Προς το περιεχόμενο

Doom [2016]


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τι να σου πω... Μου φένεται λίγο υπερβολικό να κράζουμε ακόμα και τη χρωματική παλέτα του παιχνιδιού (το οποίο είναι μάλιστα κάτι που φτιάχνεται πολύ εύκολα). Είναι σαν να προσπαθούμε να βρούμε κάτι για να έχουμε να λέμε.

 

Εν τέλει, για σένα δεν είναι αρκετά γρήγορο, αρκετά κλειστοφοβικό και αρκετά horror. Tough... 

 

 

 

Πάντως βλέπω ότι γενικά υπάρχει κρίση ταυτότητας. Άλλοι το περίμεναν action horror, άλλοι survival horror, άλλοι πάλι... open world(!), άλλοι κλειστοφοβικό, κλπ. Το μόνο που μένει να ακούσουμε είναι ότι θα έπρεπε ο χαρακτήρας να είναι καβάλα σε άλογο με σπαθί και ασπίδα.

  • Like 3
Δημοσ.

ωραια πλανη, αλλα το γεγονος παραμενει αδιαμφισβητητο: η Bethesda διαφημιζει το νεο Doom ως επιστροφη στο old school Doom,  αλλα μεχρι στιγμης μονο αυτο δεν δειχνει να ειναι. και εξηγηθηκαν οι λογοι γιατι.

τωρα αν εσενα σου αρεσει το παιχνιδι οπως το βλεπεις, more power to you. και ειμαι σιγουρος οτι το παιχνιδι καθεαυτο, θα ειναι αρκετα διασκεδαστικο.

αλλα old school Doom δεν ειναι με την καμια παναγια.

Δημοσ.

ωραια πλανη, αλλα το γεγονος παραμενει αδιαμφισβητητο: η Bethesda διαφημιζει το νεο Doom ως επιστροφη στο old school Doom,  αλλα μεχρι στιγμης μονο αυτο δεν δειχνει να ειναι. και εξηγηθηκαν οι λογοι γιατι.

τωρα αν εσενα σου αρεσει το παιχνιδι οπως το βλεπεις, more power to you. αλλα old school Doom δεν ειναι με την καμια παναγια.

 

Αν είναι να πιάνομαι από κάθε ανόητη δήλωση εταιρίας που έγινε προφανές για λόγους marketing, ζήτω που κάηκα. Δεν πρόκειται να απολαύσω κανένα παιχνίδι έτσι.

 

 

Εδώ η Bamco πριν από μερικές μέρες βγήκε και δήλωσε ότι το Dark Souls 3 "θα είναι το μοναδικό παιχνίδι που θα χρειαστεί να παίξω φέτος". Πολύ ωραία. Εγώ φέτος είχα σκοπό να ασχοληθώ με τα αθλητικά. Δεν ξέρω για σας, αλλά εγώ περιμένω ο Red Knight αντί για σπαθί να κρατάει μπάλα του μπάσκετ λοιπόν. Αλλιώς δεν είναι αυτό που μου υποσχέθηκαν και διαφήμισαν.

 

 

Εν τέλει, το νέο Doom μπορεί να μην βγει old school όπως το διαφήμησαν αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι ένα καλό παιχνίδι.

Δημοσ.

All good αλλα με το να συνεχίζεις να αγοράζεις games με false advertising είναι λάθος imho και πρέπει να σταματήσει γιατί το έχουμε φάει πολύ στην μάπα τελευταία.

 

Ίσως. Εγώ πάντως προσωπικά δεν θα ήθελα να χάσω κάτι που θα μπορούσε να με αφήσει πολύ ευχαριστημένο, επειδή δεν στάθηκε των προσδοκιών της διαφήμησης.

 

Με αυτή τη λογική θα έπρεπε να είχα ρίξει άκυρο στο Witcher 3 μετά το φιάσκο των γραφικών του, λόγω false advertisement. Παιχνίδι που μου χάρησε πάρα πολλές ώρες διασκέδασης.

Δημοσ.

Το brutal doom είναι mod αλλά είναι η πραγματική επιστροφή στο Doom. Είναι η εξέλιξη του Doom όπως θα έπρεπε να είναι. Φάση όπως το Resident Evil remake είναι το Resident Evil που θα έπρεπε να ήταν την πρώτη φορά που βγήκε (άσχετα αν είναι επίσημο προϊόν της εταιρίας και αυτό). 

 

Οποιος δεν έχει παίξει brutal doom όχι απλά χάνει αλλά δεν μπορεί να καταλάβει (ή να θυμηθεί) τι ήταν αυτό που έκανε το doom τόσο άψογο παιχνίδι και συνεπώς να καταλάβει ότι εκεί που βασίστηκε το brutal doom ήταν απλά μια πολύ γερή βάση για κάτι ακόμα καλύτερο. Πήρε δηλαδή το παλικάρι το 100 και το έκανε 150 ή 200. Δεν αποδόμησε το 100 και έφτιαξε πάλι 100.

 

Και ναι το brutal doom με έχει κάνει να χεστώ απάνω μου όχι με φτηνές jump scare τακτικές αλλά gameplay. Οπως ακριβώς καταφέρνουν και τα souls παιχνίδια. Σου δημιουργούν άγχος και φόβο μέσα από μηχανισμούς gameplay. Σε ποιο άλλο παιχνίδι που φτιάχτηκε σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορείς απλά να προσθέσεις νέους μηχανισμούς και να λειτουργούν σαν το παιχνίδι να φτιάχτηκε με αυτούς; 

  • Like 1
Δημοσ.

Μπορείτε να με διαφωτίσετε σε κάτι συγκεκριμένο, τι σκατά σημαίνει oldschool fps ? (δεν το λέω ειρωνικά αλλά είμαι 21, παραήμουν μικρός για να το προλάβω )

Δημοσ.

Μπορείτε να με διαφωτίσετε σε κάτι συγκεκριμένο, τι σκατά σημαίνει oldschool fps ? (δεν το λέω ειρωνικά αλλά είμαι 21, παραήμουν μικρός για να το προλάβω )

 

Χωρίς να αναλωθούμε σε τίποτα... μακροσκελείς συζητήσεις και αναλύσεις (απλό gameplay είναι όχι πυρηνική φυσική), οι κύριες διαφορές με τα σημερινά fps είναι οι εξείς:

 

-Δεν υπάρχει αυτόματη αναπλήρωση ενέργειας/ασπίδας. Πρέπει να ψάξεις να βρεις health packs των οποίων ο αριθμός είναι περιοριμένος.

-Δυνατότητα να κουβαλάς όλα τα όπλα που έχει το παιχνίδι και όχι μόνο δυο-τρία.

-Δεν υπάρχει κανενός είδους αυτόματη σκόπευση ή οποιαδήποτε βοήθεια στο χειρισμό. Εκεί που σημαδεύεις, εκεί πέφτει η σφαίρα.

-Το επίπεδο δυσκολίας είναι πολύ πιο απαιτητικό από τα σημερινά παιχνίδια (αυτό ισχύει σε όλα τα genres). Δηλαδή αν είσαι σκράπας, δεν υπάρχει περίπτωση να τελειώσεις ποτέ το παιχνίδι και το ξεχνάς. 

  • Like 1
Δημοσ.

-Δεν υπάρχει αυτόματη αναπλήρωση ενέργειας/ασπίδας. Πρέπει να ψάξεις να βρεις health packs των οποίων ο αριθμός είναι περιοριμένος.

 

αρε Ηalo αν και κάποιοι σαν την Valve δεν άλλαξαν την παλιά συνταγή με τα healthpacks

Δημοσ.

Μπορείτε να με διαφωτίσετε σε κάτι συγκεκριμένο, τι σκατά σημαίνει oldschool fps ? (δεν το λέω ειρωνικά αλλά είμαι 21, παραήμουν μικρός για να το προλάβω )

 

Old school FPS = επικεντρώνεται στο gameplay και στην ικανότητα του παίκτη να μαθαίνει και να συμπεραίνει πως να αντιμετωπίσει μια κατάσταση. Συνήθως έχει ελάχιστους περιορισμούς με αρκετά μεγάλα και περίπλοκα όρια στο σχεδιασμό πιστών. Η κάθε βολή σου μετράει και γενικότερα υπάρχει μια Χ διαχείριση που πρέπει να κάνεις προκειμένου να μην βρεθείς προ εκπλήξεων.  Ο θάνατος καραδοκεί σε κάθε γωνιά αλλά συνήθως την πατάς από δικό σου λάθος. 

 

Δείγματα ποικίλων ειδών και ποιότητας old school FPS: 

 

Doom  

Half Life 

Timesplitters 

Quake 

Hexen 

Blood

Wolvenstein 

Turok 

Unreal 

F.E.A.R.

Serious Sam

 

Και πολλά πολλά ακόμα. 

 

Τα νέα FPS αφαιρούν σχεδόν πλήρως τη δυναμικότητα του παίκτη και σε πάνε απλά σε ένα joyride tour όπως θέλουν αυτά, όποτε θέλουν αυτά, με τον τρόπο που θέλουν αυτά για χάρη του "cinematic" gaming και συνήθως δεν έχουν και καμιά λογική σχεδιασμού. Ο καρκίνος αυτός έχει κάνει μετάσταση και σε πολλά άλλα genres και το παρακάτω βίντεο τα εξηγεί πολύ καλά.  

 

  • Like 2
Δημοσ.

αρε Ηalo αν και κάποιοι σαν την Valve δεν άλλαξαν την παλιά συνταγή με τα healthpacks

Και μάλιστα οταν βγήκε το Halo, αν θυμάσαι ο τύπος (τότε διαβάζαμε περιοδικά) το διαφήμιζε ως επαναστατικό χαρακτηριστικό. Εγώ πάντα το θεωρούσα ως απλό cheat και τίποτα παραπάνω. Στην ουσία είναι σαν να έχεις god mode που απλώς πρέπει να περιμένεις για μερικα δευτερόλεπτα καλυμμένος.

 

Είναι ο βασικός πυρήνας gameplay όλων των παιχνιδιών σήμερα.

Δημοσ.

Old school FPS = επικεντρώνεται στο gameplay και στην ικανότητα του παίκτη να μαθαίνει και να συμπεραίνει πως να αντιμετωπίσει μια κατάσταση. Συνήθως έχει ελάχιστους περιορισμούς με αρκετά μεγάλα και περίπλοκα όρια στο σχεδιασμό πιστών. Η κάθε βολή σου μετράει και γενικότερα υπάρχει μια Χ διαχείριση που πρέπει να κάνεις προκειμένου να μην βρεθείς προ εκπλήξεων.  Ο θάνατος καραδοκεί σε κάθε γωνιά αλλά συνήθως την πατάς από δικό σου λάθος.

 

Εγώ θα το έβαζα σε διαφορετική βάση.

 

Καταρχάς σα γενιές gameplay μιλάμε σαφώς για προ Unreal Tournament / Quake 3 Arena εποχές. Ακόμα και τα Unreal 1 - 2 ή Quake 1 - 2 δε θα τα έβαζα, είναι κάτι διαφορετικό.

 

Τώρα, σα χαρακτηρηστικά.

 

1) Μεγάλα (σε βαθμό γελοιότητας) επίπεδα προς εξερεύνηση γεμάτα με κλειδιά, πόρτες, διακόπτες κλπ. Αυτό που έπρεπε να κάνεις κατά βάση ήταν να βρεις τον επόμενο διακόπτη ή κλειδί για να προχωρήσεις παρακάτω ώσπου να φτάσεις στο τέλος. Ανάλογα με το παιχνίδι, αυτό μπορεί να σημαίνει κλειστοί διάδρομοι (ΟΧΙ corridor shooter με τη σημερινή έννοια, τότε τα επίπεδα εκτυλίσσονταν και καλύπτονταν και στις 3 διαστάσεις, διάδρομοι παλιά σήμαινε "στενά περάσματα" ή "κλειστοί χώροι" που ξεδιπλώνονται σε μεγάλη έκταση και όχι πλήρης γραμμικότητα από το ένα σημείο στο άλλο) ή ανοιχτές περιοχές. Σε τίτλους όπως τα Heretic - Hexen που βασίζονται εξίσου στην εξερεύνηση, το gameplay μπορεί να είχε και σημαντικά τμήματα περιπλάνησης, εξερεύνησης ή platforming (ειδικά τα συγκεκριμένα παιχνίδια πήγαν το level design σε σκανδαλώδη επίπεδα, με ΑΧΑΝΕΙΣ πολυδαίδαλες πίστες τίγκα στα κλειδιά, τους τηλεμεταφορείς και τους διακόπτες). Σε τίτλους όπως τα Blood, Redneck Rampage ή Shadow Hunter η έμφαση έπεφτε πιο πολύ στη μάχη και το level design υπηρετούσε αυτό το σκοπό.

 

2) Γενικά, γρήγορο gameplay που χαρακτηρίζεται από τις λέξεις run and gun. Ταχύτητα και ικανότητα, χωρίς καλύψεις κλπ, αλλά με την τακτική να βρίσκεται στην επιλογή στόχου και σωστή χρήση του design. Γρήγορες και πολλές μάχες, συνεχής κίνηση και strafe,  μπόλικο αίμα, πολλοί εχθροί με ποικίλη αντοχή (σε αυτό το πλαίσιο καταλαβαίνω τη γκρίνια για τα imps στο νέο Doom που θέλουν 2 - 3 βολές να πεθάνουν, στα Doom ήταν μια βολή με τη μονόκανη), περίπλοκα δημιουργικά όπλα και πολλή δόση τσατσιλικιού και σαδισμού από την πλευρά του παιχνιδιού. Οι τότε σχεδιαστές δε δίσταζαν να βάλουν τον παίκτη στο στόμα του λύκου, regen δεν υπήρχε, βοηθήματα επίσης ήταν δυσεύρετα, απαιτούνταν τακτική στη χρήση των βοηθημάτων και του τι μάζευες από κάτω. Γενικά το gameplay δε συγχωρούσε, επιβαλλόταν να αποκτήσεις καλή τεχνική και μηχανικές ικανότητες για να προχωρήσεις.

 

3) Μεγάλο βάρος στην αίσθηση και την ιδιαιτερότητα, τόσο στην αισθητική όσο και στη δημιουργικότητα. Για να ξεχωρίσουν τα παιχνίδια έπρεπε να προσφέρουν κάτι διαφορετικό σε setting και όπλα, και σε όσα το κατάφερναν έμπαινε και ένας παράγοντας στρατηγικού παιχνιδιού. Πέρα από το δεύτερο πιο πρόσφατο Wolfenstein και το remake του Shadow Hunter, το άλλο παιχνίδι που το κατάφερε αυτό ήταν το Painkiller. ΠΟΛΛΑ όπλα, πολλά αντικείμενα, πολλοί διαφορετικοί εχθροί.

  • Like 2
Δημοσ.

Ίσως. Εγώ πάντως προσωπικά δεν θα ήθελα να χάσω κάτι που θα μπορούσε να με αφήσει πολύ ευχαριστημένο, επειδή δεν στάθηκε των προσδοκιών της διαφήμησης.

 

Με αυτή τη λογική θα έπρεπε να είχα ρίξει άκυρο στο Witcher 3 μετά το φιάσκο των γραφικών του, λόγω false advertisement. Παιχνίδι που μου χάρησε πάρα πολλές ώρες διασκέδασης.

 

Έχεις δίκαιο για το W3 και για αυτό όπως έχω ξανά πει δεν πρόκειται pre-order ούτε από CDPR. Αν το game είναι τόσο καλο after release παρα το false advertising ευχαρίστως θα το πάρω. Φυσικά ξέρεις ότι αυτό γίνετε σπανια δυστυχώς.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...