιος 2015) και 12 εκατ. (Ιούνιος 2015 – κατά προσέγγιση) αντίστοιχα και μάλιστα έχοντας βγει στις αγορές και έναν χρόνο αργότερα. Για την ιστορία, το Wii, τρία χρόνια έπειτα από το λανσάρισμά του, είχε πουλήσει πάνω από 67 εκατ. τεμάχια παγκοσμίως.

 

Ενώ λοιπόν το 3DS μπορεί σε καμία περίπτωση να μην έχει καταφέρει να πιάσει τα νούμερα του DS (ούτε στα μισά δεν είναι), εντούτοις οι πωλήσεις του υπήρξαν σταθερές και ενθαρρυντικές. Αυτό που όμως απέτυχε οικτρά, είναι το Wii U –κι αν δεν το παραδεχόταν η ίδια η Nintendo, το αποδείκνυαν περίτρανα οι ισολογισμοί του ’11, του ’12 και του ’13 (μιλάμε για οικονομικά έτη).

 

gallery_335201_1967_45560.jpg

 

Στο Κιότο βέβαια δεν έκατσαν με σταυρωμένα χέρια περιμένοντας ένα θαύμα: ξεκίνησαν να ψάχνουν αυτό το “κάτι” που θα τραβήξει το ενδιαφέρον των παικτών προκειμένου πάνω του να χτίσουν τη νέα τους κονσόλα, αυτή που επί του παρόντος “γνωρίζουμε” σαν NX.

 

Οι φήμες λένε πως οι Ιάπωνες θα είναι σε θέση να ανακοινώσουν το επόμενο μεγάλο πόνημά τους στην E3 του 2016, ωστόσο αν αναλογιστεί κανείς πόσο πολύ έχουν σνομπάρει τα τελευταία χρόνια την έκθεση, περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει μια αποκάλυψη στο Tokyo Game Show ή ακόμα και σε ξεχωριστό event. Εν πάση περιπτώσει, σημασία δεν έχει το πού αλλά το πότε και μέχρι να έρθει αυτό το “πότε”, η Nintendo κάτι έπρεπε να βρει να κάνει.

 

Και τότε ήρθαν τα Amiibo

 

Αν υπάρχει κάτι για το οποίο ουδείς μπορεί να κατηγορήσει τη Nintendo, είναι για το ότι δεν επενδύει στην καινοτομία. Οι τέσσερις τελευταίες κονσόλες της, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές: motion gaming με το Wii, δύο οθόνες και λειτουργία αφής με το DS, χειριστήριο-tablet με το Wii U, 3D χωρίς γυαλιά με το 3DS. Επιτυχημένα ή όχι, τα εγχειρήματα της Nintendo ανέκαθεν χαρακτηρίζονταν από καινοτόμα και συχνά ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά (D-pad, Virtual Boy, χειριστήριο Nintendo 64, το Game Boy διάολε κλπ).

 

Πριν από κάμποσα χρόνια λοιπόν, η Nintendo είχε ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στο κόνσεπτ “toys to life”. Είχε την ευκαιρία μάλιστα να αποκτήσει μερίδιο στα Skylanders, όμως εν τέλει αποφάσισε να μην προχωρήσει, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο στην Activision. Η απόφασή της ουσιαστικά, επέτρεψε στην τελευταία να θησαυρίσει αφού καρπώθηκε εξ ολοκλήρου τα έσοδα από τις “τρελές” πωλήσεις του franchise ($3 δισ. από τις πωλήσεις πάνω από 250 εκατ. παιχνιδιών), ωστόσο το νόμισμα έχει και δεύτερη όψη: η Nintendo προχώρησε μόνη της με τα Amiibo και χαμένη δεν βγήκε.

 

Μπορεί τα νούμερά τους να απέχουν από ‘κείνα του ανταγωνισμού (14,7 εκατ. πωλήσεις φιγούρων – Ιούνιος 2015) όμως, επί της ουσίας, θέμα σύγκρισης δεν τίθεται: τα Amiibo αφορούν Wii U και 3DS, ενώ τα Infinity της Disney και τα Skylanders της Activision, υποστηρίζουν και τις κονσόλες Sony & Microsoft.

 

gallery_335201_1967_39260.jpg

 

Τα Amiibo όμως μοιάζουν να είναι ακριβώς αυτό που έψαχναν οι ήδη υπάρχοντες πελάτες της Nintendo και αυτό είναι που μετράει. Μετά τους συνεχόμενους αρνητικούς ισολογισμούς, η ιαπωνική εταιρεία αναγκάστηκε να προσαρμόσει τη λειτουργία της σε αρκετά διαφορετικά μεγέθη, όμως τα Amiibo ήταν εκείνα που στο φινάλε της “βρήκαν” τα χρήματα που έψαχνε. Σε λιγότερο από έναν χρόνο, πουλήθηκαν πάνω από 10,5 εκατ. φιγούρες, συνεισφέροντας τα μέγιστα προκειμένου το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους της εταιρείας, να είναι το καλύτερο των τελευταίων ετών.

 

Η Ninty ξέρει ότι έχει χτυπήσει “φλέβα” φροντίζοντας να λανσάρει προσεκτικά και μελετημένα κάθε “κύμα” φιγούρων, ανακοινώνοντας και ανά τακτά χρονικά διαστήματα συγκεκριμένες συλλεκτικές –θυμηθείτε τι έγινε με τα χρυσά Mario που εξαντλήθηκαν στις ΗΠΑ μέσα σε ένα τέταρτο! Η επικείμενη συνεργασία της Nintendo με την Activision που προβλέπει φιγούρες Amiibo που όμως θα είναι συμβατές με τίτλους Skylanders σε 3DS και Wii U αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για να μη μιλήσουμε για το ενδεχόμενο να δούμε τα Amiibo σε tablets και smartphones –εκεί λογική και Μαθηματικά πάνε περίπατο.

 

Τα Amiibo είναι εξίσου σημαντικά, αν όχι περισσότερο, από τη νέα κονσόλα της Nintendo, όποια κι αν είναι αυτή, όποτε κι αν κυκλοφορήσει. Είναι το προϊόν που εξασφάλισε τη βιωσιμότητα της Nintendo, το πρότζεκτ που ήρθε από το πουθενά και “έλουσε” με χρήματα τα ταμεία της σε μία δύσκολη περίοδο. Τα Amiibo αποτελούν ένα είδος αυτόματου πιλότου: δεν χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα και κουράρισμα.

 

Ένας σωστός προγραμματισμός ως προς τις φιγούρες που θα περιλαμβάνει το κάθε “κύμα” είναι αρκετός για να συνεχίσουν αυτά να φέρνουν τα προσδοκώμενα, πλέον, έσοδα, μέχρι η Nintendo να λύσει πιο σημαντικά ζητήματα (διαδοχή του αποθανόντος Σατόρου Ιγουάτα και ό,τι αφορά τα του NX). Καλό το μέλλον, ωραίος ο οραματισμός, όμορφα τα πλάνα, όμως όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν πραγματικότητα αν πρώτα δεν διασφαλιστεί το παρόν και αυτό ακριβώς είναι που κάνουν περίφημα τα Amiibo.

 

Το NX θα είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα της Nintendo. Τα λεφτά για να μπει αυτό όμως, θα τα δώσουν τα Amiibo.