Προς το περιεχόμενο

Βασικός Οδηγός για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή - feedback - κουβεντα


matrixxx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 72
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators

Ένα θεμα προς διερευνηση που θελω να θιξω και πιθανον να πρεπει επισης να μπει στο #1 είναι αυτό που διαβασαμε από τον Μαρτη μεχρι τον Μαιο στις ειδησεογραφικες σελιδες (οριστε μια) της χωρας στην ειδηση για τις αλλαγες που θα ερχοταν (ηρθαν) από 13-6-2014:

ε περίπτωση που ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία αυξάνει από τις 14 ημέρες στους 12 μήνες."

Το οποιο αναφέρεται και από άλλη οπτικη γωνια και στη σχετικη σελιδα της Ευρωπαικης ενωσης

"Ο έμπορος οφείλει να σας διαβιβάσει ένα υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης, με το οποίο μπορείτε να τον ενημερώσετε για την υπαναχώρησή σας, αλλά δεν υποχρεούστε να το χρησιμοποιήσετε."

 

Είναι κατι που σε μερικες μεγαλες εταιριες τηρείται ηδη, το εχω δει για παράδειγμα σε ασφαλιση αυτοκινητου μεσω διαδικτυου, μεσα στα 2-3 εγγραφα που εστειλε η εταιρια, υπηρχε και το εντυπο υπαναχώρησης. Δεν το εχω δει καπου αλλου ακομα όμως, οποτε μηπως δεν είναι 14 ημερες το περιθωριο αλλα 1 χρονος; (φυσικα εννοείται για περιπτώσεις που δεν χρησιμοποιείται κανονικα μια συσκευη - όταν πχ εχει μεινει στο κουτι της και την ανοίγεις μετα από 6 μηνες-, αφου υπαρχει αυτό το προαπαιτουμενο και λογικο είναι.)

 

Καποιος που δεν ψάχνεται και δεν γνωριζει ότι εχει τετοιο δικαιωμα το χανει στην ουσια, ενώ δεν θα το εχανε αν ενημερωνοταν από τον εμπορο εξαρχής. Με αυτό το σκεπτικο ο νομοθέτης τον καλυπτει.

 

Εχει λαβει κανεις από τις 13-6 σε ηλεκτρονικη αγορα του, αυτό το εντυπο; Εγω στις ελάχιστες που εχω κανει τον τελευταιο μηνα που ισχυει το παραπανω, ΟΧΙ. Είναι νωρις για να εναρμονιστουν λετε ε; :P

(σαφως και η αναρτηση σε πιθανο σημειο του ιστοτοπου του "χ" εμπορου δεν καλυπτει αυτό που λεει ο νομοθέτης που είναι η παραδοση/διαβιβαση του εντυπου υπαναχώρησης στον αγοραστη)

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βρήκα το αρχικό κείμενο της Οδηγίας (που ψηφίστηκε τον Ιούνιο):

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&rid=1

 

(αν αλλάξετε το EL με ΕΝ τη βλέπετε και στα αγγλικά)

 

Στο άρθρο 37 δηλώνει: (η υπογράμμιση δική μου)

 

Καθώς στην περίπτωση των εξ αποστάσεως πωλήσεων ο 

καταναλωτής δεν είναι σε θέση να δει τα αγαθά πριν από 
τη σύναψη της σύμβασης, θα πρέπει να έχει δικαίωμα υπα­ 
ναχώρησης. Για τον ίδιο λόγο, ο καταναλωτής θα πρέπει να 
έχει το δικαίωμα να δοκιμάσει και να ελέγξει τα αγαθά που 
έχει αγοράσει, στον βαθμό που χρειάζεται για να προσδιο­ 
ρίσει τη φύση, τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία των 
αγαθών. Όσον αφορά τις συμβάσεις εκτός εμπορικού κατα­ 
στήματος, ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει το δικαίωμα 
υπαναχώρησης εξαιτίας του δυνητικού στοιχείου του αιφνι­ 
διασμού και/ή της ψυχολογικής πίεσης. Η υπαναχώρηση από 
τη σύμβαση θα πρέπει να τερματίζει την υποχρέωση των 
συμβαλλόμενων μερών για εκτέλεση της σύμβασης.

 

Νομίζω δεν υπάρχει πλέον καμία ασάφεια. Ανοιχτή συσκευασία

Επίσης, προβλέπεται και η περίπτωση που έλεγα πιο πάνω

Αν κάποιος σκοπεύει να πάρει κάτι για να το χρησιμοποιήσει για 14 ημέρες και μετά να το επιστρέψει,

θα το πληρώσει:

 

Άρθρο 47:

 

 

Ορισμένοι καταναλωτές ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης 

αφού έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο 
από αυτόν που είναι αναγκαίος για να προσδιοριστούν η 
φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών. 
Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να 
χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι 
υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών. Προκει­ 
μένου να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η 
λειτουργία των αγαθών, ο καταναλωτής θα πρέπει να τα 
χειρίζεται και να τα εξετάζει με τον ίδιο τρόπο με τον 
οποίο θα του επιτρεπόταν να το πράξει σε κάποιο κατά­ 
στημα. Παραδείγματος χάριν, ο καταναλωτής θα πρέπει 
μόνο να δοκιμάσει κάποιο ρούχο και δεν θα πρέπει να του 
επιτραπεί να το φορέσει. Κατά συνέπεια, ο καταναλωτής θα 
πρέπει να χειρίζεται και να εξετάζει τα αγαθά με τη δέουσα 
προσοχή στη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης. Οι υπο­ 
χρεώσεις του καταναλωτή σε περίπτωση υπαναχώρησης δεν 
θα πρέπει να αποθαρρύνουν τον καταναλωτή από την 
άσκηση του δικαιώματός του να υπαναχωρήσει.

 

 

Κι εδώ το λέει ξεκάθαρα. Πήρες παπούτσια; Τα φοράς, κάνεις δύο τρία βήματα (όπως θα έκανες στο κατάστημα)

κοιτάζεσαι στον καθρέφτη αν είσαι όμορφος και αν δε σου αρέσουν τα στέλνεις πίσω. Δεν τα βάζεις να πας γυμναστήριο και μετά τα στέλνεις πίσω.

Αν το επιστρέψουμε ανοιχτό μεν αλλά σε διαφορετική κατάσταση, πληρώνουμε τη "ζημιά".

 

Υ.Γ. @locko: τώρα μόλις είδα ότι έχεις ήδη postάρει το άρθρο 47. Πάντως το 37 είναι σαφέστατο. Επιτρέπεται δοκιμή και έλεγχος.

Επεξ/σία από saxos55
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Μπράβο για τον χρόνο σου saxos55, για το μεράκι και την όρεξη να μοιραστείς αυτές τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες.

 

Κατατοπιστικότατο.

 

Ευχαριστούμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η δοκιμή και έλεγχος είναι κατι καθαρά υποκειμενικό στα προιόντα τεχνολογίας π.χ. παίρνω ενα λαπτοπ το ανοιγω δεν μου αρεσουν το πληκτρολογιο η το πως δείχνει η οθόνη το επιστρέφω και όλα ωραία και καλά , αν όμως το δοκιμάσω και μου φανεί αργό ή βάλω ένα παιχνίδι επάνω και δεν το παίζει όπως θέλω ή οπως περίμενα ότι θα το παίζει εκεί τι γίνεται ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Ο νομος λεει καθαρα "χωρις αιτιολογια" η υπαναχωρηση. Μονο και μονο επειδή προκειται για αγορα από αποσταση. Δεν μπαινεις στη διαδικασια να εξηγεις τιποτα και σε κανεναν. Τελος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η δοκιμή και έλεγχος είναι κατι καθαρά υποκειμενικό στα προιόντα τεχνολογίας π.χ. παίρνω ενα λαπτοπ το ανοιγω δεν μου αρεσουν το πληκτρολογιο η το πως δείχνει η οθόνη το επιστρέφω και όλα ωραία και καλά , αν όμως το δοκιμάσω και μου φανεί αργό ή βάλω ένα παιχνίδι επάνω και δεν το παίζει όπως θέλω ή οπως περίμενα ότι θα το παίζει εκεί τι γίνεται ?

 

Έχει απαντηθεί ήδη, αλλά να το ξεκαθαρίσω όπως το βλέπω εγώ.

 

Στα Public, μπορείς να πας σε ένα pc, να εγκαταστήσεις το Battlefield 4, να παίξεις κανα δίωρο και να πεις στον υπάλληλο, αργεί, δε μου κάνει; Όχι.

Άρα αν κάνεις κάτι τέτοιο σε ένα laptop, δεν κάνεις δοκιμή , κάνεις χρήση. Δε χάνεις το δικαίωμα στην υπαναχώρηση, αλλά όταν το στείλεις πίσω, ο άλλος μπορεί να σου ζητήσει ένα ποσό, για να επαναφέρει το pc στην αρχική κατάσταση (αφού δεν το επέστρεψες όπως το παρέλαβες). Ακόμα και αν απεγκαταστήσεις το Battlefield, πως μπορεί να είσαι σίγουρος ότι δεν έμεινε κάποιο αρχείο .dll λχ σε κάποιο φάκελο; Άρα πάλι δεν είναι στην αρχική κατάσταση και μπορεί να σου ζητήσει χρήματα ο πωλητής.

 

Δοκιμάζω είναι σαφές τι σημαίνει. Όπως δε μπορείς να πας με αλεύρι και ζάχαρη και βούτυρο σε ένα κατάστημα να "δοκιμάσεις" ένα μίξερ (γιατί τότε κάνεις χρήση), έτσι δε μπορείς να δοκιμάσεις και το pc στο σπίτι σου εγκαθιστώντας ένα παιχνίδι.

 

Μπορείς να το ανοίξεις όμως και αν bootάρει αργά να το επιστρέψεις χωρίς να είσαι υποχρεωμένος να πληρώσεις φράγκο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ερώτημα μου ήταν σχετικό με την μείωση αξίας του προιόντος και όχι με το αν θα δεχτεί να το πάρει πίσω το εκάστοτε κατάστημα για τον οποιονδήποτε λόγο (αυτό για τον matrixxx).

 

Εγώ λοιπόν συμπεραίνω ότι το κατάστημα θα σου λέει οτι έκανες χρήση του προιόντος (εφόσον το έχεις χρησιμοποιησει) οπότε σου αφαιρώ ενα χ% απο την αξία του προιόντος και σου επιστρέφω την διαφορά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην περίπτωση που ανέφερες, ναι (αν εγκαταστήσεις ένα πρόγραμμα)

Γενικά, όχι.

 

Ότι θα υπάρξουν "έξυπνοι" καταστηματάρχες που μπορεί να το ισχυριστούν ενώ δεν ισχύει, εννοείται πως δε μπορώ να το αποκλείσω.

Με αυτή τη λογική όμως δεν πάμε πουθενά. 

 

Γιατί ακόμα και αν επιστρέψεις κάτι σφραγισμένο μπορεί ο άλλος να το ανοίξει ή να το πλακώσει στα κλωτσίδια και να σου πει ήταν ανοιχτό/φθαρμένο. 

 

Μπορεί να επιστρέψεις το laptop άθικτο και ο άλλος να εγκαταστήσει ένα malware και να σου πει ότι το έβαλες εσύ, θέλει λεφτά να το απεγκαταστήσει.

 

Μπορεί να υπάρχει κάποιος στον πλανήτη που να θεωρεί ότι το να δοκιμάσει ένα ρούχο σημαίνει να το βάλει σε ένα πάρτυ και αν ακούσει πολλά καλά σχόλια να το κρατάει.

 

Αν πιάσουμε τα "μπορεί" και τα "αν", δε θα τελειώσουμε ποτέ.

 

Μιλάμε για τους Νόμους και τα δικαιώματα.

Αν τύχεις σε ακραία περίπτωση (να επιστρέψεις κάτι άθικτο και ο άλλος να ισχυρίζεται ότι κάτι έκανες), μπορείς να προσφύγεις στο Συνήγορο του Καταναλωτή και στη δικαιοσύνη. Να κάνεις αρνητική αξιολόγηση, να το πεις σε φίλους και γνωστούς, να μην ξαναψωνίσεις από εκεί.

 

Για αυτό υπάρχουν πλέον και οι αξιολογήσεις των καταστημάτων, για να ξέρουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε.

 

Σταματώ εδώ, γιατί έχουμε ξεφύγει off topic.

 

Το νόημα του οδηγού είναι να ενημερώσει για βασικά δικαιώματα που πολλοί δε γνωρίζουν.

Δεν είναι να παρέχει νομικές συμβουλές για μεμονωμένες περιπτώσεις.

Όπως γράφω, υπάρχει άφθονο υλικό για μελέτη και πολλά links για νομικές συμβουλές.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο νομος δεν μπορει να εφαρμοστει σε καμια περιπτωση σε ολα τα προιοντα, κυριως αν βγουν απο την συσκευασια τους και δουλευτουν εστω και λιγο. Μπορει να εφαρμοστει σε ενα μπουζακι που θα το ξαναδιπλωσει καποιος και θα το βαλει στο πακετο και θα το στειλει σε αλλον, οπως επισης σε ενα παπουτσι. Ακομα και σε ενα καταστημα ρουχων να πας, ξερεις οτι αυτο που πηρες παιζει να το δοκιμασαν αλλοι 50 πριν, αλλα το παιρνεις, ειναι η φυση του προιοντος πρεπει να το δοκιμασεις.

 

Στις ασφαλειες, στις συνδεσεις τηλεφωνου, ειναι απλα μια υπηρεσια, την ακυρωνεις γιατι ετσι και απλα εχει χαθει εργατοωρα.

Στο καταστημα ηλεκτρονικων ομως, οταν σου πουνε αυτο ειναι το τελευαιο που εχω στην βιτρινα, 99% δεν θα το παρεις ή θα απαιτησεις μειωση τιμης. Το ιδιο ισχυει και για online αγορα, αν σου ερθει προιον με εμφανη ανοιγμενη συσκευασια, το οποιο ειναι επιστροφη απο καποιον που το πηρε, ανοιξε την συσκευασια, εβγαλε ζελατινα, εκανε μια μικρη δοκιμη δεν του αρεσε και πισω, το κινητο ειναι καινουριο, αλλα πως πειθεις τον επομενο πελατη σου, οτι ειναι πραγματικα καινουριο?

 

Ο νομος ειναι πολυ γενικος, κυριως ως προς την αξια του καθε προιοντος με ανοιχτη συσκευασια, βαζει στην ιδια κατηγορια ενα παπουτσι και μια συσκευασια παπουτσιου, με ενα κινητο τηλεφωνο και μια συσκευασια κινητου τηλεφωνου. Για τον λογο αυτο πολλα καταστηματα, θα τον σεβαστουν μονο αν το προιον γυρισει σφραγισμενο οπως ηταν και καλα θα κανουν, γιατι αυτο ειναι προστασια του φερεγγυου επομενου καταλωτη που θελει το προιον και θα του παει η ανοιχτη συσκευασια, κολημενη με ταινια και το κινητο δεν θα εχει ουτε μια ζελατινα πανω, ουτε ταινια ασφαλειας. Και μαντεψτε τι θα κανει και αυτος, θα το επιστρεψει πισω, θα κανει και αρνητικη, θα μπει και στο insomnia να κραξει το καταστημα. Αρα εχεις να επιλεξεις αρνητικη απο τον ακυρωσακια ή αρνητικη απο τον πραγματικο καταναλωτη? Αρνητικη απο τον ακυρωσακια και να τον χαιρεται αλλο καταστημα τετοιον πελατη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Η κουβεντα βλεπω ξεφευγει εντελως...

Αυτά που λεμε στα 6 τελευταια ποστς θα επρεπε να είναι στο παρακατω (ισως δεν το εχετε δει), σε μια κουβεντα που εχει προηγηθεί, υπαρχει 2+ μηνες, θεμα στο οποιο εχουμε ηδη διαβασει παρα πολλα γενικα σχολια-αποψεις-κουβεντες σαν τα παραπανω.
http://www.insomnia.gr/topic/528184-νέοι-κανόνες-σε-αγορές-από-e-shops-από-τις-13-ιουνίου

Στο παρον τοπικ είναι χρήσιμα μονο σχολια (αφου το ηθελε ετσι ο TS) περι του οδηγου του , προτασεις για βελτιωση του και ό,τι άλλο νομιζετε ότι εχει αμεση σχεση με τον οδηγο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λίγο offtopic

 

Διαβάζωντας το topic είδα πως αναφέρεται μόνο η περίπτωση για εξ'αποστάσεως αγορές. Για τις αγορές εντός καταστήματος ισχύουν τα ίδια περί υπαναχώρησης-επιστροφών;

 

Επίσης, για τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα κατάστημα, ισχύει το ίδιο;

Για παράδειγμα αυτό που μου έρχεται στο μυαλό, είναι η υπηρεσία ασφάλισης του κινητού που είχα αγοράσει από το public (σε περίπτωση δηλαδή που σπάσει η οθόνη, χαλάσει κάποιο εξάρτημα κτλ, σου το αντικαθιστουν απο το κατάστημα χωρίς επιβάρυνση.). Επειδή πραγμάτικα με πίεσαν (εκτός εισαγωγικών) να αγοράσω την υπηρεσια αυτή, και επειδή "φοβόμουν" για το νέο μου Galaxy Note, τελικά την αγόρασα. Έχει περάσει βέβαια μισός χρόνος από τότε και μάλλον δεν γίνεται κάτι πλέον, αλλά αν ήταν μέσα στις 14 μέρες (ή ένα χρόνο) θα μπορούσες να υπαναχωρήσεις για μια υπηρεσία και όχι για αντικείμενο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να ρωτήσω 2-3 πραγματάκια αν τα γνωρίζετε:

 

1. Όταν αγοράζουμε ένα προϊόν (π.χ. μια τηλεόραση) από ένα φυσικό κατάστημα και εντός εγγύησης παρουσιάσει βλάβη πρέπει να το παραδώσουμε στην αντιπροσωπεία για επισκευή; Μήπως υποχρεούται το κατάστημα από το οποίο το αγοράσαμε να το παραλάβει και να μας το επιστρέψει επισκευασμένο ; Ρωτάω γιατί μερικά καταστήματα το δέχονται ενώ άλλα το αποκλείουν κατηγορηματικά και σε στέλνουν να ψάχνεις τις αντιπροσωπείες.

 

2. Είχα αγοράσει πριν μερικά χρόνια ένα adsl modem-router με εγγύηση εφ'ορου ζωής και τιμή Χ. Μετά από 1 χρόνο που χάλασε (και σύμφωνα με τον πωλητή δεν άξιζε να επισκευαστεί) μου επιβλήθηκε αντικατάσταση με άλλο adsl modem-router της ίδιας εταιρείας με τιμή Χ-25 ευρώ και εγγύηση 2 έτη. Η αιτιολογία ήταν ότι στον κατάλογο φαινόταν το παλιό router με τιμή χαμηλότερη από αυτή που το είχα αγοράσει εγώ, αλλά βέβαια δεν υπήρχε στην αποθήκη για να μου το αντικαταστήσουν. 

Μία ερώτηση είναι αν έχουν δικαίωμα να το κάνουν όλο αυτό (αντικατάσταση με προϊόν χαμηλότερης αξίας και με μικρότερη εγγύηση) και η δεύτερη ερώτηση είναι αν σε περίπτωση που δεν υπάρχει το ίδιο προϊόν για αντικατάσταση αν δικαιούμαστε να πάρουμε πίσω τα λεφτά που είχαμε δώσει για την αγορά του (κι όχι μόνο μέρος του ποσού).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

nikko_ , Είναι υποχρεομένο το κατάστημα που το αγόρασες να το παραλάβει και να το στείλει αυτό στην αντιπροσωπεία.

 

Το δεύτερο που λές που έχει τύχει και σε εμένα 2 φορές και είχα ακριβώς την ίδια αντιμετώπιση (οχι με εγγύηση εφ-ορους ζωής αλλά μεσα στην εγγύηση) την δεύτερη τσακώθηκα άσχημα τους είπα ότι θα κάνω καταγγελίες κλπ και η απάντηση ήταν οτι αυτό σου δίνουμε πίσω γιατί αυτό πληρώνει ο κατασκευαστής με βάση τον κατάλογο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...