Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Την εκτίμηση ότι σήμερα, ή το αργότερο αύριο Τετάρτη, θα φανεί αν υπάρχει τρίτο πρόσωπο στο απαράμιλλης τέχνης και τεχνικής ψηφιδωτό δάπεδο του τύμβου Καστά εξέφρασε μέσω του ΣΚΑΪ η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

«Δεν έχει αποκαλυφθεί ανατολικά και δυτικά της παράστασης όλο το ψηφιδωτό, γιατί στα σημεία αυτά πατούν τα υποστυλώματα. Μπορεί να υπάρχει και άλλο πρόσωπο ή διακόσμηση, σήμερα ή αύριο θα φανεί αυτό» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μενδώνη.

«Δεν είναι σαφές αν ο επόμενος θάλαμος είναι ο τελευταίος» πρόσθεσε δε, η κ. Μενδώνη.

Η γγ. του ΥΠΠΟΑ έκανε δε λόγο για «μνημείο εξέχον και μοναδικό». «Είναι ταφικό μνημείο, έχουν βρεθεί τα χαρακτηριστικά που προδίδουν αυτό το χαρακτήρα. Νομίζω ότι το ψηφιδωτό ενισχύει απολύτως τη χρονολόγηση ότι το μνημείο είναι του τελευταίου τετάρτου του 4ου προ Χριστού αιώνα» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την κ. Μενδώνη, «αυτό το μνημείο θα συζητηθεί για παρά πολλά χρόνια και θα απασχολήσει πολύ μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας.»

Αναφερόμενη εξάλλου στις εκτιμήσεις διάφορων συναδέλφων της αρχαιολόγων, παρατήρησε ότι «πρέπει να μένουμε στα δεδομένα, όλα όσα λέγονται είναι υποθέσεις.»
 

Eλπίζω να μην ενοχλώ και κουράζω κάποιους που επιθυμούν πληροφόρηση  :P :P

 
Απο Πέμπτη προβλέπω νέες ανακοινώσεις :-)Άντε να δούμε
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συμφωνώ πολύ μ' αυτό το σχέδιο που έκανε ο  antonis nikiforos στον Εμπεδότιμο.

 

OB2bgol.jpg

και αυτό επίσης (Νίκος Κρητικός) θα μπορούσε να είναι 'μια κάποια λύσις' ...

11jwxnd.jpg

 

Αλλά -βρε παιδιά- μόνο εγώ βλέπω οτι ο γενειοφόρος είναι γυρισμένος πλάτη προς τον θεατή, και το απλωμένο χέρι είναι το αριστερό; Στην πλάτη έγινε προσπάθεια να αποδωθούν ζωγραφικά τα κόκκαλα της ομοπλάτης και με μια ωραιότατη καφέ γραμμή που ξεκινάει απ' τον σβέρκο, χωρίζεται το αριστερό φωτισμένο μέρος από το δεξί που είναι στη σκιά και δοσμένο με προοπτική, δηλ. μικρότερο.

Κατά τη γνώμη μου, ο γενειοφόρος κρατάει τα γκέμια με το αριστερό και με το δεξί έχει αρπαγμένη την Πέρσι, κι αυτό θα φανεί όταν αποκαλυφθεί το υπόλοιπο κομμάτι δεξιά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eλπίζω να μην ενοχλώ και κουράζω κάποιους που επιθυμούν πληροφόρηση  :P :P

Οτι κουράζεις, κουράζεις κυρίως με το ύφος σου. Αλλά είναι οκ, αρκεί να μην παίρνουμε τους εαυτούς μας πολύ στα σοβαρά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το 2ο το ζωγραφισα εγω και προφανως λογω ωρας δημοσιευσης (πρωτα στο insomnia) μας διαβαζει ο φιλος

Πολύ καλό, κολυμβητή, μπράβο. Εσύ δεν είχες βαφτίσει και την τρύπα πίκατσου -ή κάνω λάθος;

Τι γνώμη έχεις, φαίνεται η πλάτη ή το στέρνο;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γι αυτο στην ανακοινωση λενε οτι ειναι της ιδιας περιοδου με τον τα φο, περι το 315 π.χ, πιο σιγουρα απο ποτε -.- ..

 

Συνελθετε..

 Το τελικο πορισμα περιμενω και θα συνελθω μια και καλη δρ. Γιουνγκ , εως τοτε ασε με να κανω θεωριες. Οι θεωριες εχουν γουστο αλλωστε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ καλό, κολυμβητή, μπράβο. Εσύ δεν είχες βαφτίσει και την τρύπα πίκατσου -ή κάνω λάθος;

Τι γνώμη έχεις, φαίνεται η πλάτη ή το στέρνο;

Εγω τον βρηκα με το photoshop, ειχα αλλαξει το contrast.. Ενας αλλος φιλος τον ονομασε..

 

Πιστευω οτι θα ειναι ετσι οπως το σχεδιασα, ή αντι για το σκηπτρο θα κραταει την περσεφονη ή αλλο ατομο..

 

Μπορει ομως, αν δειτε και τα χερια του Ερμη που κι αυτα ειναι περιεργα, να ειναι τελικα το δεξι του χερι..

 

Και στον Ερμη θα μπερδευες τα χερια αν εβλεπες μονο το ενα..

 

Γενικα το εργο εχει μια ταση να βγει προς τα εξω και αυτο ενισχυει την αποψη περι δεξιου χεριου, να ειναι δηλαδη ο θωρακας του προς τα εμας, αλλα μου φαινεται λιγο περιεργο, γιατι θα πρεπει να κραταει την Περσεφονη ή λογω ταχυτητας και ορμης να εχει το χερι ετσι οπως το σχεδιασα.

 

Ομως υπαρχει ενα ιχνος κοκκινου/μπορντο χιτωνα/καπας να πεφτει στον ωμο του και θα επεφτε μονο αν η πλατη του κοιτουσε εμας.. Οποτε το μπροστα χερι, το αριστερο.

 

Μεχρι Πεμπτη πιστευω θα ξερουμε.

 

Επισης θα μπορουσε να κραταει την Περσεφονη με το αριστερο.. Να την αγκαλιαζει δηλαδη απο τη μεση και μετα να την "κλειδωνει" κρατοντας αυτος το αρμα (το χερι που βλεπουμε)

 

Να σχηματιζει το αριστερο του χερι ενα κυκλο απο τον ωμο του μεχρι το αρμα και η Περσεφονη να ειναι μεσα σε αυτο, ορθια με μικρη κλιση προς τα πισω..

Το τελικο πορισμα περιμενω και θα συνελθω μια και καλη δρ. Γιουνγκ , εως τοτε ασε με να κανω θεωριες. Οι θεωριες εχουν γουστο αλλωστε.

Απλα μεχρι και αυτοι που ελεγαν ρωμαικων χρονων τωρα κλειδωνουν περι το 315 π.χ, δεν στεκει να ηταν τοσο προσφατο οσο λες για πολλους λογους..

 

Το ψηφιδωτο ηταν πολλα χρονια κατω απο το χωμα και λογω υγρασιας και πιεσης εγινε ο κυκλος στο κεντρο που βλεπουμε, αυτη ειναι η ερμηνεια σχεδον ολων των αρχαιολογων..

 

Ο Ερμης φαινεται ετσι γιατι ειναι ο πρωτος Ερμης που βλεπουμε σε ψηφιδωτο (τουλαχιστον σε ταφο, μπορει και γενικα) και λογω του οτι ο καλλιτεχνης προσπαθησε να δωσει μια 3D οπτικη και να κοιταει προς τα εξω, βγηκε ετσι..

 

Δεν υπαρχει καποιο μπαλωμα και οι ψηφιδες εχουν το ιδιο χρωμα, δεν ειναι πιο λευκες κλπ

 

Επισης το υπουργειο προσεχει την καθε του λεξη.. Βλεπουμε οτι απεφυγαν να αναφερθουν στο ονομα Πλουτωνας γιατι δεν ειναι σιγουροι ακομα.. Δεν πιστευω οτι θα κανανε λαθος ή θα μας ελεγαν οτι ειναι ιδιας περιοδου αν δεν ηταν σιγουροι..

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε συστροφή 3/4 είναι η ανδρική μορφή. Φαίνεται ότι καλπάζει με δύναμη εξάλλου και το άρμα του ενδείκνυται για τέτοιες υψηλές ταχύτητες

3/4 προς τα εμας;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για την ψηφίδα που αναφέρθηκε μπορεί και να είναι παραπλανητική η ίδια η φωτογραφία. 
Οι ψηφίδες αποτελούνται από υαλόμαζες στις οποίες έχουν εμποτιστεί με οξείδια και σε διάφορες θερμοκρασίες παίρνουν κάποια συγκεκριμένα χρώματα (χονδρικά τα λέω) 


3/4 προς τα εμας;

Ναι, θαρρώ πως βλέπουμε την πλάτη του (οι σκουρόχρωμες ψηφίδες πλάθουν τις σκιές του σώματος) 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν ξύσω λίγο το χώμα θα σου πω.Δεν διακρίνω κάτι πέρα από το σωματικό πλάσιμο και τις σκιές της ανδρικής μορφής που έχουμε.
έχουμε δύο τινά απεικονίσεων
1) τη νεκρική μορφή του ταφικού θαλάμου
2)την απεικόνιση της "αρπαγής της Περσεφόνης" (για μένα αδύναμη έως τώρα) 

αν έχουμε το πρώτο μπορούμε πιο εύκολα να πλάσουμε ιστορία κατόχου μιας και θα έχει αποκρυσταλλωθεί το φύλο του ενοίκου 
και αν έχουμε το δεύτερο τότε ο τάφος είναι άρρηκτα δεμένος με την μακεδονική ταφική τυπολογία. 

εν αναμονή της ανακοίνωσης της Πέμπτης λοιπόν. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω μωρέ πως αν ο καλλιτέχνης ήθελε να δείξει κάτι, θα το έδειχνε. Δε θα το "έκρυβε" ώστε απλά να διακρίνεται. Προσωπική άποψη βέβαια και βάση του ψηφιδωτού μέχρι τώρα. Κάποια πράγματα δηλαδή κάνουν μπαμ. Γιατι να κρύψει κάτι άλλο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης λενε οτι η κινηση των αλογων (ενα ευθεια, ενα προς τα εξω) παραπεμπει σε τεθριππο (4 αλογα)..

 

Συμφωνεις σε αυτο; Γιατι να κανει 2 αλογα και οχι 4; Λογω χωρου;

 

Επισης ενας αλλος αρχαιολογος της γαλλικης σχολης απο τη Θασο, ειπε στο σκαι οτι περιμενει να δει απο δεξια αλλα 2 αλογα και τη Περσεφονη, οπως στον θρονο ενος ταφου στη Βεργινα..

Αν και δεν πιστευω να χωραει..

 

Εχεις καποια αποψη ή κατι που θεωρεις σημαντικο να αναφερεις Δημητρα;

 

Επισης, αποκλειεις την πιθανοτητα να ειναι η καθοδος/ανοδος της Περσεφονης απο τον Κατω Κοσμο και οχι η Αρπαγη; (με οποια αδυναμα επιχειρηματα εχει εως τωρα)

 

Να ειναι ηρεμη η Περσεφονη διπλα του στο αρμα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...