Το ατύχημα συνέβη όταν ο οδηγός George McGee οδηγούσε το Tesla Model S του με ενεργοποιημένο το Autopilot, αγνοώντας ένα σήμα στοπ και διασχίζοντας μια διασταύρωση με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια, το όχημα χτύπησε δύο άτομα που παρατηρούσαν τα αστέρια δίπλα στο δρόμο, με αποτέλεσμα τον θάνατο της Naibel Benavides και σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι του συντρόφου της, Dillon Angulo.
Η υπόθεση αυτή αποτελεί την πρώτη φορά που ένορκοι καταδικάζουν την εταιρεία σε υπόθεση αθέμιτου θανάτου σχετιζόμενη με το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Autopilot. Προηγούμενες παρόμοιες υποθέσεις είχαν είτε απορριφθεί είτε διευθετηθεί εξωδικαστικά. Στη δίκη, ο McGee υποστήριξε ότι πίστευε πως το Autopilot θα τον βοηθούσε σε περίπτωση λάθους, μια αντίληψη που ενισχύεται από δηλώσεις της Tesla και του διευθύνοντος συμβούλου της, Elon Musk, σχετικά με την ασφάλεια του συστήματος.
Οι ένορκοι άκουσαν μαρτυρίες από ειδικούς σε θέματα αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής και παρακολούθησης οδηγού. Συζητήθηκαν επίσης τα στατιστικά δεδομένα που χρησιμοποιεί η εταιρεία για να προωθήσει την τεχνολογία της, τα οποία συχνά παρουσιάζονται με τρόπο που μπορεί να παραπλανήσει το κοινό. Μετά από συζητήσεις την Πέμπτη και την Παρασκευή, κατέληξαν ότι ο McGee φέρει τα δύο τρίτα της ευθύνης, ενώ η Tesla το ένα τρίτο, εξαιτίας τεχνικού ελαττώματος στο όχημα που θεωρήθηκε συνυπεύθυνο για τις συνέπειες του ατυχήματος.
Η Naibel Benavides και ο φίλος της Dillon Angulo. Εικ: NBC
Η απόφαση οδήγησε σε αποζημίωση 129 εκατομμυρίων δολαρίων για αποκατάσταση και επιπλέον 200 εκατομμύρια δολάρια ως τιμωρητική αποζημίωση προς τους συγγενείς της Benavides και τον Angulo. Ο κύριος δικηγόρος των εναγόντων, Brett Schreiber, δήλωσε: «Η Tesla σχεδίασε το Autopilot μόνο για ελεγχόμενους αυτοκινητοδρόμους, αλλά επέλεξε συνειδητά να μην περιορίσει τη χρήση του αλλού, ενώ ο Elon Musk διακηρύσσει ότι οδηγεί καλύτερα από τους ανθρώπους. Οι ψευδείς ισχυρισμοί της Tesla μετέτρεψαν τους δρόμους σε πειραματικά πεδία για ελαττωματική τεχνολογία, θέτοντας σε κίνδυνο καθημερινούς πολίτες όπως η Naibel Benavides και ο Dillon Angulo. Η σημερινή ετυμηγορία αποδίδει δικαιοσύνη για τον τραγικό θάνατο της Naibel και τους τραυματισμούς του Dillon, καθιστώντας την Tesla και τον Musk υπεύθυνους για την προώθηση υπερβολικών ισχυρισμών περί αυτοοδήγησης εις βάρος ανθρώπινων ζωών».
Από την πλευρά της, η Tesla απάντησε μέσω εκπροσώπου: «Η σημερινή ετυμηγορία είναι λανθασμένη και υπονομεύει την πρόοδο στην αυτοκινητική ασφάλεια, θέτοντας σε κίνδυνο τις προσπάθειες της Tesla και ολόκληρης της βιομηχανίας για ανάπτυξη τεχνολογιών που σώζουν ζωές. Σκοπεύουμε να ασκήσουμε έφεση λόγω σοβαρών νομικών σφαλμάτων και ανωμαλιών στη δίκη. Παρόλο που οι ένορκοι βρήκαν τον οδηγό υπεύθυνο σε μεγάλο βαθμό για το τραγικό ατύχημα του 2019, τα στοιχεία δείχνουν ότι ήταν αποκλειστικά υπεύθυνος, καθώς οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα, πατώντας το γκάζι – που υπερίσχυε του Autopilot – ενώ έψαχνε το πεσμένο κινητό του χωρίς να κοιτάζει το δρόμο. Κανένα αυτοκίνητο το 2019, ούτε και σήμερα, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει αυτό το ατύχημα. Δεν αφορούσε το Autopilot· ήταν μια κατασκευή των δικηγόρων των εναγόντων που κατηγορούν το όχημα, ενώ ο οδηγός από την αρχή παραδέχτηκε και αποδέχτηκε την ευθύνη».
Στο πλαίσιο της ευρύτερης συζήτησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, η υπόθεση αναδεικνύει ζητήματα όπως η σωστή ενημέρωση των χρηστών και η ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα παρακολούθησης. Για παράδειγμα, μπορεί να συγκριθεί με την χρήση έξυπνων συσκευών που αποσπούν την προσοχή, όπου οι κατασκευαστές πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι λειτουργίες δεν ενθαρρύνουν επικίνδυνες συμπεριφορές. Η Tesla έχει προωθήσει το Autopilot ως εργαλείο που βελτιώνει την ασφάλεια, βασιζόμενη σε δεδομένα από εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης, αλλά κριτικοί επισημαίνουν ότι αυτά τα στατιστικά μπορεί να μην αντανακλούν πλήρως τις πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, η απόφαση μπορεί να επηρεάσει μελλοντικές υποθέσεις, ενθαρρύνοντας ρυθμιστικές αρχές να εξετάσουν πιο προσεκτικά τα όρια χρήσης τέτοιων τεχνολογιών.
Οι ειδικοί τονίζουν ότι ενώ το Autopilot προσφέρει λειτουργίες όπως η αυτόματη πέδηση και η διατήρηση λωρίδας, η υπερβολική εμπιστοσύνη των οδηγών μπορεί να οδηγήσει σε ατυχήματα, παρόμοια με πώς η υπερβολική εξάρτηση από πλοηγούς GPS έχει προκαλέσει λάθη σε οδηγούς. Στη δίκη, συζητήθηκαν τρόποι βελτίωσης, όπως καλύτερα συστήματα ειδοποίησης που απαιτούν ενεργή συμμετοχή του οδηγού.
-
4
ΣΧΟΛΙΑ (32)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση