Το Twitter έχει χάσει σχεδόν το ήμισυ των διαφημιστικών εσόδων του από τότε που αγοράστηκε από τον Elon Musk έναντι 44 δισ. Δολαρίων τον περασμένο Οκτώβριο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του.

Ο Musk ανέφερε ότι η εταιρεία δεν είχε δει την αύξηση των πωλήσεων που αναμενόταν τον Ιούνιο, αλλά πρόσθεσε ότι ο Ιούλιος ήταν "λίγο πιο ελπιδοφόρος". Ο ίδιος απέλυσε περίπου το μισό από το 7.500 προσωπικό του Twitter όταν ανέλαβε το 2022 σε μια προσπάθεια να μειώσει δραστικά το κόστος.

Επιπλέον, η αντίπαλη εφαρμογή Threads έχει πλέον 150 εκατομμύρια χρήστες, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις. Η ενσωματωμένη σύνδεσή της με το Instagram δίνει αυτόματα στην πλατφόρμα που σχεδίασε η Meta πρόσβαση σε δυνητικά δύο δισεκατομμύρια χρήστες.

Εν τω μεταξύ, το Twitter αγωνίζεται κάτω από ένα βαρύ φορτίο χρέους. Οι ταμειακές ροές παραμένουν αρνητικές, δήλωσε ο Musk το Σαββατοκύριακο, αν και ο συνιδρυτής της Tesla δεν έθεσε το χρονικό πλαίσιο που σημειώθηκε η πτώση των διαφημιστικών εσόδων κατά 50%. Σε ένα tweet ανέφερε: «Πρέπει να φτάσουμε σε θετική ταμειακή ροή πριν έχουμε την πολυτέλεια για οτιδήποτε άλλο».

Η Lucy Coutts, διευθύντρια επενδύσεων στην JM Finn, δήλωσε στην εκπομπή Today του BBC ότι πιστεύει ότι ο Musk θα μπορέσει να αλλάξει την πορεία του Twitter «όμως κάτι τέτοιο απλώς θα πάρει περισσότερο χρόνο».

«Δυστυχώς όμως έχει χρέος 13 δισ. δολαρίων να πληρώσει μέχρι το τέλος Ιουλίου, οπότε μπορεί να δούμε μεγαλύτερη πίεση στις μετοχές της Tesla, αν χρειαστεί να πουλήσει μεγαλύτερο μέρος της συμμετοχής του στην εν λόγω εταιρεία». Ο Musk είναι επίσης ο διευθύνων σύμβουλος και μεγαλομέτοχος της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, η οποία θα ανακοινώσει τα τελευταία τριμηνιαία οικονομικά της αποτελέσματα την Τετάρτη.

Μετά την απόλυση χιλιάδων υπαλλήλων και τoν περιορισμό των εξόδων υπηρεσιών cloud που χρησιμοποιεί το Twitter, ο Musk δήλωσε ότι το Twitter βρίσκεται σε καλό δρόμο για να εμφανίσει έσοδα 3 δισ. δολαρίων (2,29 δισ. λίρες) το 2023, από 5,1 δισ. δολάρια το 2021. Η εξέλιξη αυτή είναι το τελευταίο σημάδι ότι τα επιθετικά μέτρα περικοπής κόστους δεν ήταν αρκετά για να πυροδοτήσουν την επιστροφή των διαφημιστών που έφυγαν μετά τις αλλαγές στους κανόνες συντονισμού του περιεχομένου του. Και αυτό παρά τη συνέντευξη που έδωσε ο CEO του Twitter στο BBC τον Απρίλιο, στην οποία ανέφερε ότι οι περισσότεροι επέστρεψαν στον ιστότοπο.

Ωστόσο, η Meghana Dhar, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Snap και της Meta, στην οποία ανήκει ο νέος αντίπαλος του Twitter, Threads, δήλωσε ότι η εταιρεία αντιμετώπιζε προβλήματα πριν από την εξαγορά από τον κ. Musk.

«Ο Elon και το Twitter βρίσκονται σε μια ειλικρινά δύσκολη θέση αυτή τη στιγμή», δήλωσε στην εκπομπή Today του BBC. «Για να είμαστε δίκαιοι με τον Elon όμως, έχουμε δει αυτή τη μείωση των εσόδων του Twitter και την αύξηση των εσόδων, πριν αναλάβει επικεφαλής αφού υπήρξε ένα είδος σταθερής πτώσης».

Η Linda Yaccarino, επικεφαλής προηγουμένως του διαφημιστικού τμήματος της NBCUniversal, ανέλαβε διευθύνουσα σύμβουλος του Twitter τον Ιούνιο, μια κίνηση που υποδηλώνει ότι οι πωλήσεις διαφημίσεων εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα για την εταιρεία. Η κ. Yaccarino δήλωσε τις τελευταίες μέρες ότι το Twitter σχεδιάζει να επικεντρωθεί στο βίντεο, τους δημιουργούς και τις εμπορικές συνεργασίες. Για το σκοπό αυτό λέγεται ότι βρίσκεται σε πρώιμες συνομιλίες με προσωπικότητες της πολιτικής και της ψυχαγωγίας, υπηρεσίες πληρωμών και εκδότες ειδήσεων και μέσων ενημέρωσης.