Η υπόθεση αυτή αποκάλυψε ενδιαφέρουσες πτυχές σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων από την εταιρεία, καθώς η Tesla ισχυρίστηκε αρχικά ότι δεν διέθετε κρίσιμα στοιχεία από το μοιραίο ατύχημα. Ωστόσο, ένας χάκερ κατάφερε να ανακτήσει αυτά τα δεδομένα από το κατεστραμμένο όχημα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας The Washington Post.
Κατά τη διάρκεια της δίκης, οι δικηγόροι της οικογένειας του θύματος ζήτησαν πρόσβαση σε αυτό που ονομάζεται "στιγμιότυπο σύγκρουσης", δηλαδή εγγραφές από τις κάμερες και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου λίγα δευτερόλεπτα πριν και μετά το περιστατικό. Η Tesla δήλωσε ότι δεν είχε στη διάθεσή της αυτά τα αρχεία, παρόλο που στο παρελθόν η εταιρεία έχει χρησιμοποιήσει με άμεσο τρόπο δεδομένα πελατών για να αντικρούσει κατηγορίες εναντίον της. Στην πραγματικότητα, τέτοια δεδομένα λειτουργούν σαν ένα είδος "μαύρου κουτιού" σε αεροπλάνα, καταγράφοντας λεπτομέρειες που μπορούν να φωτίσουν τις συνθήκες ενός ατυχήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο, αμέσως μετά την αποστολή του στιγμιότυπου σύγκρουσης στους servers της Tesla, το τοπικό αντίγραφο στο αυτοκίνητο σημειώθηκε για διαγραφή. Επιπλέον, φαίνεται ότι κάποιος από την εταιρεία προέβη σε ενεργή διαγραφή του αντιγράφου από την κεντρική βάση δεδομένων. Αναμενόμενα το γεγονός αυτό εγείρει ερωτήματα για τις πρακτικές διαχείρισης πληροφοριών σε εταιρείες τεχνολογίας, όπου η ασφάλεια και η διαφάνεια των δεδομένων γίνονται όλο και πιο κρίσιμες, ειδικά σε οχήματα με προχωρημένα συστήματα αυτόματης οδήγησης.
Η αστυνομία παρενέβη παίρνοντας το κατεστραμμένο σύστημα ψυχαγωγίας και τη μονάδα ελέγχου αυτόματου πιλότου του Tesla σε τεχνικό της εταιρείας για διάγνωση. Εκείνη τη στιγμή, το τοπικό στιγμιότυπο θεωρήθηκε μη ανακτήσιμο. Εδώ μπαίνει στην ιστορία ο χάκερ με το ψευδώνυμο @greentheonly στην πλατφόρμα X. Ο ίδιος δήλωσε στην The Washington Post ότι "για οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο, ήταν προφανές ότι τα δεδομένα υπήρχαν". Χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες τεχνικές, κατάφερε να εξάγει τα αρχεία απευθείας από το όχημα, αποκαλύπτοντας πληροφορίες που η Tesla ισχυριζόταν ότι είχαν χαθεί.
Στη δίκη, η Tesla υποστήριξε ότι δεν είχε κρύψει τα δεδομένα, αλλά τα είχε χάσει λόγω αδεξιότητας στις διαδικασίες της. Ο δικηγόρος της εταιρείας, Joel Smith, ανέφερε στην εφημερίδα ότι οι πρακτικές διαχείρισης δεδομένων ήταν "αδέξιες" και ότι μια επιπλέον αναζήτηση εντόπισε τελικά τα αρχεία, αφού πρώτα ο @greentheonly τα είχε ανακτήσει τοπικά από το αυτοκίνητο. "Δεν πιστεύαμε ότι τα είχαμε, και ανακαλύψαμε ότι υπήρχαν... Και ευτυχώς, γιατί πρόκειται για ένα εξαιρετικά χρήσιμο κομμάτι πληροφορίας", δήλωσε ο Smith.
Η δίκη ολοκληρώθηκε με την Tesla να αποδέχεται την ύπαρξη των δεδομένων μόνο αφού αυτά είχαν ήδη ανακτηθεί από τον χάκερ. Σύμφωνα με το ArsTechnica, η εταιρεία θα μπορούσε να είχε διευθετήσει την υπόθεση με πολύ μικρότερο κόστος, αλλά η στάση της οδήγησε σε δικαστική εμπλοκή. Τελικά, το δικαστήριο έκρινε την Tesla υπεύθυνη για το 1% της ευθύνης στο ατύχημα, ενώ ο οδηγός του οχήματος βρέθηκε υπεύθυνος για το 99%.
-
9
ΣΧΟΛΙΑ (22)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση