Προς το περιεχόμενο

Αυξηση στα εσητήρια ΟΑΣΘ


Kenny McCormick

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Περιττό να πουμε ποιος ήταν μεγαλομέτοχος του οασθ αρκετά χρόνια τώρα. Μπορει και ακομα. 

 

Καθόλου περιττό, εγώ δεν ξέρω. Ποιός ήταν?

 

ο οασθ παρουσιαζει κερδοφορια πολλων εκατομμυριων ευρω καθε χρονο. με τις αυξησεις προσδοκουν σε ακομη περισσοτερα κερδη και οχι σε καλυψη ελλειματων. οπως επισης και με τη μειωση δρομολογιων αλλα και με τις περικοπες στα εξοδα συντηρησης των οχηματων

 

Αυτό το γνωρίζεις από κάποια πηγή ή το υποθέτεις?

Έχει όντως κερδος ο ΟΑΣΘ κάθε χρόνο?

Μπορούμε να βρούμε κάπου τα έσοδα - έξοδα ?

 

δεν μπορει κανεις να επενδυσει σε μμμ στην σαλονικα,διοτι ο οασθ εχει κανει συμφωνια να παρεχει τις υπηρεσιες του για αρκετα χρονια,με αντιτιμο να μην γινουν επενδυσεις απο τριτους που να τον ζημιωνουν(τον οασθ).αυτο ισχυει δεκαετιες τωρα......γιαυτο και το μετρο θα λειτουργησει οταν θα ληξει αυτη η συμφωνια...........

 

Αυτό ισχύει όντως ή είναι urban legend? Έχουμε κάποια πηγή?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 133
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Καθόλου περιττό, εγώ δεν ξέρω. Ποιός ήταν?

 

 

 

Αυτό το γνωρίζεις από κάποια πηγή ή το υποθέτεις?

Έχει όντως κερδος ο ΟΑΣΘ κάθε χρόνο?

Μπορούμε να βρούμε κάπου τα έσοδα - έξοδα ?

 

 

 

Αυτό ισχύει όντως ή είναι urban legend? Έχουμε κάποια πηγή?

Την δευτέρα που μας πέρασε μηλουσε ο πρόεδρος του οασθ στο δημοτικό συμβούλιο(το έβλεπα στην tv100). Είπε ότι ο οασθ ποτέ δεν ζημείωσε το κράτος, τα τελευταία 5 χρόνια με την συνένεση των μετόχων δεν έγινε αύξηση εισιτηρίων, ότι υπάρχει συμφωνία με τον οασθ μεχρι και 2 χρόνια μετά την δημιουργία του μετρο και οτι αν θέλει κάποιος να αναλάβει πρέπει να δώσει 500.000.000 ευρώ στον οασθ. Αυτα αντιστοιχουν στην επένδυση που εχουν κάνει οι μετοχοι του οασθ μέχρι το 2019.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Οι μεταφορές πρέπει να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό στην υπηρεσία όλων και όχι μηχανισμός για να βγάζουν κέρδη ιδιώτες. Στη Θεσσαλονίκη, τα ΜΜΜ είναι μονοπώλιο μιας ιδιωτικής εταιρείας, του ΟΑΣΘ, που καλύπτει όλα τα έξοδα λειτουργίας της από τον κρατικό προϋπολογισμό (μισθοδοσίες υπαλλήλων, εξοπλισμός, ανανέωση στόλου κ.τ.λ.) την ίδια στιγμή που έβγαλε μόνο το 2013 κέρδη πάνω από 16 εκ. ευρώ (από εισιτήρια και πρόστιμα). Ενώ, λοιπόν, η κερδοφορία του ΟΑΣΘ είναι κάθε χρόνο εξασφαλισμένη, αρνείται στους ανέργους δωρεάν μετακινήσεις με την πρόφαση ότι δεν μπορεί να τις χρηματοδοτήσει"

 

Δίκτυο Ανέργων & Επισφαλώς Εργαζομένων Θεσσαλονίκης

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Οι μεταφορές πρέπει να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό στην υπηρεσία όλων και όχι μηχανισμός για να βγάζουν κέρδη ιδιώτες. Στη Θεσσαλονίκη, τα ΜΜΜ είναι μονοπώλιο μιας ιδιωτικής εταιρείας, του ΟΑΣΘ, που καλύπτει όλα τα έξοδα λειτουργίας της από τον κρατικό προϋπολογισμό (μισθοδοσίες υπαλλήλων, εξοπλισμός, ανανέωση στόλου κ.τ.λ.) την ίδια στιγμή που έβγαλε μόνο το 2013 κέρδη πάνω από 16 εκ. ευρώ (από εισιτήρια και πρόστιμα). Ενώ, λοιπόν, η κερδοφορία του ΟΑΣΘ είναι κάθε χρόνο εξασφαλισμένη, αρνείται στους ανέργους δωρεάν μετακινήσεις με την πρόφαση ότι δεν μπορεί να τις χρηματοδοτήσει"

 

Δίκτυο Ανέργων & Επισφαλώς Εργαζομένων Θεσσαλονίκης

 

Κι εγώ τα ακούω αυτά συνέχεια αλλά υπάρχουν κάπου επίσημα τα ποσά για

  • το πόση κρατική επιδότηση παίρνει κάθε χρόνο από το κράτος
  • πόσα έσοδα έχει
  • πόσα έξοδα έχει (εδώ θα ήταν γαμάτο να είχαμε και να έξοδα των οργανισμών άλλων πόλεων για να κάνουμε αναλογική σύγκριση)
  • πόσο κέρδος καταλήγει σε μερίσματα στους μετόχους

Βρήκα αυτό. Προσπαθώ να βρω κάτι επίσημο ώστε να μπορώ να τους κράζω τεκμηριωμένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

όπως ανέφερε πρόσφατο ρεπορτάζ του «Βήματος», όλα τα χρόνια της κρίσης, όταν και το ΑΕΠ της χώρας μειώθηκε κατά 25% και οι μισθοί ακόμη περισσότερο, η μισθολογική δαπάνη του ΟΑΣΘ παρέμενε σταθερή. μιλαμε για περιπου 2600 εργαζομενους και για ετησια μισθολογικη δαπανη περιπου 110 εκατομμυρια ευρω. με μια προχειρη διαιρεση αντιστοιχουν 40000+ ευρω σε καθε εργαζομενο

Επεξ/σία από krami
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1. αυτό το "δημόσιο κοινωνικό αγαθό" είναι πολύ γαμάτο, το λένε όλοι σαν αυτό το "δημόσιο" να τρέφεται με αέρα, να κινείται με ηλιακή ενέργεια ξερωγώ, να μας είναι τζάμπα. Οτιδήποτε (σχεδόν) είναι δημόσιο σε αυτήν την χώρα είναι α)ΓΤΠ από άποψη ποιότητας, β)πανάκριβο γ)βυσματικώς καθοδηγούμενο. Δείτε πχ πόσο μας κοστίζει η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, μουχαχαχα, όχι μόνο για να την απολαύσουμε, μουχαχαχα, αλλά και για να την συμπληρώσουμε με φροντιστήρια κλπ, μουχαχαχαχα.

 

2. "Ενώ, λοιπόν, η κερδοφορία του ΟΑΣΘ είναι κάθε χρόνο εξασφαλισμένη, αρνείται στους ανέργους δωρεάν μετακινήσεις με την πρόφαση ότι δεν μπορεί να τις χρηματοδοτήσει". Δίκτυο Ανέργων & Επισφαλώς Εργαζομένων Θεσσαλονίκης

Μπούρδες λέει το δίκτυο (ωραίο δίκτυο, μπαη δε γουέη! Επισφαλώς εργαζομένων!). Ο ΟΑΣΘ δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να μεταφέρει δωρεάν όλη την θεσσαλονίκη, στα κάκαλατ ναούμ, το επειχειρηματικό του κέρδος είναι εξασφαλισμένο. Αυτός που αρνείται είναι το κράτος. Το οποίο έχει τον πρώτο λόγο σε τέτοιου είδους αποφάσεις, τις οποίες λαμβάνει το ΣΑΣΘ και όχι ο ΟΑΣΘ.

 

3. funbreaker, μην ψάχνεις επίσημα. Θα βρεις ανεπίσημα, που δεν έχω ιδέα κατά πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Μην πας να συγκρίνεις τον ΟΑΣΘ με συγκοινωνίες άλλων πόλεων. Αυτό που είναι δεδομένο και σταθερό είναι το μέρισμα των μετόχων. Πολύ χοντρικά, η συμφωνία είναι "έσοδα - έξοδα, στο ποσό που προκύπτει (αρνητικό πάντα) το κράτος συμπληρώνει με επιχορήγηση μέχρι να φτάσουμε το επιθυμητό, σταθερό πάντα, κέρδος". Το λινκ που έδωσες σε αρκετά σημεία λέει μπούρδες, συμπεραίνει δηλαδή λάθος πράγματα από αυτά που βλέπει, κάπως έτσι. Πολλά όμως τα λέει καλά. Κράξε πάντως, δεν κάνει κακό.

 

4. προσωπικά πιστεύω ότι όταν με το καλό ο ΟΑΣΘ κλατάρει, κάτι που δεν αργεί πολύ κατά την γνώμη μου, οι σαλονικείς σύντομα θα αναπολήσουν τις ημέρες του, γιατί αυτό που θα ακολουθήσει δεν θα είναι καλύτερο (για τους σαλονικιούς πάντα μιλάω). Τα περί δημόσιας μπλα μπλα μπλα συγκοινωνίας τα θεωρώ απλά αστεία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3. funbreaker, μην ψάχνεις επίσημα. Θα βρεις ανεπίσημα, που δεν έχω ιδέα κατά πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Μην πας να συγκρίνεις τον ΟΑΣΘ με συγκοινωνίες άλλων πόλεων. Αυτό που είναι δεδομένο και σταθερό είναι το μέρισμα των μετόχων. Πολύ χοντρικά, η συμφωνία είναι "έσοδα - έξοδα, στο ποσό που προκύπτει (αρνητικό πάντα) το κράτος συμπληρώνει με επιχορήγηση μέχρι να φτάσουμε το επιθυμητό, σταθερό πάντα, κέρδος". Το λινκ που έδωσες σε αρκετά σημεία λέει μπούρδες, συμπεραίνει δηλαδή λάθος πράγματα από αυτά που βλέπει, κάπως έτσι. Πολλά όμως τα λέει καλά. Κράξε πάντως, δεν κάνει κακό.

 

Είναι τραγικό μια ιδιωτική εταιρία να χρηματοδοτείται για να έχει πάντα κέρδος.

Βέβαια υπάρχει αδιέξοδο, καθώς το κράτος δίνει την επιχορήγηση για να διατηρούνται τα εισιτήρια σε χαμηλά επίπεδα και οι ιδιώτες του ΟΑΣΘ θέλουν απο κει και πέρα να εξασφαλίσουν και ένα κέρδος μιας και δίνει παροχές δωρεάν στις μέρες μας.

 

Το λάθος υπάρχει στην βάση του ζητήματος. Αναθέτεις σε έναν ιδιώτη την παροχή μιας απαραίτητης κοινωνικής υπηρεσίας χωρίς να έχει κανέναν ανταγωνισμό.

Εγώ δεν μπορώ να φανταστώ κάποια λύση για το θέμα πέρα απ την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ που φυσικά είναι ανέφικτη.

Αλήθεια πόσο είναι το ετήσιο κέρδος του ΟΑΣΘ και τι ποσοστό του τζίρου είναι?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4. προσωπικά πιστεύω ότι όταν με το καλό ο ΟΑΣΘ κλατάρει, κάτι που δεν αργεί πολύ κατά την γνώμη μου, οι σαλονικείς σύντομα θα αναπολήσουν τις ημέρες του, γιατί αυτό που θα ακολουθήσει δεν θα είναι καλύτερο (για τους σαλονικιούς πάντα μιλάω). Τα περί δημόσιας μπλα μπλα μπλα συγκοινωνίας τα θεωρώ απλά αστεία.

 

Πίστεψε με δεν γίνεται χειρότερα από τον ΟΑΣΘ. Το ότι υπάρχουν 1-2 καλά λεωφορεία δεν αναιρεί το μπάχαλο που επικρατεί στα λεωφορεία (και στο σχεδιασμό των δρομολογίων) που πάνε στις δυτικές συνοικίες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τις δυτικές συνοικίες όντως τα πράγματα είναι τραγικά αλλά όλο το υπόλοιπο δίκτυο είναι αξιοπρεπέστατο. Το ότι σε ένα σημείο του πάσχει δε σημαίνει πως όλος ο ΟΑΣΘ είναι γτπ. Το 1€ φυσικά είναι πάρα πολύ ακόμα και γι αυτά που προσφέρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τις δυτικές συνοικίες όντως τα πράγματα είναι τραγικά αλλά όλο το υπόλοιπο δίκτυο είναι αξιοπρεπέστατο. Το ότι σε ένα σημείο του πάσχει δε σημαίνει πως όλος ο ΟΑΣΘ είναι γτπ. Το 1€ φυσικά είναι πάρα πολύ ακόμα και γι αυτά που προσφέρει.

 

Οι δυτικές συνοικίες δεν είναι σημείο, είναι το 1/3 της πόλης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πίστεψε με δεν γίνεται χειρότερα από τον ΟΑΣΘ. Το ότι υπάρχουν 1-2 καλά λεωφορεία δεν αναιρεί το μπάχαλο που επικρατεί στα λεωφορεία (και στο σχεδιασμό των δρομολογίων) που πάνε στις δυτικές συνοικίες.

 

Επειδή εγώ μένω ανατολικά,

για πες, τί πρόβλημα έχουν τα δρομολόγια προς δυτικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή εγώ μένω ανατολικά,

για πες, τί πρόβλημα έχουν τα δρομολόγια προς δυτικά.

 

Πρώτα από όλα δεν έχει γίνει μελέτη για τα δρομολόγια. Υπάρχουν στάσεις που εξυπηρετούν 1-2 άτομα και στάσεις που εξυπηρετούν 30 άτομα. Επίσης δεν υπάρχουν απευθείας δρομολόγια προς το κέντρο, υποχρεωτικά περνάνε όλα από όλα τα προάστια και τους παραδρόμους. Ούτε 1 μικρό δεν είναι απευθείας (να πηγαίνει πχ από τον παλιό σιδηροδρομικό) την στιγμή που η πλειοψηφία μεταφέρεται από τα προάστια προς το κέντρο και όχι μεταξύ των προαστίων. Τέλος τα περισσότερα δυτικά λεωφορεία είναι παλιατζούρες. Πρόσφατα ξαναβάλαν πάλι τα κόκκινα που τα χαν καταργήσει μια δεκαετία πριν.  :P

 

Α ναι, επίσης πριν 2-3 μήνες όταν φρέναρε το λεωφορείο έγερνε προς τα μπροστά 10-15 μοίρες :P

1 χρόνο πριν είχε σκάσει η μηχανή και έβγαιναν καπνοί :P

 

Είναι φάση ο ΟΑΣΘ δεν λέω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως η αλήθεια είναι πώς όντως προς τα Δυτικά το θέμα δρομολόγια κάπως μπάζει και όταν θέλω να πάω προς τα εκεί πάντα δεν ξέρω πώς να πάω και θα χρειαστεί να περπατήσω κιόλας πόση ώρα .

 

Αντίθετα εγω που μένω Νότια , για να γυρίσω σπίτι έχω 3-4 επιλογές (31,3,39,7,2)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...