Η Tesla αφαίρεσε την επιλογή συστήματος “πλήρους αυτόνομης οδήγησης” (Autopilot 2.0) από την σελίδα παραγγελιών στο site της.

Όπως δήλωσε ο CEO της Tesla, Elon Musk, η επιλογή θα είναι προσωρινά διαθέσιμη ως κρυμμένη μέσα στο μενού ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, αλλά σύντομα θα αφαιρεθεί εντελώς μέχρι η εταιρία να την αναπτύξει στο σημείο που θα είναι έτοιμη για επαναφορά. Ο Elon Musk πρόσθεσε πως η επιλογή της αυτόνομης οδήγησης προκαλούσε περισσότερο μπέρδεμα στους οδηγούς παρά βοήθεια. 

Το πρόβλημα του Tesla Autopilot ξεκινάει από τον τρόπο που το προωθούσε τόσο καιρό η εταιρία στους επίδοξους αγοραστές, κάνοντάς το να υπόσχεται πολλά περισσότερα απ’ όσα μπορεί να πραγματοποιήσει με ασφάλεια. Αυτή την στιγμή το Autopilot 2.0 βρίσκεται στο σημείο του να μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό σε αρκετές περιπτώσεις, και ανάλογα με τις συνθήκες, δίνοντας την αίσθηση ότι μπορεί πραγματικά να οδηγήσει το αυτοκίνητο μόνο του. Αυτό όμως συχνά φέρνει επικίνδυνες καταστάσεις καθώς ο οδηγός καταλήγει να αναπτύσσει ένα λανθασμένο αίσθημα ασφάλειας. Η Tesla έχει προσθέσει συστήματα που προειδοποιούν τον οδηγό ότι θα πρέπει να συνεχίσει να κρατάει το τιμόνι ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε Autopilot mode, αλλά διάφορες πρόσφατες περιπτώσεις ανέδειξαν ότι κάποιοι οδηγοί αγνοούν αυτές τις προειδοποιήσεις με συνέπεια ακόμη και θανατηφόρα ατυχήματα. 

603457588.jpg.ac62e9346577d88bdffceef696761e15.jpg

Το πρόβλημα της αβάσιμης ανάπτυξης εμπιστοσύνης μεταξύ οδηγού και Autopilot φαίνεται ότι άρχισε να λαμβάνει επικίνδυνες διαστάσεις, και η Tesla έπρεπε να κάνει κάτι για να κρατήσει την κακή δημοσιότητα που φέρνουν αυτές οι ιστορίες χαμηλά. Αντίστοιχες ήταν και οι αλλαγές πλάνου για την ενσωμάτωση του συστήματος “Navigate on Autopilot” που ήταν προγραμματισμένο για την έκδοση λογισμικού 9.0 που βγήκε στις αρχές του μήνα, αλλά οι κάτοχοι Tesla δεν είδαν τελικά να περιλαμβάνεται στο update. Με λίγα λόγια, η Tesla “μαζεύει” το Autopilot γιατί πολύ απλά προκαλεί ατυχήματα, όχι γιατί υπάρχει πρόβλημα με το ίδιο το σύστημα, αλλά γιατί δεν είναι ακόμη έτοιμο για πλήρως αυτόνομη οδήγηση και δίνει την λάθος εντύπωση στον καταναλωτή. 

Το ερώτημα είναι, τι γίνεται πλέον από εδώ και πέρα; Μπορεί ο Elon Musk να υποσχόταν πριν χρόνια ότι το 2017 τα αυτοκίνητα της Tesla θα μπορούν να είναι πλήρως αυτο-οδηγούμενα, αλλά βλέπουμε ότι κάποια σοβαρά τεχνολογικά εμπόδια καθιστούν την πραγματοποίηση αυτής της υπόσχεσης να μοιάζει σχετικά μακρινή ακόμη και σήμερα. Ακόμη και το πέρασμα από Autopilot 1.0 σε Autopilot 2.0 και την αλλαγή προμηθευτή hardware από την Mobileye στην Nvidia, είχε αμφιλεγόμενα αποτελέσματα. Πρόσφατα, ο Musk παραδέχθηκε ότι θα πρέπει να στηρίξουν το όραμα της εταιρίας για αυτόνομη οδήγηση σε ένα νέο AI chip το οποίο θα έχει την απαιτούμενη ισχύ για να προσφέρει πρακτικά απεριόριστες δυνατότητες, ενώ η νέα εκτίμηση για το πότε θα γίνει αυτό είναι το τέλος του 2019. Η Tesla συνεχίζει να έχει το ίδιο όραμα και εταιρικό πλάνο, απλά κατευνάζει το hype και πλέον υποβαθμίζει το Autopilot σε λειτουργία “shadow-mode”, δηλαδή αυστηρά και μόνο σε συλλογή δεδομένων. 

TheVerge