Προς το περιεχόμενο

Πιθανή αναστολή έκδοσης για το περιοδικό PC Master


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ακριβώς.
 
Αλήθεια, απ' όσους τον κράζουν για την εμμονή του με το save σύστημα του Diablo 2, έχουν μήπως αναρωτηθεί ότι ο άνθρωπος είδε κατά κάποιο τρόπο μπροστά, διακρίνοντας 15 χρόνια νωρίτερα τις τάσεις που οδήγησαν στα σημερινά "υβριδικά" RPG;
 
Γιατί η τότε ιδιόμορφη save ρουτίνα του Diablo 2 ήταν ουσιαστικά ο προπομπός της MMO-ποίησης του genre. Σήμερα βλέπουμε τάχα ΑΑΑ τίτλους να κυκλοφορούν έχοντας περιορισμένο περιεχόμενο και για να "βγάλουν" λίγες παραπάνω ώρες gameplay, βασίζονται κυρίως σε filler δραστηριότητες και άπειρο άνευ ουσίας grinding.
 
Κανένας πρόσφατος τίτλος δεν γλύτωσε (επιφυλάσσομαι για το Witcher 3 που ακόμα δεν έχω παίξει) από αυτή τη "μόδα". Ακόμα και το Dragon Age 3, που κατά τ' άλλα ήταν ευχάριστο και ενδιαφέρον, έπαιζε σαν μέτριο MMORPG. 
 
Ναι, ο Τσουρινάκης, όποια κουσούρια κι αν είχε, "έβλεπε" μπροστά και ως γνήσιος χομπίστας προσπαθούσε να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Σας παρακαλώ λοιπόν, σκεφτείτε τα παραπάνω, ειδικά προτού γράψετε π.χ. ξανά στο thread του Pillars of Eternity, υποστηρίζοντας πως δεν είναι αρκετά "Baldur's Gate 2" και λοιπές μ@λακίες.

 

 

 

οτι ναναι.. Ο Τσουρι εγινε και προφητης τωρα.

ο λογος που δεν γουσταρε το autosave του D2 ηταν επειδη ηταν ενα ξενοφερτο game mechanic απο τις κονσολες. To oποιο αφαιρουσε απο τον παικτη, ενα μεγαλο μερος απο τον απολυτο ελεγχο που ειχε πανω στο παιχνιδι.

Και για εναν hardcore pc gamer που ειχε συνηθισει να κανει save oπου και οποτε γουσταρε , ε αυτο ηταν το λιγοτερο μια τραυματικη εμπειρια.

τωρα πως το grinding κολαει με το autosave και την mmorpg-ποιηση και πως ο Τσουρι εκρουε τον κωδωνα του κινδυνου, αυτο το αφηνω στη νοσηρη φαντασια σου.  :-D


@KilliK Καλά κοντρόλαρε μου εσύ 6 characters party σε full 3d rpg και μετά έλα να μου πείς ότι είναι καλύτερο απο 2d.

Το έχουμε βιάσει το off topic

 

 

οτι ναναι.. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 226
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δεν καταλαβαίνω γιατί σε προβληματίζει τόσο η τάση του να βαθμολογεί με 90άρια. Γενικά ήταν, όπως ήδη ειπώθηκε, γενναιόδωρος, με ότι πέρναγε απ' τα χέρια του. Στην τελική οι βαθμολογίες στο PC Master ήταν πάντα υποκειμενικές και ενδεικτικές των γούστων του εκάστοτε συντάκτη. Το διευκρίνιζαν κιόλας οι άνθρωποι σε πολλά τεύχη. Γι' αυτό σου έλεγαν, "άσε τη βαθμολογία και διάβασε το review".
 
By the way, ακόμα και η βαθμολογία που έδωσε στο Diablo 2, παρότι για πολλούς σηκώνει κριτική, δεν ήταν κακή. Το αντίθετο, ήταν εξαιρετικά υψηλή, ακόμα και για τα στάνταρ του PC Master εκείνης της εποχής.
 
Από εκεί και πέρα δεν θυμάμαι να θάβει παιγνίδι άλλου genre. Βασικά δεν θυμάμαι να ασχολείται καν με κάτι άλλο από adventures/RPGs. Εφόσον λοιπόν η εμπλοκή του με αυτά ήταν καθαρά "φιλοσοφική", δεν είχε δικαίωμα να καταθέτει την άποψή του;
 
Με το 3D είχε αρχικά κάποια κολλήματα, πράγματι, τα οποία όμως σταδιακά "έσβηναν" καθώς η τεχνολογία και τα γραφικά βελτιώνονταν. Να σου θυμίσω π.χ. τι έγραφε για το Outcast ή το Ultima IX το 1999; 
 
Το πρόβλημά του αφορούσε τα πρώιμα 3D γραφικά, τα οποία εδώ που τα λέμε, ήταν κάκιστα σε σχέση με τα pre-rendered των adventures της εποχής και δεν είχαν νόημα σε ένα point and click παιγνίδι.

 

 

το προβλημα ειναι οτι αυτα τα 90αρια ηταν αποτελεσμα της αντιδρασης του στην παρακμη των rpg/adventures , με την δημοτικοτητα τους να μειωνεται και να αντικαθισταται απο "κατωτερα" ειδη οπως τα fps.

ηταν ολοφανερο πως αυτες οι "γενναιοδωρες" βαθμολογιες ειχαν περισσοτερο να κανουν με την συναισθηματικη του προκαταλειψη, παρα με την πραγματικη τους αξια.


Και αργότερα έγραφε πως έτρεχε το Oblivion σε Ultra Settings με μια Radeon 9600 και P4 στα 2,8 Ghz. Μάλιστα τεκμηρίωνε αυτή την άποψή του, λέγοντας πως για το συγκεκριμένο genre τα 20-30 fps είναι αρκετά. 
 
Προσωπικά διαφωνώ με την συγκεκριμένη τοποθέτησή του, αλλά εφόσον τον βόλευε, γούστο του και καπέλο του. Δεν μας υποχρέωσε να παίξουμε με το ίδιο hardware. 

 

 

 

παρεα με τους Ubisoft developers εκανε, γιαυτο τα ελεγε αυτα.  :-D


@KilliK Αφού είσαι τόσο harcdcore rpgας εγώ σού είπα που να πας να πείς την γνώμη σου αλλά μάλλον για κάνα ign / gamespot σε κόβω εσένα.

 

οκ chief.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχεις καταλάβει το point μου. Προφανώς και το κόλλημα που έφαγε με το Diablo 2, ήταν σε πρώτη φάση θέμα αισθητικής. Δεν υποστηρίζω ότι του ήρθε..."θεία φώτιση" και απέκτησε προφητικές ιδιότητες!

 

Αλλά αυτή του η αισθητική α) ταυτιζόταν γενικά με τα γούστα του κοινού του και β) αποτελεί IMHO απόδειξη εξαιρετικής αντίληψης των ιδιαιτεροτήτων του genre, αλλά και κριτική σκέψη γενικότερα.

 

Με λίγα λόγια, το save σύστημα του D2 ήταν χαζομάρα, όχι τόσο ενοχλητικό για τους περισσότερους από εμάς βέβαια, αλλά έκανε μπαμ πως αποσκοπούσε στο "τράβηγμα" του gameplay χρόνου και στην εμπλοκή του gamer με τα grinding mechanics που φάγαμε στη μάπα τα επόμενα χρόνια. Δεν μιλάμε εδώ π.χ. για ένα TES τίτλο, όπου τα αραιά respawns προσδίδουν στην ατμόσφαιρα, ενώ το save σύστημα είναι κανονικό.

 

Έχεις αρχικά ένα rogue like action RPG με το συγκεκριμένο save system (Diablo II), μετά ένα virtual κόσμο με ελάχιστα RPG mechanics (WoW) και ουσιαστικά ένα παρόμοιο "save system", ενώ καταλήγεις σε ένα -ο θεός να το κάνει- Action RPG που μόνο κατ' όνομα θυμίζει τον προκάτοχό του (Diablo III). Do you see a pattern here?

 

Από εκεί και πέρα, ούτε τον Τσουρινάκη γνωρίζω προσωπικά ώστε να κρίνω τον χαρακτήρα του, ούτε ταυτίστηκα ποτέ απόλυτα μαζί του. Για παράδειγμα θυμάμαι, που κοντά στο τέλος της καριέρας του ως συντάκτης του PCM, ψιλοέκραζε το πρώτο Dragon Age, ενώ έγραφε διθυραμβικές κριτικές για τα Dragensang. Πραγματικά αναρωτιόμουν τότε "τι μύγα τον τσίμπησε" και αμφέβαλα για το αν είχε αφιερώσει π.χ. αρκετό χρόνο στο Dragon Age.

 

Όπως και να το κάνουμε όμως, για εμάς που κολλήσαμε με τα adventures/RPGs πριν περάσουμε στην τρέχουσα χιλιετία, ο λόγος του Τσουρινάκη (και της "φουρνιάς" του γενικότερα) αποτελεί σε μεγάλο βαθμό εγγύηση. Ως τριαντάρης πλέον GAMER και ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ποιόν λες να εμπιστευτώ; Έναν τύπο σαν τον Τσούρι, ή τον πιτσιρικά του IGN ξέρω 'γω που μεγάλωσε με WoW και LoL;

 

Διότι σόρυ, δεν παίζουν games μόνο έφηβοι και φοιτητές, ούτε είμαστε υποχρεωμένοι να δεχόμαστε όποια σαπίλα μας πασάρουν ως τον next gen επαναστατικό τίτλο.

Επειδή δεν θεοποιώ και προσκυνώ τον Τσούρι που "πρόβλεψε" το μέλλον επειδή ήταν προκατειλημμένος δέχομαι την σαπίλα και το κακό;

Ο τύπος έκανε μαλακία στο Diablo II,όπως μπορεί να κάνει κάθε άνθρωπος.Τόσο απλό,τόσο κατανοητό.Δεν χρειάζεται να βγάζουμε ιστορίες για ένα απλό γεγονός.

 

Τα MMO δεν είναι κλασσικό RPG,το Diablo δεν είναι κλασσικό RPG και οτιδήποτε πήρε/αντέγραψε από τα παραπάνω δεν είναι RPG,αλλά κάτι άλλο.Τα RPG μετά από αυτά τα δύο δεν αντέγραψαν τις τακτικές αυτών των δύο και αυτά τα δύο δεν έκριναν το μέλλον του Rpg gaming.

Έτσι έχουμε δύο ενδεχόμενα. Είτε δεν ήξερε τι εστί rpg και τα μπέρδεψε κράζοντας για κάτι που δεν ήταν στον χώρο της "ειδικότητας" του,είτε απλά έκρινε ένα παιχνίδι με βάση κάτι που δεν ήταν επειδή ήταν κακός reviewer στα πράγματα που δεν του άρεσαν.

Διαλέγεις και παίρνεις.

 

Όχι δεν βλέπω pattern,βλέπω το χρήμα που έλαβε η blizzard φτιάχνοντας και συνεχίζοντας κάτι που έχει στοιχεία rpg δίχως να είναι.Όπως έγραψα και πιο πάνω αυτά τα δύο παιχνίδια δεν είναι παραδείγματα εξέλιξης κλασσικού rpg και δεν πρέπει να μπαίνουν καν στην λίστα.

 

Λέω να εμπιστευτείς την κοινή λογική σου και όχι αυτοδιορισμένους "ειδικούς" και αυθεντίες των 80s, των 90s ή σημερινούς.

Δόξα να έχει ο γιαραμπής,δεν χρειαζόμαστε πια ούτε το PC Master,ούτε τους "θεούς" του,ούτε κανένα άλλο περιοδικό για να μαθαίνουμε, να ενημερωνόμαστε και να κρίνουμε ένα παιχνίδι.

Μια χαρά,πολύ καλύτερα μάλλον, μαθαίνουμε τι ακριβώς ισχύει μέσω ίντερνετ για οιαδήποτε παιχνίδι.

 

Άλλος για τον καιάδα? http://www.rpgcodex.net/

 

Also witcher fanboy detected

Καλά,άντε στην γωνία να δεις εάν έρχομαι...

Συγκρίνεις τις κακογραμμένες πίπες του PoE με το έργο του Sapkowski(το οποίο δεν είναι καν τοπ στην φάνταζι λογοτεχνία) και το παίζεις και ιστορία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγκρίνεις τις κακογραμμένες πίπες του PoE με το έργο του Sapkowski(το οποίο δεν είναι καν τοπ στην φάνταζι λογοτεχνία) και το παίζεις και ιστορία.

 

Βυζιά έχει, κ*λους έχει, ε καλό θα είναι μωρέ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@LongTom:

 

 

 

Επειδή δεν θεοποιώ και προσκυνώ τον Τσούρι που "πρόβλεψε" το μέλλον επειδή ήταν προκατειλημμένος δέχομαι την σαπίλα και το κακό;

Ο τύπος έκανε μαλακία στο Diablo II,όπως μπορεί να κάνει κάθε άνθρωπος.Τόσο απλό,τόσο κατανοητό.Δεν χρειάζεται να βγάζουμε ιστορίες για ένα απλό γεγονός.

 

Έχεις παρεξηγήσει τα γραφόμενά μου (οκ, πιθανότατα φταίει η δική μου διατύπωση βέβαια). Πρώτα απ' όλα, ούτε θεοποιώ τον Τσουρινάκη, ούτε απευθυνόμουν προσωπικά σ' εσένα όταν αναφέρθηκα στη σαπίλα.

 

 

Τα MMO δεν είναι κλασσικό RPG,το Diablo δεν είναι κλασσικό RPG και οτιδήποτε πήρε/αντέγραψε από τα παραπάνω δεν είναι RPG,αλλά κάτι άλλο.Τα RPG μετά από αυτά τα δύο δεν αντέγραψαν τις τακτικές αυτών των δύο και αυτά τα δύο δεν έκριναν το μέλλον του Rpg gaming.

 

Ας μην αρχίσουμε καλύτερα κουβέντα σχετικά με το τι είναι κλασσικό RPG. Θα γράψουμε και οι δύο off topic σεντόνια, τα οποία δεν θα είναι τίποτα άλλο από συλλογή υποκειμενικών τοποθετήσεων. 

 

 

Έτσι έχουμε δύο ενδεχόμενα. Είτε δεν ήξερε τι εστί rpg και τα μπέρδεψε κράζοντας για κάτι που δεν ήταν στον χώρο της "ειδικότητας" του,είτε απλά έκρινε ένα παιχνίδι με βάση κάτι που δεν ήταν επειδή ήταν κακός reviewer στα πράγματα που δεν του άρεσαν.

 

Νομίζω ότι δεν θα αμφισβητήσεις πως, αν μη τι άλλο, ο Τσουρινάκης ήξερε πολύ καλά τι είναι RPG. Να προσθέσω επίσης, πως είχε ασχοληθεί εκτενώς και με action RPGs -ή αν θες Diablo/Rogue clones- όπως συνηθιζόταν τότε να αποκαλούνται τα παιγνίδια αυτού του τύπου. Θυμάμαι ακόμα για παράδειγμα το ενδιαφέρον που είχε δείξει για το Darkstone, ή την καλή του κριτική για το Revenant και αργότερα το Loki. Τι στο καλό, ο άνθρωπος δήλωνε φανατικός του πρώτου Diablo άλλωστε!

 

Δεν παίζει να τον ξένισε λοιπόν το ύφος του Diablo II, ή να το αντιμετώπισε άσχημα λόγω γενικότερης προκατάληψης απέναντι στο genre. 

 

Για τους ίδιους λόγους δεν μπορείς να τον χαρακτηρίσεις ως κακό reviewer, ειδικά εφόσον θέτεις την παράμετρο "κακός απέναντι σε πράγματα που δεν του άρεσαν".

 

Ξαναγράφω, η βαθμολογία που έδωσε στο D2 ήταν έτσι κι αλλιώς υψηλή (πάνω από 80% αν θυμάμαι καλά), ενώ δήλωσε στο review, πως κόβει πόντους αποκλειστικά λόγω του save συστήματος. Σου είπε δηλαδή με λίγα λόγια, ότι έχεις να κάνεις με ένα εκπληκτικό game, του οποίου όμως μια κρίσιμη λειτουργία είναι -κατά τη γνώμη του- απαράδεκτη

 

Εν ολίγοις, αν δε σε χάλαγε το "κουλό" save system, θα γούσταρες τρελά το παιγνίδι, αυτό υποστήριζε. Δεν απέτρεψε κανέναν από την αγορά του τίτλου. Κριτική έκανε, με τον τρόπο που διέθετε. Μην ξεχνάς άλλωστε πως με τον ίδιο χαρακτηριστικό τρόπο αναφερόταν και σε bugs ή "στραβές" λειτουργίες που διαπίστωνε σε διάφορα παιγνίδια, εάν θεωρούσε πως είναι deal breakers.

 

Στην τελική, όπως κι αν το δεις, άνθρωπος είναι και μπορεί να υποπέσει σε σφάλματα. Ξενερώνω όταν κρίνεται η δουλειά του τόσο αρνητικά, με αφορμή ένα, ναι ένα, γ@μο-review. Αλλά ακόμα κι αν εξακολουθείς να θεωρείς πως ο Τσούρι είναι για τα μπάζα, πες μου σε παρακαλώ, ο μάγκας του IGN που έδωσε 9,5/10 στο απαράδεκτο Diablo III, γράφοντας συνάμα στον τίτλο "Well worth the wait", τι είναι;

 

 

Λέω να εμπιστευτείς την κοινή λογική σου και όχι αυτοδιορισμένους "ειδικούς" και αυθεντίες των 80s, των 90s ή σημερινούς.

Δόξα να έχει ο γιαραμπής,δεν χρειαζόμαστε πια ούτε το PC Master,ούτε τους "θεούς" του,ούτε κανένα άλλο περιοδικό για να μαθαίνουμε, να ενημερωνόμαστε και να κρίνουμε ένα παιχνίδι.

Μια χαρά,πολύ καλύτερα μάλλον, μαθαίνουμε τι ακριβώς ισχύει μέσω ίντερνετ για οιαδήποτε παιχνίδι.

 

Να στο θέσω λίγο διαφορετικά; Δεν ψάχνω για αυθεντίες, αλλά για σημεία αναφοράς. Η γνώμη ενός reviewer που εμπιστεύομαι, επειδή τα γούστα μας ταυτίζονται προφανώς, αποτελεί τέτοιο σημείο.

 

Το ίντεργουεμπ είναι αδιαμφισβήτητα ένα εξαιρετικό μέσο, αλλά δεν αποτελεί πανάκεια, υπάρχουν αρκετοί μπετόβλακες εκεί έξω. Άλλωστε και οι πληροφορίες που σου παρέχει ο ιστός, από ανθρώπινη εργασία προκύπτουν. Στο φινάλε η πολυφωνία δεν είναι κακό πράγμα και προσωπικά προτιμώ πάντα να διαβάζω reviews από διαφορετικές πηγές πριν προβώ σε κάποια αγορά. Γιατί είπαμε, το IGN έδωσε 9,5/10 στο Diablo III...

 

 

 

Φιλικά. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 ο Τσουρινάκης ήξερε πολύ καλά τι είναι RPG.

 

 

 

κλαιω.  :-D

 

Ο Τσουρινακης ειχε ξετρελαθει με το Thief, και το ειχε χαρακτηρισει τον "ορισμο" του RPG γιατι δεν επαιζες απλως ενα χαρακτηρα, αλλα εμπαινες στο πετσι του ρολου του.

Αργοτερα οταν βγηκε το υποδεεστερο Τhief 2, ξεκινησε την κριτικη του λεγοντας πως το πρωτο Thief δεν ηταν πραγματικο rpg και οχι τοσο καλο οσο νομιζε.

 

αυτο σου δειχνει εναν "ειδημονα" του χωρου που γνωριζει τι σημαινει RPG?  :-D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Τιτλοι τελους για το Pc Master. Το τευχος 305 θα ειναι το τελευταιο. Το περιοδικο δεν επιασε τον στοχο των 2000 συνδρομητων. Εμεινε στους 131. Ακολουθει η επισημη ανακοινωση:

 

Όπως έχουν τα δεδομένα μέχρι στιγμής, το συνδρομητικό μοντέλο ΔΕΝ θα υλοποιηθεί και το 305 θα είναι το τελευταίο τεύχος. Ευχαριστώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

131 άτομα μαζεύτηκαν μόνο;! Ούτε καν οι συντάκτες που έχουν περάσει τόσα χρόνια...

Όντως τραγικό.Από στενούς συγγενείς και φίλους μόνο θα έπρεπε να έχουν μαζέψει τα 2000 άτομα.Ούτε οι δικοί τους δεν τους προτιμάνε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...