Από τότε που έκανε την εμφάνιση του αυτό περίφημο video που παρουσιάζει στοιχεία

, κυκλοφορούν φήμες ότι ορισμένοι κορυφαίοι επαγγελματίες αθλητές από τον χώρο της ποδηλασίας χρησιμοποιούν μικρούς ηλεκτροκινητήρες που είναι επιδέξια κρυμμένοι στον σκελετό των ποδηλάτων τους.

Παρόλο που περιστασιακά έκαναν την εμφάνιση τους

, το μοτο-ντόπινγκ (moto-doping ή mechanical-doping) έμοιαζε στην διοργανώτρια αρχή και σε ομοσπονδίες σαν κάτι το εξαιρετικά απίθανο για να λάβουν μέτρα εναντίον του.

 

Τους έμοιαζε σαν να επρόκειτο για κάτι ιδιαίτερα εξωφρενικό και ανόητο για οποιονδήποτε να το δοκιμάσει πραγματικά. Αυτά, μέχρι που η Femke Van den Driessche πιάστηκε να διαθέτει ένα κινητήρα στην σέλα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cyclocross U-23 τον Ιανουάριο.

 

 

Από τότε, η Διεθνής Ένωση Ποδηλασίας (Union Cycliste International, USI) άρχισε να βελτιώνει τους ελέγχους της και τώρα σαρώνει τακτικά τα ποδήλατα για κινητήρες πριν από μεγάλες κούρσες.

 

Η USI ωστόσο δεν εντόπισε το παραμικρό στους ελέγχους της έως σήμερα. Παρόλα αυτά, η Ιταλική Corriere della Sera και το Γαλλικό κανάλι Télévisions Stade 2, ξεκίνησαν να συνεργάζονται πραγματοποιώντας έρευνες, και ισχυρίζονται ότι έχουν αποδείξεις ότι επτά ποδηλάτες εμπλέκονται σε σκάνδαλο μοτο-ντόπινγκ σε δύο αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ιταλία τον προηγούμενο μήνα. Για να αποκαλύψουν το σκάνδαλο, χρησιμοποίησαν θερμικές κάμερες, που ήταν “μεταμφιεσμένες” να μοιάζουν με τηλεοπτικές κάμερες.

 

 

Στο video που δόθηκε στην δημοσιότητα, αποκαλύπτονται πέντε αναβάτες να χρησιμοποιούν κινητήρες (περίπου σαν αυτούς που χρησιμοποιήθηκαν από την Van den Driessche) και δύο ακόμη να χρησιμοποιούν μαγνητικά συστήματα στον πίσω τροχό.

 

Οι ερευνητές επισκέφτηκαν τον Alessandro Bartoli, στην Ιταλία, ο οποίος κατασκευάζει τέτοιους είδους κινητήρες έναντι €10.000, οι οποίοι τοποθετούνται στον κατακόρυφο σωλήνα του σκελετού του ποδηλάτου. Οι τύποι κινητήρων που κατασκευάζει ο ίδιος είναι σχετικά οικονομικοί και αρκετά ισχυροί, αλλά είναι πολύ εύκολο να ανιχνευτούν.

 

Σύμφωνα με την αναφορά από την Ιταλική εφημερίδα και τον Γαλλικό τηλεοπτικό σταθμό, εκείνοι που χρησιμοποιούσαν τέτοιου είδους κινητήρες βρήκαν μία καλύτερη, μικρότερη σε μέγεθος έκδοση του κινητήρα Bartoli.

 

Ο Γαλλικός τηλεοπτικός σταθμός επίσης έστειλε έναν δημοσιογράφο στην Βουδαπέστη για να συναντηθεί με τον Istvan Varjas, έναν Ούγγρο μηχανικό, ο οποίος υποτίθεται ότι προμηθεύει κορυφαίους επαγγελματίες αθλητές με ηλεκτρομαγνητικές ζάντες.

 

Σε αντίθεση με τον τρόπο εξαπάτησης μέσω μικρών ηλεκτροκινητήρων που βρίσκονται στο εσωτερικό του κατακόρυφου σωλήνα στον σκελετό των ποδηλάτων, το μότο-ντόπινγκ μέσω των ηλεκτρομαγνητικών τροχών είναι ελαφρύτερο. Μία σειρά από μπαταρίες νεοδυμίου είναι καλά κρυμμένες στον πίσω τροχό, και ένα πηνίο κρυμμένο κάτω από την σέλα παράγει μία επαγωγική δύναμη, που προσφέρει περίπου 60W ισχύος. Το πεδίο ελέγχεται στην συνέχεια μέσω Bluetooth.

 

Σύμφωνα με την αναφορά, ένα σετ τροχών από τον Varjas ενδέχεται να κοστίζουν έως και €50.000, και επομένως η ελίτ μόνο μπορεί να τους προμηθευτεί.

 

https://www.youtube.com/watch?v=e0s2yo6ws9U

 

Οι δημοσιογράφοι επισκέφτηκαν τον Πρόεδρο της USI, Brian Cookson για να του παρουσιάσουν τα ευρήματα τους. Αν και έδειξε να τον απασχολεί το ζήτημα, είπε ότι οι δημοσιογράφοι δεν έχουν ακράδαντες αποδείξεις ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο.

 

Αν και τα δύο μέσα ενημέρωσης δεν αποκάλυψαν τα ονόματα των επτά αθλητών που έτρεξαν στο Strade Bianche and Coppi e Bartali, εντούτοις υπέδειξαν ότι στον Ποδηλατικό Γύρο της Ιταλίας το 2015 (Giro d’Italia) ο Alberto Contador κέρδισε με την βοήθεια ηλεκτρομαγνητικών τροχών.

 

Πάντως, τόσο η Ιταλική εφημερίδα όσο και το Γαλλικό κανάλι, σημείωσαν ότι παρά την προσπάθεια τους και την έρευνα που πραγματοποίησαν δεν έχουν αποδείξεις στο 100% ότι πρόκειται για μοτο-ντόπινγκ, ωστόσο μαζί με έναν μηχανικό της FLIR, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα ευρήματα τους είναι σίγουρα ύποπτα.

 

Link.png Site: Fittish