Ήδη καταγράφεται ενίσχυση του μεριδίου αγοράς λιγότερο διαδεδομένων εφαρμογών περιήγησης στο διαδίκτυο.

Ανεξάρτητες εταιρίες που έχουν δημιουργήσει εφαρμογές περιήγησης στο διαδίκτυο βλέπουν θεαματική αύξηση του αριθμού των χρηστών τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα στον πρώτο μήνα από τη στιγμή που η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία υποχρέωσε εταιρίες όπως η Alphabet, η Microsoft και η Apple να διευκολύνουν τους χρήστες να μεταβούν σε εναλλακτικές προτάσεις, σύμφωνα με δεδομένα τα οποία κοινοποίησαν στο Reuters έξι εταιρίες.

Τα πρώτα αποτελέσματα καταγράφονται από τη στιγμή που ο Νόμος Περί Ψηφιακών Αγορών, που στόχο έχει την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού, τέθηκε σε ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση στις 7 Μαρτίου, υποχρεώνοντας τους τεχνολογικούς κολοσσούς να προσφέρουν στους κατόχους κινητών τη δυνατότητα να επιλέγουν την εφαρμογή με την οποία θα περιηγούνται στο διαδίκτυο, μέσα από μια οθόνη προτιμήσεων.

Εταιρίες όπως η Apple και η Google παρέχουν τις εφαρμογές αυτές δωρεάν, και σε αντάλλαγμα παρακολουθούν ποιες ιστοσελίδες επισκέπτονται οι χρήστες και στη συνέχεια πωλούν διαφημίσεις σε αυτές.

Στα κινητά τηλέφωνα που χρησιμοποιούν το λειτουργικό Android η προεπιλεγμένη εφαρμογή είναι το Chrome, ενώ στα iPhone το Safari, με αποτέλεσμα οι δύο αυτές εφαρμογές να κατέχουν κυρίαρχη θέση στην αγορά.

Η Aloha Browser, με έδρα στην Κύπρο, είδε τον αριθμό των χρηστών της στην Ε.Ε. να αυξάνεται κατά 250% μέσα στο Μάρτιο, αποτελώντας μία από τις πρώτες εταιρίες που έδωσε μηνιαία στοιχεία ανάπτυξης από τη στιγμή που τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός.

Η εταιρία, που ιδρύθηκε το 2016, τοποθετείται στην αγορά ως μια εναλλακτική με έμφαση στην προστασία της ιδιωτικότητας, έναντι των εφαρμογών που προτείνουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί, διαθέτει 10 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες κατά μέσο όρο και συντηρείται μέσω συνδρομών, αντί να πουλά διαφημίσεις, παρακολουθώντας τις κινήσεις των χρηστών.

Πριν τη νέα νομοθεσία, η Ε.Ε. αποτελούσε την τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Aloha, ενώ τώρα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση.

Η νορβηγική Vivaldi, η γερμανική Ecosia όπως και η αμερικανική Brave είναι εταιρίες που επίσης είδαν τον αριθμό των χρηστών τους να αυξάνεται, μετά την εφαρμογή του νέου πλαισίου. Αντίστοιχα βελτιωμένη εμφανίζεται η θέση της DuckDuckGo, με έδρα τις ΗΠΑ, που αριθμεί περίπου 100 εκατομμύρια χρήστες, όπως και της μεγαλύτερης ανταγωνίστριάς της, της νορβηγικής Opera. "Αυτή τη στιγμή καταγράφουμε ιστορικά υψηλά στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε αριθμό χρηστών", δήλωσε ο Γιαν Στάνταλ, αντιπρόεδρος της Opera, η οποία αριθμεί περισσότερα από 324 εκατομμύρια χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Πλέον, η Apple εμφανίζει έως και 11 εφαρμογές περιήγησης στο διαδίκτυο, εκτός του Safari, στην οθόνη προτιμήσεων που βλέπουν οι χρήστες στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ σκοπεύει να ενημερώνει τις επιλογές αυτές μία φορά το χρόνο σε κάθε χώρα.

Παρότι οι προτάσεις των DuckDuckGo και Opera εμφανίζονται στον κατάλογο της Apple και στις 27 χώρες, η Aloha εμφανίζεται στις 26, η Ecosia σε 13 και η Vivaldi σε 8.

Η Google ετοιμάζεται να παρουσιάσει αντίστοιχο κατάλογο επιλογών μέσα στους επόμενους μήνες, χωρίς όμως να έχει ανακοινώσει ακόμη συγκεκριμένη ημερομηνία.

Καθώς τα iPhone κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από ό,τι τα κινητά της Google, η ανάπτυξη των μικρότερων εφαρμογών αυτή τη στιγμή καταγράφεται σε βάρος του Safari. Όμως, ήδη ορισμένες εταιρίες διαμαρτύρονται ότι οι νέες επιλογές που επιτρέπουν η Apple και η Google είναι αργές και δύσχρηστες, οπότε εκτιμούν πως αυτό δυσχεραίνει τη μετάβαση προς εναλλακτικές επιλογές.

Η Mozilla, που διαθέτει στην αγορά το Firefox, εκτιμά πως μόλις το 19% των κατόχων iPhone στην επικράτεια της Ε.Ε. έχουν λάβει την ενημέρωση με τις νέες λειτουργίες, καθώς η όλη διαδικασία φαίνεται να εξελίσσεται με βραδύτερους ρυθμούς σε σχέση με προηγούμενες ενημερώσεις, όπως ανέφερε η εταιρία.

Το στρυφνό σύστημα που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η Apple οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκκινήσει έρευνα σχετικά με το κατά πόσο η Apple συμμορφώνεται με τη νέα νομοθεσία ή εμποδίζει τους χρήστες από το να έχουν ουσιαστική πρόσβαση σε εναλλακτικές επιλογές υπηρεσιών.

  • Like 4
  • Haha 1