Ένας πρώην υπάλληλος της πρωτοπόρου εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Tesla έχει πυροδοτήσει νέες αντιπαραθέσεις σχετικά με  υποτιθέμενες ελλείψεις στη διαφημιζόμενη αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης της εταιρείας.

Μιλώντας στο BBC, ο μηχανικός Lukasz Krupski υποστήριξε ότι οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης της Tesla παραμένουν ανασφαλείς για ανάπτυξη σε δημόσιους δρόμους, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Elon Musk.

Νωρίτερα φέτος, ο Krupski διέρρευσε εκτεταμένη εσωτερική επικοινωνία (άνω των 100GB υλικό) στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, που περιελάμβανε μια συλλογή καταγγελιών πελατών σχετικά με ανωμαλίες άκυρου φρεναρίσματος και άλλες ατέλειες λογισμικού. Ισχυρίζεται ότι οι προσπάθειές του να επισημάνει τέτοια ζητήματα μέσω επίσημων καναλιών αγνοήθηκαν εντός της Tesla. Η ίδια η εταιρεία μέχρι στιγμής έχει απορρίψει αιτήματα των μέσων ενημέρωσης για σχολιασμό των αποκαλύψεων.

Ο Musk έχει ενεργήσει ως η μόνη δημόσια φωνή και υπέρμαη του προγράμματος FSD της Tesla, αξιώνοντας ακόμη και υπεροχή στην τεχνητή νοημοσύνη στον πραγματικό κόσμο. Ωστόσο, ο Krupski εξηγεί ότι οι ενστάσεις του επικεντρώνονται ειδικά στον τρόπο με τον οποίο η AI ενεργοποιεί προϊόντα όπως η αμφιλεγόμενη πλατφόρμα υποβοήθησης οδήγησης Autopilot της Tesla.

Κατά την άποψή του, τα περιβάλλοντα υλικά αισθητήρων και το λογισμικό στερούνται επαρκούς ωριμότητας επί του παρόντος, μετατρέποντας τους καταναλωτές σε de-facto υποκείμενα δοκιμών στους αυτοκινητόδρομους. Τονίζει ότι οι ελλείψεις δεν θέτουν σε κίνδυνο μόνο τους ιδίους τους κατόχους Tesla, αλλά και τους πεζούς.

Μέσω της ανάλυσης εσωτερικών πληροφοριών, ο Krupski κατέληξε ότι η Tesla έχει παραλείψει τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις ασφαλείας που διέπουν αυτά τα υψηλότερα επίπεδα αυτοματοποίησης οχημάτων. Επιπλέον, συνάδελφοί του επιβεβαίωσαν τα ευρήματά του, ομολογώντας ότι ακόμη και οι ίδιοι είχαν συναντήσει περιπτώσεις οχημάτων που φρέναραν απρόβλεπτα χωρίς κάποιο φανερό εμπόδιο, σε αρμονία με τις εμπειρίες πολλών πελατών.

Η ίδια η Tesla βέβαια παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα με τα δεδομένα της, ισχυριζόμενη βελτιωμένα ποσοστά ασφαλείας σε σύγκριση με τον κλάδο, όπως "60% μικρότερη πιθανότητα συγκρούσεων με ανοιχτό αερόσακο" στην πελατειακή της βάση. Ωστόσο, δεδομένης της αδιαφάνειας και των δημοσίων σχέσεων κινήτρων της εταιρείας, η επικύρωση των στατιστικών της στοιχείων εγείρει τεράστια δυσκολία. Αισθανόμενος ηθικά υποχρεωμένος, ο Krupski προχώρησε στην παροχή των συλλεχθέντων στοιχείων του στο Ομοσπονδιακό Γραφείο Ασφάλειας Πληροφοριών της Γερμανίας.

  • Like 3
  • Confused 4