Η αντίδραση του Facebook, στο οποίο ανήκει το Instagram, ήταν άμεση

Μια σειρά διαφημίσεων στο Instagram, από την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων Signal, οδήγησε στον αποκλεισμό της από τη διαφημιστική πλατφόρμα του Instagram, σύμφωνα με ανάρτηση στο ιστολόγιο της Signal, η οποία δημοσιεύτηκε την Τρίτη. Σκοπός των διαφημίσεων ήταν να δείξουν στους χρήστες το πλήθος των προσωπικών δεδομένων που συλλέγει το Instagram και η μητρική του εταιρία, το Facebook, μέσα από στοχευμένα μηνύματα, αξιοποιώντας τα διαφημιστικά εργαλεία του ίδιου του Instagram.

Η βασική ιδέα πίσω από τη διαφημιστική εκστρατεία είναι μάλλον απλή. Καθώς το Instagram και το Facebook μοιράζονται την ίδια διαφημιστική πλατφόρμα, τα όποια δεδομένα αντλούνται όση ώρα ο χρήστης χρησιμοποιεί τους λογαριασμούς του είτε στη μία, είτε στην άλλη υπηρεσία, διοχετεύονται στην ίδια δεξαμενή δεδομένων, ώστε να χρησιμοποιηθούν αργότερα για εμφάνιση στοχευμένων διαφημίσεων, σε οποιαδήποτε από τις δύο ιστοσελίδες.

Σε αυτές τις πλατφόρμες, είναι δυνατή η προώθηση στοχευμένων διαφημίσεων αξιοποιώντας μια πληθώρα παραμέτρων, χάρη στις πληροφορίες που συλλέγονται από το σύνολο των εταιριών που ελέγχει το Facebook. Στα δεδομένα αυτά συμπεριλαμβάνονται βασικές πληροφορίες, όπως η ηλικία του χρήστη και η πόλη στην οποία κατοικεί. Ενδέχεται, μάλιστα, να περιλαμβάνονται και ειδικότερα στοιχεία, όπως, για παράδειγμα, αν ο χρήστης αναζητά νέα κατοικία, αν διατηρεί σχέση το διάστημα αυτό ή αν έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία στα ενεργειακά αναψυκτικά. 

10c9e41027bb632cbe2ea11163ac9e84.jpg.bb124f0d8427eb92d6032487634d8032.jpg

Αξιοποιώντας αυτές τις συγκεκριμένες πληροφορίες, η Signal μπόρεσε να δημιουργήσει μια σειρά από άκρως στοχευμένες διαφημίσεις, οι οποίες περιέγραφαν εκείνες τις παραμέτρους που είχε χρησιμοποιήσει η πλατφόρμα. Αν μια διαφήμιση είχε ως στόχο τους φίλους της κορεατικής ποπ σκηνής, ανέφερε αυτό ακριβώς. Αν η διαφήμιση στόχο είχε ένα συγκεκριμένο άτομο, αυτό ακριβώς επισήμαινε. Κι αν η διαφήμιση απευθυνόταν σε διαζευγμένους πτυχιούχους ιστορίας της τέχνης με έδρα το Λονδίνο, αυτό ήταν το περιεχόμενο της διαφήμισης. 

Από ό,τι φαίνεται, το Facebook δεν ενθουσιάστηκε με την τόση διαφάνεια για τον τρόπο που λειτουργεί το διαφημιστικό του σύστημα. Παρότι η εταιρία δεν έχει απαντήσει ακόμη στην πρόσκληση που του απηύθυναν οι δημοσιογράφοι του Gizmodo να σχολιάσει το ρεπορτάζ, η ανάρτηση στο ιστολόγιο της Signal αναφέρει πως ο λογαριασμός που χρησιμοποιούταν για την εμφάνιση αυτών των διαφημίσεων αποκλείστηκε πριν προλάβουν πολλές από αυτές τις διαφημίσεις να προβληθούν στο επιλεγμένο κοινό τους. 

  • Like 23
  • Thanks 6
  • Sad 1