Μια ρήτρα στο συμβόλαιο αγοράς για το Cybertruck της Tesla απαγορεύει στους αγοραστές να πουλήσουν το νέο τους αυτοκίνητο εντός του πρώτου έτους, χωρίς να έχουν την γραπτή άδεια της εταιρείας.

Το Cybertruck πρόκειται να παραδοθεί στους πρώτους πελάτες στις 30 Νοεμβρίου. Η συμφωνία για την αγορά του νέου ηλεκτρικού ημιφορτηγού-pickup της Tesla απαγορεύει τη μεταπώληση από τους ιδιοκτήτες του εντός του πρώτου δωδεκαμήνου. Πιο συγκεκριμένα, στους όρους και στις προϋποθέσεις της σύμβασης με την Tesla για την αγορά του ηλεκτρικού οχήματος υπάρχει μια ρήτρα με τίτλο «Μόνο για το Cybertruck».

Η Tesla υπογραμμίζει στη συμφωνία παραγγελίας του οχήματος: «Συμφωνείτε ότι δεν θα πουλήσετε ή θα επιχειρήσετε με άλλο τρόπο να πουλήσετε το όχημα εντός του πρώτου έτους από την ημερομηνία παράδοσης του οχήματός σας. Η Tesla μπορεί να ζητήσει ασφαλιστικά μέτρα για να αποτρέψει τη μεταβίβαση της κυριότητας του οχήματος ή να απαιτήσει από εσάς αποζημίωση ύψους $50.000 δολαρίων ή της αξίας που λάβατε ως αντάλλαγμα για την πώληση ή τη μεταβίβαση, ανάλογα με το ποια είναι μεγαλύτερη. Η Tesla μπορεί επίσης να αρνηθεί να σας πωλήσει οποιαδήποτε οχήματα στο μέλλον».

94323_105_tesla-will-sue-you-for-50k-if-sell-your-cybertruck-too-soon_full.jpg

Αν ωστόσο ένας ιδιοκτήτης αποδείξει ότι έχει αρκετά σοβαρό λόγο να πουλήσει το νέο του Tesla Cybertruck, η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να αγοράσει πίσω το Cybertruck στην αρχική του τιμή, μείον «$0,25/χιλιόμετρο οδήγησης» και το κόστος επισκευής του οχήματος από φθορές σύμφωνα με τα «κοσμητικά και μηχανικά πρότυπα μεταχειρισμένων οχημάτων» της εταιρίας. Αν παρόλα αυτά, η Tesla αποφασίσει να μην αγοράσει το μεταχειρισμένο Cybertruck, θα μπορούσε να συμφωνήσει να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του οχήματος να το πουλήσει σε κάποιον άλλον.

Πολλοί καταναλωτές έχουν αρχίσει να αμφισβητούν τον πραγματικό έλεγχο που έχουν πάνω στα προϊόντα που αγοράζουν. Ακόμη και όταν κάποιος πληρώνει εξολοκλήρου για κάτι, σε μετρητά και όχι με δόσεις, στην πραγματικότητα φαίνεται να μην του ανήκει πλήρως ώστε να το χρησιμοποιήσει όπως επιθυμεί. Αυτή η αίσθηση περιορισμένης κυριότητας δημιουργεί σύγχυση και απογοήτευση σε πολλούς καταναλωτές. Θεωρούν παράλογο το γεγονός ότι, ακόμη και αφού έχουν πληρώσει για κάτι, δεν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ελεύθερα όπως επιθυμούν. 

Αυτό συμβαίνει λόγω διαφόρων περιορισμών που επιβάλλουν οι κατασκευαστές. Για παράδειγμα, περιορισμοί στη χρήση και επισκευή ψηφιακών συσκευών ή αυτοκινήτων.

  • Like 1
  • Confused 3