Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να εκτιμηθεί πόσα χρήματα φέρνει στην Apple το App Store καθώς τα σχετικά οικονομικά αποτελέσματα παρουσιάζονται ενοποιημένα στις ανακοινώσεις μαζί με το σύνολο των υπηρεσιών της εταιρείας.  

Εντύπωση προκαλεί μια νέα έκθεση που αναφέρει ότι συνολικά, οι τιμές που πληρώνουν οι καταναλωτές για να ασχοληθούν με εφαρμογές που είναι καταχωρημένες στο App Store έχουν αυξηθεί σημαντικά - γεγονός που υποδηλώνει ότι και τα έσοδα της Apple έχουν αυξηθεί από την προμήθεια του 30% που λαμβάνει για κάθε αγορά. Επιπλέον, η αύξηση αυτή δεν είναι εντελώς οργανική, όπως αναφέρει η έκθεση. Αντιθέτως, συνδέεται περισσότερο με τις αλλαγές που έφερε το iOS 14 στην προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών μέσω της λειτουργίας - App Tracking Transparency (ATT) - αντί του πληθωρισμού ή των ευρύτερων μακροοικονομικών παραγόντων που έχουν επηρεάσει και τις εταιρείες τεχνολογίας τον τελευταίο καιρό.

image.png.d31ab4bdc9afd18aeaabf4e03596466b.png

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την εταιρεία Apptopia, η οποία διαπίστωσε ότι η μέση τιμή μιας αγοράς εντός εφαρμογής (IAP) στο App Store έχει αυξηθεί κατά 40% από πέρυσι, ενώ οι τιμές των IAP στο Google Play σημείωσαν αύξηση μόνο 9% κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Για να καταλήξει στα συμπεράσματά της, η Apptopia ανέλυσε την τιμολογιακή πολιτική και στις δύο mobile πλατφόρμες για το διάστημα Ιουλίου 2021 και Ιουλίου 2022.

Η Apptopia υποψιάζεται ότι πίσω από την αύξηση των τιμών για τις αγορές εντός εφαρμογών βρίσκεται το ATT επειδή οι αυξήσεις ξεκινούν πριν το ράλυ του πληθωρισμού που ξεκίνησε τους τελευταίους μήνες. Με άλλα λόγια, φαίνεται ότι όσοι αναπτύσσουν εφαρμογές και παιχνίδια, προσαρμόζουν τις τιμές τους ως αντίδραση στο αυξημένο πραγματικό κόστος ανά εγκατάσταση (eCPI) που προέκυψε μετά το ATT της Apple που έκανε πιο δαπανηρή την απόκτηση νέων χρηστών αφού οι εταιρείες δεν μπορούν να τους «στοχεύσουν» διαφημιστικά. Για να υποστηρίξει αυτό το συμπέρασμα, η έκθεση παραθέτει στοιχεία από την εταιρεία μετρήσεων Adjust που δείχνουν πώς η αύξηση του eCPI συσχετίζεται άμεσα με τις αυξήσεις των τιμών IAP.

Επιπλέον, αν οι αυξανόμενες τιμές ήταν περισσότερο μια αντίδραση στον πληθωρισμό παρά στο ATT, τότε θα ήταν λογικό να παρατηρηθούν παρόμοιες τάσεις στo Play Store της Google, όμως κάτι τέτοιο απλά δεν ισχύει. Αν και είναι αλήθεια ότι το Play Store ιστορικά αποκομίζει λιγότερα έσοδα από το App Store, εξακολουθεί να φιλοξενεί έναν αριθμό εφαρμογών που εξαρτώνται από τις αγορές εντός εφαρμογής για να αποκομίσουν κέρδος. Όμως η μέση αύξηση της τιμής των αγορών εντός εφαρμογής στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Google ήταν απλά μονοψήφια, σε σύγκριση με το 40% της Apple.

Η είδηση ακολουθεί μια άλλη πρόσφατη έκθεση που διαπίστωσε ότι το ATT είχε βοηθήσει στην ενίσχυση της διαφημιστικής δραστηριότητας της Apple, επιτρέποντάς της να κερδίσει μια θέση εν μέσω των Facebook και Google που κυριαρχούν στο χώρο.

image.png.52c898a86c8b97449275100e93a2b3e6.png

Ακόμα η έκθεση της Apptopia ανέλυσε πώς επηρεάστηκαν οι διαφορετικοί τύποι αγορών εντός εφαρμογής από τις αλλαγές στις τιμές. Έτσι διαπίστωσε ότι η μέση τιμολόγηση των εφάπαξ αγορών εντός εφαρμογής του iOS αυξήθηκε κατά 36% σε ετήσια βάση, ενώ οι άλλες αγορές εντός εφαρμογής, συμπεριλαμβανομένων των μηνιαίων και ετήσιων επιλογών συνδρομής, αυξήθηκαν μόνο κατά 19%.

Οι κορυφαίες κατηγορίες του iOS που είδαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές των αγορών εντός εφαρμογής ήταν η πλοήγηση, τα ταξίδια, οι φωτογραφίες, τα βίντεο, τα αθλήματα και τα βιβλία. Τα τρόφιμα και ποτά, η ομορφιά και οι εκδηλώσεις ηγήθηκαν της ομάδας στο Google Play, αν και οι συνολικές μέσες αυξήσεις των τιμών IAP ήταν πολύ χαμηλότερες. 
  

  • Sad 1