DrLo Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2016 Τώρα λοιπόν αυτό που παραθέτεις εξηγεί -εν μέρει- το τι συμβαίνει. Γιατί θεώρησαν απόλυτα φυσιολογικό κάποιοι να αρπάζει όποιος θέλει το ΙΧ του όταν έχει ελεύθερο χρόνο και να βγάζει χαρτζιλίκι κάνοντας τον ταξιτζή! Και πάλι υπάρχουν θέματα βέβαια, όπως τι αυτοκίνητα διαθέτουν αυτές οι επιχειρήσεις για αυτό το σκοπό, ποιός τις εμποδίζει άλλο να δηλώνουν έστω στην Uber και άλλο τελικά -ό,τι χρέπι τους περισσεύει- να θέτουν σε χρήση, τι γίνεται με το θέμα του ελέγχου (ΚΤΕΟ) και της ασφάλειας του κάθε οχήματος εφόσον μεταφέρουν κόσμο και δεν υπάρχει κάποιος στοιχειώδης έστω έλεγχος όπως υπάρχει στα Δημοσίας Χρήσεως. Εντάξει, όμως αυτό είναι κάτι που είναι θέμα ελέγχου των υπηρεσιών. και χρέπια Ταξι υπάρχουν και σκάρτοι ιατροί κλπ. Εφόσον: - Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιονται σαν επαγγελματικά για αυτό το σκοπό - Οι συναλλαγές είναι όλες νόμιμες, τιμολογημένες βασει της άδειας που έχει ο καθένας κλπ κλπ ΟΚ αντιλαμβάνομαι βέβαια τώρα ότι ο όλος χαμός με τους ταξιτζήδες που έγινε το 2012 μπορεί να μην είχε από πίσω την αναγκη αναπτυξης τουριστικών ταξί-van όπως είχε αφεθεί να φανεί αλλά κυρίως τέτοιες υπηρεσίες. Γιατί θεώρησαν απόλυτα φυσιολογικό κάποιοι να αρπάζει όποιος θέλει το ΙΧ του όταν έχει ελεύθερο χρόνο και να βγάζει χαρτζιλίκι . έχω την εν΄τυπωση ότι σε άλλες χώρες γίνεται και αυτό.
DrLo Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2016 Δηλαδή στην Ελλάδα δεν μπορεί κάποιος ιδιώτης με δικό του αυτοκίνητο να συνεργαστεί με την uber όπως στο εξωτερικό? Αν πιστεύψουμε - και δεν έχουμε κάποιο λόγο μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου - την UBER τότε όχι. Πάντως αυτό ήξερα και εγώ, ότι γίνεται και αυτό ... και σε αυτή τη μορφή του θα με έβρισκε αντίθετο.
zio10 Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 21 Φεβρουαρίου 2016 Με την παράθεση του Dr Lo αυτού που λέει στο site της η ίδια η εταιρεία γίνεται αρκετά πιο λογικό το θέμα πάντως. (Μιλάω από θέμα τυπικότητας - νομιμότητας).
Miracle Worker Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Και μόνο που σπάει το μονοπώλιο των ταξί και ανοίγει το επάγγελμα, είναι αρκετά θετικό κατά τη γνώμη μου.
zio10 Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Και μόνο που σπάει το μονοπώλιο των ταξί και ανοίγει το επάγγελμα, είναι αρκετά θετικό κατά τη γνώμη μου. Καλά αυτό εννοείται ότι είναι θετικό! Δεν μπορώ να καταλάβω γενικά τον όρο "κλειστό επάγγελμα"!
Miracle Worker Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Καλά αυτό εννοείται ότι είναι θετικό! Δεν μπορώ να καταλάβω γενικά τον όρο "κλειστό επάγγελμα"! Κλειστό επάγγελμα είναι ένα επάγγελμα στο οποίο υπάρχει μεγάλη δυσκολία εισόδου για το μέσο πολίτη. Μέσες άκρες, στα ταξί, όπως και σε άλλα αυτοκινητιστικά επαγγέλματα, υπάρχει προκαθορισμένος αριθμός αδειών ανά πόλη. Αν εσύ θες να γίνεις ταξιτζής, δεν μπορείς να γίνεις, γιατί το κράτος δεν εκδίδει νέες άδειες. Θα πρέπει να εξαγοράσεις την άδεια από έναν άλλο ταξιτζή, κάτι το οποίο εγείρει θέματα ηθικής και νομιμότητας ανάλογες των uber.
GIOVINCO Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Το ταξι δεν ειναι στην τυχη κλειστο, ειναι κλειστο με πληθυσμιακα κρητηρια και μαλιστα η Αθηνα εχει καπου 3.000 παραπανω ταξι απο οσα χρειαζονται. Δεν εξεταζω αν ειναι σωστο ή οχι, απλα το αναφερω. Πάντως το καλό με την Uber είναι ότι ούτε διπλή ταρίφα χρεώνουν Αυτο AN ισχυει ισχυει σιγουρα ΜΟΝΟ για το UberX. Μικρη παρατηρηση: ο προεδρος του σωματειου ταξιτζηδων στις Βρυξελλες λεγεται...Κωνσταντινος Τσατσακης. Εκλαψα ΥΓ. υπαρχει Ελληνας ανταγωνιστης και λεγεται taxibeat. Και βασικα δεν υπαρχει κανενα Uber προς το παρον, μονο taxibeat υπαρχει, στολο πανω απο 3.000 αυτοκινητα και στην πλειοψηφια τους καλοι επαγγελματιες.
Mr_Proper Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2016 Το ταξι δεν ειναι στην τυχη κλειστο, ειναι κλειστο με πληθυσμιακα κρητηρια και μαλιστα η Αθηνα εχει καπου 3.000 παραπανω ταξι απο οσα χρειαζονται. Δεν εξεταζω αν ειναι σωστο ή οχι, απλα το αναφερω. Αυτή την φαινομενικά λογική αιτία που πρακτικά οδηγεί σε ένα χαζό σύστημα δυναστειών που δεν συμφέρει κανέναν (παρά μόνον όσους έχουν την τύχη να γεννηθούν στις οικογένειες που πρόλαβαν να πάρουν άδεια πριν δεκαετίες...) Την έχουν όλα τα κλειστά επαγγέλματα Και εγώ είμαι της λογικής του ελεύθερο ανταγωνισμού Μόνο έτσι κερδίζει ο πελάτης σε εξυπηρέτηση ταχύτητα και τιμές. Κάποιοι θα κλείσουν ίσως οι περισσότεροι αλλά όσοι το κάνουν θα είναι επειδή δεν μπόρεσαν να βρουν τρόπο να εξυπηρετούν ταχύτατα με βέλτιστο και ποιοτικό τρόπο σε ανταγωνιστική τιμή τους πελάτες τους... ε τι να κάνουμε δεν ειναι καρουζέλ αγορά ειναι στην αγορά παραμένει ο καλύτερος οι άλλοι ας ψαχτούν σε διαφορετικά μοντέλα κάπου θα είναι καλοί και αυτοί.... και αν δεν ειναι μεροκάματο τότε ή χωράφια τι να κάνουμε.. Αστειεύεσαι έτσι; Μείζον είναι το θέμα αυτό. Αλίμονο αν ο καθένας έκανε επάγγελμα ανασφάλιστος, χωρίς να φορολογείται και χωρίς κανένα έλεγχο για την ασφάλεια που προϋποθέτει μια δραστηριότητα σαν τη μεταφορά προσώπων λη και προϊόντων ακόμα! Πέρα από το ότι αυτό είναι παράνομη πράξη συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό τουλάχιστον. Και όχι δεν είμαι βεβαίως ταξιτζής αλλά ασκώ άλλο ελεύθερο επάγγελμα οπότε ξέρω τι άθλος είναι. "Χρηματικά διαθέσιμα" με την ευκαιρία, είναι μόνο ποσά που ήδη έχουν φορολογηθεί (αποταμιεύσεις) ή ποσά που προέκυψαν από διάθεση περιουσιακών στοιχείων και δήλώνονται στο Ε1 όταν χρειάζεται για εντελώς άλλο σκοπό (π.χ. κάλυψη τεκμηρίων) ακριβώς για τον αντίθετο λόγο: να μην φορολογηθούν ξανά. Όχι ό,τι σου καταθέτει κάποιος στον τραπεζικό σου λογαριασμό... Δεν αστειεύομαι εγώ.. απλά η χώρα μας είναι αστεία.... Άσε τους Uber το ξέρεις ότι δεν υπάρχει σαφής τρόπος να δηλώσεις τα έσοδα σου απο το internet ; Τέσπα με έκανες να το ψάξω λίγο παραπάνω και βρήκα αυτό http://www.forin.gr/articles/article/7460/sxedio-nomou-o-neos-kwdikas-forologikhs-apeikonishs-sunallagwn-prwhn-k-b-s 2. Δεν είναι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών τα φυσικά πρόσωπα, με εξαίρεση τους ελεύθερους επαγγελματίες, τα οποία, ευκαιριακά και ως παρεπόμενη απασχόληση, πωλούν προϊόντα ή παρέχουν υπηρεσίες για τις οποίες εκδίδονται στοιχεία από τον αντισυμβαλλόμενο . Ο αντισυμβαλλόμενος εδώ ειναι η Uber ΥΓ. υπαρχει Ελληνας ανταγωνιστης και λεγεται taxibeat. Και βασικα δεν υπαρχει κανενα Uber προς το παρον, μονο taxibeat υπαρχει, στολο πανω απο 3.000 αυτοκινητα και στην πλειοψηφια τους καλοι επαγγελματιες. Δεν είναι ανταγωνιστής του uber αυτό ειναι απλά ενας εναλλακτικός τρόπος να καλείς taxi ... δεν έχουν άμεσα σχέση.. ή κάνω λάθος; 1
zio10 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2016 Κλειστό επάγγελμα είναι ένα επάγγελμα στο οποίο υπάρχει μεγάλη δυσκολία εισόδου για το μέσο πολίτη. Μέσες άκρες, στα ταξί, όπως και σε άλλα αυτοκινητιστικά επαγγέλματα, υπάρχει προκαθορισμένος αριθμός αδειών ανά πόλη. Αν εσύ θες να γίνεις ταξιτζής, δεν μπορείς να γίνεις, γιατί το κράτος δεν εκδίδει νέες άδειες. Θα πρέπει να εξαγοράσεις την άδεια από έναν άλλο ταξιτζή, κάτι το οποίο εγείρει θέματα ηθικής και νομιμότητας ανάλογες των uber. Εννοούσα ότι δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο υπάρχουν κλειστά επαγγέλματα. Όπως μπορούν να ανοίξουν απεριόριστες καφετέριες ή μαγαζιά με ρούχα δίπλα δίπλα ας υπήρχαν και απεριόριστα ταξί (ή επαγγελματίες σε οποιοδήποτε άλλο κλειστό επάγγελμα).
alkis13 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2016 Εννοούσα ότι δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο υπάρχουν κλειστά επαγγέλματα. Όπως μπορούν να ανοίξουν απεριόριστες καφετέριες ή μαγαζιά με ρούχα δίπλα δίπλα ας υπήρχαν και απεριόριστα ταξί (ή επαγγελματίες σε οποιοδήποτε άλλο κλειστό επάγγελμα). Το κλειστό επάγγελμα νομοθετικά είχε νομοθετηθεί από το νομοθέτη με τη σκέψη ότι κάποιες αδύναμα κοινωνικές ομάδες να μπορέσουν να έχουν ένα εισόδημα.Ειδικά σε παράνομες απαλλοτριώσεις επί β'ΠΠ και χούντας, σου είχαν πάρει τη περιουσία και δεν είχες πως να ζήσεις. Εξ ου και το κλειστό επάγγελμα και τα οικόπεδα μέσω κλήρου. Οι εποχές άλλαξαν και δεν υπάρχει πια κάποιος λόγος. Όπως ούτε οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι να έχουν παραπάνω μοριοδότηση σε διαγωνισμούς δημοσίου. Εν τέλη, κατά την άποψη μου, ανάπηροι πολέμου, άνθρωποι με αναπηρίες και οικογένειες με αρκετά παιδιά, καλό είναι να έχουν κάποια βοήθεια από το κράτος. Το θέμα τώρα πάει αλλού βέβαια, αλλά απαντώ από τις γνώσεις μου σε φιλοσοφικό-νομικό επίπεδο. 1
Razor_7 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 (επεξεργασμένο) Και μόνο που σπάει το μονοπώλιο των ταξί και ανοίγει το επάγγελμα, είναι αρκετά θετικό κατά τη γνώμη μου. Ποιό μονοπώλειο σπάει; Εταιρία "φάντασμα" είναι προς το παρών που το μόνο που σπάει είναι τον τσαμπουκά των ταξιτζίδων σε κάθε χώρα. Τι εννοώ φάντασμα? Εννοώ ότι προς το παρών μπαίνει μέσα (όχι απαραίτητα κακό, μπαίνουν και άλλες μέσα όπως το άμαζον,κλπ κλπ.).Παρόλα αυτά βέβαια έχει σταθερά επενδυτές που τη χρηματοδοτούν όπως η Apple, ο Τζεφ Μπέζος της Amazon και η Goldman Sachs που βάζουν το χέρι στην τσέπη όποτε το χρειαστεί για να καλύψουν τις ζημιές της. Μόνο στο 9μηνο του 2015 είχε ζημιές 1,7 δισ. δολαρίων πολύ παραπάνω από τα έσοδα της που ήταν της τάξης των 1,2 δισ. δολαρίων. Και γιατί τότε τη χρηματοδοτούν και γιατί έχει τόσο υψηλό valuation στην αγορά? Γιατί πολύ απλά ξέρουν ότι όταν ξεκαθαρίσει τους τοπικούς ανταγωνιστές, και τις τιμές θα μπορεί να ανεβάσει - όπως το βράδυ της πρωτοχρονιάς στην Αυστραλία όπου οι τιμές ανέβηκαν έως και 8 φορές πάνω - όσο και ότι θα κερδίζουν από τον πολύ μεγαλύτερο όγκο κίνησης. Όταν το Fortune στην Αμερική προσπάθησε να δώσει την απάντηση στο ερώτημα: τι θα στοίχιζε στην Uber αν οι οδηγοί αντι για συνεργάτες ήταν υπάλληλοι της, ο αριθμός στο τέλος της πράξης έγραφε 4,1 δισ. δολάρια, τα οποία θα επιβάρυναν ακόμη περισσότερο τις ήδη υπέρογκες ζημίες της. Τελειώνοντας, νομίζω ότι η Uber είναι η περιπτώση "μονοπώλιου" της νέας εποχής, χωρίς να υπάρχει αμφιβολία ότι και η κατάσταση με τις άδειες ταξί και το γενικότερο πλαίσιο θέλουν αλλαγές στην Ελλάδα,αλλά άλλο το ένα άλλο το άλλο. Όσο για τα υπόλοιπα περί ανταγωνιστών μια χαρά υπάρχουν taxibeat [η πιο γνωστή] taxiplon [με έλεγχο στα ταξί που έχει στο στόλο] IQ Taxi [επίσημη του ΣΑΤΑ] Το taxibeat επειδή τυγχάνει να 'χω μιλήσει μάλιστα και με το founder της είναι πολύ μπροστά και μάλιστα έχει κάνει άνοιγμα σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη και εσχάτως και στη Λατινική Αμερική με δύο μεγάλα ντηλ σε World Cup & Ολυμπιακούς Αγώνες στη Βραζιλία.Δεν τα αναφέρω για καλό ή κακό όλα αυτά, απλά επειδή μιλάμε να ξέρουμε τι λέμε Επεξ/σία 25 Φεβρουαρίου 2016 από Razor_7 1
christopher0016 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 η uber δεν ειναι νομιμη δεν εχει επαγγελματιες οδηγους οπως σε ενα ταξι δεν εχουν ειδικη αδεια οι οδηγοι . δεν εχουν ταμειακη μηχανη δεν υπαρχει αδεια επαγγελματικου οχηματος ωπος στα ταξι που κοστιζει γυρω στα 60 χιλιαρικα σημερα.. δεν αποδιδουν 23% φπα στην εισπραξη...ειναι μια απατη η uber που απλα βαζει οποιον να ναι με το ΙΧ του ΚΑΙ ΟΧΙ με το νομιμο επαγγελματικο οχημα που προβλεπεται δεν εχουν ασφαλεια οχηματος δ.χ εαν πχ γινει ενα ατυχημα στο ταξι υπαρχει ασφαλιστικη καλυψη για τους επιβατες. την κυνηγανε παντου και εδω στην ελλαδα εχουνε συλλαβει μερικους μετα απο καταγγελιες. οσοι δωσανε 150 100 60 χιλιαδες € για μια αδεια ταξι ειναι κοροιδα? κακως την στηριζετε μερικοι.. 1
Miracle Worker Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 οσοι δωσανε 150 100 60 χιλιαδες € για μια αδεια ταξι ειναι κοροιδα? κακως την στηριζετε μερικοι.. Κακώς δώσανε 150, 100, 60 χιλιάδες σε ΙΔΙΩΤΗ για να αγοράσουν μία άδεια που δικαιωματικά ανήκει στον ελληνικό λαό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κορόιδα είμαστε όλοι εμείς, που αφήνουμε όλα αυτά τα χρόνια να συμβαίνει όλο αυτό εις βάρος μας. Και ναι, υπάρχουν άνθρωποι που ακόμα το στηρίζουν, οπότε μην εκπλήσσεσαι που υπάρχουν άνθρωποι που στηρίζουν την uber. Ποιό μονοπώλειο σπάει; Εταιρία "φάντασμα" είναι προς το παρών που το μόνο που σπάει είναι τον τσαμπουκά των ταξιτζίδων σε κάθε χώρα. Δηλαδή, που διαφωνείς; Σπάει το μονοπώλιο είπα, όχι ότι έχει εξαλείψει τα ταξί.
Mr_Proper Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 (επεξεργασμένο) η uber δεν ειναι νομιμη δεν εχει επαγγελματιες οδηγους οπως σε ενα ταξι δεν εχουν ειδικη αδεια οι οδηγοι . δεν εχουν ταμειακη μηχανη δεν υπαρχει αδεια επαγγελματικου οχηματος ωπος στα ταξι που κοστιζει γυρω στα 60 χιλιαρικα σημερα.. δεν αποδιδουν 23% φπα στην εισπραξη...ειναι μια απατη η uber που απλα βαζει οποιον να ναι με το ΙΧ του ΚΑΙ ΟΧΙ με το νομιμο επαγγελματικο οχημα που προβλεπεται δεν εχουν ασφαλεια οχηματος δ.χ εαν πχ γινει ενα ατυχημα στο ταξι υπαρχει ασφαλιστικη καλυψη για τους επιβατες. την κυνηγανε παντου και εδω στην ελλαδα εχουνε συλλαβει μερικους μετα απο καταγγελιες. οσοι δωσανε 150 100 60 χιλιαδες € για μια αδεια ταξι ειναι κοροιδα? κακως την στηριζετε μερικοι.. Το uber δεν είναι νόμιμο γιατι δεν ασχολείται με ένα σορό μαλακίες που θεσπίστηκαν απο το πελατειακό κράτος μας που μας έφερε στην πτώχευση αυτό λες.... Όχι δεν ήταν κορόιδα ΜΑΛΑΚΕΣ ήταν που τρέφανε αυτό το στείρο σάπιο κατεστημένο.... Τι εννοείς δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για τους πελάτες αν δηλαδή σπάσουν κανένα πόδι θα πεί το νοσοκομείο δεν σε παίρνω γιατι ήσουν μέσα σε uberά; Όσο για τυχούσες υλικές ζημιές η ίδια η uber παρέχει ασφάλιση στις διαδρομές της. Τώρα για τον "οποιωνδήποτε" δεν ξέρω τι εννοείς για να μπορέσεις να συμμετέχεις στο uber ως οδηγός θα πρέπει να έχεις καθαρό ποινικό μητρώο δίπλωμα οδήγησης χ χρόνια (δεν θυμάμαι ακριβώς το νούμερο ψάξτο στην σελίδα τους) και να μην είχες καμία παράβαση ή ατύχημα τα τελευταία χ χρόνια. Το αυτοκίνητο σου επίσης θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές (2005 ή νεότερο, χωρίς κάποια μηχανική η εξωτερική βλάβη κτλ) Επεξ/σία 25 Φεβρουαρίου 2016 από Mr_Proper
Mr_Proper Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2016 Ποιό μονοπώλειο σπάει; Εταιρία "φάντασμα" είναι προς το παρών που το μόνο που σπάει είναι τον τσαμπουκά των ταξιτζίδων σε κάθε χώρα. Τι εννοώ φάντασμα? Εννοώ ότι προς το παρών μπαίνει μέσα (όχι απαραίτητα κακό, μπαίνουν και άλλες μέσα όπως το άμαζον,κλπ κλπ.).Παρόλα αυτά βέβαια έχει σταθερά επενδυτές που τη χρηματοδοτούν όπως η Apple, ο Τζεφ Μπέζος της Amazon και η Goldman Sachs που βάζουν το χέρι στην τσέπη όποτε το χρειαστεί για να καλύψουν τις ζημιές της. Μόνο στο 9μηνο του 2015 είχε ζημιές 1,7 δισ. δολαρίων πολύ παραπάνω από τα έσοδα της που ήταν της τάξης των 1,2 δισ. δολαρίων. Και γιατί τότε τη χρηματοδοτούν και γιατί έχει τόσο υψηλό valuation στην αγορά? Γιατί πολύ απλά ξέρουν ότι όταν ξεκαθαρίσει τους τοπικούς ανταγωνιστές, και τις τιμές θα μπορεί να ανεβάσει - όπως το βράδυ της πρωτοχρονιάς στην Αυστραλία όπου οι τιμές ανέβηκαν έως και 8 φορές πάνω - όσο και ότι θα κερδίζουν από τον πολύ μεγαλύτερο όγκο κίνησης. Όταν το Fortune στην Αμερική προσπάθησε να δώσει την απάντηση στο ερώτημα: τι θα στοίχιζε στην Uber αν οι οδηγοί αντι για συνεργάτες ήταν υπάλληλοι της, ο αριθμός στο τέλος της πράξης έγραφε 4,1 δισ. δολάρια, τα οποία θα επιβάρυναν ακόμη περισσότερο τις ήδη υπέρογκες ζημίες της. Τελειώνοντας, νομίζω ότι η Uber είναι η περιπτώση "μονοπώλιου" της νέας εποχής, χωρίς να υπάρχει αμφιβολία ότι και η κατάσταση με τις άδειες ταξί και το γενικότερο πλαίσιο θέλουν αλλαγές στην Ελλάδα,αλλά άλλο το ένα άλλο το άλλο. Όσο για τα υπόλοιπα περί ανταγωνιστών μια χαρά υπάρχουν taxibeat [η πιο γνωστή] taxiplon [με έλεγχο στα ταξί που έχει στο στόλο] IQ Taxi [επίσημη του ΣΑΤΑ] Το taxibeat επειδή τυγχάνει να 'χω μιλήσει μάλιστα και με το founder της είναι πολύ μπροστά και μάλιστα έχει κάνει άνοιγμα σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη και εσχάτως και στη Λατινική Αμερική με δύο μεγάλα ντηλ σε World Cup & Ολυμπιακούς Αγώνες στη Βραζιλία.Δεν τα αναφέρω για καλό ή κακό όλα αυτά, απλά επειδή μιλάμε να ξέρουμε τι λέμε Το να μην καταλαβαίνεις τι διαβάζεις κτλ δεν ειναι κακό κανένας δεν τα ξέρει όλα και όλοι μπορούμε να μάθουμε... Αλλά το να εξάγεις λεπτομερέστατα συμπεράσματα για κάτι το οποίο δεν καταλαβαίνεις με ξεπερνάει σαν άνθρωπο... Καταρχήν δεν "μπαίνει μέσα" η Uber τα οικονομικά μιας εταιρίας δεν ειναι (+-) σε ενα τεφτέρι αν ήταν έτσι δεν θα σπούδαζε κανένας οικονομικά μετά το δημοτικό όλοι θα ήταν CEO. Οι πίνακες που βλέπεις με απλά λόγια λένε το εξής ότι η Uber ναι μεν δεν λειτουργεί πλήρως και αποδοτικά σε κάθε συγκεκριμένο χρονικό στιγμιότυπου που εξετάζουμε (η οικονομία όμως έχει να κάνει με κάτι που στο σχολείο το άκουσες ως "ρυθμό μεταβολής"... δεν μας νοιάζει δηλαδή το χ0 και το t0 μόνο αλλά και το χ1-χ0/t1-t0 κτλ) αλλά ανα τον χρόνο παρουσιάζει ταχύρυθμη ανάπτυξη (η σφαίρα επιρροής ανεβαίνει οι χρήστες ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα αυξάνονται οι χώρες που το υιοθετούν αυξάνονται κτλ) αλλά και κερδοφορία Ας σταθούμε λίγο στην κερδοφορία γιατι εκεί νομίζω είναι το πρόβλημα που σε κάνει να έχεις λάθος άποψη. Βλέπεις πχ http://www.forbes.com/sites/briansolomon/2016/01/12/leaked-ubers-financials-show-huge-growth-even-bigger-losses/#5c1916d05c99 να έχει εναν eye catching τίτλο... αλλά μετά βλέπεις πόσο ωραία τα λέει στο κείμενο. πχ ας μιλήσουμε για τις απώλειες όλο το 2014 $ 600 εκατομμύρια. το μισο του 2015 +$ 400 εκατομμύρια ( $ 1 δις σύνολο) Ωραία ας κάνουμε μια πρόβλεψη με αυτά τα νούμερα χωρίς πολλές γνώσεις κτλ απλά χρησιμοποιώντας μια απλή εικασία κοινής λογικής.. Η εικασία είναι η εξής: Αφού οι απώλειες απο το 2014 στο πρώτο μισό του 2015 μεγάλωσαν κατά ~66% ας υποθέσουμε ότι και το δεύτερο μισό του 2015 θα μεγαλώσουν κατα 66% δηλαδή τέλος το 2015 οι απώλειες θα κυμαίνονται στο $ ~1,65 δις Ωραία πάμε τώρα στα έσοδα Όλο το 2013 $ 104 εκατομύρια Το πρώτο μισο του 2014 $ 107 εκατομμύρια Βλέπουμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2014 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά ~100% ας κάνουμε και εδώ την εικασία ότι συνεχίζει η ίδια κερδοφορία (όπως κάναμε την εικασία ότι συνεχίζει η ίδια απώλεια) Αυτό πάει να πει ότι το Β' εξάμηνο του 2014 η εταιρία θα έχει έσοδα $ +211 εκατομμύρια (σύνολο $ ~400 εκατομμύρια) Ας κάνουμε εναν πινακα λοιπόν ακολουθώντας τα παραπάνω 2014(α+β) | 2015α | 2015β | 2016α Κερδοφορία(+100%,εκατ.): $400 | $800 | $1600 |$3200 Απόλειες (+66%, εκατ.): $600 | $996 | $1653 | $2745 έστω όμως ότι η κερδοφορία είναι μικρότερη (στην πραγματικότητα βάση επίσημων στοιχείων ειναι ~300%....) έστω ότι είναι 75% πάμε πάλι: 2014(α+β) | 2015α | 2015β | 2016α | 2016β | 2017α | 2017β | 2018α | 2018β Κερδοφορία(+75%,εκατ.): $400 | $700 | $1.225 | $2.143 | $3.751 | $6.565 | $11.489 | $20.106 | $35.185 Απώλειες (+66%, εκατ.): $600 | $996 | $1.653 | $2.745 | $4.556 | $7.562 | $12.555 | $20.840 | $34.595 Διαφορά (εκατ.): -$200 | -$296 | -$428 | -$600 | -$804 | -$997 | -$1065 | -$734 | +$590 Συνολική απώλεια(εκατ.): -$200 | -$496 | -$924 | -$1.525 | -$2.329 | -$3.327 | -$4.392 | -$5.127 | -$4.536 Απο εδώ βλέπουμε ότι (τηρουμένων των πολύ άδικων εικασιών μου προς απλούστευση του θέματος) απο το β εξάμηνο του 2018 η uber αρχίζει να έχει περισσότερα έσοδα αποτι απώλειες (το ίδιο ισχύει και για όλα τα επόμενα έτη αν κρατηθούν σταθερά τα ποσοστά των εσόδων όσο και αυτά των απωλειών ) Φτάνοντας στο Β εξάμηνο του 2019 να έχει συνολικές απώλειες +$12.035 εκατ. (δηλαδή κέρδος που έχει καλύψει το κεφάλαιο που πήγε σε απώλειες όλων των προηγούμενων ετών και έχει μείνει και περίσσεμα ή με άλλα λόγια απο εδώ και πέρα πληρώνονται όλες οι χασούρες και παράλληλα γεμίζει ο κουμπαράς.) Αρά για να κριθεί η uber κερδοφόρα η ζημιογόνος επένδυση εξαρτάται απο τον εξής παράγοντα.. έχει σαν εταιρία $5,127 δις για να μπορέσει να πληρώσει τις απώλειες της (μιστούς,διαφήμιση,νομικά έξοδα,υλικοτεχνικός εξοπλισμός κτλ) ώστε να αντέξει μέχρι το α εξάμηνο του 2018 ????(όπου μέχρις εκεί είναι το σημείο που μεγαλώνουν τα έξοδα προς τις απώλειες απο εκεί και πέρα μικραίνουν και κερδοφορεί) Και η απάντηση ειναι ναι έχει... συγκεκριμένα το αποθεματικό της ειναι 9 δις δολάρια (πιο απλά αν η uber βάζοντας το χερι στην τσέπη του παντελονιού της θα έβρισκε 9 δις... απο εκεί και πέρα δεν μετράμε καν τα χρήματα που έχει "Στην τράπεζα" το "σπιτι" το "αμάξι" και τα "χωράφια" της) Η πραγματικότητα είναι όμως ακόμη καλύτερη μιας και η uber έκανε τζίρο το 2015 πάνω απο $10 δις (και η προμήθεια της είναι 20% άρα έβγαλε πάνω απο 2 δις δολάρια) = τα έσοδα της ειναι ακόμη μεγαλύτερα απο αυτά που υπολογίσαμε πιο πάνω. http://www.businessinsider.com/uber-revenue-projection-in-2015-2014-11 , https://www.theinformation.com/ubers-losses-grow-but-so-do-its-profit-projections Και οι απώλειες της ειναι απώλειες ανάπτυξης που θα σταματήσουν να υπάρχουν πχ επενδύσεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό ασφάλειες προσφορές (πχ δίνει κουπόνια σε πελάτες 75$ για την πρώτη τους διαδρομή δωρεάν ή 250$ σε νέους οδηγούς.. αυτά ειναι λεφτά που πληρώνει απο την τσέπη της και αποτελούν μια μεγάλη μερίδα στις απώλειες της και όπως ειναι λογικό θα σταματήσει να κάνει προσφορές γνωριμίας όταν εδραιωθεί.. άρα θα δεν θα υπάρχουν αυτά τα χρέη και άρα το ποσοστό των απωλειών θα ειναι μικρότερο απο αυτό που θέσαμε εμεις πιο πάνω στο παράδειγμα) Και γενικά δεν τίθεται θέμα βιωσιμότητας η uber είναι μια εταιρία (που αν βάλουμε τα "χωράφια" της τα λεφτά "στην τράπεζα" κτλ μιλώντας με τις λέξεις του πιο πάνω παραδείγματος) των περίπου 50 δις δολαρίων.. Μια τέτοια εταιρία την ονομάζεις εσύ "φάντασμα" λες και ειναι καμιά μπίζνα της πλάκας που στήθηκε για την επιδότηση... Και πιστεύεις ότι οι άνθρωποι που μπορούν να διαθέσουν τόσα χρήματα (που σημαίνει οτι η συνολική τους περιουσία ειναι εκατονταπλάσια απο αυτή που δώσανε στην εταιρία τους μιας και έχουν ομίλους ολόκληρους που διαχειρίζονται) λένε "ας κάνουμε μωρέ μια ματσαράγκα για να την μπούμε στην μπλέμπα των ταριφών" .... Αν σκεφτόταν έτσι αυτοί οι άνθρωποι δεν θα είχαν ομίλους με δις ή τρις σε networth αλλά θα παίρνανε 45.000 ευρώ τον χρόνο όπως κάνεις εσύ στην καλύτερη (τό λέω βάζοντας σε στον μέσο όρο καλοπληρωμένων Ελλήνων για να μην νομίζεις ότι θέλω να σε προσβάλω γιατι αν σε βάλω στο γενικό μέσω όρο θα έπρεπε να πω 7,200 ευρώ) =================================================== Όσο για ανταγωνιστές εγχώριους όλα αυτά που ανέφερες ειναι ενας άλλος τρόπος να καλείς taxi αν δεν θες να τους πάρεις τηλέφωνο.... δεν έχουν άμεση σχεση με το uber.... 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα