Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που πήρε άδεια από τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνιας για να πουλήσει ή να μισθώσει οχήματα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 (hands-off και eyes-off) σε καθορισμένους δρόμους, όπως αναφέρει το Reuters.

 

Το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια εξέδωσε άδεια για το σύστημα Drive Pilot της εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιείται υπό συγκεκριμένες συνθήκες και σε συγκεκριμένους δρόμους. Η Mercedes-Benz έλαβε προηγουμένως παρόμοια πιστοποίηση στη Νεβάδα. 

Το Drive Pilot θα επιτρέπει στους οδηγούς της Mercedes-Benz να μη βλέπουν συνεχώς το δρόμο και να έχουν τα χέρια τους στο τιμόνι, κάνοντας άλλες μη οδηγικές δραστηριότητες, όπως το να παρακολουθούν βίντεο και να στέλνουν μηνύματα. Εάν τηρούνται οι κανόνες χρήσης, η Mercedes (και όχι ο οδηγός) θα είναι νομικά υπεύθυνη για οποιοδήποτε ατύχημα συμβεί. 

Για να τα καταφέρει όλα αυτά, το σύστημα Drive Pilot βασίζεται σε αισθητήρες που είναι εγκατεστημένοι σε όλο το όχημα, συμπεριλαμβανομένων οπτικών καμερών, συστοιχιών LiDAR, αισθητήρων ραντάρ/ultrasound και μικροφώνων ήχου προκειμένου να ακούει συνεχώς για οχήματα έκτακτης ανάγκης που πλησιάζουν. Το σύστημα μπορεί ακόμη και να συγκρίνει τα δεδομένα των ενσωματωμένων αισθητήρων και του GPS για να καθορίσει την ακριβή θέση του στους δρόμους. 

Πάντως το Drive Pilot της Mercedes δεν είναι τόσο προηγμένο όσο τα συστήματα των οχημάτων Waymo και Cruise, τα οποία επιτρέπουν την πλήρη αυτοκίνηση χωρίς ανθρώπινο οδηγό. Ταυτόχρονα, είναι ένα βήμα μπροστά από το λεγόμενο σύστημα πλήρους αυτοοδήγησης της Tesla, το οποίο στην πραγματικότητα είναι ένα σύστημα επιπέδου 2 και απαιτεί από τους οδηγούς να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι και να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο ανά πάσα στιγμή. 

Η χρήση περιορίζεται σε καταστάσεις υψηλής κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της ημέρας, με ταχύτητες κάτω των 65 χλμ/ώρα, και οι οδηγοί πρέπει να είναι διαθέσιμοι συνεχώς για να αποκτήσου τον έλεγχο αν χρειαστεί. Έτσι ο οδηγός για παράδειγμα δεν μπορεί να πάει στο πίσω κάθισμα και να κοιμηθεί. Για να επιβληθεί αυτή η συνθήκη, το όχημα παρακολουθεί τον οδηγό με μια οθόνη μέσα στο αυτοκίνητο και θα πρέπει να αναλάβετε εσείς τον έλεγχο αν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα άνω των 65 χλμ/ώρα, αν εμφανιστεί ένα όχημα έκτακτης ανάγκης, αν βρέ ή σε άλλες καταστάσεις που το Driver Pilot δεν μπορεί να χειριστεί μόνο του. 

Το σύστημα θα είναι διαθέσιμο για τα μοντέλα S-Class και EQS Sedan του 2024, με παραδόσεις που προγραμματίζονται για αργότερα φέτος. Το Engadget είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει το σύστημα στην πίστα δοκιμών της Mercedes-Benz στη Γερμανία (και να το δει σε δράση στους δρόμους του Λος Άντζελες). Σύμφωνα με το δημοσιογράφο της ιστοσελίδας, Roberto Baldwin, "ενώ έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει, δυσκολευτήκαμε να απενεργοποιήσουμε τον δικό μας οδηγικό εγκέφαλο ενώ βρισκόμασταν πίσω από το τιμόνι".
 

  • Like 5
  • Thanks 1