Η Tesla συμφώνησε να προχωρήσει σε διακανονισμό για μια αγωγή που αφορά θανατηφόρο ατύχημα που συνέβη το 2019, στην οποία εμπλέκεται το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Autopilot, 

Το σύστημα Autopilot αποτελεί το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης της Tesla, το οποίο η εταιρεία υποστηρίζει ότι θα αποτελέσει τη βάση για το μέλλον της στα αυτοοδηγούμενα οχήματα και τη ρομποτική.

Η υπόθεση αφορά το θάνατο του 15χρονου Jovani Maldonado, ο οποίος επέβαινε σε φορτηγό με τον πατέρα του στην Καλιφόρνια όταν χτυπήθηκαν από έναν οδηγό Tesla Model 3 που ταξίδευε με ταχύτητα άνω των 97 χλμ. την ώρα. Ο οδηγός χρησιμοποιούσε το Autopilot, το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης της Tesla που υποτίθεται ότι ελέγχει το φρενάρισμα και την κατεύθυνση στους αυτοκινητόδρομους. Σύμφωνα με καταγραφή του ατυχήματος που εξέτασαν οι New York Times, ο οδηγός δεν επιβράδυνε παρά μόνο ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πριν την πρόσκρουση.

Στην αγωγή τους, η οικογένεια Maldonado ισχυρίστηκε ότι το Autopilot είναι ελαττωματικό και συνέβαλε στο ατύχημα. Η καταγγελία τους κατονομάζει τόσο την Tesla όσο και τον οδηγό του Model 3, Romeo Yalung, ως εναγόμενους. Η Tesla έχει από καιρό υποστηρίξει ότι η αποκλειστική ευθύνη για την επιβράδυνση ενός οχήματος ανήκει στον οδηγό και όχι στο Autopilot.

Ωστόσο, μια ετυμηγορία στη Φλόριντα τον περασμένο μήνα ενδέχεται να ώθησε την Tesla να διακανονίσει αυτή την αγωγή ταχύτερα από το συνηθισμένο. Σε εκείνη τη δίκη, ένα δικαστήριο έκρινε την εταιρεία εν μέρει υπεύθυνη για ένα ατύχημα που σκότωσε την 22χρονη Naibel Benavides στη Φλόριντα το 2019. Κι εκείνη χτυπήθηκε από οδηγό Tesla που χρησιμοποιούσε το Autopilot. Η Tesla διατάχθηκε να καταβάλει 243 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις στην οικογένεια Benavides, απόφαση που έχει έκτοτε εφεσιβάλει η εταιρεία.

Ο Brett Schreiber, ο δικηγόρος που χειρίστηκε τη δίκη Benavides, εκπροσωπεί επίσης την οικογένεια Maldonado. Σε συνέντευξή του στο The Verge τον περασμένο μήνα, αποκάλεσε την υπόθεση Maldonado "δεύτερο γύρο", υποσχόμενος να χρησιμοποιήσει το ίδιο επιχείρημα σχετικά με το ελαττωματικό σύστημα υποβοήθησης οδήγησης της Tesla που χρησιμοποίησε για να κερδίσει τη δίκη Benavides.

Η υπόθεση αυτή πρόκειται τώρα να διακανονιστεί για ένα μη αποκαλυφθέν ποσό. Μέσω εκπροσώπου, ο Schreiber αρνήθηκε να σχολιάσει το διακανονισμό. Η υπόθεση επρόκειτο να εκδικαστεί στο Ανώτερο Δικαστήριο της Πολιτείας Alameda μέχρι το τέλος του έτους. Σε νέα καταχώρηση, η Tesla και οι ενάγοντες έχουν ζητήσει από το δικαστήριο να εγκρίνει έναν αμοιβαία συμφωνημένο διακανονισμό.

Δεδομένου ότι οι περισσότερες αγωγές για θανατηφόρα ατυχήματα καταλήγουν σε διακανονισμό ή απορρίπτονται, η αγωγή Benavides θεωρήθηκε σημαντική δημόσια δοκιμασία του ιστορικού ασφαλείας της Tesla. Η ετυμηγορία θα μπορούσε να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για άλλους που έχουν τραυματιστεί ή σκοτωθεί σε ατυχήματα που εμπλέκονται προϊόντα υποβοήθησης οδήγησης της Tesla. Υπάρχουν ακόμη αρκετές αγωγές κατά της Tesla σε εκκρεμότητα. Ο Darel Kyle, 55 ετών, ο οποίος υπέστη σοβαρούς τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη όταν ένας οδηγός Tesla που χρησιμοποιούσε το Autopilot έπεσε στο πίσω μέρος του βαν που οδηγούσε, κατέθεσε αγωγή στην Καλιφόρνια το 2021.

Σύμφωνα με στοιχεία από έναν ιστότοπο που παρακολουθεί αυτά τα θανατηφόρα ατυχήματα, αντλώντας δεδομένα από ομοσπονδιακό αποθετήριο, έως τις 4 Αυγούστου, σχεδόν 60 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί σε ατυχήματα που εμπλέκουν το Tesla Autopilot και το Full Self-Driving.

  • Sad 1
  • Haha 1