Μία Φινλανδική εταιρεία με την ονομασία Varjo, εργάζεται πάνω σε ένα headset εικονικής/ επαυξημένης πραγματικότητας με την κωδική ονομασία “20/20”.

Υποτίθεται ότι το προηγμένο αυτό headset διαθέτει μία οθόνη με ποιότητα εφάμιλλη της ανάλυσης του ανθρώπινου ματιού (human-eye resolution). Αναφερόμαστε σε ποιότητα εφάμιλλη των 70 Megapixels, ανάλυσης κατά πολύ υψηλότερης των 1,2Megapixels ανά μάτι που προσφέρουν τα Oculus RiFT και HTC Vive. Η εταιρεία (η λέξη Varjo στα Φινλανδικά σημαίνει “σκιά”) υποστηρίζει ότι κατάφερε το παραπάνω χαρακτηριστικό χρησιμοποιώντας “πατενταρισμένη τεχνολογία που ουσιαστικά αναπαράγει τον τρόπο που λειτουργεί το ανθρώπινο μάτι δημιουργώντας μία εξαιρετικά υψηλής ανάλυσης εικόνα προς την κατεύθυνση που κοιτάει ο χρήστης”.

 

Σύμφωνα με την Varjo, η τεχνολογία αναπτύχθηκε από επιστήμονες που εργάστηκαν σε κορυφαίες θέσεις στις εταιρείες Microsoft, Nokia, Intel, Nvidia και Rovio. Πάντως, αν και η ανάλυση είναι πολύ πιο υψηλή από αυτή των σημερινών κορυφαίων headsets, το field-of-view των 100-degrees παραμένει όμοιο.

 

To headset με τη κωδική ονομασία “20/20” χρησιμοποιεί επίσης μία see-through τεχνολογία video για να προσφέρει “ασύγκριτες δυνατότητες AR και MR”. Πως όμως λειτουργεί η τεχνολογία της εταιρείας, που υποστηρίζει ότι δείχνει rendered αντικείμενα όπως αυτοκίνητα, πλανήτες ή free-form artwork σε ένα πραγματικό δωμάτιο, όπως συμβαίνει με το Hololens της Microsoft; Αν και οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες, η Varjo υποστηρίζει ότι αποτελεί συνδυασμό “context display, focus display, optical combiner και gaze tracker” με στόχο τη δημιουργία μίας “βιονικής οθόνης” για ανάλυση σαν αυτή του ανθρώπινου ματιού σε περιβάλλοντα VR, AR και XR. Χάρη επίσης στο “foveated eye tracking”, το σύστημα δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε επεξεργαστική ισχύ.

 

Varjo-VR-resolution-2017-06-19-06.jpg

 

Αυτό σημαίνει ότι η ανάλυση των 70 Megapixels περιορίζεται σε αυτό που ο χρήστης κοιτάζει απευθείας, και οτιδήποτε βρίσκεται εντός περιφερειακής όρασης γίνεται rendered σε χαμηλότερη ανάλυση. Σε μία επίδειξη που πραγματοποίησε στη Ν. Υόρκη, η εταιρεία έδειξε τι μπορεί να κάνει η τεχνολογία της χρησιμοποιώντας ένα Oculus RiFT. Πιο συγκεκριμένα, κατέβασε το περιβάλλον ενός εσωτερικού χώρου από το store Unity και το βελτιστοποίησε προσθέτοντας υψηλότερο επίπεδο λεπτομέρειας και πλουσιότερες υφές.

 

Στο preview, η εταιρεία τοποθέτησε ένα ορθογώνιο σε μέγεθος μίας κάρτας στη κέντρο του οπτικού πεδίου για να δείξει τις διαφορές μεταξύ της τεχνολογίας της και του Oculus RiFT. Ότι φαινόταν μέσα από το ορθογώνιο ήταν πολύ υψηλότερης ανάλυσης και επομένως ευκρινές από τις περιοχές γύρω από αυτό. Σε μία εικονική εξέταση στον οφθαλμίατρο για παράδειγμα, τα γράμματα έδειχνα πολύ καθαρά μέσα από το προσομοιωμένο ορθογώνιο της Varjo αλλά θολά, και σχεδόν δυσανάγνωστα στο κανονικό mode του Oculus RiFT.

 

Σύμφωνα με την Varjo, η τεχνολογία της “ωθεί το VR δέκα χρόνια μπροστά από την σημερινή state-of-the-art τεχνολογία”. Αν και ερωτήσεις όπως το latency, το frame rate και πως σκοπεύει η εταιρεία να δημιουργήσει, να απεικονίσει και να διαθέσει τόσο υψηλής ανάλυσης περιεχόμενο έμειναν αναπάντητα, η εταιρεία υποστηρίζει πως προϊόντα Varjo που θα απευθύνονται σε επαγγελματίες χρήστες θα διατεθούν στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς ενώ περισσότερα μοντέλα αναμένεται να κυκλοφορήσουν του χρόνου.

 

Link.png Site: Engadget