Πολλοί λάτρεψαν τα παιχνίδια, και άλλοι τόσοι λάτρεψαν την τηλεοπτική σειρά, ωστόσο όσοι gamers προμηθεύτηκαν το The Last of Us Part I για PC απογοητεύτηκαν μάλλον… οικτρά όταν διαπίστωσαν ότι είναι γεμάτο bugs.

Οι χιλιάδες κριτικές στο Steam είναι ως «επί το πλείστον αρνητικές» και είναι γεμάτες με αναφορές για συχνή εμφάνιση bugs, crashes και γενικότερα κακής αξιοποίησης του hardware. Παράλληλα, όσοι επιχείρησαν να παίξουν το port στο Steam Deck αναφέρουν ότι χρειάζεται περισσότερο από μία ώρα για το παιχνίδι για να κάνει compile τους shaders στην πρώτη εκκίνηση του -αλλά ακόμη και όταν καταφέρει να κάνει compile τους shaders η απόδοση παραμένει σημαντικό πρόβλημα.

Ένας δημοσιογράφος στο Engadget, κάτοχος του Steam Deck, ανάφερε ότι μετά την εγκατάσταση του παιχνιδιού στο Steam Deck χρειάστηκε να περιμένει μιάμιση ώρα περίπου για το compiling των shaders. Μόλις ολοκληρώθηκε η διαδικασία, ξεκίνησε να παίζει το Left Behind (standalone DLC) για να διαπιστώσει ότι το παιχνίδι «κράσαρε» κατά τη διάρκεια του αρχικού cinematic video. Μόλις ξεκίνησε να παίζει τελικά, αντιλήφθηκε ότι το παιχνίδι χρησιμοποιούσε το 102% της VRAM του Steam Deck. «Ρίχνοντας» τις ρυθμίσεις γραφικών στο χαμηλότερο επίπεδο (Low) κατάφερε να κάνει το παιχνίδι να χρησιμοποιεί κάτω από το 100% της μνήμης οπότε και υπέθεσε ότι τα crashes δεν θα ήταν τόσο συχνά στη συνέχεια του παιχνιδιού, κάτι που τελικά δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει καθώς δεν έπαιξε για αρκετή περισσότερη ώρα.  

5ed36ce0-ce3b-11ed-97ef-36c592029aa5.webp

Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι η Sony δεν παρείχε demo codes για το παιχνίδι σε reviewers, παρά μόνο την ίδια ημέρα του λανσαρίσματος, κάτι που ενδεχομένως να σημαίνει ότι είτε οι developers εργάζονταν στον τίτλο μέχρι τη τελευταία στιγμή είτε ότι η εμπειρία με το παιχνίδι δεν ήταν καλή (ή και τα δύο). Η εταιρεία Naughty Dog πάντως έσπευσε με ένα tweet να δηλώσει «ότι διερευνά ενεργά πολλαπλά ζητήματα» που έχουν αναφερθεί στο παιχνίδι. Η εταιρεία επίσης έχει δημιουργήσει μία ιστοσελίδα με «γνωστά ζητήματα» για όσους ενδιαφέρονται να μάθουν σχετικά, στην οποία συμπεριλαμβάνονται το αργό φόρτωμα των shaders, πιθανή διαρροή μνήμης, παλαιότεροι drivers της κάρτας γραφικών που ενδέχεται να οδηγήσουν σε αστάθεια και η αποτυχία εκκίνησης του παιχνιδιού παρά την κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων από το σύστημα.

Δεν είναι βεβαίως πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό με first-party τίτλους PlayStation που «μεταφέρθηκαν» (ported) στο PC. Προβλήματα υπήρξαν και με τo Horizon Zero Dawn του 2017 και με το God of War του 2018 καθώς και με τη συλλογή Uncharted: Legacy of Thieves της ίδιας της Naughty Dog (η οποία περιλαμβάνει τις remastered εκδόσεις των Uncharted 4 και Uncharted: The Lost Legacy). Από τότε βεβαίως, και μέσω ενημερώσεων, τα παιχνίδια λειτουργούν πολύ καλύτερα, ωστόσο το γεγονός ότι αυτό το φαινόμενο επαναλαμβάνεται, δεν είναι και ότι καλύτερο για την εικόνα της Sony. 

Αρχικά, το παιχνίδι Last of Us Part I για PC ήταν να λανσαριστεί στις 3 Μαρτίου και αν κυκλοφορούσε τότε ίσως τα πράγματα να ήταν πολύ χειρότερα. Ενδεχομένως η Sony ήθελε να επωφεληθεί από τη δημοτικότητα της σειράς του HBO, η πρώτη σεζόν της οποίας ολοκληρώθηκε αυτόν τον μήνα. Ένα καθυστερημένο, έστω και για 2η φορά λανσάρισμα, ενδεχομένως θα ήταν προτιμότερο από αυτό το κατασκεύασμα που ελάχιστοι μπορούν να παίξουν χωρίς προβλήματα σήμερα. Προς το παρόν, η Naughty Dog δεν έχει ανακοινώσει τη διάθεση κάποιας ενημέρωσης για το The Last of Us Part I ωστόσο δεν πιστεύουμε ότι θα αργήσει και πολύ. 

Ενημέρωση: Διατέθηκε το Last of Us Part I v1.0.1.5 Patch το οποίο εστιάζει στο να δώσει λύσεις στα ζητήματα της αστάθειας και της απόδοσης.

 

  • Like 1
  • Sad 5