Προς το περιεχόμενο

*Ζεσταμα και Παγωμα του κινητηρα μας!*


Cesar Sugar

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πάντως ένα πράγμα θα πω.Γιατί στην Ελλάδα σπανίζει.Επειδή οι περισσότεροι φοράμε λάδια πχ 10w-40 ή 5w-30,και ελάχιστοι βάζουν άλλα λάδια καλοκαίρι κι άλλα χειμώνα, όταν έχει ΠΟΛΥ κρύο, δηλαδή από 3 βαθμούς κ κάτω, καλό θα ήταν να μην βάζουμε μπρος και ξεκινάμε κατευθείαν. Να περιμένουμε 2 λεπτά να λειτουργήσουν τρόμπες λαδιού, ελατήρια. Δεν έχει σημασία συνθετικό ή μη κι ας αφήνει φίλμ πάνω στα μηχανικά μέρη. Αν βλέπατε τη διαφορά πως είναι το λάδι μες τη μηχανή στους 0 και στους 30 είμαι σίγουρος ότι δεν θα βάζατε μπροστά να φεύγατε κατευθείαν. Στην ουσία δουλεύετε τον κινητήρα με ανεπαρκή λίπανση στο κατεθείαν ξεκίνημα. Πάρτε το λάδι σας δύο δείγματα σας και βάλτε το να φθάσει 0 βαθμούς στην κατάψυξη και ζεστάνετε το άλλο στους 30. Το ένα θα είναι σαν βαλβολίνη παχύρευστο και το άλλο θα είναι  λεπτό και ευέλικτο να φτάνει παντού. Το να ξεκινάς και να φεύγεις κατευθείαν με ΠΟΛΥ χαμηλές θερμοκρασίες είναι μέγιστη μαλακία και επιφέρει καταπόνηση στον κινητήρα. Κι εντάξει μην τρελένεστε όλοι με τα manual. Είναι κι αυτά που λένε για κάτι γελοίες αλλαγές λαδιών ανα 20.000 km! Όλα αυτά για να δείξουν ότι θέλουν λιγότερα service από τον ανανταγωνισμό, κι ας βγαίνουν τα λάδια πίσσα με γρέζι μέσα. Τα παραπάνω που είπα ισχύουν σε όσους έχουν παλιά μεταχειρισμένα ή έχουν καινούριο που θέλουν να το κρατήσουν. Αν τώρα είστε τύπος που κάθε 3-5 χρόνια αλλάζει αυτοκίνητο, αγνοήστε πλήρως ότι έγραψα.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 89
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Πάντως ένα πράγμα θα πω.Γιατί στην Ελλάδα σπανίζει.Επειδή οι περισσότεροι φοράμε λάδια πχ 10w-40 ή 5w-30,και ελάχιστοι βάζουν άλλα λάδια καλοκαίρι κι άλλα χειμώνα, όταν έχει ΠΟΛΥ κρύο, δηλαδή από 3 βαθμούς κ κάτω, καλό θα ήταν να μην βάζουμε μπρος και ξεκινάμε κατευθείαν. Να περιμένουμε 2 λεπτά να λειτουργήσουν τρόμπες λαδιού, ελατήρια. Δεν έχει σημασία συνθετικό ή μη κι ας αφήνει φίλμ πάνω στα μηχανικά μέρη. Αν βλέπατε τη διαφορά πως είναι το λάδι μες τη μηχανή στους 0 και στους 30 είμαι σίγουρος ότι δεν θα βάζατε μπροστά να φεύγατε κατευθείαν. Στην ουσία δουλεύετε τον κινητήρα με ανεπαρκή λίπανση στο κατεθείαν ξεκίνημα. Πάρτε το λάδι σας δύο δείγματα σας και βάλτε το να φθάσει 0 βαθμούς στην κατάψυξη και ζεστάνετε το άλλο στους 30. Το ένα θα είναι σαν βαλβολίνη παχύρευστο και το άλλο θα είναι  λεπτό και ευέλικτο να φτάνει παντού. Το να ξεκινάς και να φεύγεις κατευθείαν με ΠΟΛΥ χαμηλές θερμοκρασίες είναι μέγιστη μαλακία και επιφέρει καταπόνηση στον κινητήρα. Κι εντάξει μην τρελένεστε όλοι με τα manual. Είναι κι αυτά που λένε για κάτι γελοίες αλλαγές λαδιών ανα 20.000 km! Όλα αυτά για να δείξουν ότι θέλουν λιγότερα service από τον ανανταγωνισμό, κι ας βγαίνουν τα λάδια πίσσα με γρέζι μέσα. Τα παραπάνω που είπα ισχύουν σε όσους έχουν παλιά μεταχειρισμένα ή έχουν καινούριο που θέλουν να το κρατήσουν. Αν τώρα είστε τύπος που κάθε 3-5 χρόνια αλλάζει αυτοκίνητο, αγνοήστε πλήρως ότι έγραψα.

Χρήσιμα αυτά που έγραψες! Όταν μιλάμε για πολύ χαμηλές θερμοκρασίες όμως οι περισσότεροι περιμένουμε λίγο να ζεσταθεί το αυτοκίνητο έτσι κι αλλιώς. Μόνο τα τζάμια να περιμένεις να ξεθολώσουν το 'φαγες το 3λεπτο! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από εποχή του συγχωρεμένου Σταθάκη, είχε κάνει ο ίδιος ένα ρεπορτάζ (στην πρώτη εκπομπή που είχε στην TV) και εξηγούσε αναλυτικά (από τότε) γιατί δεν χρειάζεται να ζεσταίνουμε το αμάξι.

 

Θαρρώ πως, εάν τότε δεν χρειαζόταν, να χρειάζεται τώρα είναι λίγο απίθανο. Τουλάχιστον έτσι λέει η λογική μου. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες χαμηλές θερμοκρασίες είναι το -20 και το -40. Ναι, σε τέτοιες θερμοκρασίες αφήστε το λίγο πριν ξεκινήσετε. Στον Ελληνικό χειμώνα όμως ένα 5W-30 ακόμα και 10W-40 δεν έχει πρόβλημα. Εγώ το δικό μου το έχω πάνω από 10 χρόνια και 150.000χλμ. Λάδια αλλάζω στη διετία (περίπου 25.000χλμ.) και δεν έχει θέμα. Ούτε καίει λάδι τίποτα. Αλλά δεν κάνω του κεφαλιού μου. Ακολουθώ το manual.

 

Αυτά που λέει ο death lord είναι κλασσικές ελληνικές π@ρλ@πίπες. Ανοίξτε το manual να δείτε τί λέει ο κατασκευαστής και αφήστε τα μαστόρια να κουρεύονται και να μην χώνονται εκεί που δεν είναι ο τομέας τους*

 

*μην μπλέκουμε το τεχνικό κομμάτι του αλλάζω λάδια με το επιστημονικό κομμάτι του σχεδιάζω πρόγραμμα σέρβις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως μπορω εγω πχ οταν το βαζω μπρος να φυγω απευθειας οταν κραταει 2κ -2,5κ στροφες απο μονο του?

Δεν είναι φυσιολογικό αυτό, μπορείς να το πας συνεργείο να το ρυθμίσουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και το σμαρτ οταν το βαζεις μπρος ανεβαζεις 2000 στροφες μετα απο τρια λεπτα ηρεμει το αμαξι κανει ενα τσακ ο εγκεφαλος που σου δινει οκ να ξεκινησεις.

 

Ολα τα αυτοκινητα οταν τα πρωτοβαζεις μπρος δουλευουν πανω απο 300 στροφες στο ρελαντι απο τι θα δουλευαν αν ηταν σε θερμοκρασια πορειας.

 

Καλα 25κ αλλαγες λαδιων κανεις θα το αφησεις να παρει ανασα.. δεν το νομιζω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι φυσιολογικό αυτό, μπορείς να το πας συνεργείο να το ρυθμίσουν.

μετα απο 1,5-2 λεπτα παει κανονικα στις 700-750

 

τον χειμωνα ανεβαζει ακομα περισσοτερο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες χαμηλές θερμοκρασίες είναι το -20 και το -40. Ναι, σε τέτοιες θερμοκρασίες αφήστε το λίγο πριν ξεκινήσετε. Στον Ελληνικό χειμώνα όμως ένα 5W-30 ακόμα και 10W-40 δεν έχει πρόβλημα. Εγώ το δικό μου το έχω πάνω από 10 χρόνια και 150.000χλμ. Λάδια αλλάζω στη διετία (περίπου 25.000χλμ.) και δεν έχει θέμα. Ούτε καίει λάδι τίποτα. Αλλά δεν κάνω του κεφαλιού μου. Ακολουθώ το manual.

 

Αυτά που λέει ο death lord είναι κλασσικές ελληνικές π@ρλ@πίπες. Ανοίξτε το manual να δείτε τί λέει ο κατασκευαστής και αφήστε τα μαστόρια να κουρεύονται και να μην χώνονται εκεί που δεν είναι ο τομέας τους*

 

*μην μπλέκουμε το τεχνικό κομμάτι του αλλάζω λάδια με το επιστημονικό κομμάτι του σχεδιάζω πρόγραμμα σέρβις.

Τι πάει να πει παπαριες; Ο άνθρωπος αναφαίνεται στα λάδια, και εσύ μου λες για το μανουαλ του αμαξιού.

 

Ναι καλό είναι ένα ζεσταμα 10-30 δευτερα ώστε να ζεσταθούν τα λάδια και να γίνουν πιο λεπτά.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες χαμηλές θερμοκρασίες είναι το -20 και το -40. Ναι, σε τέτοιες θερμοκρασίες αφήστε το λίγο πριν ξεκινήσετε. Στον Ελληνικό χειμώνα όμως ένα 5W-30 ακόμα και 10W-40 δεν έχει πρόβλημα. Εγώ το δικό μου το έχω πάνω από 10 χρόνια και 150.000χλμ. Λάδια αλλάζω στη διετία (περίπου 25.000χλμ.) και δεν έχει θέμα. Ούτε καίει λάδι τίποτα. Αλλά δεν κάνω του κεφαλιού μου. Ακολουθώ το manual.

 

Αυτά που λέει ο death lord είναι κλασσικές ελληνικές π@ρλ@πίπες. Ανοίξτε το manual να δείτε τί λέει ο κατασκευαστής και αφήστε τα μαστόρια να κουρεύονται και να μην χώνονται εκεί που δεν είναι ο τομέας τους*

 

*μην μπλέκουμε το τεχνικό κομμάτι του αλλάζω λάδια με το επιστημονικό κομμάτι του σχεδιάζω πρόγραμμα σέρβις.

 

 

Ελληνικές είσαι τόσο σίγουρος ρε μάγκα; Από πότε βγάζουν οι έλληνες αυτοκίνητα. Απλά αδαείς σαν κι εσένα υπάρχουν παντού, να είστε καλά πάντως γιατί με σας δουλεύουν τα ρεκτιφιέ και τα μηχανουργία... Άκου εκεί 25.000χλμ αλλαγή λαδιών. Δώσε τώρα τι τύπο λαδιού φοράς , τι αμάξι και τι μοντέλο έχεις και σε ποια περιοχή της Ελλάδας μένεις. Αν μου πεις κανα diesel και ΚΡΗΤΗ καλύτερα σταμάτα να γράφεις. Εδώ προσπαθούμε να σώσουμε μερικούς από έξτρα χρήματα για επισκευές κι εσύ μπαίνεις και προσπαθείς να πείσεις χωρίς κανένα σεβασμό. Αυτά που λέω εγώ τα λένε μηχανικοί ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, αμερικανοί, γερμανοί, ιταλοί και γιαπωνέζοι. Στις θερμοκρασίες που γράφεις παραπάνω για να συνειδητοποιήσεις ΠΟΣΟ άσχετος είσαι, οι σκανδιναβοί, καναδοί κλπ χρησιμοποιούν Block Heaters με εξωτερική παροχή ρεύματος, όχι για κάποιον άλλο λόγο αλλά για να ΜΠΟΡΕΣΕΙ να ξεκινήσει το αυτοκίνητο, διατηρώντας ζεστό τον κινητήρα όλο το βράδυ μέσω του ψυκτικού ή του κάρτερ. Εσύ ακολούθα το manual. Δε εμποδίζει κανείς. Επίσης καλό κάνει όταν το αφήσουμε για λίγο το αμάξι να πέσουν οι στροφές από το ρελαντί, γιατί εκείνη την ώρα είναι σε λειτουργία το ηλεκτρικό τσόκ (το αμάξι δουλεύει με πολύ πλούσιο μείγμα) και αν το ξεκινήσουμε αβέρτα κουβέρτα όπως κάνουν οι περισσότεροι, μπαίνουν άγαρμπα οι ταχύτητες (κοπανούν) και το γκάζι έχει περίεργη απόκριση. Ότι γράφουμε το γράφουμε για καλό, γιατί οι περισσότεροι σταματούν στο "ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΖΕΣΤΑΜΑ" και ξεκινάνε ΜΠΡΡΡΑΠ, και ούτε χαλαρή οδήγηση ούτε τίποτα. Γαμιώντας το πάνε...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μετα απο 1,5-2 λεπτα παει κανονικα στις 700-750

 

τον χειμωνα ανεβαζει ακομα περισσοτερο

Το φυσιολογικό είναι να έχει 200-300 στροφές παραπάνω όταν είναι κρύο, 2-2,5k στροφές είναι κακή ρύθμιση/βλάβη.

Λάδια αλλάζω στη διετία (περίπου 25.000χλμ.) και δεν έχει θέμα. Ούτε καίει λάδι τίποτα. Αλλά δεν κάνω του κεφαλιού μου. Ακολουθώ το manual.

 

Αυτά που λέει ο death lord είναι κλασσικές ελληνικές π@ρλ@πίπες. Ανοίξτε το manual να δείτε τί λέει ο κατασκευαστής και αφήστε τα μαστόρια να κουρεύονται και να μην χώνονται εκεί που δεν είναι ο τομέας τους*

Αν ακολουθούσες το manual, θα τα άλλαζες κάθε έτος... Ποιος λέει π@ρλ@πίπες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το φυσιολογικό είναι να έχει 200-300 στροφές παραπάνω όταν είναι κρύο, 2-2,5k στροφές είναι κακή ρύθμιση/βλάβη.

 

Αν ακολουθούσες το manual, θα τα άλλαζες κάθε έτος... Ποιος λέει π@ρλ@πίπες?

 

Εξαρτάται από τα λάδια που χρησιμοποιεί, και το αμάξι πιθανόν.

Το ένα έτος το έχω πετύχει ως προτεινόμενη αλλαγή σε λάδια (πανάκριβα φουλ συνθετικά) που μπορεί να προσφέρουν καλύτερη λίπανση σε ακραίες συνθήκες, αλλά έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής.

 

Γενικά πάντως, αυτες οι συζητήσεις δεν είναι εύκολο να καταλήξουν κάπου, όχι μόνο εδώ, αλλά και σε ξένα φόρουμ που γράφουν μηχανικοί με καθολική αποδοχή από την κοινότητά τους, και συχνά διαφωνούν.

 

Είναι άπειροι οι παράγοντες που μπορεί να παίζουν ρόλο, όπως το κλίμα που αναφέρθηκε, ο τύπος και οι ανοχές ενός κινητήρα, τα λάδια που χρησιμοποιούνται, η χρήση  (τρόπος οδήγησης) κλπ..

Οπότε ο καθένας εμπειρικά χτίζει μια άποψη και αποφασίζει τι κάνει, χωρίς να μπορεί να είναι σε καμία περίπτωση σίγουρος για το αν κάνει το σωστό.

 

Ακόμα και το manual, που θεωρείται ευαγγέλιο (δικαίως σε πολλές περιπτώσεις) σηκώνει αμφισβήτηση από την στιγμή που ανάμεσα στον μηχανικό που σχεδίασε τον κινητήρα και στον οδηγό που το χρησιμοποιεί παρεμβάλλονται ένα κάρο μεσάζοντες, όπως π.χ το μάρκετινκ.

 

Μπορεί να εταιρία, σε απλά νούμερα να θεωρεί πως η αξιοπιστία των αυτοκινήτων της θα της αποδώσει μακροπρόθεσμα περισσότερα κέρδη, ενώ μία άλλη να ακολουθεί εντελώς διαφορετική στρατηγική, όπως δωρεάν σέρβις για τάδε χρόνια (όσο λιγότερα, τόσο μικρότερα τα έξοδα), και να αδιαφορεί για τον μέσο όρο ζωής του κινητήρα που από τις 300.000 χλμ. (υποθετικό νούμερο) θα πέσει στις 150.000, μιας και η αγορά που απευθύνεται θεωρεί τα αυτοκίνητα αναλώσιμα πολύ πριν φτάσουν σε αυτά τα όρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρτάται από τα λάδια που χρησιμοποιεί, και το αμάξι πιθανόν.

Το ένα έτος το έχω πετύχει ως προτεινόμενη αλλαγή σε λάδια (πανάκριβα φουλ συνθετικά) που μπορεί να προσφέρουν καλύτερη λίπανση σε ακραίες συνθήκες, αλλά έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής.

Εγώ πάλι σε όσα manual αυτοκινήτων έχω δει(που δεν είναι και λίγα), ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή λαδιών κάθε x χιλιόμετρα ή κάθε 12 μήνες, όποιο έρθει πρώτο. Και αυτό είναι λογικό επειδή τα λάδια οξειδώνονται. Πολύ αμφιβάλλω αν υπάρχει κατασκευαστής που να προτείνει αλλαγή λαδιών κάθε 2 χρόνια όπως γράφτηκε παραπάνω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...