Προς το περιεχόμενο

Τα βιντεοπαιχνίδια κρύβουν κινδύνους για την υγεία των ενηλίκων;


FarCry

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι ενήλικες που παίζουν βιντεοπαιχνίδια μπορεί να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για συγκεκριμένα προβλήματα υγείας σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ. Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην Αμερικανική Επιθεώρηση Προληπτικής Ιατρικής, έδειξε ότι οι ενήλικες που έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια παρουσίαζαν πιο συχνά συμπτώματα κατάθλιψης από εκείνους που δεν έπαιζαν. Επίσης οι πρώτοι διαπιστώθηκε ότι είχαν σε μεγαλύτερο ποσοστό καθιστική ζωή.

 

Η μελέτη έγινε από τον James B. Weaver και τους συναδέλφους του στο Πανεπιστήμιο Emory και το Πανεπιστήμιο του Andrews.

 

Οι ερευνητές μελέτησαν τη συμπεριφορά 562 ατόμων ηλικίας από 19 έως 90 ετών στην Τακόμα και στο Σιάτλ, στην Ουάσινγκτον, όπου η χρήση του διαδικτύου κινείται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.

Μεταξύ των πιο σημαντικών πορισμάτων, στα οποία κατέληξαν οι ερευνητές περιλαμβάνονται:

 

* Το 45,1% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια

*Οι άνδρες παίκτες βιντεοπαιχνιδιών είχαν υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος από τους άνδρες που δεν έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια

* Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες με τη χρήση των βιντεοπαιχνιδιών και του ίντερνετ επιδιώκουν την κοινωνική υποστήριξη

* Οι ενήλικοι παίκτες ανέφεραν περισσότερες «μέρες κακής ψυχικής υγείας», είχαν σε μεγαλύτερο ποσοστό καθιστική ζωή και έβγαιναν έξω λιγότερο συχνά

* Οι άνδρες είχαν περισσότερες πιθανότητες από τις γυναίκες να παίζουν βιντεοπαιχνίδια

* Οι παίκτες βιντεοπαιχνιδιών ανέφεραν πιο συχνά συμπτώματα κατάθλιψης από τους ενήλικες που δεν έπαιζαν παιχνίδια στον υπολογιστή

* Οι παίκτες βιντεοπαιχνιδιών ανέφεραν ότι αφιέρωναν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο γενικότερα σε σύγκριση με εκείνους που δεν έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια

 

«Οι γυναίκες που πήραν μέρος στην έρευνα φαίνεται ότι χρησιμοποιούν τα βιντεοπαιχνίδια πιο πολύ σαν μια μορφή «αυτοθεραπείας» και βελτίωσης της διάθεσής τους αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητα κακό», δήλωσε ο James B. Weaver.

«Μπορεί απλά να σημαίνει ότι οι γυναίκες έχουν «κολλήσει» με μια άλλη μέθοδο που τις βοηθάει να ανέβουν ψυχολογικά και αυτό αποτελεί ίσως μια εναλλακτική».

«Οι γυναίκες μπορούν να χρησιμοποιούν τα βιντεοπαιχνίδια ως μια μορφή ψηφιακών φαρμάκων», επεσήμανε ο James B. Weaver. «Τις βοηθάει ότι είναι πολύ καλές στη χρήση των μέσων ενημέρωσης ως έναν τρόπο για να διαχειριστούν τη διάθεσή τους. Οι γυναίκες που δεν έχουν καλή ψυχική υγεία στην πραγματικότητα προσπαθούν να βελτιώσουν την κατάστασή τους μέσω της αυτό-διάσπασης της προσοχής».

 

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ακόμη ότι όσοι έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια αισθάνονταν ότι εισέπρατταν λιγότερη κοινωνική υποστήριξη από τους φίλους και τα μέλη της οικογένειάς τους και περισσότερη από τους συμπαίκτες τους.

Οι περισσότερες μελέτες για τις επιπτώσεις των βιντεοπαιχνιδιών στην υγεία έχουν γίνει μέχρι σήμερα σε εφήβους. Η συγκεκριμένη έρευνα είναι από τις πρώτες που εστιάστηκε στους ενήλικες.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι χρειάζεται να γίνει περαιτέρω έρευνα για να καταλήξουν οι επιστήμονες σε ασφαλή συμπεράσματα για τις συνέπειες της συχνής χρήσης των βιντεοπαιχνιδιών στη σωματική και ψυχική υγεία των ενηλίκων.

 

Source.png Πηγή: cosmo.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 32
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

το πρόβλημα με αυτές τις έρευνες είναι ότι μπλέκουν την αιτία με το αποτέλεσμα. Π.χ. τα βιντεοπαιχνίδια έκαναν τα άτομα παχύσαρκα; ή επειδή τα άτομα αυτά είναι ήδη παχύσαρκα χρησιμοποιούν τα βιντεοπαιχνίδια σαν μορφή ψυχαγωγίας;.

(γιατί στην πρώτη περίπτωση τα βιντεοπαιχνίδια είναι το "πρόβλημα" ενώ στην δεύτερη είναι η "λύση").

Επεξ/σία από christos.p25
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το πρόβλημα με αυτές τις έρευνες είναι ότι μπλέκουν την αιτία με το αποτέλεσμα. Π.χ. τα βιντεοπαιχνίδια έκαναν τα άτομα παχύσαρκα; ή επειδή τα άτομα αυτά είναι ήδη παχύσαρκα χρησιμοποιούν τα βιντεοπαιχνίδια σαν μορφή ψυχαγωγίας;.

 

Η μήπως όσα άτομα είναι παχύσαρκα έχουν οπωσδήποτε κάποια σχέση με video games;

 

Oταν η επιπολαιότητα και τα στερεότυπα κυριαρχούν στη σκέψη μας, βγαίνουν τέτοιες έρευνες. Ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι ερευνητές μελέτησαν τη συμπεριφορά 562 ατόμων ηλικίας από 19 έως 90 ετών

90 ετών; Ναι, εντάξει, με έπεισες.

(μόνο η Λουκά λείπει για να συμπληρωθεί ο εξορκισμός :P)

 

Αλήθεια, που χάθηκε τούτη;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

666. Του σατανάάάάάάά είναι αυτά τα πράγματα. Μακριά μακριά (μόνο η Λουκά λείπει για να συμπληρωθεί ο εξορκισμός :P)

 

πως λεγεται η κοιλια απο το gaming?

gameobelly :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το πρόβλημα με αυτές τις έρευνες είναι ότι μπλέκουν την αιτία με το αποτέλεσμα. Π.χ. τα βιντεοπαιχνίδια έκαναν τα άτομα παχύσαρκα; ή επειδή τα άτομα αυτά είναι ήδη παχύσαρκα χρησιμοποιούν τα βιντεοπαιχνίδια σαν μορφή ψυχαγωγίας;.

τσ τσ τσ εδώ βλέπουμε την επίδραση ακόμα μιας ανεξάρτητης με το θέμα μεταβλητής πάνω στην εξαρτημένη και το πως η έρευνα χάνει τον διαφωτιστικό της ρόλο και ξεφεύγει απο το θέμα.. της

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνώμη, αλλά οι καθηγητές του συγκεκριμένου πανεπιστημίου, σπατάλησαν χρόνο και κονδύλια για να κάνουν αυτή την έρευνα, ή την έκαναν στον ελεύθερο χρόνο τους;

Ρε απέλαση λέμε!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με τοσο ελευθερο χρονο..τι να κανουν οι ανθρωποι..παλι καλα να λες που κανουνε και κατι (εστω αυτο)..χθες ειχα παει με εναν φιλο μου για pro στο μετσοβειο..μολις ειδα την κατασταση αυτη σηκωθηκα και εφυγα...ελεος..λιωσιμο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θάθελα να μοιραστώ εδώ την εμπειρία που έζησα στηρίζωντας εναν φίλο μου πολύ καιρό, ο οποίος καταρακώθηκε ψυχολογικά κ

σχεδόν κατέστρεψε ολη τη ζωή του, ενα κομμάτι που συντέλεσε σε όλο αυτο ήταν κ η πολύωρη ενασχόληση του με τα βιντεοπαιχνίδια ( 30-40 ώρες τη βδομάδα )

 

Δυστηχώς κ όμως κάποια απο όλα αυτα στέκουν κ συμβαίνουν καθημερινά γύρω μας χωρίς να το ξέρουμε, ο κολλητός μου έπαθε κατάθλιψη σε ένα μεγάλο ποσοστό απο τα βιντεοπαιχνίδια, μετά αγχώδης διαταραχή και στο τέλος κατέληξε σε θεραπεία με ψυχοφάρμακα, είναι 28 ετών, ενώ ήταν υγιέστατος κ παθολογικά αλλα κ σαν χαρακτήρας η συνεχή χρήση Η/Υ ( δουλειά κ σπίτι ) κ ειδικότερα όπως επισήμανε κ ο νευρολόγος η "έντονες έγχρωμες επαναλαμβανόμενες παραστάσεις" στα βιντεοπαιχνίδια, κ γενικότερα το όλο αποβλάκωμα κ υποσεινήδητο ψυχικό στρές σε ωθεί ύπουλα εκεί, δεν σε "ρίχνουν" σε κατάθλιψη φυσικά αποκλειστικά και μόνο τα βιντεοπαιχνίδια, αλλα ο συνδυασμός με το καθημερινό άγχος, τον κακό τρόπο ζωής κ τον εθισμό μας σε αυτά. Το να βλέπεις σαν μόνη "διέξοδο" ή να μεταφράζεις σαν "χαλάρωση" το να παίζεις παιχνίδια τελικά κρύβει περισσότερους κινδύνους απο όσο νόμιζα.

 

Ο ιδιος μου είπε πως ποτέ δεν φανταζόταν ή ένιωσε πως μπορούσε να πάθει κάτι τέτοιο απο τα βιντεοπαιχνίδια ( οτι συντέλεσαν κ αυτα ) , κ οτι αν δεν το πάθεις δεν μπορείς να το υποψιαστείς γιατί σε χτυπάει οταν είσαι ψυχολογικά αδύναμος.

 

Αναφορικά για να μοιραστώ τις εμπειρίες μου με όλους, ο νευρολόγος ανέφερε τις τόσο πολλές περιπτώσεις επιληψίας απο πολύωρη ενασχόληση με videogames, οπότε ας μη τα παίρνάμε όλα στο ντούκου κ άς προσέχουμε κ λίγο την υγεία μας, κυρίως την ψυχική. Εγώ πάντως απο τότε άλλαξα τον τρόπο ζωής μου ελλατώνοντας σημαντικά την ενασχόληση μου με τα videogames - που δεν ήταν κ λίγες ώρες - αφιερώνοντας χρόνο σε άλλα χόμπυ η σε καμια βόλτα.

 

Αυτά κ ελπίζω να μην τύχει σε κανέναν κάτι παρόμοιο γιατι ειλικρινά είναι πολύ δύσκολη εμπειρία.

Επεξ/σία από Mystrider
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...