Έναν διαφορετικό τρόπο αξιοποίησης των drone σε ρόλο κούριερ δοκιμάζει η εταιρεία UPS. Πιο συγκεκριμένα, αντί τα drone να μεταφέρουν τα δέματα από το πλησιέστερο κέντρο διανομής, όπως οραματίζεται η Amazon, θα αναλαμβάνουν το τελευταίο σκέλος της παράδοσης – ή αλλιώς το «τελευταίο μίλι» όπως ονομάζεται στις ΗΠΑ.

Έτσι, θα απογειώνονται από το φορτηγό της εταιρείας όταν αυτό θα βρίσκεται κοντά στην κατοικία του παραλήπτη, θα παραδίδουν το δέμα στον πελάτη και στη συνέχεια θα πετούν για να «συναντήσουν» το φορτηγό καθοδόν, καθώς αυτό θα έχει ήδη ξεκινήσει για τον επόμενο προορισμό του.

 

 

Ειδικά στις αραιοκατοικημένες περιοχές, το «τελευταίο μίλι», δηλαδή η απόσταση που πρέπει σήμερα να διανύσει με τα πόδια ο οδηγός του φορτηγού για να φτάσει μέχρι την πόρτα του παραλήπτη, θεωρείται το λιγότερο αποδοτικό σκέλος των ταχυμεταφορών. Σύμφωνα με την UPS, αν καταφέρει να εξαλείψει 1 μίλι (1,6 χιλιόμετρα) από κάθε μία από τις 66.000 διαδρομές που εκτελούν τα φορτηγά της καθημερινά, θα εξοικονομεί 50 εκατ. δολάρια ετησίως.

 

Γι’ αυτό τον σκοπό, έχει σχεδιάζει ένα υβριδικό φορτηγό, το οποίο κινείται με ηλεκτρική ενέργεια και ντίζελ και θα είναι η βάση απογείωσης των drone, από την πτυσσόμενη οροφή του. Μόλις ένα drone απογειωθεί για το τελικό σκέλος μίας παράδοσης, μεταφέροντας κάποιο δέμα βάρους έως 4,5 κιλών, το φορτηγό θα ξεκινά για το επόμενο δρομολόγιό του.

 

Μετά την παράδοση, θα βρίσκει το φορτηγό στην πορεία του και θα προσγειώνεται σε αυτό, ώστε να επαναφορτισθεί και να είναι έτοιμο για την επόμενη παράδοση.

 

Προς το παρόν, η εταιρεία δεν έχει εξασφαλίσει άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) για χρήση των «ιπτάμενων κούριερ».

 

Link.png Site: Engadget hrc1havs1rbjq.jpg?itok=QRut_Mmx