Από ότι φαίνεται, δεν είναι μόνο η νοσταλγία που κάνει τους ανθρώπους να επιθυμούν να επιστρέψουν οι ημέρες των περιστρεφόμενων χειριστηρίων/ επιλογέων και των φυσικών κουμπιών. Είναι και θέμα ευχρηστίας και πρακτικότητας.

Μπορεί να έχουμε συνηθίσει τις οθόνες αφής, ωστόσο μερικές φορές μπορεί να δυσκολέψουν τα πράγματα αντί να τα απλοποιήσουν, όπως συμβαίνει με τον έλεγχο του κλιματισμού σε ένα αυτοκίνητο. Η Volkswagen αναγκάστηκε να μάθει «από πρώτο χέρι» ότι επειδή κάτι μπορεί να τοποθετηθεί σε οθόνη αφής δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει κιόλας. Μετά από πολλά παράπονα και επικρίσεις, η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε γνωστό ότι πρόκειται να επαναφέρει τα φυσικά χειριστήρια σε μελλοντικά αυτοκίνητα της αφού φρόντισε να τα αποφύγει -και όχι και ιδιαίτερα διακριτικά- με τις πρόσφατες κυκλοφορίες οχημάτων της. Ο σχεδιασμός που βασιζόταν αποκλειστικά στην οθόνη αφής -all-touchscreen design- ήταν ιδέα που προωθήθηκε από τον πρώην Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen, Herbert Diess.

Τη σχετική είδηση, ότι η Volkswagen δηλαδή πρόκειται να εγκαταλείψει τον εσωτερικό σχεδιασμό που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην οθόνη αφής για να επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά και χειριστήρια στα μελλοντικά μοντέλα αυτοκινήτων της -αρχής γενομένης από το Tiguan- δημοσίευσε πρώτη η ιστοσελίδα Autocar στα τέλη της περασμένης εβδομάδας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Thomas Schäfer, δήλωσε στο Autocar ότι η βαριά εξάρτηση από την οθόνη αφής στα Volkswagen ID.3 και Volkswagen Golf Mk8 «έκανε σίγουρα μεγάλη ζημιά» στη μάρκα με πολλούς οδηγούς να δηλώνουν δυσαρέσκεια που έπρεπε να σύρουν διακόπτες και χειριστήρια στο μενού της οθόνης για να ανάψουν τα φώτα ή για να έχουν πρόσβαση στον κλιματισμό.

Η εταιρεία πρόκειται να βασίσει το εσωτερικό των περισσότερων οχημάτων της στο κόνσεπτ ID.2all με μερικά από τα πλέον πολυδιαφημιζόμενα χαρακτηριστικά του εσωτερικού σχεδιασμού να είναι ένα «σύστημα infotainment που περιλαμβάνει κλασικό έλεγχο της έντασης του ήχου και ξεχωριστό σύστημα ελέγχου του κλιματισμού». Το εσωτερικό εξακολουθεί να μην διαθέτει πολλά κουμπιά ωστόσο στην κεντρική κονσόλα πλέον υπάρχει ένα περιστροφικό χειριστήριο αντί για τα ρυθμιστικά κλιματισμού και τα απτικά χειριστήρια στο τιμόνι. Σύμφωνα με τον επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού της εταιρείας, Darius Watola, θα υπάρξει «μία νέα προσέγγιση για όλα τα μοντέλα της εταιρείας» που βασίζεται «στα σχόλια πελατών», ειδικά των Ευρωπαίων πελατών που ζητούν «περισσότερα φυσικά πλήκτρα».

Το αυτοκίνητο ID. 2all βασίζεται στο ανανεωμένο πάτωμα «MEB Entry» της Volkswagen και διαθέτει έναν κινητήρα 223 ίππων που μπορεί να επιταχύνει μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από επτά δευτερόλεπτα. Όσον αφορά στην αυτονομία των μπαταριών, επαρκεί ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να διανύσει έως και 450 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το τελευταίο ωστόσο είναι εφικτό μόνο με τη μεγαλύτερη και πιο προηγμένη μπαταρία των 56kWh και όχι με την μπαταρία 38kWh που διαθέτει η βασική έκδοση. Το κόστος του αναμένεται να βρίσκεται κάτω από τα €25.000 για τη βασική έκδοση και αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2025 στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης και το ID. 2all SUV που περιγράφεται ως το «μεγάλο αδερφάκι του ID. 2all» και το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει μετά το 2026. 

  • Like 7