Προς το περιεχόμενο

Ποδήλατο


pavl0s

Προτεινόμενες αναρτήσεις

@VonLoutsos

Καλή φάση, έτσι πρέπει να είναι το σωστό support. Για το support της Canyon έχω ακούσει τα πάντα, από το ότι είναι το χειρότερο, μέχρι το ότι είναι το καλύτερο.

Το σύνηθες είναι κολλάν να φοράνε οι κουρσάδες που είναι και αεροδυναμικό και shorts οι mountain bikers. Παρόλαυτα, επειδή εγώ ξεκίνησα από κούρσα και δοκίμασα το κολλάν και το λάτρεψα, το φοράω και τώρα που κάνω cross country με το mountain με εξαιρετικό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τη Brooks Flyer και το Canyon VCLS seatpost. Έκανα το ΣΚ όλο το γύρο του Υμηττού σε χώμα, 80χμ, 6 ώρες, καμία ενόχληση.

Από έναν φίλο που έχει δοκιμάσει πολλά shorts, έχει παράπονα γιατί σε όλα αυτά το chamois (μαξιλαράκι) κουνιέται σε σχέση με το κολλάν που κουνιέται ελάχιστα και δεν είναι ευχαριστημένος. Από την άλλη, στο κολλάν, πολλοί με κοιλίτσα παραπονιούνται ότι τους "κόβει" στη κοιλιά και για αυτό πολλοί προτιμούν τα bib shorts. Με λίγα λόγια διίστανται οι απόψεις και θα πρέπει να δοκιμάσεις για να δεις τι προτιμάς.

Εγώ σαν ποιοτικό κολλάν είχα πάρει αυτό https://www.tradeinn.com/trekkinn/en/loeffler-winner-ii/137321976/p
Είχε καλές κριτικές, το έχω φορέσει άπειρες φορές και είμαι πολύ ικανοποιημένος. Μόνο τα γράμματα έχουν αρχίσει να ξεκολλάνε αλλά δεν με απασχολεί. Το bike-discount έχει διάφορα value for money σχετικά Vaude, Northwave κ.α. Έχει και το Decathlon κάποια πολή φθηνά 10-20€, εγώ από εκεί θα ξεκινούσα και αν δεν με κάλυπταν θα χρησιμοποιούσα τα συμπεράσματα ως προς το είδος που μου ταιριάζει, για να πάρω κάποιο πιο ακριβό.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπερα σε ολους 

Ερχομαι στο thread με ορισμενες ερωτησουλες - οι οποιες λογικα εχουν ερωτηθει/απαντηθει - , εχει ομως και 210 σελιδες ! 

Το λοιπον 

1) Υπαρχουν συρματοσκοινα οπου περνουν ,μεσα απο τον σκελετο , υπαρχει κατι οπου μπορω να βαλω ετσι ωστε να μην κουδουναει ? 

2) Υπαρχει καποια προστατευτικη ταινια , να τυλιξω το κομματι του σκελετου οπου χτυπαει η αλυσιδα ? 

Τελος και καλυτερο - ο κυριος λογος που κανω αυτο το ποστ - 

3) Πατωντας το πισω φρενο εν κινηση  , κανει εναν ηχο σαν υγρο που κουνας σε ενα μισοαδειο μπρικι , γκλουγκ γκλουγκ , ισως καποιος να το ελεγε και μπουρμπουλιθρες . Αποτι καταλαβαινω ειναι αερας στο συστημα , διαρροη δεν εχω πουθενα . 

Μια επιβεβαιωση ψαχνω πρωτου αρχισω να βρισκω βιντεο επιδιορθωσης . 

 

Ερχομαι απο το thread  , εχω παρει το scott aspect 960 και βαση των χαρακτηριστικων τα φρενα ειναι τα Tektro HDM275 Hydr. Disc / Tektro / 6 bolt / F&R 160mm

Επεξ/σία από WaxOnWaxOff
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 hours ago, WaxOnWaxOff said:

Καλησπερα σε ολους 

Ερχομαι στο thread με ορισμενες ερωτησουλες - οι οποιες λογικα εχουν ερωτηθει/απαντηθει - , εχει ομως και 210 σελιδες ! 

Το λοιπον 

1) Υπαρχουν συρματοσκοινα οπου περνουν ,μεσα απο τον σκελετο , υπαρχει κατι οπου μπορω να βαλω ετσι ωστε να μην κουδουναει ? 

2) Υπαρχει καποια προστατευτικη ταινια , να τυλιξω το κομματι του σκελετου οπου χτυπαει η αλυσιδα ? 

Τελος και καλυτερο - ο κυριος λογος που κανω αυτο το ποστ - 

3) Πατωντας το πισω φρενο εν κινηση  , κανει εναν ηχο σαν υγρο που κουνας σε ενα μισοαδειο μπρικι , γκλουγκ γκλουγκ , ισως καποιος να το ελεγε και μπουρμπουλιθρες . Αποτι καταλαβαινω ειναι αερας στο συστημα , διαρροη δεν εχω πουθενα . 

Μια επιβεβαιωση ψαχνω πρωτου αρχισω να βρισκω βιντεο επιδιορθωσης . 

 

Ερχομαι απο το thread  , εχω παρει το scott aspect 960 και βαση των χαρακτηριστικων τα φρενα ειναι τα Tektro HDM275 Hydr. Disc / Tektro / 6 bolt / F&R 160mm

Καλησπέρα!

Για το 2) μπορείς να τυλίξεις μια σαμπρέλα γύρω απ το σκελετό ή να πας σε έτοιμες λύσεις όπως το STFU ή το VHS

Για το 3) είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχει πάρει αέρα το σύστημα. Είτε παίρνεις ενα κιτ εξαέρωσης και το κατάλληλο λάδι για τα φρένα σου και ακολουθείς τη διαδικασία ή πας σε ένα μάστορα και δίνεις 15 ευρώ για το κάθε φρένο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εφόσον το αγόρασες από κατάστημα, για όλα αυτά τα θέματα μπορούν και πρέπει να σε βοηθήσουν στο κατάστημα, είτε δωρεάν είτε σε καλύτερη τιμή. Υποτίθεται πως δεν αγοράζεις απλά το ποδήλατο αλλά και υποστήριξη στα αρχικά ζητήματα που θα παρουσιαστούν. Αλλιώς, κάποια τα μαθαίνεις/διορθώνεις μόνος σου, κάποια σε καλό μάστορα. Εγώ προτιμώ τον Grammario στη Λένορμαν, αν είσαι Αθήνα.

Για το δεύτερο που ρωτάς που έχω άποψη, υπάρχουν προστατευτικές ταινίες για τον σκελετό γενικότερα αλλά το συγκεκριμένο σημείο δέχεται πολλή τριβή και βρώμα από την αλυσίδα οπότε δεν αρκεί αυτή η ταινία. Υπάρχουν ειδικά πιο χοντρά και σκούρα πλαστικά που κολλάνε εκεί αλλά υπάρχει και η πιο old school μέθοδο που κόβεις σαμπρέλλα, τη τυλίγεις εκεί και τη δένεις με tie wraps. Υπάρχουν και σχετικά video.

Άμα θέλεις να πάμε καμιά βόλτα με ποδήλατα, στείλε pm.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 28/12/2023 at 09:59, batig0al said:

Εφόσον το αγόρασες από κατάστημα, για όλα αυτά τα θέματα μπορούν και πρέπει να σε βοηθήσουν στο κατάστημα, είτε δωρεάν είτε σε καλύτερη τιμή. Υποτίθεται πως δεν αγοράζεις απλά το ποδήλατο αλλά και υποστήριξη στα αρχικά ζητήματα που θα παρουσιαστούν. Αλλιώς, κάποια τα μαθαίνεις/διορθώνεις μόνος σου, κάποια σε καλό μάστορα. Εγώ προτιμώ τον Grammario στη Λένορμαν, αν είσαι Αθήνα.

Για το δεύτερο που ρωτάς που έχω άποψη, υπάρχουν προστατευτικές ταινίες για τον σκελετό γενικότερα αλλά το συγκεκριμένο σημείο δέχεται πολλή τριβή και βρώμα από την αλυσίδα οπότε δεν αρκεί αυτή η ταινία. Υπάρχουν ειδικά πιο χοντρά και σκούρα πλαστικά που κολλάνε εκεί αλλά υπάρχει και η πιο old school μέθοδο που κόβεις σαμπρέλλα, τη τυλίγεις εκεί και τη δένεις με tie wraps. Υπάρχουν και σχετικά video.

Άμα θέλεις να πάμε καμιά βόλτα με ποδήλατα, στείλε pm.

Εχεις καλο point , θα παω απο εκει (να παρω επιτελους και το stand ! ) 

Ειδα τιμη για τα κιτακια και τρελαθηκα ..... τι 30 και 40 για μια συριγγα ....  , ενδεχομενος να κοιταξω να βρω κατι "απο εξω" , γενικα προτιμω να ασχολουμε με τα πραματα μου , εχω και εργαλεια και ορεξη . 

 

εντιτ 

Πηγα απο το μαγαζι , εβαλα το πλαινο σταντ και το εκανε μια βολτα 

Δεν εχει παρει αερα αλλα ειναι το τακακι που κανει θορυβο στα κενα του δισκοφρενου . 

20 χιλιομετρακια+ σημερα 

 

Επεξ/σία από WaxOnWaxOff
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Καλημερα, το bike discount κατεβασε (ξανα) το focus raven 8,7 στα 1299 (απο 1399), που 5-6 σελιδες πισω ειχε αναφερθει ως μεγαλη ευκαιρια.Βεβαια τοτε αν θυμαμαι καλα ειχε fox32

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 6/1/2024 στις 10:47 ΠΜ, fiorstel είπε

Καλημερα, το bike discount κατεβασε (ξανα) το focus raven 8,7 στα 1299 (απο 1399), που 5-6 σελιδες πισω ειχε αναφερθει ως μεγαλη ευκαιρια.Βεβαια τοτε αν θυμαμαι καλα ειχε fox32

Καλημέρα. Κατά την γνώμη μου, πέραν του carbon πλαισίου, δεν αξίζει σε αυτήν την τιμή λόγω ανάρτησης.

Με carbon πλαίσιο το Cube Reaction C:62 ONE στα 1099 / 1149 ευρώ έχει κάποια καλύτερα parts όπως ανάρτηση (στα 100mm), φρένα και πίσω derailleur.

Επεξ/σία από Glikos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σας. Είχα αγοράσει το 1ο μου ποδήλατο μετά από πολλά χρόνια, μια μεταχειρισμένη κούρσα. Ήρθε έκανα μια βόλτα, όλα καλά! Έπειτα λόγο δουλειάς έλειπα για 2+ μήνες. Έτσι φτάνουμε στο σήμερα όπου έχω ένα ποδήλατο χωρίς αέρα στα λάστιχα. Οπότε θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτήσεις.

1. Αν δεν κάνω λάθος είναι tubeless και όταν πίεσα λίγο το λάστιχο είδα κάτι κίτρινο σαν κόλα- ξεραμένο υγρό. Πρέπει να κάνω κάτι η μπορώ να πάω απλά να βάλω αέρα;

2. Και μιας και δεν έχω προηγούμενη εμπειρία, πέραν του Κιτ επισκευής χρειάζεται να πάρω και κάτι άλλο ιδικά για τα tubless για συντήρηση -επισκευη;

3. Έχετε να προτείνετε κάποια αξιόπιστη τρόμπα δαπέδου με μανόμετρο χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή; Γιατί σε κάποια βίντεο που είδα πρότειναν κάποιες με 100+, δεν είναι καλύτερα να πάρω κομπρεσέρ αέρος με τέτοιο ποσό;

Ευχαριστώ προκαταβολικά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 6/1/2024 στις 6:36 ΜΜ, Nick91 είπε

Καλησπέρα σας. Είχα αγοράσει το 1ο μου ποδήλατο μετά από πολλά χρόνια, μια μεταχειρισμένη κούρσα. Ήρθε έκανα μια βόλτα, όλα καλά! Έπειτα λόγο δουλειάς έλειπα για 2+ μήνες. Έτσι φτάνουμε στο σήμερα όπου έχω ένα ποδήλατο χωρίς αέρα στα λάστιχα. Οπότε θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτήσεις.

1. Αν δεν κάνω λάθος είναι tubeless και όταν πίεσα λίγο το λάστιχο είδα κάτι κίτρινο σαν κόλα- ξεραμένο υγρό. Πρέπει να κάνω κάτι η μπορώ να πάω απλά να βάλω αέρα;

2. Και μιας και δεν έχω προηγούμενη εμπειρία, πέραν του Κιτ επισκευής χρειάζεται να πάρω και κάτι άλλο ιδικά για τα tubless για συντήρηση -επισκευη;

3. Έχετε να προτείνετε κάποια αξιόπιστη τρόμπα δαπέδου με μανόμετρο χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή; Γιατί σε κάποια βίντεο που είδα πρότειναν κάποιες με 100+, δεν είναι καλύτερα να πάρω κομπρεσέρ αέρος με τέτοιο ποσό;

Ευχαριστώ προκαταβολικά!

Το υγρό αυτό είναι απαραίτητο συστατικό της tubeless μεθόδου. Ουσιαστικά με ειδικές ζάντες που είναι περασμένες με ταινία εσωτερικά, tubeless βαλβίδα, λάστιχα tubeless και το υγρό έχεις ένα σύστημα που τα λάστιχα παραμένουν φουσκωμένα χωρίς σαμπρέλλα και το υγρό κλείνει όλες τις τρύπες. Θα πρέπει να είναι βαρβάτη τρύπα ή σκίσιμο για να μην μπορεί το υγρό να τη κλείσει. Σε αυτή τη περίπτωση υπάρχουν δύο μέθοδοι επιδιόρθωσης, τα "μακαρόνια" που τα καρφώνεις στη τρύπα με ένα ειδικό εργαλείο (παρόμοια μέθοδος εφαρμόζεται και σε τρύπημα ελαστικού αυτοκινήτου), εναλλακτικά υπάρχουν ειδικά patches που όπως διορθώνεις τη σαμπρέλα εξωτερικά, διορθώνεις το λάστιχο εσωτερικά.

Αυτό είναι ένα αναλυτικό βίντεο για τη μετατροπη σε tubeless που ακόμη και αν σκοπεύεις να το πηγαίνεις σε μάστορα, καλό είναι να το έχει δει κάποιος για να έχει μια ιδέα πέρι τίνος πρόκεται. Η tubeless μέθοδος έχει πολλά θετικά που την έχουν κάνει δημοφιλή αλλά δεν είναι set it and forget it, απαιτεί κάποια ενασχόληση.

Το υγρό αυτό ξεραίνεται/εξατμίζεται μετά από 3-7 μήνες, ανάλογα διαφόρων παραραγόντων, και πρέπει να συμπληρωθεί ξανά. Δεν θες να χυθεί γιατί θα πρέπει να συμπληρωθεί πιο νωρίς ή αν χαθεί όλο θα πρέπει να συμπληρωθεί άμεσα. Επίσης αν τώρα έχει μάρκα Χ και πας να βάλεις μάρκα Ψ, ίσως υπάρχει ασυμβατότητα και να χρειάζεται να πληθεί το ελαστικό πριν μπει το νέο υγρό.

Το φουσκώνεις κανονικά και αν κρατάει αέρα και φτάσει στη πίεση που επιθυμείς, κομπλέ. Αν δεν κρατάει αέρα, θα πρέπει να το φουσκώσεις απότομα με πιο δυνατή τρομπα ή συμπιεστή όπως στα βενζινάδικα. Αν πάλι δεν τα καταφέρνεις, θα πρέπει να κάνεις troubleshooting μόνος σου με διάφορα κόλπα ή να το πας σε κάποιον που ξέρει να το φτιάξει.

Για συντήρηση, αν το κάνεις μόνος σου, θες υγρό να συμπληρώνεις όταν αυτό τελειώνει από το εσωτερικό των ελαστικών. Υπάρχουν δύο μέθοδοι που το συμπληρώνεις, η πιο advanced που ξεφουσκώνεις το λάστιχο, το ανοίγεις σε ένα σημείο, ρίχνεις το υγρό απευθείας, κλείνεις το λάστιχο και φουσκώνεις. Στα mountain αυτή η μέθοδος είναι πιο εύκολη γιατί το πιο χοντρό λάστιχο σου δίνει περισσότερη άνεση να το ανοίξεις. Η άλλη μέθοδος είναι μέσω της βαλβίδας που φουσκώνει. Το ξεφουσκώνεις πάλι, ξεβιδώνεις το πάνω μέρος της βαλβίδας (υπάρχει ειδικό πλαστικό που το κάνει, ίσως γίνεται και με το χέρι) και μετά με μια σύριγγα ρίχνεις το υγρό στο λάστιχο μέσω της βαλβίδας. Υπάρχουν και ειδικές σύριγγες, υγρά που έρχονται με ειδικό καπάκι που κάνουν τη δουλειά της σύριγγας, υγρά που έρχονται μαζί με σύριγγα. Γενικά υπάρχει μεγάλη ποικιλία αλλά η λογική είναι ίδια, προσοχή στο νέο υγρό να είναι συμβατό με το παλιό.

Οι ποδηλατάδες χρεώνουν κάμποσα για όλα αυτά οπότε είναι στη κρίση του καθενός αν αξίζει να μάθει να το κάνει μόνος του ή να πληρώνει να του το κάνουν. Στις κούρσες πάντως, η tubeless μέθοδος δεν είναι καθολικής αποδοχής όπως στα mountain. Υπάρχουν αρκετοί κουρσάδες που προτιμούν σαμπρέλες, εξαρτάται βέβαια και από το πόσο συχνά παθαίνεις λάστιχο και πόσο σε πειράζει όταν αυτό συμβαίνει. Το ότι τα λάστιχα είναι tubeless δεν σημαίνει ότι είναι ασύμβατα με σαμπρέλες, είναι λίγο πιο σφιχτά στη ζάντα αλλά δουλεύουν κανονικά και με σαμπρέλες. Άλλωστε, ακόμη και με τη tubeless μέθοδο, αν στη μέση της βόλτας δεν κρατάει αέρα και δεν καταφέρεις να το επιδιορθώσεις, πάλι καταλήγεις στο να βγάλεις τη tubeless βαλβίδα και να βάλεις σαμπρέλα για να συνεχίσεις. Για αυτό και για να είσαι 100% καλυμμένος, κουβαλάς και σαμπρέλα ή κάποιος στο group κουβαλάει μία για όλους μιας και με tubeless πολύ σπάνια χρειάζεται σαμπρέλα.

Όταν φουσκώνεις και ξεφουσκώνεις, καλύτερα να αποφεύγεις η βαλβίδα να είναι κάθετα κάτω (ρολόι θέση 6) μιας και το υγρό αντιδρά με τον αέρα και ξεραίνεται ελάχιστα. Επίσης δεν θες να είναι κάθετα πάνω (ρολόι θέση 12) γιατί το υγρό θα στάζει από τη βαλβίδα. Καλύτερα κάτω δεξιά ή αριστερα (ρολόι θέσεις 4 ή 8).

Τρόμπα δαπέδου, όταν το είχα ψάξει πριν κανά δυο χρόνια, είχα καταλήξει πως το καλύτερο value for money ήταν Topeak JoeBlow. Είμαι πολύ ικανοποιημένος και γενικά έχει καλές κριτικές. Στα γρήγορα δεν βρήκα να πωλείται στην Ελλάδα, εγώ τη πήρα από το bike-discount. Πριν λίγες μέρες έκανα μετατροπη δυο ποδηλάτων mountain σε tubeless πρώτη φορά, και η τρόμπα τα κατάφερε απροβλημάτιστα.

Μετά από κάποιες συμπληρώσεις υγρού, λένε πως η εσωτερική ταινία στη ζάντα πρέπει να αντικατασταθεί. Εγώ τώρα τα έκανα πρωτή φορά οπότε δεν έχω απόψη ακόμη περί αυτού.

Για μηχανικό, στην Αθήνα, εγώ εμπιστεύομαι τον Γραμμάριο. Συχνά έχει φόρτο εργασίας βέβαια οπότε καλύτερα τηλέφωνο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 08/01/2024 at 18:40, batig0al said:

Το υγρό αυτό είναι απαραίτητο συστατικό της tubeless μεθόδου. Ουσιαστικά με ειδικές ζάντες που είναι περασμένες με ταινία εσωτερικά, tubeless βαλβίδα, λάστιχα tubeless και το υγρό έχεις ένα σύστημα που τα λάστιχα παραμένουν φουσκωμένα χωρίς σαμπρέλλα και το υγρό κλείνει όλες τις τρύπες. Θα πρέπει να είναι βαρβάτη τρύπα ή σκίσιμο για να μην μπορεί το υγρό να τη κλείσει. Σε αυτή τη περίπτωση υπάρχουν δύο μέθοδοι επιδιόρθωσης, τα "μακαρόνια" που τα καρφώνεις στη τρύπα με ένα ειδικό εργαλείο (παρόμοια μέθοδος εφαρμόζεται και σε τρύπημα ελαστικού αυτοκινήτου), εναλλακτικά υπάρχουν ειδικά patches που όπως διορθώνεις τη σαμπρέλα εξωτερικά, διορθώνεις το λάστιχο εσωτερικά.

Αυτό είναι ένα αναλυτικό βίντεο για τη μετατροπη σε tubeless που ακόμη και αν σκοπεύεις να το πηγαίνεις σε μάστορα, καλό είναι να το έχει δει κάποιος για να έχει μια ιδέα πέρι τίνος πρόκεται. Η tubeless μέθοδος έχει πολλά θετικά που την έχουν κάνει δημοφιλή αλλά δεν είναι set it and forget it, απαιτεί κάποια ενασχόληση.

Το υγρό αυτό ξεραίνεται/εξατμίζεται μετά από 3-7 μήνες, ανάλογα διαφόρων παραραγόντων, και πρέπει να συμπληρωθεί ξανά. Δεν θες να χυθεί γιατί θα πρέπει να συμπληρωθεί πιο νωρίς ή αν χαθεί όλο θα πρέπει να συμπληρωθεί άμεσα. Επίσης αν τώρα έχει μάρκα Χ και πας να βάλεις μάρκα Ψ, ίσως υπάρχει ασυμβατότητα και να χρειάζεται να πληθεί το ελαστικό πριν μπει το νέο υγρό.

Το φουσκώνεις κανονικά και αν κρατάει αέρα και φτάσει στη πίεση που επιθυμείς, κομπλέ. Αν δεν κρατάει αέρα, θα πρέπει να το φουσκώσεις απότομα με πιο δυνατή τρομπα ή συμπιεστή όπως στα βενζινάδικα. Αν πάλι δεν τα καταφέρνεις, θα πρέπει να κάνεις troubleshooting μόνος σου με διάφορα κόλπα ή να το πας σε κάποιον που ξέρει να το φτιάξει.

Για συντήρηση, αν το κάνεις μόνος σου, θες υγρό να συμπληρώνεις όταν αυτό τελειώνει από το εσωτερικό των ελαστικών. Υπάρχουν δύο μέθοδοι που το συμπληρώνεις, η πιο advanced που ξεφουσκώνεις το λάστιχο, το ανοίγεις σε ένα σημείο, ρίχνεις το υγρό απευθείας, κλείνεις το λάστιχο και φουσκώνεις. Στα mountain αυτή η μέθοδος είναι πιο εύκολη γιατί το πιο χοντρό λάστιχο σου δίνει περισσότερη άνεση να το ανοίξεις. Η άλλη μέθοδος είναι μέσω της βαλβίδας που φουσκώνει. Το ξεφουσκώνεις πάλι, ξεβιδώνεις το πάνω μέρος της βαλβίδας (υπάρχει ειδικό πλαστικό που το κάνει, ίσως γίνεται και με το χέρι) και μετά με μια σύριγγα ρίχνεις το υγρό στο λάστιχο μέσω της βαλβίδας. Υπάρχουν και ειδικές σύριγγες, υγρά που έρχονται με ειδικό καπάκι που κάνουν τη δουλειά της σύριγγας, υγρά που έρχονται μαζί με σύριγγα. Γενικά υπάρχει μεγάλη ποικιλία αλλά η λογική είναι ίδια, προσοχή στο νέο υγρό να είναι συμβατό με το παλιό.

Οι ποδηλατάδες χρεώνουν κάμποσα για όλα αυτά οπότε είναι στη κρίση του καθενός αν αξίζει να μάθει να το κάνει μόνος του ή να πληρώνει να του το κάνουν. Στις κούρσες πάντως, η tubeless μέθοδος δεν είναι καθολικής αποδοχής όπως στα mountain. Υπάρχουν αρκετοί κουρσάδες που προτιμούν σαμπρέλες, εξαρτάται βέβαια και από το πόσο συχνά παθαίνεις λάστιχο και πόσο σε πειράζει όταν αυτό συμβαίνει. Το ότι τα λάστιχα είναι tubeless δεν σημαίνει ότι είναι ασύμβατα με σαμπρέλες, είναι λίγο πιο σφιχτά στη ζάντα αλλά δουλεύουν κανονικά και με σαμπρέλες. Άλλωστε, ακόμη και με τη tubeless μέθοδο, αν στη μέση της βόλτας δεν κρατάει αέρα και δεν καταφέρεις να το επιδιορθώσεις, πάλι καταλήγεις στο να βγάλεις τη tubeless βαλβίδα και να βάλεις σαμπρέλα για να συνεχίσεις. Για αυτό και για να είσαι 100% καλυμμένος, κουβαλάς και σαμπρέλα ή κάποιος στο group κουβαλάει μία για όλους μιας και με tubeless πολύ σπάνια χρειάζεται σαμπρέλα.

Όταν φουσκώνεις και ξεφουσκώνεις, καλύτερα να αποφεύγεις η βαλβίδα να είναι κάθετα κάτω (ρολόι θέση 6) μιας και το υγρό αντιδρά με τον αέρα και ξεραίνεται ελάχιστα. Επίσης δεν θες να είναι κάθετα πάνω (ρολόι θέση 12) γιατί το υγρό θα στάζει από τη βαλβίδα. Καλύτερα κάτω δεξιά ή αριστερα (ρολόι θέσεις 4 ή 8).

Τρόμπα δαπέδου, όταν το είχα ψάξει πριν κανά δυο χρόνια, είχα καταλήξει πως το καλύτερο value for money ήταν Topeak JoeBlow. Είμαι πολύ ικανοποιημένος και γενικά έχει καλές κριτικές. Στα γρήγορα δεν βρήκα να πωλείται στην Ελλάδα, εγώ τη πήρα από το bike-discount. Πριν λίγες μέρες έκανα μετατροπη δυο ποδηλάτων mountain σε tubeless πρώτη φορά, και η τρόμπα τα κατάφερε απροβλημάτιστα.

Μετά από κάποιες συμπληρώσεις υγρού, λένε πως η εσωτερική ταινία στη ζάντα πρέπει να αντικατασταθεί. Εγώ τώρα τα έκανα πρωτή φορά οπότε δεν έχω απόψη ακόμη περί αυτού.

Για μηχανικό, στην Αθήνα, εγώ εμπιστεύομαι τον Γραμμάριο. Συχνά έχει φόρτο εργασίας βέβαια οπότε καλύτερα τηλέφωνο.

Αρχικά ευχαριστώ για τη λεπτομερή απάντηση σου. Μιας και είχα αρκετό χρόνο αυτές τις μέρες (γρίπη Α) και με οδηγό τις πληροφορίες σου είδα αρκετά βίντεο. Θέλω να πιστεύω πως μπορώ να τα καταφέρω, βέβαια θα πάρω και 2 σαμπρέλες καλού κακού. Τώρα για τρόμπα λέω να πάρω αυτή που προτείνεις, μένει να καταλήξω σε sealant και κάνα 2-3 αξεσουάρ για να κάνω παραγγελία από bike-discount. Η αλήθεια είναι τόσα που είδα σε αξεσουάρ, εργαλεία, κτλ αυτές τις μέρες, θα πάρω "2ο ποδήλατο" πριν καλά καλά το βγάλω για βόλτα! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 12/1/2024 στις 12:36 ΜΜ, Nick91 είπε

Αρχικά ευχαριστώ για τη λεπτομερή απάντηση σου. Μιας και είχα αρκετό χρόνο αυτές τις μέρες (γρίπη Α) και με οδηγό τις πληροφορίες σου είδα αρκετά βίντεο. Θέλω να πιστεύω πως μπορώ να τα καταφέρω, βέβαια θα πάρω και 2 σαμπρέλες καλού κακού. Τώρα για τρόμπα λέω να πάρω αυτή που προτείνεις, μένει να καταλήξω σε sealant και κάνα 2-3 αξεσουάρ για να κάνω παραγγελία από bike-discount. Η αλήθεια είναι τόσα που είδα σε αξεσουάρ, εργαλεία, κτλ αυτές τις μέρες, θα πάρω "2ο ποδήλατο" πριν καλά καλά το βγάλω για βόλτα! 

Εγώ κατέληξα στο Squirt βάσει τιμής/κριτικών συν το ότι έχω την ίδια μάρκα για τη λύπανση της αλυσίδας που έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Στο tubeless υγρό δεν έχω εμπειρία για να κρίνω αλλά στο αρχικό τέστ της εγκατάστασης, τα πήγε μια χαρά και τα λάστιχα κρατάνε αέρα άψογα.

Αν είσαι Αθήνα και χρειαστείς βοήθεια, στείλε pm, ευχαρίστως να τα πούμε από κοντά και να βοηθήσω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, batig0al said:

Εγώ κατέληξα στο Squirt βάσει τιμής/κριτικών συν το ότι έχω την ίδια μάρκα για τη λύπανση της αλυσίδας που έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Στο tubeless υγρό δεν έχω εμπειρία για να κρίνω αλλά στο αρχικό τέστ της εγκατάστασης, τα πήγε μια χαρά και τα λάστιχα κρατάνε αέρα άψογα.

Αν είσαι Αθήνα και χρειαστείς βοήθεια, στείλε pm, ευχαρίστως να τα πούμε από κοντά και να βοηθήσω.

Η αλήθεια είναι ότι η έρευνα για sealant με μπέρδεψε... Στο Α σάιτ έχουν το Χ προϊόν τοπ και στο Β σάιτ το έχουν από τα χειρότερα... Έλεγα να πάρω το Muc off το οποίο δεν το είχαν τοπ αλλά είχε σχεδόν σε όλα τα σάιτ θετικά σχόλια. Θα ρίξω το βράδυ μια ματιά και σε αυτο που προτείνεις και θα παραγγείλω ένα να τελειώνω. Δυστυχώς είμαι μακριά, Καστοριά. Ευχαριστώ πάντως που προσφέρθηκες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Μετά από αρκετή καθυστέρηση, χθες το απόγευμα ήρθαν τα πράγματα από Γερμανία . Η παραγγελία ήταν η τρόμπα  Topeak Joe Blow Sport III, για sealant κατέληξα στο Stan's notube και μερικά ψιψιψόνια. Στα ευχάριστα, η τρόμπα φαίνεται ποιοτική και  για κάποιον που ασχολήθηκε 1η φορά με tubless τα λάστιχα έκατσαν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, περισσότερο με ζόρισε μέχρι  να βγει το 1ο λάστιχο🤡.  Στα δυσάρεστα τώρα, αρχικά να αναφέρω ότι οι τροχοί είναι οι Mavic Ksyrium Elite UST και ότι δεν ξέρω αν είναι απαραίτητο πάντα και παντού το rim tape, αλλά ο προηγούμενος κάτοχος δεν είχε χρησιμοποιήσει. Ξεκίνησα αφαίρωντας  τα υπολείμματα του sealant από τα λάστιχα και το μπροστά τροχό με επιτυχία. Μόλις ξεκίνησα να αφαιρώ το ξεραμένο sealant από τον πίσω τροχό παρατήρησα πως σε αρκετά σημεία μαζί με το sealant έφευγαν και μικρά κομμάτια από την μαύρη στρώση χρώματος. Δεν έτριψα ούτε άσκησα πίεση, απλά τραβούσα τις ξεραμένες "φλούδες", παρατήρησα ότι αυτό συνέβαινε σε όλος το μήκος του τροχού και σε κάποια σημεία ήταν σχεδόν αδύνατο να φύγει το sealant μιας και είχε "δεθεί" με το χρώμα. Όταν μπόρεσα και αφαίρεσα τα περισσότερα υπολείμματα φάνηκε κοντά στη βαλβίδα  και σε 2-3 σημεία στις ραβδώσεις να υπάρχει διάβρωση (τουλάχιστον έτσι νομίζω). Οπότε έβαλα αέρα χωρίς sealant , έκανα μια μικρή βόλτα και περιμένω να δω πως θα είναι αύριο. Η λογική λέει πως δεν κάνω το ίδιο με τον προηγούμενο, καμία ιδέα όμως για το τι να κάνω; Θα είναι αρκετό το rim tape ή να το γυρίσω σε σαμπρέλες; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Nick91 είπε

Μετά από αρκετή καθυστέρηση, χθες το απόγευμα ήρθαν τα πράγματα από Γερμανία . Η παραγγελία ήταν η τρόμπα  Topeak Joe Blow Sport III, για sealant κατέληξα στο Stan's notube και μερικά ψιψιψόνια. Στα ευχάριστα, η τρόμπα φαίνεται ποιοτική και  για κάποιον που ασχολήθηκε 1η φορά με tubless τα λάστιχα έκατσαν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, περισσότερο με ζόρισε μέχρι  να βγει το 1ο λάστιχο🤡.  Στα δυσάρεστα τώρα, αρχικά να αναφέρω ότι οι τροχοί είναι οι Mavic Ksyrium Elite UST και ότι δεν ξέρω αν είναι απαραίτητο πάντα και παντού το rim tape, αλλά ο προηγούμενος κάτοχος δεν είχε χρησιμοποιήσει. Ξεκίνησα αφαίρωντας  τα υπολείμματα του sealant από τα λάστιχα και το μπροστά τροχό με επιτυχία. Μόλις ξεκίνησα να αφαιρώ το ξεραμένο sealant από τον πίσω τροχό παρατήρησα πως σε αρκετά σημεία μαζί με το sealant έφευγαν και μικρά κομμάτια από την μαύρη στρώση χρώματος. Δεν έτριψα ούτε άσκησα πίεση, απλά τραβούσα τις ξεραμένες "φλούδες", παρατήρησα ότι αυτό συνέβαινε σε όλος το μήκος του τροχού και σε κάποια σημεία ήταν σχεδόν αδύνατο να φύγει το sealant μιας και είχε "δεθεί" με το χρώμα. Όταν μπόρεσα και αφαίρεσα τα περισσότερα υπολείμματα φάνηκε κοντά στη βαλβίδα  και σε 2-3 σημεία στις ραβδώσεις να υπάρχει διάβρωση (τουλάχιστον έτσι νομίζω). Οπότε έβαλα αέρα χωρίς sealant , έκανα μια μικρή βόλτα και περιμένω να δω πως θα είναι αύριο. Η λογική λέει πως δεν κάνω το ίδιο με τον προηγούμενο, καμία ιδέα όμως για το τι να κάνω; Θα είναι αρκετό το rim tape ή να το γυρίσω σε σαμπρέλες; 

Αναλόγως την χρήση που κάνεις.

H ποιό παραδοσιακή λύση είναι οι σαμπρέλες καθώς είναι πολύ εύκολες στην επισκευή και μπορείς να κουβαλάς 1-2 πάντα μαζί σου μαζί με τα απαραίτητα εργαλεία και να την αλλάζεις on the fly.
Αν το έχεις με το βάλε/βγάλε είναι υπόθεση 10 λεπτών η αλλαγή και φεύγεις.
Απαραίτητη όμως εδώ είναι και η ύπαρξη μικρής τρόμπας σκελετού ή έστω αμπούλας αέρα, αν και οι δεύτερες δεν πολυσυμφέρουν καθώς είναι μιας χρήσης και μετά πέταμα και πρέπει πάντα να έχεις και μία backup.

Tα tubeless απ'την άλλη είναι ποιό ανθεκτικά στα τρυπήματα λόγο του sealant και θεωρούνται ποιό εύκολα στην κύλιση (λιγότερο βάρος) οπότε και τα προτιμούν οι pro και όσοι γενικά ασχολούνται ποιό επαγγελματικά.
Απαιτούν όμως παραπάνω δουλειά και προσοχή για να στηθούν σωστά.

Δεν υπάρχει σωστό και λάθος στην επιλογή, είναι θέμα προτεραιοτήτων.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...