Προς το περιεχόμενο

Συζήτηση για το άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων


Teaser

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτό για άνοιγμα επαγγελμάτων = ολιγοπώλειο μην το πεις πουθενά παραέξω. Ντροπή.

Με αυτή τη λογική όλα τα μη κλειστά επαγγέλματα είναι ολιγοπωλιακά ενώ τα κλειστά επαγγέλματα είναι τα "άγια".

Το ολιγοπώλειο αγαπητέ βρίσκεται στα κλειστά επαγγέλματα, στάνταρ αριθμός αδειών άρα δεν υπάρχει ελευθερία εισόδου στον κλάδο που σημαίνει ότι ανταγωνισμός δεν υπάρχει αφού ο κλειστοεπαγγελματίας λέει "γιατί να μειώσω τις τιμές, ετσι και αλλιώς αυτοί είμαστε δεν πρόκειται να ψάξει παραδίπλα ο πελάτης" Πάρε παράδειγμα τους ταξιτζήδες της Αθήνας, χάλια τρόποι, σε κλέβουν, σε βρίζουν, δεν συντηρούν τα αυτοκίνητα, διπλό-τριπλόκουρσες χωρίς ο πελάτης να μπορεί να κάνει κάτι εκτός από το να απευθυνθεί σε ραδιοταξί (εταιρία που όμως προσέχει το όνομα της και προσφέρει υπηρεσίες)

 

Ενώ αν το επάγγελμα είναι ανοιχτό, ακόμη και αν μεγάλες πολυεθνικές έχουν μπει στον κλάδο θα έχουν στο μυαλό τους ότι ανα πάσα στιγμή μπορεί να μείνουν χωρίς πελατεία διότι ο ανταγωνιστής πουλάει φθηνότερα, έχει καλύτερη ποιότητα, καλύτερες υπηρεσίες, καλό όνομα κτλ

Ο παράδεισος του ολιγοπωλείου είναι τα κλειστά επαγγέλματα όπου οι ίδιοι και οι ίδιοι καθορίζουν την αγορά και όχι η αγορά αυτούς, σε συνθήκες πλήρους απουσίας ανταγωνισμού.

 

 

 

σε ολα τα νυν κλειστα επαγγελματα θα μπουν πολυεθνικες και θα τα καταστησουν ενα ιδιωτικο ολιγοπωλιο .. δεν ειναι λυση η πληρης απελευθερωση αυτων των επαγγελματων .. οποια κινηση γινει πρεπει να ειναι σχεδιασμενη ετσι ωστε να μην περιελθουν αρκετες αδειες σε πολυεθνικες εταιριες... να υπαρξει δηλαδη μεριμνα για τα ατομα ξεχωριστα και απαγορευση συγκεντρωσης 200 πχ αδειων βυτιοφορων σε μια εταιρια η σε θυγατρικες ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 140
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μα φυσικά πρέπει να υπάρξει μέριμνα να μην συγκεντρωθούν σε ένα χέρι όλες οι άδειες. Και αυτό ισχύει σε όλα τα επαγγέλματα όχι μόνο στα βυτιοφόρα.

Εμείς λέμε ότι πρέπει να ανοίξουν και να ακολουθήσει μέριμνα πάνω στο θέμα που λες, τώρα αν η κυβέρνηση θέλει να δει το θέμα επιφανειακά επειδή την πιέζει το ΔΝΤ τι να κάνουμε; θα κριθεί από την μετέπειτα πορεία της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, χεστήκαμε αν τα πάρουν εταιρείες. Περισσότερο μονοπωλιακά από τώρα δεν γίνεται να γίνουν.

Και όσοι γκρινιάζουν απλώς φοβούνται (σαν όλες τις βολεμένες σέκτες) πως θα χρειαστεί να δουλέψουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Περίεργο αυτοί που αντιμάχονται το μέτρο να είναι μέλη με 1-2 posts... Είτε βολεμένοι θα είναι, είτε μπατζανακοαδερφοκουμπάροι φορτηγατζή. Δεν εξηγείται αλλιώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορω να καταλαβω καθολου τη λογικη σας μερικες φορες.

Πως ειναι δυνατον να μαζευτουν ΟΛΕΣ οι αδειες σε λιγες εταιριες, απο τη στιγμη που δεν θα ειναι συγκεκριμενος αριθμος...

Δηλαδη αν μαζευτουν 10.000 αδειες σε 10 εταιριες, εγω δε θα μπορω να παρω τη 10.001? Ο επομενος τη 10.002?

Και αντε και μαζευτηκαν οι αδειες ΟΛΕΣ (παραλογο) σε λιγους. Υπαρχουν 2 περιπτωσεις. Ειτε αυτοι μειωνουν τις τιμες, οποτε τους μικρους τους πετανε εξω (οποτε εμενα σαν πελατη με συμφερει γιατι μεχρι τωρα μου ρουφαγαν το αιμα), ειτε θα κρατησουν ψηλα τις τιμες (τα κακα καρτελ), οποτε οι μικροι συνεταιρισμοι των 2-3-5 αδειων θα εχουν χαμηλοτερες τιμες, και θα κανουν χρυσες δουλειες (κι εμενα σαν πελατη, παλι θα με συμφερει).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, χεστήκαμε αν τα πάρουν εταιρείες. Περισσότερο μονοπωλιακά από τώρα δεν γίνεται να γίνουν.

Και όσοι γκρινιάζουν απλώς φοβούνται (σαν όλες τις βολεμένες σέκτες) πως θα χρειαστεί να δουλέψουν.

 

Το θέμα δεν είναι ότι θα δουλέψουν κάποιοι που ήδη δουλεύουν μια πάρα πολύ ανθυγιεινή δουλειά.Το κυριότερο είναι πως θα ξεβολευτούν κάποιοι από πράγματα που τα θεωρούσαν δεδομένα. Αλίμονο αν δε δούλευαν οι φορτηγατζήδες πως θα ερχόντουσαν τα αγαθά σε μας.Το αν κάποιοι έχουν στρογγυλοκαθήσει και παίζουν χρηματιστήριο με τα λεφτά από άδειες δε μας ενδιαφέρει και τόσο.

 

Περίεργο αυτοί που αντιμάχονται το μέτρο να είναι μέλη με 1-2 posts... Είτε βολεμένοι θα είναι, είτε μπατζανακοαδερφοκουμπάροι φορτηγατζή. Δεν εξηγείται αλλιώς.

 

Είναι απλά η αντίθετη άποψη, καλό είναι να υπάρχει, το αν στέκει είναι άλλο θέμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@pournaras. Οι μικροί συνεταιρισμοί θα μπορούν να τους εξυπηρετήσουν όλους; Αυτό που λες είναι η ελεύθερη αγορά που υπακούει στο νόμο προσφοράς και ζήτησης, όταν δεν υπάρχουν καρτέλ. Νομίζω γνωρίζεις τι ισχύει στην πραγματικότητα στην Ελλάδα, έτσι δεν είναι; Πώς θα σου φαίνονταν να υπήρχε όριο στις άδεις που μπορεί να έχει κάποιος πχ στις 20;

@Tilemaxx. Περίεργο ελάχιστοι διαμαρτύρονται που μειώθηκαν οι συντάξεις ΟΛΩΝ στα δώρα, όπως και οι δυσμενέστεροι όροι ασφάλισης ΟΛΩΝ. Τι εξήγηση δίνεις εσύ για αυτό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορω να καταλαβω καθολου τη λογικη σας μερικες φορες.

Πως ειναι δυνατον να μαζευτουν ΟΛΕΣ οι αδειες σε λιγες εταιριες, απο τη στιγμη που δεν θα ειναι συγκεκριμενος αριθμος...

Δηλαδη αν μαζευτουν 10.000 αδειες σε 10 εταιριες, εγω δε θα μπορω να παρω τη 10.001? Ο επομενος τη 10.002?

Και αντε και μαζευτηκαν οι αδειες ΟΛΕΣ (παραλογο) σε λιγους. Υπαρχουν 2 περιπτωσεις. Ειτε αυτοι μειωνουν τις τιμες, οποτε τους μικρους τους πετανε εξω (οποτε εμενα σαν πελατη με συμφερει γιατι μεχρι τωρα μου ρουφαγαν το αιμα), ειτε θα κρατησουν ψηλα τις τιμες (τα κακα καρτελ), οποτε οι μικροι συνεταιρισμοι των 2-3-5 αδειων θα εχουν χαμηλοτερες τιμες, και θα κανουν χρυσες δουλειες (κι εμενα σαν πελατη, παλι θα με συμφερει).

 

Άστο το τι συμφέρει τον τελικό καταναλωτή σε αυτή τη χώρα. Το παν είναι να θησαυρίζουν οι μεσάζοντες.

 

---------- Προσθήκη στις 20:00 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 19:57 ----------

 

@pournaras. Οι μικροί συνεταιρισμοί θα μπορούν να τους εξυπηρετήσουν όλους; Αυτό που λες είναι η ελεύθερη αγορά που υπακούει στο νόμο προσφοράς και ζήτησης, όταν δεν υπάρχουν καρτέλ. Νομίζω γνωρίζεις τι ισχύει στην πραγματικότητα στην Ελλάδα, έτσι δεν είναι; Πώς θα σου φαίνονταν να υπήρχε όριο στις άδεις που μπορεί να έχει κάποιος πχ στις 20;

@Tilemaxx. Περίεργο ελάχιστοι διαμαρτύρονται που μειώθηκαν οι συντάξεις ΟΛΩΝ στα δώρα, όπως και οι δυσμενέστεροι όροι ασφάλισης ΟΛΩΝ. Τι εξήγηση δίνεις εσύ για αυτό;

 

Την εξήγηση ότι οι περισσότεροι έχουν συμμετάσχει σε αυτό το καθεστώς διαφθοράς και βρωμιάς μέσω του δικαώματός τους να ψηφίζουν, και νιώθουν όσο να ναι ενοχές. Γι αυτό και δε μιλάνε. Αν ο λαός στο σύνολό του είχε καθαρά τα χέρια του κ τη συνειδησή του το μόνο σίγουρο είναι ότι θα είχε ισοπεδωθεί η Αθήνα. Αλλά ξέχασα ένα σημαντικό ποσοστό της οργής ανακουφίζεται στο facebook με γκρουπάκια κ στα φόρουμ. Έρχονται χειρότερες εποχές και τις περιμένω πως και πως με το ποπκορν στο χέρι σαν τον αμερικάνο. Μέχρι να μου κόψουν το ποπκορν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@pournaras. Οι μικροί συνεταιρισμοί θα μπορούν να τους εξυπηρετήσουν όλους; Αυτό που λες είναι η ελεύθερη αγορά που υπακούει στο νόμο προσφοράς και ζήτησης, όταν δεν υπάρχουν καρτέλ. Νομίζω γνωρίζεις τι ισχύει στην πραγματικότητα στην Ελλάδα, έτσι δεν είναι; Πώς θα σου φαίνονταν να υπήρχε όριο στις άδεις που μπορεί να έχει κάποιος πχ στις 20;

@Tilemaxx. Περίεργο ελάχιστοι διαμαρτύρονται που μειώθηκαν οι συντάξεις ΟΛΩΝ στα δώρα, όπως και οι δυσμενέστεροι όροι ασφάλισης ΟΛΩΝ. Τι εξήγηση δίνεις εσύ για αυτό;

 

Δεν ειναι το ιδιο. Δεν μπορεις να κανεις καρτελ στην παροχη υπηρεσιων. Δεν ειναι προιον οπως το γαλα, που θα το πουλησει ο αγροτης αναγκαστικα στις 4-5 μεγαλες εταιριες που εχουν ριξει χοντρο χρημα στο να κανουν το εργοστασιο, οποτε και θα κινησουν τα νηματα. Εδω μιλαμε για παροχη υπηρεσιας, αν η αγορα δειξει οτι δεν τους φτανουν πολυ απλα θα φανει οτι μπορουν κι αλλοι να βγαλουν αδεια.

Δεν μπορω να καταλαβω γιατι το κανουμε τοσο περιπλοκο, και γιατι καταδικαζουμε απο πριν κατι το οποιο λειτουγει μια χαρα απο παντα σε ολο τον υπολοιπο κοσμο. Παθαμε κατι καποτε με το καρτελ στο γαλα και σε 1-2 αλλα προιοντα (και οχι υπηρεσιες), και οτιδηποτε πλεον παει να γινει, το συγκρινουμε με το γαλα. Δεν ειναι ετσι. Γουσταρει καποιος να αγορασει 100 αδειες; με γεια του με χαρα του, αν νομιζει οτι θα μπορεσει να τις συντηρει, και να βγαζει κερδος προβλημα του. Αλλα θα ξερει οτι ανα πασα στιγμη ο καθενας εχοντας ελαχιστα (για τα τωρινα δεδομενα των φορτηγων) χρηματα θα μπορει να κανει μια ανταγωνιστικη μεταφορικη με 4-5 φορτηγα, και τοτε τα πραγματα θα σφιξουν. Εκει νομιζετε οτι δεν θα παιξει ανταγωνισμος;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τελείως άκυρη και χωρίς καμία λογική η συλλογιστική με τα μονοπώλια. Ακόμα και όλες οι άδειες στα χέρια μιας εταιρίας να περιέλθουν και ακόμα και αυτή να παρέχει την υπηρεσία σε γελοία υψηλές τιμές, αυτό δεν εμποδίζει κανέναν να αγοράσει μια άδεια ακόμα και να κάνει την ίδια δουλειά για λιγότερα λεφτά. Αυτό είναι και το νόημα της απελευθέρωσης.

 

Η μόνη δικαιολογία είναι το ότι δεν θέλουν να ξεβολευτούνε κάποιοι. Και πιστεύω οι χειρότεροι από όλους δεν είναι κάν οι φορτηγατζήδες, αλλά κάποιοι φαρμακοποιοί και συμβολαιογράφοι (έσκασε πιστεύω πριν κάποια posts ένας φαρμακοποιός να υπερασπιστεί το τσιφλίκι του), οι οποίοι είναι προφανώς εξασφαλισμένοι για μια ζωή καθώς έχουν σίγουρη δουλεία χωρίς ανταγωνισμό και οι φαρμακοποιοί έχουν και ελάχιστο εγγυημένο ποσοστό κέρδους 35% έχω την εντύπωση. Και φυσικά όποιο καημένο παιδάκι κάνει το λάθος να τελειώσει φαρμακευτική χωρίς να έχει μπαμπά φαρμακοποιό, καταντάει σκλάβος του κάθε γελοίου που κληρονόμησε (ή και αγόρασε) μια άδεια. Μπράβο ρε σεις, πολύ λογικό να το αφήσουμε έτσι...

Επεξ/σία από Typhoon
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Περίεργο αυτοί που αντιμάχονται το μέτρο να είναι μέλη με 1-2 posts... Είτε βολεμένοι θα είναι, είτε μπατζανακοαδερφοκουμπάροι φορτηγατζή. Δεν εξηγείται αλλιώς.

Εγώ έχω μόλις 37! Ελπίζω να μην με πετάξετε στα σκουπίδια:-)

Ναι, χεστήκαμε αν τα πάρουν εταιρείες. Περισσότερο μονοπωλιακά από τώρα δεν γίνεται να γίνουν.

Και όσοι γκρινιάζουν απλώς φοβούνται (σαν όλες τις βολεμένες σέκτες) πως θα χρειαστεί να δουλέψουν.

Έτσι ακριβώς είναι. Το παράδοξο του πράγματος ξέρεις ποιο είναι; Ποιος εμπόδιζε μέχρι τώρα κάποιον μεγαλοφορτηγά να μαζέψει όλες τις άδειες; Λένε ότι θα έρθουν πολυεθνικές (αρ@@ θα έρθουν) και θα κατακλήσουν την αγορά με φορτηγά. Μα και μέχρι στιγμής κάποιος που είχε πολλά χρήματα και αφού η άδεια ήταν μεταβιβάσιμη μπορούσε να έχει στην κατοχή του 200+ άδειες. Με τη μόνη διαφορά ότι μέχρι τώρα αυτός απολάμβανε πλήρες μονοπώλειο αφού δεν μπορούσε κανένας άλλος να μπει στο παιχνίδι χωρίς να πληρώσει τα κέρατα του σε κάποιον άλλο ιδιοκτήτη άδειας. Αν μάλιστα αγόραζε θεωρητικά όλες τις άδειες θα είχε 100% μονοπώλιο θα έπαιζε μόνος του ενώ με απελευθερωμένο το επάγγελμα αυτό δεν γίνεται γιατί μπορούν να μπουν και άλλοι παίκτες στον κλάδο.

Παρακαλώ όπως μου λυθεί η απορία. Ευχαριστώ.

 

ΥΓ Συμφωνώ με τα ποστς 66 και 71.

Επεξ/σία από Teaser
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα οποια συμπερασματα καλυτερα ας τα βγαλουμε μετα απο ενα χρονικο διαστημα αφ οτου ανοιξουν τα επαγγελματα. παντως καλο θα ηταν να υπαρξει μια μεριμνα για οσους εχουν τωρα καποιες αδειες και βρεθουν ξεκρεμαστοι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παντως καλο θα ηταν να υπαρξει μια μεριμνα για οσους εχουν τωρα καποιες αδειες και βρεθουν ξεκρεμαστοι

 

Μα φίλε δεν καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος στη χώρα μας; Ποτέ καμία κάστα δεν μπορεί να ενοχληθεί. Σε κάθε μεταρύθμιση κάποιοι θα χάσουν για να ευνοηθεί το κοινωνικό σύνολο (στην προκειμένη περίπτωση για να μπορεί να του παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες σε χαμηλότερο κόστος). Δεν γίνεται αυτό χωρίς να θιχτούνε κάποια συμφέροντα. You can't make an omelet without breaking a few eggs λένε οι Αμερικάνοι και δεν έχουν άδικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...