Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μετά από όσα είπε ο Φάκλαρης και ο Γάλλος αρχαιολόγος της Θάσου πρόσεξα λίγο τις εικόνες.

Ισως η αριστερή πλευρά να μην κλείνει με τον Ερμή, αλλά να συνεχίζεται. Υπάρχει κάτι στην αριστερή πλευρά σαν λευκή κατακόρυφη ταινία, όμως το χέρι του Ερμή δεν κόβεται, αλλά καλύπτει αυτό το λευκό πλαίσιο. Ισως είναι η άκρη ενός κτηρίου, προς το οποίο κατευθύνονται. Δεν είναι περίεργο το ψηφιδωτό να έχει τα κυμάτια και το μαιανδρο μόνο στις δύο πλευρές; Λογικά το πλαίσιο κλείνει όλην την παράσταση. Αλλα ψηφιδωτά μακεδονικά και ελληνιστικά που έψαξα, σε όλα η "μπορντούρα" κλείνει περιμετρικά. Αν ισχύει αυτό, υπάρχει χώρος ακόμη αρκετός για άλλα πράγματα, και δεξιά και αριστερά.

Επίσης μπροστά από το σώμα του Ηνίοχου σαν να φαίνεται τμήμα ενός χεριού. Εκεί οι ψηφίδες φαίνονται χαλασμένες, αλλά έχουν μείνει 2-3 κόκκινες που σχηματίζουν κάτι σαν βραχιόλι.  Μπορεί και να είναι από τη φθορά του ψηφιδωτού.


googleαρχαιολογοιστοριοδίφης; 

 

Απορία: αυτό πάει πακέτο με τις παπαροαρχαιολογοιστορίες;

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μένα το πιο κρίσιμο είναι το στρογγυλό κατεστραμμένο που έχουν βάλει χώμα κοσκινισμένο από τα πλαινά επάνω . Εάν οι χαλινοί των αλόγων φέρουν βασιλικά σύμβολα *ήλιος βεργίνας... ) πλέον δεν μιλάμε για μεγάλο στρατηγό, αλλά με βεβαιότητα για βασιλικό τάφο....

Από συνομωσιολογία σκίζετε στου Εμπεδότιμου, αν και αυτόν τον κόβω για πιο ψύχραιμο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Cossutius κουράζεις πάρα πολύ. Κάποιος που θέλει να διαβάσει και να ψιλοενημερωθεί του σπας τα νεύρα. Κατέβα λίγο απο το καλάμι σου γτ την έχεις δει μέγας αρχαιολόγος.... Δεν υπάρχει σελίδα που να μην έχεις γράψει 2 post, έλεος

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μια που αναφερθηκε πιο πανω συνομωσιολογια.
Το οτι στο ψηφιδωτο ο Ερμης απεικονιζεται με πολυ ομορφο τροπο, ως ευγενικη μορφη που κλεβει την παρασταση δειχνοντας οτι ο καλλιτεχνης εβαλε τον καλυτερο εαυτο του για να αποτυπωσει αυτην την μορφη,ενω ο γενειοφορος δεν αποδιδεται με τον αναλογο τροπο καλλιτεχνικα εκλεπτυσμενα, αλλα παρουσιαζεται σαν μια πιο χοντροκομενη θηριωδης μορφη που υπολειπεται του Ερμη, βλεπω οτι δεν προβληματισε κανεναν.Να μην μιλησω για τα αλογα,που μοιαζουν να βγηκαν απο το θεατρο σκιων του Σπαθαρη,δειχνοντας την χαοτικη διαφορα που υπαρχει στην συγκριση τους με τον Ερμη, σαν ο καλλιτεχνης να μην ειναι ο ιδιος και δινοντας την εντυπωση οτι κατι περιεργο υπαρχει σε αυτο το ψηφιδωτο.Ηταν ηθελημενη σταση του καλλιτεχνη να κανει ενα εργο που εχει κραυγαλεες αντιφασεις ως προς την ποιοτητα απεικονισης των μορφων που περιλαμβανει το ψηφιδωτο ή ο καλλιτεχνης δεν ηταν ενας,αλλα δυο ή καλυτερα τρεις,οσα και τα διαφορετικα επιπεδα ποιοτητας ως προς την απεικονιση ή μηπως οι τρεις διαφορετικοι καλλιτεχνες δεν υπηρξαν καν στην ιδια χρονικη περιοδο και οι δυο τελευταιοι κληθηκαν απλα να αποκαταστησουν κατεστραμενα μερη του ψηφιδωτου δινοντας ομως το δικο τους αποτυπωμα στο ψηφιδωτο, αγνοωντας το αρχικο πλαισιο που επρεπε να κινηθουν ?Πιθανα ο πρωτος εκανε τον γενειοφορο που ειναι και ο πιο ταιριαστος για την εποχη του μνημειου,ο δευτερος εκανε τον Ερμη αρκετους αιωνες αργοτερα,ενω ο τριτος καραγκιοζοπαιχτης καλλιτεχνης θα ηταν πολυ μεταγενεστερος,βλεπε περιοδο Τουρκοκρατιας.Τα αλογα ειναι παραφωνια σε ολο το ψηφιδωτο,οπως παραφωνια ακριβως για τον αντιθετο λογο ειναι και ο Ερμης που προσωπικα με τιποτα δεν μου κανει για την χρονικη περιοδο που τοποθετουν το ψηφιδωτο.Ολα αυτα μπορει να ειναι μπαρμπουτσαλα και απλα ο καλλιτεχνης του ψηφιδωτου να ειναι ενας και απλα να μην χωνευε τον γενειοφορο και μικρος να τον κλωτσησε αλογο και να του ειχε μεινει απωθημενο.

Στα τελευταια πλακα κανω, γιατι κανενας δεν παιζει με το κεφαλι του,αν και με τους καλλιτεχνες ποτε δεν μπορεις να εισαι σιγουρος.Το ψηφιδωτο παντως θελει με τον τροπο του να μας πει πολλα και ισως αυτα αναθεωρησουν στο μελλον ολη την αρχικη βεβαιοτητα για καποια πραγματα.
Η θηριωδης μορφη του γενειοφορου με την πρωτη ματια μου εφερε στο μυαλο τον Φιλιππο και τον Αντιγονο ως πιθανους, αν φυσικα δεν ειναι ο Πλουτωνας.Ομως επειδη ο Αντιγονος δεν ειχε αριστερο ματι,ενω ο Φιλιππος προβλημα με το δεξι .μας εμεινε ο Φιλιππος.Το οτι βρεθηκε ο ταφος γκαρσονιερα 40 μετρα ? του Φιλιππου δεν μου μηδενιζει την πιθανοτητα η Ολυμπιαδα να ειχε στο νου της σχεδια για οικογενειακο συμπλεγμα ταφων στην Αμφιπολη ωστε να μην γλυτωσει απο την αιωνια παρουσια της και την νεκρομουρμουρα της ο πρωην αντρουλης της,συνδυαζοντας μερος του ταφικου μνημειου με Ιερο του Διονυσου, ωστε να συνεχισουν να γινονται και τα δεοντα.Ετσι υπαρχει πιθανοτητα και οι Καρυατιδες να ειναι Μαιναδες ,αλλα και μερος του μνημειου να λειτουργουσε με λιγους και εκλεκτους για πολυ μεγαλο διαστημα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο για τα μπλε μάτια που φαίνεται να έχει στην απεικόνιση το ένα από τα δύο άλογα, η διευθύντρια της Γ΄ ΕΠΚΑ υποστηρίζε πως μάλλον πρόκειται για ψηφίδα που αποκολλήθηκε και έμεινε η ύλη που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης. "Τα μάτια των αλόγων είναι μαύρα", εξηγεί.

 

Για πείτε ρε παιδιά...παίζει κάτι τέτοιο?

:fear:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Η ταυτότητα του ηνιόχου δεν είναι η μόνη που προβληματίζει αρχαιολόγους και κοινό, καθώς ορισμένοι στο άλογο που απεικονίζεται σε πρώτο πλάνο διέκριναν τον Βουκεφάλα, το αγαπημένο θεσσαλικό άτι του Αλέξανδρου. Το βασικό επιχείρημα είναι τα μάτια του ζώου, τα οποία εμφανίζονται διαφορετικά. Και, όντως, σύμφωνα με κάποιες πηγές, ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Βουκεφάλα ήταν η διχρωμία ίριδας στους οφθαλμούς του, ίσως όμως η αναγνώρισή του στο μωσαϊκό της Αμφίπολης να είναι παρακινδυνευμένη επί του παρόντος.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.protothema.gr/culture/article/418065/to-arma-tou-mosaikou-deihnei-epistrofi-sti-makedonia/

 

Sent from my iPad Air using Insomnia

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μια που αναφερθηκε πιο πανω συνομωσιολογια.

Το οτι στο ψηφιδωτο ο Ερμης απεικονιζεται με πολυ ομορφο τροπο, ως ευγενικη μορφη που κλεβει την παρασταση δειχνοντας οτι ο καλλιτεχνης εβαλε τον καλυτερο εαυτο του για να αποτυπωσει αυτην την μορφη,ενω ο γενειοφορος δεν αποδιδεται με τον αναλογο τροπο καλλιτεχνικα εκλεπτυσμενα, αλλα παρουσιαζεται σαν μια πιο χοντροκομενη θηριωδης μορφη που υπολειπεται του Ερμη, βλεπω οτι δεν προβληματισε κανεναν.Να μην μιλησω για τα αλογα,που μοιαζουν να βγηκαν απο το θεατρο σκιων του Σπαθαρη,δειχνοντας την χαοτικη διαφορα που υπαρχει στην συγκριση τους με τον Ερμη, σαν ο καλλιτεχνης να μην ειναι ο ιδιος και δινοντας την εντυπωση οτι κατι περιεργο υπαρχει σε αυτο το ψηφιδωτο.Ηταν ηθελημενη σταση του καλλιτεχνη να κανει ενα εργο που εχει κραυγαλεες αντιφασεις ως προς την ποιοτητα απεικονισης των μορφων που περιλαμβανει το ψηφιδωτο ή ο καλλιτεχνης δεν ηταν ενας,αλλα δυο ή καλυτερα τρεις,οσα και τα διαφορετικα επιπεδα ποιοτητας ως προς την απεικονιση ή μηπως οι τρεις διαφορετικοι καλλιτεχνες δεν υπηρξαν καν στην ιδια χρονικη περιοδο και οι δυο τελευταιοι κληθηκαν απλα να αποκαταστησουν κατεστραμενα μερη του ψηφιδωτου δινοντας ομως το δικο τους αποτυπωμα στο ψηφιδωτο, αγνοωντας το αρχικο πλαισιο που επρεπε να κινηθουν ?Πιθανα ο πρωτος εκανε τον γενειοφορο που ειναι και ο πιο ταιριαστος για την εποχη του μνημειου,ο δευτερος εκανε τον Ερμη αρκετους αιωνες αργοτερα,ενω ο τριτος καραγκιοζοπαιχτης καλλιτεχνης θα ηταν πολυ μεταγενεστερος,βλεπε περιοδο Τουρκοκρατιας.Τα αλογα ειναι παραφωνια σε ολο το ψηφιδωτο,οπως παραφωνια ακριβως για τον αντιθετο λογο ειναι και ο Ερμης που προσωπικα με τιποτα δεν μου κανει για την χρονικη περιοδο που τοποθετουν το ψηφιδωτο.Ολα αυτα μπορει να ειναι μπαρμπουτσαλα και απλα ο καλλιτεχνης του ψηφιδωτου να ειναι ενας και απλα να μην χωνευε τον γενειοφορο και μικρος να τον κλωτσησε αλογο και να του ειχε μεινει απωθημενο.

Στα τελευταια πλακα κανω, γιατι κανενας δεν παιζει με το κεφαλι του,αν και με τους καλλιτεχνες ποτε δεν μπορεις να εισαι σιγουρος.Το ψηφιδωτο παντως θελει με τον τροπο του να μας πει πολλα και ισως αυτα αναθεωρησουν στο μελλον ολη την αρχικη βεβαιοτητα για καποια πραγματα.

Η θηριωδης μορφη του γενειοφορου με την πρωτη ματια μου εφερε στο μυαλο τον Φιλιππο και τον Αντιγονο ως πιθανους, αν φυσικα δεν ειναι ο Πλουτωνας.Ομως επειδη ο Αντιγονος δεν ειχε αριστερο ματι,ενω ο Φιλιππος προβλημα με το δεξι .μας εμεινε ο Φιλιππος.Το οτι βρεθηκε ο ταφος γκαρσονιερα 40 μετρα ? του Φιλιππου δεν μου μηδενιζει την πιθανοτητα η Ολυμπιαδα να ειχε στο νου της σχεδια για οικογενειακο συμπλεγμα ταφων στην Αμφιπολη ωστε να μην γλυτωσει απο την αιωνια παρουσια της και την νεκρομουρμουρα της ο πρωην αντρουλης της,συνδυαζοντας μερος του ταφικου μνημειου με Ιερο του Διονυσου, ωστε να συνεχισουν να γινονται και τα δεοντα.Ετσι υπαρχει πιθανοτητα και οι Καρυατιδες να ειναι Μαιναδες ,αλλα και μερος του μνημειου να λειτουργουσε με λιγους και εκλεκτους για πολυ μεγαλο διαστημα.

 

 

 

Μια που αναφερθηκε πιο πανω συνομωσιολογια.

Το οτι στο ψηφιδωτο ο Ερμης απεικονιζεται με πολυ ομορφο τροπο, ως ευγενικη μορφη που κλεβει την παρασταση δειχνοντας οτι ο καλλιτεχνης εβαλε τον καλυτερο εαυτο του για να αποτυπωσει αυτην την μορφη,ενω ο γενειοφορος δεν αποδιδεται με τον αναλογο τροπο καλλιτεχνικα εκλεπτυσμενα, αλλα παρουσιαζεται σαν μια πιο χοντροκομενη θηριωδης μορφη που υπολειπεται του Ερμη, βλεπω οτι δεν προβληματισε κανεναν.Να μην μιλησω για τα αλογα,που μοιαζουν να βγηκαν απο το θεατρο σκιων του Σπαθαρη,δειχνοντας την χαοτικη διαφορα που υπαρχει στην συγκριση τους με τον Ερμη, σαν ο καλλιτεχνης να μην ειναι ο ιδιος και δινοντας την εντυπωση οτι κατι περιεργο υπαρχει σε αυτο το ψηφιδωτο.Ηταν ηθελημενη σταση του καλλιτεχνη να κανει ενα εργο που εχει κραυγαλεες αντιφασεις ως προς την ποιοτητα απεικονισης των μορφων που περιλαμβανει το ψηφιδωτο ή ο καλλιτεχνης δεν ηταν ενας,αλλα δυο ή καλυτερα τρεις,οσα και τα διαφορετικα επιπεδα ποιοτητας ως προς την απεικονιση ή μηπως οι τρεις διαφορετικοι καλλιτεχνες δεν υπηρξαν καν στην ιδια χρονικη περιοδο και οι δυο τελευταιοι κληθηκαν απλα να αποκαταστησουν κατεστραμενα μερη του ψηφιδωτου δινοντας ομως το δικο τους αποτυπωμα στο ψηφιδωτο, αγνοωντας το αρχικο πλαισιο που επρεπε να κινηθουν ?Πιθανα ο πρωτος εκανε τον γενειοφορο που ειναι και ο πιο ταιριαστος για την εποχη του μνημειου,ο δευτερος εκανε τον Ερμη αρκετους αιωνες αργοτερα,ενω ο τριτος καραγκιοζοπαιχτης καλλιτεχνης θα ηταν πολυ μεταγενεστερος,βλεπε περιοδο Τουρκοκρατιας.Τα αλογα ειναι παραφωνια σε ολο το ψηφιδωτο,οπως παραφωνια ακριβως για τον αντιθετο λογο ειναι και ο Ερμης που προσωπικα με τιποτα δεν μου κανει για την χρονικη περιοδο που τοποθετουν το ψηφιδωτο.Ολα αυτα μπορει να ειναι μπαρμπουτσαλα και απλα ο καλλιτεχνης του ψηφιδωτου να ειναι ενας και απλα να μην χωνευε τον γενειοφορο και μικρος να τον κλωτσησε αλογο και να του ειχε μεινει απωθημενο.

Στα τελευταια πλακα κανω, γιατι κανενας δεν παιζει με το κεφαλι του,αν και με τους καλλιτεχνες ποτε δεν μπορεις να εισαι σιγουρος.Το ψηφιδωτο παντως θελει με τον τροπο του να μας πει πολλα και ισως αυτα αναθεωρησουν στο μελλον ολη την αρχικη βεβαιοτητα για καποια πραγματα.

Η θηριωδης μορφη του γενειοφορου με την πρωτη ματια μου εφερε στο μυαλο τον Φιλιππο και τον Αντιγονο ως πιθανους, αν φυσικα δεν ειναι ο Πλουτωνας.Ομως επειδη ο Αντιγονος δεν ειχε αριστερο ματι,ενω ο Φιλιππος προβλημα με το δεξι .μας εμεινε ο Φιλιππος.Το οτι βρεθηκε ο ταφος γκαρσονιερα 40 μετρα ? του Φιλιππου δεν μου μηδενιζει την πιθανοτητα η Ολυμπιαδα να ειχε στο νου της σχεδια για οικογενειακο συμπλεγμα ταφων στην Αμφιπολη ωστε να μην γλυτωσει απο την αιωνια παρουσια της και την νεκρομουρμουρα της ο πρωην αντρουλης της,συνδυαζοντας μερος του ταφικου μνημειου με Ιερο του Διονυσου, ωστε να συνεχισουν να γινονται και τα δεοντα.Ετσι υπαρχει πιθανοτητα και οι Καρυατιδες να ειναι Μαιναδες ,αλλα και μερος του μνημειου να λειτουργουσε με λιγους και εκλεκτους για πολυ μεγαλο διαστημα.

 

 

Ο Ερμης μοιαζει πραγματι μεταγενεστερος. Θυμιζει εντονα, ψηφιδωτα ρωμαικης περιοδου, για να μη πω πρωιμης βυζαντινης.

Το ταφικο οικοδομημα ασφαλως ειναι αρχαιοελληνικο και προγενεστερο των ρωμαικων χρονων (θαλαμωτος σκαμενος σε λοφο) και λογω του μεγεθους, πιθανοτατα βασιλικος. Η θεωρια της ανακατασκευης-αποκαταστασης κατα τη ρωμαικη περιοδο ειναι βασιμη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ο Ερμης μοιαζει πραγματι μεταγενεστερος. Θυμιζει εντονα, ψηφιδωτα ρωμαικης περιοδου, για να μη πω πρωιμης βυζαντινης.

Το ταφικο οικοδομημα ασφαλως ειναι αρχαιοελληνικο και προγενεστερο των ρωμαικων χρονων (θαλαμωτος σκαμενος σε λοφο) και λογω του μεγεθους, πιθανοτατα βασιλικος. Η θεωρια της ανακατασκευης-αποκαταστασης κατα τη ρωμαικη περιοδο ειναι βασιμη.

Γι αυτο στην ανακοινωση λενε οτι ειναι της ιδιας περιοδου με τον ταφο, περι το 315 π.χ, πιο σιγουρα απο ποτε -.- ..

 

Συνελθετε..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...