Balrog Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Να κοκαλώνουν τη ρόδα πώς ακριβώς το εννοείς; Σήμερα για παράδειγμα κατέβαινα την κατηφόρα που λέγαμε με 60Km/h, σύμφωνα με το Komoot app, και πατώντας τέρμα δυνατά τα φρένα έκανε αρκετά μέτρα για να σταματήσει εντελώς. Θα μου πεις, τι περιμένεις ρε φίλε με τέτοια ταχύτητα, δεν έχεις μοτοσικλέτα. Δηλαδή θα έπρεπε να είχε κοκαλώσει ακαριαία η ρόδα και να σκιντάρει το λάστιχο μετά; Το πίσω όντως σέρνεται λίγο αν πατήσω πολύ απότομα τη μανέτα (κάνει "κολιά" που λέμε). Με απλοϊκό σκεπτικό πάντως αναρωτιέμαι, αν είναι όλα τα φρένα να κάνουν περίπου την ίδια δουλειά, ποιος ο λόγος να πάρει κανείς τα ακριβότερα; Τα MT200 τα βρήκα στο Skroutz και σε σετ με resin pads στα 95€. Μάλλον και αυτές οι δισκόπλακες resin only θα είναι. Στο site της Shimano τα προτείνει για αρχάριους. Υποθέτω εννοεί αυτούς τους ηλίθιους που πατάνε απότομα το φρένο με κίνδυνο να σκοτωθούν; (άρα μας κάνει 😛) Εγώ σκέφτηκα ως εξής: εάν ήρθε η ώρα να αλλάξω φρένα λόγω φθοράς (ή όταν έρθει), ας δώσω λίγα χρήματα παραπάνω να βάλω κάτι της προκοπής. Να μην κάνει θόρυβο, να έχει προοδευτικό και μαλακό φρένο και - αν γίνεται - να γλυτώσω και μερικά μέτρα σε απόσταση φρεναρίσματος. Κοίταξα και σε ξένα sites και όντως πολλοί έχουν δουλέψει μεταλλικά τακάκια σε resin-only rotors και απλά τους έφαγε πιο γρήγορα την δισκόπλακα. Εγώ έλεγα μήπως έχει νόημα να κάνω το ανάποδο, επειδή μάλλον δεν θα μου αρέσει το απότομο φρενάρισμα (ούτε ο θόρυβος) που θα έχουν τα μεταλλικά τακάκια, να έβαζα μαλακά τακάκια πάνω σε σκληρή δισκόπλακα για να τα τρώει πιο γρήγορα. Εάν δηλαδή κάτι τέτοιο θεωρείτε ότι θα έχει όφελος που να γίνεται αντιληπτό, ή άσκοπα θα αλλάζει κανείς πιο συχνά τακάκια.
VonLoutsos Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 11 hours ago, Balrog said: Να κοκαλώνουν τη ρόδα πώς ακριβώς το εννοείς; Σήμερα για παράδειγμα κατέβαινα την κατηφόρα που λέγαμε με 60Km/h, σύμφωνα με το Komoot app, και πατώντας τέρμα δυνατά τα φρένα έκανε αρκετά μέτρα για να σταματήσει εντελώς. Θα μου πεις, τι περιμένεις ρε φίλε με τέτοια ταχύτητα, δεν έχεις μοτοσικλέτα. Δηλαδή θα έπρεπε να είχε κοκαλώσει ακαριαία η ρόδα και να σκιντάρει το λάστιχο μετά; Το πίσω όντως σέρνεται λίγο αν πατήσω πολύ απότομα τη μανέτα (κάνει "κολιά" που λέμε). Με απλοϊκό σκεπτικό πάντως αναρωτιέμαι, αν είναι όλα τα φρένα να κάνουν περίπου την ίδια δουλειά, ποιος ο λόγος να πάρει κανείς τα ακριβότερα; Τα MT200 τα βρήκα στο Skroutz και σε σετ με resin pads στα 95€. Μάλλον και αυτές οι δισκόπλακες resin only θα είναι. Στο site της Shimano τα προτείνει για αρχάριους. Υποθέτω εννοεί αυτούς τους ηλίθιους που πατάνε απότομα το φρένο με κίνδυνο να σκοτωθούν; (άρα μας κάνει 😛) Εγώ σκέφτηκα ως εξής: εάν ήρθε η ώρα να αλλάξω φρένα λόγω φθοράς (ή όταν έρθει), ας δώσω λίγα χρήματα παραπάνω να βάλω κάτι της προκοπής. Να μην κάνει θόρυβο, να έχει προοδευτικό και μαλακό φρένο και - αν γίνεται - να γλυτώσω και μερικά μέτρα σε απόσταση φρεναρίσματος. Κοίταξα και σε ξένα sites και όντως πολλοί έχουν δουλέψει μεταλλικά τακάκια σε resin-only rotors και απλά τους έφαγε πιο γρήγορα την δισκόπλακα. Εγώ έλεγα μήπως έχει νόημα να κάνω το ανάποδο, επειδή μάλλον δεν θα μου αρέσει το απότομο φρενάρισμα (ούτε ο θόρυβος) που θα έχουν τα μεταλλικά τακάκια, να έβαζα μαλακά τακάκια πάνω σε σκληρή δισκόπλακα για να τα τρώει πιο γρήγορα. Εάν δηλαδή κάτι τέτοιο θεωρείτε ότι θα έχει όφελος που να γίνεται αντιληπτό, ή άσκοπα θα αλλάζει κανείς πιο συχνά τακάκια. Ποδήλατο και 60km/h κατηφορα προσωπικά μου φαίνεται επικίνδυνο (οχι πως δεν το έχω κάνει). Κινεζικο ποδήλατο και 60km/h μου φαινεται ρίσκο. Για το ΜΤ200 το Grand Canyon που έχω αυτά φοράει. Δεν ειναι και του πεταματου. 1
majunior Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Δεν ξέρω τι περιμένεις ότι πρέπει να κάνουν τα φρένα σου, οπότε δεν ξέρω και τι να σου προτείνω. Το ότι πήραν μερικά μέτρα για να σταματήσουν σε χωματόδρομο με 60km/h είναι κακό για εσένα; Αν η χρήση που κάνεις είναι μόνιμα σε χωμάτινες κατηφορικές ευθείες μήπως θα σε βοηθούσαν παραπάνω πιο χωμάτινα λάστιχα από το να αλλάξεις τακάκια; Πριν μπεις σε έξοδα μήπως να δοκιμάσεις ένα ποδήλατο με καλύτερα φρένα να δεις αν είναι αυτό που θες; 11 ώρες πριν, Balrog είπε Με απλοϊκό σκεπτικό πάντως αναρωτιέμαι, αν είναι όλα τα φρένα να κάνουν περίπου την ίδια δουλειά, ποιος ο λόγος να πάρει κανείς τα ακριβότερα; Τα φρένα κάνουν όλα την ίδια δουλειά αλλά σε καμία περίπτωση δεν κάνουν το ίδιο καλά αυτή τη δουλειά. Τα καλά φρένα πάνω απ΄όλα έχουν καλό modulation (γιατί πρέπει να φρενάρει όσο του λες, όχι περισσότερο ή λιγότερο) και όταν πρόκειται για μεγάλες ταχύτητες (πχ DH) πρέπει να έχουν και αρκετό stopping power χωρίς να βράζουν. Γι'αυτό πληρώνεις τα καλά φρένα. 12 ώρες πριν, Balrog είπε Εγώ έλεγα μήπως έχει νόημα να κάνω το ανάποδο, επειδή μάλλον δεν θα μου αρέσει το απότομο φρενάρισμα (ούτε ο θόρυβος) που θα έχουν τα μεταλλικά τακάκια, να έβαζα μαλακά τακάκια πάνω σε σκληρή δισκόπλακα για να τα τρώει πιο γρήγορα. Εάν δηλαδή κάτι τέτοιο θεωρείτε ότι θα έχει όφελος που να γίνεται αντιληπτό, ή άσκοπα θα αλλάζει κανείς πιο συχνά τακάκια. Όχι δεν έχει νόημα αυτό. Υπάρχει μια πολύ μικρή διαφορά στο bite ανάμεσα στα metallic και τα resin, αλλά δε θα μεταμορφώσει τα φρένα σου. Σε κάποιο βαθμό μπορείς να μετατοπίσεις το bite point κατά την εξαέρωση αλλά όταν στο κάνεις άλλος (ποδηλατάδικό) και σε κινεζόφρενα τρέχα γύρευε. 1
Balrog Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Ευχαριστώ παιδιά, λύθηκαν πολλές απορίες! Ο χωματόδρομος που ανέφερα ήταν μεμονωμένη περίπτωση και κατέβαινα σαν κότα όχι με 60... Είναι από Σταμάτα για Νέα Μάκρη, γεμάτος κοτρώνες και σχετικά απότομη κλίση. Τα 50-60 σε ασφάλτινο οδόστρωμα λόγω κατηφόρας μεγάλης τα κάνω, εάν δεν πατήσω φρένο. Είναι λίγο ρίσκο, το αισθάνομαι και εγώ όταν αρχίζει να τρέμει το εργαλείο. Κάθε φορά λέω από μέσα μου "τώρα θα διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη και θα με βρούνε 50 μέτρα πιο πέρα".
majunior Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 23 Αυγούστου 2024 Ο δρόμος που λες είναι βγάζει στα φυτώρια Μαραθώνα; Από αδέσποτα πως είναι;
Balrog Δημοσ. 25 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2024 Έχουμε και τα αδέσποτα, σωστά.. Είχε 2-3 στην αρχή του χωματόδρομου, αλλά δεν με κυνήγησαν. Μου θύμισες το παρακάτω: Όμως λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο: Ναι βγαίνει στα φυτώρια, αλλά δεν το συνιστώ. Άσε που τώρα με τα καμμένα θα σε πιάσει η ψυχή σου.
k4ts0u Δημοσ. 25 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2024 On 23/08/2024 at 17:46, Balrog said: Ευχαριστώ παιδιά, λύθηκαν πολλές απορίες! Ο χωματόδρομος που ανέφερα ήταν μεμονωμένη περίπτωση και κατέβαινα σαν κότα όχι με 60... Είναι από Σταμάτα για Νέα Μάκρη, γεμάτος κοτρώνες και σχετικά απότομη κλίση. Τα 50-60 σε ασφάλτινο οδόστρωμα λόγω κατηφόρας μεγάλης τα κάνω, εάν δεν πατήσω φρένο. Είναι λίγο ρίσκο, το αισθάνομαι και εγώ όταν αρχίζει να τρέμει το εργαλείο. Κάθε φορά λέω από μέσα μου "τώρα θα διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη και θα με βρούνε 50 μέτρα πιο πέρα". Πέρα από δυνατότερο φρένο (4πίστονο), στο οποίο έχεις πιο άμεσο φρενάρισμα πολύ σημαντικό είναι αυτό που είπε ο φίλος παραπάνω για το ελαστικό. Ότι φρένο και να έχεις αν δεν έχει πρόσφυση το λάστιχο στο έδαφος που οδηγείς δεν πρόκειται να σταματήσει το ποδηλατό σου. Και κάτι ακόμα που δεν αναφέρθηκε καθόλου είναι η τεχνική του αναβάτη στο φρενάρισμα. Αν κατεβαινεις καθιστός στη σέλα και πλακωθείς στα φρένα θα φύγεις μπροστά οπότε πρέπει να σηκωθείς απ τη σέλα, να βάλεις πιο πίσω και χαμηλα το κέντρο βάρους σου ώστε να φρενάρεις με ασφάλεια. 1
Balrog Δημοσ. 26 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2024 Σωστός, να κρατάς το βάρος στην πίσω ρόδα όσο είναι δυνατό, όπως στη φωτό παρακάτω. Διάβασα σε ένα blog ότι αρκετοί αλλάζουν μόνο τον μπροστινό δίσκο σε μεγαλύτερο και λέω μήπως το κάνω έτσι και εγώ. Ποιος ο λόγος να τα αλλάξουν, αναρωτιέται στο blog, αφού η ρόδα "κλειδώνει" και με τα στοκ φρένα; Και απαντάει ο ίδιος: enthusiasts have stated that they like the “feel” of being able to adjust the braking with just one or two fingers, rather than needing to pull hard with their entire hand to get enough grip (while on a fast downhill run). The second reason is heat management. All common brake rotors are steel, so their ability to absorb and shed heat has limits. If you exceed those limits, the excessive heat build-up can warp discs, and fry pads, losing all braking ability at just the worst possible time (just when you need them most). Το μόνο πρόβλημα είναι μην κάνεις καμιά βουτιά στον αέρα σε φρενάρισμα πανικού (το έχω πάθει παλιά). Εάν πάντως έχει κανείς υπόψη του καλό αντάπτορα για τα επιπλέον 20mm, να μου το πει plz. Τα δικά μου υδραυλικά είναι μάρκας XOD Disland ή κάτι τέτοιο. Εφόσον όντως δεν θα κερδίσω τίποτα με το να τα αλλάξω στα Shimano MT200, τότε μήπως βάλω ένα δίσκο 200/203 μπροστά, αφού έτσι κι αλλιώς το πίσω μου λοκάρει και ολισθαίνει συνέχεια με μένα που δεν έχω τεχνική. Αλλά το μπροστινό φρένο το νιώθω ότι έχει περιθώριο για να γίνει πιο δυνατό. Εγώ αποκλειστικά σε ασφάλτινες κατηφόρες πηγαίνω, η πρόσφυση προφανώς κυμαίνεται με την ποιότητα του οδοστρώματος, αλλά εκτός από το βάρος να μένει πίσω, τι άλλο μπορεί να κάνει κανείς; Λάστιχο από πιο μαλακή γόμα; Λάστιχο πιο φαρδύ, αν χωράει, για περισσότερη επιφάνεια τριβής, στο στεγνό τουλάχιστον; Μήπως αρκεί να χαμηλώσουμε λίγο την πίεση του αέρα χωρίς να αλλάξουμε λάστιχο;
aoua3 Δημοσ. 28 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 28 Αυγούστου 2024 Καλησπέρα θέλω μια βοήθεια γιατί έχω χαθεί με τόσες πληροφορίες. Θα χρειαστώ ποδήλατο για να πηγαίνω την κόρη μου παιδικό σταθμό περίπου 900μετρα και ίσως αργότερα έλεγα μήπως πήγαινα κ στην δουλειά με αυτό αν μου άρεσε 3.5χιλιομετρα. δοκίμασα 2 ποδήλατα το ένα είναι το ideal cityrun και το άλλο το scott sub cross αλλά και τα 2 μου φάνηκαν σαν θέση οδήγησης πολύ σκυφτή. Υπήρχε κ το scott aspect 970 αλλά νομίζω θα είχε ίδια θέση κ δεν το δοκιμασα.Έχω συνηθίσει από την μηχανή που είμαι σχεδόν όρθιος και δεν ξέρω με το καθισματακι πίσω αν θα έχω καλό οπτικό έλεγχο του παιδιου. Για αρχή εσείς τι θα προτείνατε με budget κοντά στα 400ευρω. Είδα κ κάποια ideal nergetic στο ίντερνετ που είχαν ρύθμιση του λαιμού στο τιμόνι. Ίσως κάτι τέτοιο με φέρει σε πιο όρθια θέση;
majunior Δημοσ. 29 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2024 Οι διαφορετικές θέσεις οδήγησης υπάρχουν γιατί βολεύουν σε διαφορετικές καταστάσεις. Επίσης στα περισσότερα ποδήλατα μπορείς να βάλεις άλλα εξαρτήματα και να αλλάξεις σε κάποιο βαθμό τη θέση οδήγησης. Τα πιο όρθια ποδήλατα είναι τα city bikes (πχ. Ideal Citylife), που συνήθως έχουν και χώρους για να φορτώνεις πράγματα (πχ. καλάθια). Είναι πολύ άνετα σε επίπεδες περιοχές αλλά αν η διαδρομή σου έχει έντονες ανηφόρες, η στάση οδήγησης δε θα σε αφήσει να πάρεις το maximum της δύναμης από τα πόδια σου. Συνήθως είναι και πολύ βαριά γιατί έρχονται με σχάρες, φώτα, στήριγμα κτλ. Πάλι όμως, αν η διαδρομή σου είναι επίπεδη, το βάρος δε θα σε απασχολήσει. Από image είναι λίγο γυναικεία... 1
aoua3 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2024 Δημοσ. 29 Αυγούστου 2024 2 ώρες πριν, majunior είπε Οι διαφορετικές θέσεις οδήγησης υπάρχουν γιατί βολεύουν σε διαφορετικές καταστάσεις. Επίσης στα περισσότερα ποδήλατα μπορείς να βάλεις άλλα εξαρτήματα και να αλλάξεις σε κάποιο βαθμό τη θέση οδήγησης. Τα πιο όρθια ποδήλατα είναι τα city bikes (πχ. Ideal Citylife), που συνήθως έχουν και χώρους για να φορτώνεις πράγματα (πχ. καλάθια). Είναι πολύ άνετα σε επίπεδες περιοχές αλλά αν η διαδρομή σου έχει έντονες ανηφόρες, η στάση οδήγησης δε θα σε αφήσει να πάρεις το maximum της δύναμης από τα πόδια σου. Συνήθως είναι και πολύ βαριά γιατί έρχονται με σχάρες, φώτα, στήριγμα κτλ. Πάλι όμως, αν η διαδρομή σου είναι επίπεδη, το βάρος δε θα σε απασχολήσει. Από image είναι λίγο γυναικεία... ναι αυτό ήθελα κάπως να αποφύγω το γυναικείο αν κ οντως η διαδρομή είναι σχετικά μικρή και δεν εχει ανηφόρες κατηφορες. ευχαριστώ πολύ
batig0al Δημοσ. 1 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 1 Σεπτεμβρίου 2024 (επεξεργασμένο) Στις 26/8/2024 στις 6:22 ΜΜ, Balrog είπε Σωστός, να κρατάς το βάρος στην πίσω ρόδα όσο είναι δυνατό, όπως στη φωτό παρακάτω. Διάβασα σε ένα blog ότι αρκετοί αλλάζουν μόνο τον μπροστινό δίσκο σε μεγαλύτερο και λέω μήπως το κάνω έτσι και εγώ. Ποιος ο λόγος να τα αλλάξουν, αναρωτιέται στο blog, αφού η ρόδα "κλειδώνει" και με τα στοκ φρένα; Και απαντάει ο ίδιος: enthusiasts have stated that they like the “feel” of being able to adjust the braking with just one or two fingers, rather than needing to pull hard with their entire hand to get enough grip (while on a fast downhill run). The second reason is heat management. All common brake rotors are steel, so their ability to absorb and shed heat has limits. If you exceed those limits, the excessive heat build-up can warp discs, and fry pads, losing all braking ability at just the worst possible time (just when you need them most). Το μόνο πρόβλημα είναι μην κάνεις καμιά βουτιά στον αέρα σε φρενάρισμα πανικού (το έχω πάθει παλιά). Εάν πάντως έχει κανείς υπόψη του καλό αντάπτορα για τα επιπλέον 20mm, να μου το πει plz. Τα δικά μου υδραυλικά είναι μάρκας XOD Disland ή κάτι τέτοιο. Εφόσον όντως δεν θα κερδίσω τίποτα με το να τα αλλάξω στα Shimano MT200, τότε μήπως βάλω ένα δίσκο 200/203 μπροστά, αφού έτσι κι αλλιώς το πίσω μου λοκάρει και ολισθαίνει συνέχεια με μένα που δεν έχω τεχνική. Αλλά το μπροστινό φρένο το νιώθω ότι έχει περιθώριο για να γίνει πιο δυνατό. Εγώ αποκλειστικά σε ασφάλτινες κατηφόρες πηγαίνω, η πρόσφυση προφανώς κυμαίνεται με την ποιότητα του οδοστρώματος, αλλά εκτός από το βάρος να μένει πίσω, τι άλλο μπορεί να κάνει κανείς; Λάστιχο από πιο μαλακή γόμα; Λάστιχο πιο φαρδύ, αν χωράει, για περισσότερη επιφάνεια τριβής, στο στεγνό τουλάχιστον; Μήπως αρκεί να χαμηλώσουμε λίγο την πίεση του αέρα χωρίς να αλλάξουμε λάστιχο; @Balrog Σωστά τα λέει το αγγλικό άρθρο αλλά αυτά αφορούν advanced χρήστες που πάνε το ποδήλατο στα όρια. Σε φθηνά ποδήλατα, γενικά, δεν συνίσταται να κάνεις αναβαθμίσεις εκτός και αν κάτι δεν είναι λειτουργικό. Αν αισθάνεσαι ότι τα φρένα είναι επικίνδυνα, τότε ναι άλλαξε τα, βάλε τα shimano 200 και θα δεις σημαντική διαφορά έναντι των φθηνών κινέζικων. Αν θες να πληρώσεις έξτρα, πάρε τα 400 με 4 πιστόνια στο μπροστινό, μιας και είσαι 90 κιλά (https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-bl-m4100-br-mt420/410-disc-brake-set ). Μην ασχολείσαι να αναβαθμίσεις τα κινέζικα, απλά σιγουρέψου σε έναν αξιόπιστο μηχανικό πως είναι ρυθμισμένα σωστά. 200 και πάνω είναι για μόστρα ή/και καταβάσεις σε χώμα ή/και μεγάλα βάρη (αναβάτης 100+κιλά ή e-bike 30κιλά ή touring φορτωμένα ποδήλατα). Προσοχή στο μπροστινό φρένο, γιατί αν λοκάρει η ρόδα, πέφτεις, δεν είναι όπως η πίσω ρόδα που σέρνεται. Ειδικά σε στροφές είναι η πιο συνήθης αιτία για πτώση. Το είδος και η ποιότητα του ελαστικού παίζει σημαντικό ρόλο στο φρενάρισμα και τη γενικότερη αίσθηση οδήγησης. Αν πας 90%+ άσφαλτο, θες λάστιχο slick/δρόμου δηλαδή λείο και στο κέντρο και στις άκρες με ελάχιστες ραβδώσεις για βροχή, το πιο δημοφιλές για ποδήλατα δρόμου είναι το conti gp5000 (google για να πάρεις μια ιδέα οπτικά). Αν μπαίνεις χώμα που και που, θες semi slick/ενδιάμεσο/gravel, δηλαδή κάπως λείο στο κέντρο με μικρά εξογκώματα στις άκρες (π.χ. Conti Terra Hardpack). Αν μπαίνεις συχνά χώμα, θες mountain λάστιχο, δηλαδή με μεγάλα εξογκώματα παντού. Αυτές είναι οι τρεις βασικές κατηγορίες σαν μπούσουλας αλλά υπάρχει τεράστια ποικιλία, είναι σαν φάσμα. Στο πάχος, για κυκλοφορία σε ασφάλτινους δρόμους Ελλάδας, εγώ προτείνω μεταξύ 1.6-2" ή σε mm 40-50. Σχεδόν όλα τα φθηνά ποδήλατα έρχονται με χάλια λάστιχα οπότε είναι από τις πιο εύκολες αναβαθμίσεις, αν θα τη κάνεις άμεσα ή αφού φθαρούν τα υπάρχοντα, το αποφασίζεις εσύ. Για τη πίεση του αέρα, προτείνω ίσα ίσα να πατιέται λίγο το λάστιχο με το χέρι ώστε να απορροφά κάπως τις ατέλειες του δρόμου. Στις 28/8/2024 στις 1:55 ΜΜ, aoua3 είπε Καλησπέρα θέλω μια βοήθεια γιατί έχω χαθεί με τόσες πληροφορίες. Θα χρειαστώ ποδήλατο για να πηγαίνω την κόρη μου παιδικό σταθμό περίπου 900μετρα και ίσως αργότερα έλεγα μήπως πήγαινα κ στην δουλειά με αυτό αν μου άρεσε 3.5χιλιομετρα. δοκίμασα 2 ποδήλατα το ένα είναι το ideal cityrun και το άλλο το scott sub cross αλλά και τα 2 μου φάνηκαν σαν θέση οδήγησης πολύ σκυφτή. Υπήρχε κ το scott aspect 970 αλλά νομίζω θα είχε ίδια θέση κ δεν το δοκιμασα. Έχω συνηθίσει από την μηχανή που είμαι σχεδόν όρθιος και δεν ξέρω με το καθισματακι πίσω αν θα έχω καλό οπτικό έλεγχο του παιδιου. Για αρχή εσείς τι θα προτείνατε με budget κοντά στα 400ευρω. Είδα κ κάποια ideal nergetic στο ίντερνετ που είχαν ρύθμιση του λαιμού στο τιμόνι. Ίσως κάτι τέτοιο με φέρει σε πιο όρθια θέση; @aoua3 Άσε τα Ideal και τα Scott από τους ντόπιους τσαρλατάνους και πάρε κάτι από Decathlon, είναι καλύτερο value for money. Έχει μεγάλη ποικιλία, για τη δική σου χρήση είναι must να αποφύγεις mountain (δηλαδή ΔΕΝ θες μπροστινή ανάρτηση) και τα road bikes/κούρσες (χωράει μόνο λεπτό λάστιχο και ο σκελετός δεν έχει τρύπες/βίδες για βάσεις παιδιών και εύκολο κουβάλημα). Στα γρήγορα δύο στα λεφτά που ανέφερες, έχει και άλλα: https://www.decathlon.com.gr/en/p/306139-175405-high-frame-city-bike-elops-540.html https://www.decathlon.com.gr/en/p/168450-32467-elops-520-city-bike.html Σε αυτά τα λεφτά, ό,τι και να πάρεις θα έχει κάποιες αδυναμίες. Μην σε νοιάζει αν κάποιοι θα το αποκαλούν γυναικείο κτλ., απλά είναι άσχετοι. Αν πας σε χώρες με ποδηλατική κουλτούρα, οι περισσότεροι με τέτοια όρθιας στάσης κυκλοφορούν. Εγώ προτείνω να το πάρεις σοβαρά και να πηγαίνεις και στη δουλειά. Όπερ σημαίνει να σκάσεις τα διπλάσια και να πάρεις αυτό που είναι χωρίς αδυναμίες, future proof. Θα αντέχει το παιδί μέχρι να σταματήσει να είναι παιδί, μερικοί βολτάρουν ηπείρους με αυτό. https://www.decathlon.com.gr/en/p/332407-139068-touring-bike-riverside-touring-520.html Επεξ/σία 2 Σεπτεμβρίου 2024 από batig0al 1
aoua3 Δημοσ. 2 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 2 Σεπτεμβρίου 2024 1 ώρα πριν, batig0al είπε @Balrog Σωστά τα λέει το αγγλικό άρθρο αλλά αυτά αφορούν advanced χρήστες που πάνε το ποδήλατο στα όρια. Σε φθηνά ποδήλατα, γενικά, δεν συνίσταται να κάνεις αναβαθμίσεις εκτός και αν κάτι δεν είναι λειτουργικό. Αν αισθάνεσαι ότι τα φρένα είναι επικίνδυνα, τότε ναι άλλαξε τα, βάλε τα shimano 200 και θα δεις σημαντική διαφορά έναντι των φθηνών κινέζικων. Αν θες να πληρώσεις έξτρα, πάρε τα 400 με 4 πιστόνια στο μπροστινό, μιας και είσαι 90 κιλά (https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-bl-m4100-br-mt420/410-disc-brake-set ). Μην ασχολείσαι να αναβαθμίσεις τα κινέζικα, απλά σιγουρέψου σε έναν αξιόπιστο μηχανικό πως είναι ρυθμισμένα σωστά. 200 και πάνω είναι για μόστρα ή/και καταβάσεις σε χώμα ή/και μεγάλα βάρη (αναβάτης 100+κιλά ή e-bike 30κιλά ή touring φορτωμένα ποδήλατα). Προσοχή στο μπροστινό φρένο, γιατί αν λοκάρει η ρόδα, πέφτεις, δεν είναι όπως η πίσω ρόδα που σέρνεται. Ειδικά σε στροφές είναι η πιο συνήθης αιτία για πτώση. Το είδος και η ποιότητα του ελαστικού παίζει σημαντικό ρόλο στο φρενάρισμα και τη γενικότερη αίσθηση οδήγησης. Αν πας 90%+ άσφαλτο, θες λάστιχο slick/δρόμου δηλαδή λείο και στο κέντρο και στις άκρες με ελάχιστες ραβδώσεις για βροχή, το πιο δημοφιλές για ποδήλατα δρόμου είναι το conti gp5000 (google για να πάρεις μια ιδέα οπτικά). Αν μπαίνεις χώμα που και που, θες semi slick/ενδιάμεσο/gravel, δηλαδή κάπως λείο στο κέντρο με μικρά εξογκώματα στις άκρες (π.χ. Conti Terra Hardpack). Αν μπαίνεις συχνά χώμα, θες mountain λάστιχο, δηλαδή με μεγάλα εξογκώματα παντού. Αυτές είναι οι τρεις βασικές κατηγορίες σαν μπούσουλας αλλά υπάρχει τεράστια ποικιλία, είναι σαν φάσμα. Στο πάχος, για κυκλοφορία σε ασφάλτινους δρόμους Ελλάδας, εγώ προτείνω μεταξύ 1.6-2" ή σε mm 40-50. Σχεδόν όλα τα φθηνά ποδήλατα έρχονται με χάλια λάστιχα οπότε είναι από τις πιο εύκολες αναβαθμίσεις, αν θα τη κάνεις άμεσα ή αφού φθαρούν τα υπάρχοντα, το αποφασίζεις εσύ. Για τη πίεση του αέρα, προτείνω ίσα ίσα να πατιέται λίγο το λάστιχο με το χέρι ώστε να απορροφά κάπως τις ατέλειες του δρόμου. @aoua3 Άσε τα Ideal και τα Scott από τους ντόπιους τσαρλατάνους και πάρε κάτι από Decathlon, είναι καλύτερο value for money. Έχει μεγάλη ποικιλία, για τη δική σου χρήση είναι must να αποφύγεις mountain (δηλαδή ΔΕΝ θες μπροστινή ανάρτηση) και τα road bikes/κούρσες (χωράει μόνο λεπτό λάστιχο και ο σκελετός δεν έχει τρύπες/βίδες για βάσεις παιδιών και εύκολο κουβάλημα). Στα γρήγορα δύο στα λεφτά που ανέφερες, έχει και άλλα: https://www.decathlon.com.gr/en/p/306139-175405-high-frame-city-bike-elops-540.html https://www.decathlon.com.gr/en/p/168450-32467-elops-520-city-bike.html Σε αυτά τα λεφτά, ό,τι και να πάρεις θα έχει κάποιες αδυναμίες. Μην σε νοιάζει αν κάποιοι θα το αποκαλούν γυναικείο κτλ., απλά είναι άσχετοι. Αν πας σε χώρες με ποδηλατική κουλτούρα, οι περισσότεροι με τέτοια όρθιας στάσης κυκλοφορούν. Εγώ προτείνω να το πάρεις σοβαρά και να πηγαίνεις και στη δουλειά. Όπερ σημαίνει να σκάσεις τα διπλάσια και να πάρεις αυτό που είναι χωρίς αδυναμίες, future proof. Θα αντέχει το παιδί μέχρι να σταματήσει να είναι παιδί, μερικοί βολτάρουν ηπείρους με αυτό. https://www.decathlon.com.gr/en/p/332407-139068-touring-bike-riverside-touring-520.html Αυτά που έβαλες μια χαρά μου φαίνονται καθόλου γυναικεία. Η αλήθεια είναι ότι όσο διάβασα κατέληξα κ εγώ ότι δε χρειάζομαι αναρτήσεις για τον σκοπό που το θέλω. Το τελευταίο όντως φαίνεται φοβερό. Θα πάω να τα δω από κοντά αλλά τουλάχιστον σε κάτι τέτοιο θα με βολεψει η όρθια θέση.ευχαριστω πολύ για τον χρόνο σου
Balrog Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2024 Χίλια ευχαριστώ, πολύ αναλυτικές και εμπεριστατωμένες οι πληροφορίες, όπως πάμε κοντεύω να γίνω expert στα φρένα. Οπότε η σειρά βελτίωσης είναι η εξής: αρχικά ελέγχω αν είναι εντάξει τα υπάρχοντα στον μάστορα μήπως τελικά τα κρατήσω --> αλλιώς βάζω τα MT200 (180mm) --> αν δεν μου αρκούν και εφόσον έχω πρόσφυση, αλλάζω μόνο τον μπροστινό ρότορα σε 200mm (με τον αντάπτορα της Shimano αυτόν) --> αν δεν αρκεί ούτε αυτό, βάζω τα 4πίστονα ΜΤ400 (πάλι σε 180mm) --> αλλιώς το πετάω και παίρνω αυτοκίνητο. Όπως το βλέπω, το πιο πιθανό είναι να φτάσω μέχρι το 2ο στάδιο.. Μιας και γίνεται ωραία κουβέντα, σκέφτομαι να αλλάξω και το τιμόνι. Ακούω ότι υπάρχει μια τάση να τα ψηλώνουν στα mountain bikes, γιατί είναι πιο σταθερά στην κατάβαση (αλλά ζορίζουν στην ανάβαση). Πέρα από το να είναι πιο σταθερό στην κατηφόρα, εμένα ίσως με βολέψει το πιο ψηλό τιμόνι γιατί δεν έχω πολύ μακριά χέρια, ούτε φαρδιούς ώμους και αναγκάζομαι να σκύβω αρκετά για να φτάνω τις χειρολαβές. Όχι μόνο με πιάνει η μέση αν περάσει πάνω από καμιά ώρα, αλλά δεν είναι και ωραίο θέαμα πάνω στο ποδήλατο να καμπουριάζω - άντε να βγάλεις γκόμενα μετά 😜. Αν αξίζει να βάλω τιμόνι πιο ψηλό, τι πρέπει να κοιτάξω; Το rise και το upsweep υποθέτω δεν μας νοιάζουν, μόνο το overall height ενδιαφέρει εδώ, σωστά; Δηλαδή το πού θα είναι τελικά τα χέρια, αδιάφορο με ποιο τρόπο ψήλωσε μέχρι εκεί. Επίσης, το ψηλό τιμόνι κάνει να το στρίψω λίγο προς τη μεριά του αναβάτη, ώστε να έρθει και πιο κοντά; Δηλαδή να μην το κεντράρω απόλυτα σε εκείνο τον κύκλο - στόχο που έχουν στη θέση του λαιμού, αλλά να το περιστρέψω κατά την τοποθέτηση, κατεβάζοντας ταυτόχρονα μανέτες κλπ πιο χαμηλά. Και τέλος, αν βρεθεί κανένα τιμόνι που εκτός από ψηλό να έχει και backsweep, αξίζει να βάλω ένα τέτοιο; Απ' όσο θυμάμαι, πιο εύκολα βρίσκεις τιμόνι μηχανής με backsweep, αλλά αυτά έχουν συνήθως μικρότερες διαμέτρους. Δηλαδή τα κανονικά της μηχανής είναι 7/8" (22.2mm), ενώ τα fatbar της μηχανής έχουν συνήθως διάμετρο 1-1/8" (28.6mm). Έχω ήδη βάλει έναν κοντό λαιμό που δέχεται τιμόνι 31.8mm (1 1/4"), συγκεκριμένα αυτόν. Πάντως έχω δει κάτι αντάπτορες (shims) που μετατρέπουν τους λαιμούς από 28.6mm σε 31.8mm κ.ο.κ. - αλλά είναι safe; Ξέχασα να ρωτησω και για το πλάτος του τιμονιού. Θέλω να μπορώ να κάνω απότομους ελιγμούς και να πέρνω τις στροφές απότομα και κοφτά. Πες ότι κατεβαίνω με ταχύτητα την κατηφόρα και βλέπω μια λακούβα, να μπορώ να κάνω έναν φσουτ φσουτ και να την αποφύγω με χάρη . Να μην είναι το τιμόνι "twitchy", όπως στο παλιό μου ποδήλατο που με είχε ρίξει σε χαμηλές ταχύτητες επανειλημμένως για αυτό τον λόγο. Το υπάρχον τιμόνι είναι 660mm και θα έλεγα μου φαίνεται εντάξει, αρκετά ευέλικτο (δηλ. αποφεύγω τις λακούβες μάλλον σβέλτα). Οπότε με μακρύτερο τιμόνι θα έχω ακόμη καλύτερο χειρισμό; Αλλά αν το παρακάνω δεν θα φτάνω πάλι τα χερούλια. Έχω φτιάξει συγκριτική εικόνα από ορισμένα τιμόνια παρακάτω. Από αυτά, εγώ μάλλον θα έπαιρνα το πρώτο πάνω - πάνω.
GoMaR Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2024 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2024 @Balrog Καλημερα. Μεγαλωσα με ποδηλατο βουνου, εχω ποδηλατησει σε πολλα βουνα της Ελλαδας, μονοπατια, χωματοδρομους, χιονια, λασπες, βροχες, βραδινες με προβολια και ολα τα καλα που σου δινει η φυση ωστε να ζεις την ελευθερια του βουνου. Ημουν ποδηλατης που ετρεχε γενικα. Αυτο που θα σου πω με σιγουρα ειναι οτιι δεν χρειαζεσαι 200αρη δισκο. Το φρενο θελει και αυτο την τεχνικη του. Δεν χρειαζεται να το πατας μονιμα. Αν πατας μονιμα το φρενο, τα υγρα βραζουν και στο τελος δεν θα φρεναρει καθολου. Πρεπει να κρυωνεις και τις δισκοπλακες γιατι ανεβαζουν θερμοκρασια αρκετη και αυτες και μεταφερεται η θερμοκρασια μεσα στα υγρα (Ναι εχω καταφερει και εχω δει φωτια στα τακακια ) Τα φρενα που εχω δοκιμασει ειναι απο απλα shimano deore / deore SLX / XT / XTR. Η καλυτερη και πιο value for money σειρα ειναι η SLX. 180 μπροστα / 160 πισω. Αθανατο φρενο, δυνατο οταν πρεπει και δεν υστερει πουθενα. Τα 60χιλιομετρα που κατεβαινεις, αφενος ειναι πολλα, θελεις καλο λαστιχο, σωστα psi στο λαστιχο, πολυ καλη αναρτηση για την αποροφηση κραδασμων για καλυτερο ελεγχο και λιγοτερη καταπονηση του σωματος σου και εννοειται καλο φρενο. Καλα το πιο βασικο ειναι εξοπλισμος προστασιας. Παντως ειναι πολλα τα 60 σε μονιμη καταβαση. Προσπαθησε να ρυθμισεις ετσι το σωμα σου, να ριξεις πισω το βαρος σου ωστε να τσιμπας ελαχιστα το φρενο πισω για να μη σου κλειδωνει ο τροχος και να επιβραδινεις ελαχιστα το ποδηλατο. Το μπροστα δεν ειναι για μονιμο πατημα και εννοειται οχι σφιχτα το τιμονι. Για το μεγεθος του τιμονιου δε ξερω να σε βοηθησω. 2 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα