Ocelote Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Στις αρχές του έτους, αναφερθήκαμε σε μία τάση που με τα χρόνια εδραιώνεται και ισχυροποιείται και που βάσει της οποίας, στα καταστήματα του αύριο θα υπάρχουν τα πάντα εκτός από videogames. Αιτία γι’ αυτό στάθηκαν οι κινήσεις της Sony και της Microsoft, των δύο εκ των τριών first party εταιρειών, που καθώς περνούν τα χρόνια εμφανίζονται ολοένα και πιο επιθετικές σε ό,τι αφορά την ψηφιακή διανομή μέσω των καταστημάτων τους. Αν και η απουσία φυσικού στοκ επιτρέπει στις εταιρείες να πωλούν για όσο το δυνατόν περισσότερο τα ψηφιακά τους αντίτυπα στην πλήρη τιμή τους, μιας που δεν υπάρχει απόθεμα για να συσσωρεύεται, η έλλειψη μεσαζόντων διατηρεί το περιθώριο κέρδους υψηλά, ακόμα και με την τελική τιμή χαμηλότερα. Με μία πιο προσεκτική ματιά ωστόσο, θα διαπιστώσει κανείς πως σε Xbox Store και PS Store, υπάρχουν δύο διαφορετικές τάσεις: οι καινούριες κυκλοφορίες οι οποίες διατίθενται ψηφιακά σε τιμές υψηλότερες απ’ ό,τι στα φυσικά καταστήματα και οι παλαιότεροι τίτλοι τους οποίους συχνά συναντάμε σε χαμηλότερες τιμές. Η δεύτερη κατηγορία μάλιστα πλαισιώνεται και από τα “δωρεάν” παιχνίδια που προσφέρονται κατά καιρούς στο πλαίσιο συνδρομών και στις δύο πλατφόρμες. Προγράμματα όπως το PS Plus, το Xbox LIVE Gold και το Xbox Game Pass, ζητούν από τους παίκτες τον “οβολό” τους σε μηνιαία βάση, προσφέροντας τους σε αντάλλαγμα μεταξύ άλλων και δωρεάν videogames. Γιατί όμως; Η φυσική διανομή ζει και βασιλεύει Η εύκολη απάντηση στην ερώτηση της προηγούμενης παραγράφου, θα ήταν “για να ‘χτυπήσουν’ τη φυσική διανομή” και αλυσίδες όπως τα Gamestop, τα GAME και το Amazon. Ο ισχυρισμός αυτός μπορεί να μοιάζει προφανής, όμως δεν είναι απόλυτα σωστός. Σαφέστατα Sony και Microsoft θα ήθελαν να δουν τις πωλήσεις τίτλων να μεταφέρονται αυτούσιες στο σύνολό τους στα ψηφιακά τους καταστήματα, όμως κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από πουθενά –και ούτε φαντάζει πιθανό να συμβεί στο μέλλον. Ναι, η ψηφιακή διανομή κερδίζει διαρκώς έδαφος, όπως έχουμε επισημάνει άλλωστε και από εδώ. Ναι, οι καταναλωτές εξοικειώνονται με τον καιρό με την έννοια του νόμιμου download. Όμως το βαρύ πυροβολικό των πωλήσεων, παραμένει ακόμα η φυσική διανομή. Τα μεγάλα blockbusters, τίτλοι σαν το Call of Duty, το FIFA και το Grand Theft Auto, κακά τα ψέματα, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα καταστήματα και τη –φυσική- λιανική για να πετύχουν τα εξωπραγματικά νούμερα στα οποία μας έχουν συνηθίσει. Η ψηφιακή διανομή, μολονότι καθιστά την έκδοση ενός τίτλου εφικτή σε καταστάσεις που το budget είναι περιορισμένο (βλ. indie αγορά), μπορεί να αποτελέσει σε μεγάλο βαθμό τροχοπέδη στην πορεία ενός τίτλου: η παρουσία του στο PS Store, το Steam και το Xbox Store, ας πούμε, δεν συγκρίνεται επ’ ουδενί με αυτή σε Walmart, GAME και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, εκεί που θα το δει και θα το αγοράσει ο casual, mainstream καταναλωτής. Εκτός αυτού, εν έτει 2017 και τα στοιχεία που έχουμε για την ψηφιακή διανομή είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Αν και οι φυσικές πωλήσεις καταμετρώνται πλέον –σχεδόν- σε κάθε αγορά, ως προς τις ψηφιακές επικρατεί… σιγή ασυρμάτου. Δεν είναι μόνο οι εταιρείες παρακολούθησης και έρευνας αγοράς που δυσκολεύονται να “αλιεύσουν” στοιχεία αλλά και οι ίδιοι οι εκδότες που δείχνουν εξαιρετικά απρόθυμοι να μοιραστούν το οτιδήποτε με τον οποιονδήποτε, σαν να φοβούνται ότι αποκαλύπτοντας τις ψηφιακές τους επιδόσεις, θα “προδώσουν” τη συνταγή της επιτυχίας –τους. Στην εποχή της SuperData και του Steam Spy, αργά ή γρήγορα άπαντες θα κληθούν αργά ή γρήγορα να ανακοινώσουν οι ίδιοι τα νούμερά τους… Ιδού ο πραγματικός εχθρός Sony και Microsoft γνωρίζουν πολύ καλά ότι όσον αφορά στις νέες κυκλοφορίες, δεν μπορούν ακόμα να επιβληθούν των καταστημάτων λιανικής. Αυτός είναι και ο λόγος που τα καινούρια παιχνίδια στοιχίζουν ακριβότερα ψηφιακά απ’ ό,τι σε φυσική μορφή. Αμφότερες άλλωστε έχουν εστιάσει αλλού: στα μεταχειρισμένα. Η αγορά των τελευταίων αποτελεί και τον πραγματικό στόχο των κατασκευαστών που βλέπει στις πλάτες του να έχει στηθεί ένα “πανηγύρι εκατομμυρίων” από το οποίο, με πρωτοστάτες τα καταστήματα λιανικής, άπαντες κερδίζουν, εκτός από τους ίδιους. Κάθε πώληση μεταχειρισμένου αντιτύπου αποτελεί τεράστιο πλήγμα για τη βιομηχανία: εκδότης και δημιουργός δεν παίρνουν το παραμικρό, μία πώληση χάνεται για πάντα και συν τοις άλλοις ο λιανέμπορος καρπώνεται ένα εξαιρετικά μεγάλο μερίδιο πουλώντας ουσιαστικά “αέρα”. Εδώ αξίζει τον κόπο να ανοίξουμε μία παρένθεση για να αναφερθούμε σε όλα εκείνα τα μικρά στούντιο που μετά κόπων και βασάνων και έχοντας υπογράψει σε πολλές περιπτώσεις “αιματηρές” συμφωνίες, καταφέρνουν να δουν το παιχνίδι τους να κυκλοφορεί και σε φυσική μορφή. Όταν λοιπόν αυτό κυκλοφορεί στην αγορά ως μεταχειρισμένο, τότε το ισχνό ποσοστό από το οποίο θα συντηρείτο το στούντιο, καταλήγει πολλαπλασιασμένο σε κάποιον μεσάζοντα με αποτέλεσμα αυτός να θησαυρίσει και ο δημιουργός να οδηγηθεί εκτός αγοράς. Και για να σας προλάβουμε, ο πελάτης μπορεί να ενδιαφέρεται για την τσέπη του και μόνο, όμως αν δεν στηρίξει στον βαθμό που του επιτρέπεται την αγορά που τον ψυχαγωγεί, τότε μοιραία, αυτή κάποια στιγμή θα πάψει να το κάνει. Κλείνει η παρένθεση. Οι συνδρομές με τα δωρεάν παιχνίδια, αποσκοπούν σε ένα και μόνο πράγμα: να προσφέρουν στον κόσμο τα “best of” των προηγούμενων μηνών/ετών, εξασφαλίζοντας έτσι πως αυτός δεν θα καταφύγει στα μεταχειρισμένα για να τα απολαύσει. Σκεφτείτε το: όταν οι κάτοχοι Xbox και PlayStation έχουν πρόσβαση κάθε μήνα τουλάχιστον σε έναν ΑΑΑ τίτλο του –πρόσφατου σχετικά- παρελθόντος, πόσο πιθανό είναι να αναζητήσουν κάποιον άλλο, μεταχειρισμένο; Το πιθανότερο είναι πως μέχρι να ξεμπερδέψουν με το δωρεάν παιχνίδι του εκάστοτε μήνα, θα έχει κάνει την εμφάνισή του το επόμενο. Κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων δε, η Sony το πήγε ένα βήμα παραπέρα, προσφέροντας τίτλους που μετρούσαν μόλις λίγους μήνες στην αγορά, σε μειωμένη τιμή και προσφορά “1+1 δώρο”. Υπάρχει δρόμος ακόμα… Το σχέδιο των εταιρειών είναι σατανικό και με την κατάλληλη υποστήριξη, θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικά πλήγματα στην αγορά των μεταχειρισμένων, ακόμα και στο άμεσο μέλλον. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και εδώ “θέματα” που πρέπει να διευθετηθούν, με πρώτο και καλύτερο τα δικαιώματα των ίδιων των παιχνιδιών. Μην ξεχνάτε πως μερίδιο από τις πωλήσεις διεκδικούν και όλοι οι μεγάλοι εκδότες: EA, Activision, Ubisoft, Take-Two και λοιπαί ημέτεραι δυνάμεις θα ήθελαν όσο τίποτα να προσεγγίσουν όλους εκείνους που δεν προτίμησαν τα προϊόντα τους με το που κυκλοφόρησαν. Η EA έχει ήδη κάνει το πρώτο βήμα με το EA Access, μία υλοποίηση που διαφέρει σε σχέση με τις άλλες διαθέσιμες, πλην όμως αποτελεί ξεκάθαρη απόδειξη της πρόθεσης… πειραματισμού της βιομηχανίας. Εν αντιθέσει με ό,τι πίστευαν πολλοί για χρόνια, το πρόβλημά των Sony και Microsoft δεν είναι τόσο τα μεταχειρισμένα που πωλούνται απ’ ευθείας από τους παίκτες αλλά το δίκτυο που εδώ και χρόνια ‘κονομάει διόλου ευκαταφρόνητα ποσά στις πλάτες τους. Και μη νομίζετε ότι μόλις τώρα το ανακάλυψαν: προσπαθούν να το χτυπήσουν εδώ και χρόνια, απλά όπως φάνηκε εκ του αποτελέσματος, όχι με τον ενδεδειγμένο τρόπο (να σας θυμίσουμε τα Online Passes και τα σχέδια περί μη υποστήριξης μεταχειρισμένων στην τρέχουσα γενιά). Να ήρθε επιτέλους η ώρα που θα δουν τα σχέδιά τους να στέφονται με επιτυχία;
amveria Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Καλησπέρα σε όλες και όλους, Συγχαρητήρια για το άρθρο, έχει καταφέρει να αναλύσει και να αποτυπώσει ουσιαστικά όλες τις παραμέτρους του τίτλου του. Αν η ερώτηση όμως γινόταν αποκλειστικά σε εμένα, η απάντηση που θα έδινα θα ήταν μονολεκτική. Κ Ε Ρ Δ Ο Σ καλή συνέχεια. 3
asorogu1981 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Οταν καταργηθει η λιανικη τελος οι κονσολες για μενα το store ειναι πολυ ακριβο 1
Tilemaxx Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δεν υπάρχει κάποια ένδειξη οτι οι εταιρίες πολεμούν την λιανική. Είναι σαν να λέμε οτι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πολεμούν την αγορά των μεταχειρισμένων η οποία έχει δεκαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει φυσικά. Ο συλλογισμός του άρθρου εμπεριέχει μονάχα προσωπικές υποθέσεις. Το οτι θέλουν online stores για να αποφεύγουν την χασούρα των μεσαζόντων, είναι αυτονόητο πιστεύω και η επιτυχία του Steam το έχει κάνει αυτονόητο σαν ύπαρξη για την κάθε εταιρία. 4
Undertaker25 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Εγώ δεν καταλαβαίνω την παράνοια που επικρατεί στη διαφορά τιμής ανάμεσα σε ψηφιακά και φυσικά αντίτυπα. Πχ, το Warhammer Total War σε ψηφιακή μορφή κοστίζει περίπου 54 ευρώ στο Steam ενώ σε φυσική μορφή στην Ελλάδα (αλλά και έξω) μόλις ≥ 35. Μου φαίνεται εντελώς παράλογο ή απλά εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι καλά. Eπίσης, θεωρώ έγκλημα να σταματήσει η έκδοση φυσικών αντιτύπων. Είναι άλλη αίσθηση να έχεις ένα παιχνίδι που αγαπάς στο κουτί του με το δισκάκι του και να το χαζεύεις στο ράφι και άλλο χαντακωμένο σε κάποιο φάκελο στο σκληρό δίσκο σου που είναι σαν να μην υπάρχει. 5
mansa2k Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Μεταχειρισμένα υπήρχαν από πάντα απλά οι εταιρίες μέσα από την ανάπτυξη της ψηφιακής διανομής θέλουν να αυξήσουν τα κέρδη τους και αυτό είναι όλο. Τα υπόλοιπα είναι μπλα, μπλα και σάλτσα. Επίσης τα περί καλύτερων ΑΑΑ περσινών τίτλων που προσφέρονται στις συνδρομητικές υπηρεσίες δεν ισχύει πλέον στο ίδιο βαθμό με παλιότερα και θα έλεγα πως φυτοζωεί αυτό το κομμάτι. Τέλος το άρθρο ξεχνάει βασικές υπηρεσίες που οδηγούν προς αυτό το κομμάτι όπως η καινούργια συνδρομή της MS αλλά και τo ΕΑ access.
jack124 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Παιδιά τι λέτε αν υπάρχουν προσφορές οι τιμές του Store είναι πολύ πιο φθηνές Πήρα Uncharted 4 18 ευρώ στο Store Στο σκρουτζ κάνει 30+ 3
stryder Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Εξαιρετικό άρθρο και πολύ καλογραμμένο. Να διευκρινίσω ότι είμαι κάθετα αντίθετος στο store όχι πως δεν το χρησιμοποιώ και με το παραπάνω, κατεβάζω πολύ παραπάνω DLC από όσο θα έπρεπε. Tίποτα δεν μπορεί να φτάσει για εμένα την φυσική έκδοση όπως και να έχεις το δισκάκι θα είναι πάντα αλλιώς. Όλα τα παραπάνω στην Ελλάδα δεν είναι τόσο εμφανή επειδή ουσιαστικά δεν υπάρχει πραγματική gaming αγορά. ο Ocelot στο παραπάνω άρθρο αν δείτε μιλάει για μαγαζιά κολοσσούς του εξωτερικού, εμείς εδώ το καλύτερο που έχουμε σε εισαγωγικά πάντα φτάνει σε μαγαζιά τύπου Public οπότε τι να λέμε. Η Ελλάδα έχει πολύ καλούς αλλά και πολλούς ποσωτικά gamers και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό σαν λάτρεις των video games και η χώρα μας πραγματικά στηρίζει ως επί το πλείστων τις φυσικές αγορές και χαίρομαι ιδιαιτέρως για αυτό. Όλοι μας έχουμε πάρει μεταχειρισμένα video games αλλά σίγουρα πόσοι μας έχουμε δει ουκ ολίγες φορές παιχνίδια που η τιμή του μεταχειρισμένου ξεπερνά κατά πολύ την τιμή του καινούργιου ? Καταλαβαίνετε που απευθύνομαι. 1
evergrace Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Οταν καταργηθει η λιανικη τελος οι κονσολες για μενα το store ειναι πολυ ακριβο Το store βγαίνει πολύ φθηνότερο άμα κάνεις gameshare με φίλο. Έχω πάρει battlefield 1 στο ps4 μονο με 17 ευρώ 4 μήνες μετά τη κυκλοφορία του μέσω gameshare. Τέτοια τιμή δεν πρόειειται να βρεις σε κανένα σκρουτζομάγαζο.
randomcat Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Δημοσ. 5 Μαΐου 2017 Eπίσης, θεωρώ έγκλημα να σταματήσει η έκδοση φυσικών αντιτύπων. Είναι άλλη αίσθηση να έχεις ένα παιχνίδι που αγαπάς στο κουτί του με το δισκάκι του και να το χαζεύεις στο ράφι και άλλο χαντακωμένο σε κάποιο φάκελο στο σκληρό δίσκο σου που είναι σαν να μην υπάρχει. Εγώ από την άλλη το θεωρώ βλακεία να υπάρχουν σε φυσικά αντίτυπα ταινίες, βιντεοπαιχνίδια και μουσική. Τι δισκάκια και κουτιά;; Να τα κάνουμε τι; Την μουσική την θέλω για να την ακούσω, την ταινία για να την δω και το βιντεοπαιχνίδι για να το παίξω και όχι για να λατρεύω κάποιο κουτί. Είναι ακόμα καλύτερη αίσθηση η αίσθηση της τάξης και της καθαριότητας με το να μην έχεις περιττά πράγματα στην ιδιοκτησία σου όπως γεμάτα ράφια με βινύλια, CD, κουτιά και χαρτούρα, και να έχεις στην τσέπη σου "τόνους" πληροφοριών, μουσικής, ταινιών, βιντεοπαιχνιδιών κ.λπ. όλα οργανωμένα και νοικοκυρεμένα. 10
pcos Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 το λιανεμποριο ειναι πεθαμενο (εκτος απο τα μεγαλα πολυκαταστηματα) και δεν το ξερει ακομα! εδω παμε σε μαγαζι της γειτονιας να δοκιμασουμε αθλητικα παπουτσακια και παμε να τα παραγγειλουμε απο το ιντερνετ!!!! 1
dazed&confused Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 Είναι ακόμα καλύτερη αίσθηση η αίσθηση της τάξης και της καθαριότητας με το να μην έχεις περιττά πράγματα στην ιδιοκτησία σου όπως γεμάτα ράφια με βινύλια, CD, κουτιά και χαρτούρα. Μάλλον έχεις γεννηθεί μετά το '95, ίσως και αρχές του 2000 για να θεωρείς περιττά τα βινύλια και τα κουτιά. Μιλάμε για μια μορφή τέχνης και στην τελική η συσκευασία είναι ένα κομμάτι του όλου πακέτου που ολοκληρώνει το σύνολο. Αν δεν χρειαζόταν τότε θα τα πουλούσαν όλα σε ενα κοινό γκριζο περιτύλιγμα. Προσωπικά αν και χρησιμοποιώ steam και gog, θα ήθελα τα αγαπημένα μου παιχνίδια έστω σε κουτί, δίπλα στα βινύλια και τις κασέτες μου... 12
jmirko15 Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 Είναι ακόμα καλύτερη αίσθηση η αίσθηση της τάξης και της καθαριότητας με το να μην έχεις περιττά πράγματα στην ιδιοκτησία σου όπως γεμάτα ράφια με βινύλια, CD, κουτιά και χαρτούρα, και να έχεις στην τσέπη σου "τόνους" πληροφοριών, μουσικής, ταινιών, βιντεοπαιχνιδιών κ.λπ. όλα οργανωμένα και νοικοκυρεμένα και δανεικά. fixed 2
randomcat Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 Δημοσ. 6 Μαΐου 2017 Μάλλον έχεις γεννηθεί μετά το '95, ίσως και αρχές του 2000 για να θεωρείς περιττά τα βινύλια και τα κουτιά. Μιλάμε για μια μορφή τέχνης και στην τελική η συσκευασία είναι ένα κομμάτι του όλου πακέτου που ολοκληρώνει το σύνολο. Αν δεν χρειαζόταν τότε θα τα πουλούσαν όλα σε ενα κοινό γκριζο περιτύλιγμα. Προσωπικά αν και χρησιμοποιώ steam και gog, θα ήθελα τα αγαπημένα μου παιχνίδια έστω σε κουτί, δίπλα στα βινύλια και τις κασέτες μου... Έπεσες έξω για την ηλικία. Δεν είναι θέμα γενιάς, αλλά θέμα φιλοσοφίας, λογικής και προτεραιοτήτων. By the way, το username σου είναι μία από της αγαπημένες μου ταινίες. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα