Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

ακούω τελευταία όλη αυτή τη συζήτηση για κάποια τραγούδια που είχαν μπει στο μάθημα των θρησκευτικών και βγήκαν μετά από εισήγηση της εκκλησίας

 

Επειδή είμαι αρκετά παλαιότερος μπορεί κάποιος πιτσιρικάς που τα έκανε αυτά σαν μάθημα πως είχαν "κολλήσει" το "Συννεφούλα" στα θρησκευτικά ? Δηλαδή ποια ερμηνεία του είχανε δώσει ή με ποιά αφορμή το κάνανε στα θρησκευτικά.

 

Εντάξει για το "Μπαγάσας" θα μπορούσα να το δω αλλά για το "Συννεφούλα" δε το πιάνω.

Δημοσ.

Τραγούδια στο μαθημα θρησκευτικων 

 

1)Αν θεος γινομουν

2)Θεος μου εισαι

3)Στο θεο με παει

4)Ο θες που πιστευω

 

Πιστεύω μερικά από αυτά πρέπει να μπουν

Δημοσ.

Σοβαρά ρωτάω, δε κάνω trollια.

 

Όπως είπα το "Μπαγάσας", αν και δε το είχα σκεφτεί ως τέτοιο, θα μπορούσα να το δω σαν αφορμή για κουβέντα πάνω σε ένα μάθημα θρησκευτικών και γιατί δε θα άρεσε στην εκκλησία.

Δημοσ.

Και εγω δεν ξερω ποτε μπήκαν τραγούδια στο μαθημα των θρησκευτικών.

Θα μπορούσαν ισως κάποια να αναφερθούν πανω στο θεμα της βυζαντινής μουσικής (κατα ποσο ειναι ή οχι επηρεασμένα κλπ) αλλα από οσο ξερω η γνωση μουσικής στην υποχρεωτική εκπαίδευση δεν προχωράει αρκετα για να μπορέσει να γινει το παραπάνω.

Γενικα δεν έχω ιδεα ts αλλα θα ήθελα να μάθω.

Δημοσ.

Την ίδια απορία είχα και εγώ, δηλαδή όταν όλα τα άρθρα που διάβαζα έλεγαν για το ότι παρενέβη η εκκλησία για να αφαιρεθούν τραγούδια όπως το Umbrella της Rihanna και αν είναι σωστό να παρεμβαίνει κλπ, εγώ αναρωτιόμουν πού κολλάει το Umbrella με τα θρησκευτικά και τι δουλειά είχε να περιλαμβάνεται σε αυτά ούτως ή άλλως.

 

Όσο το έψαξα πάντως δεν έβγαλα άκρη, όλοι εστίαζαν στην αφαίρεση των τραγουδιών και όχι στο γιατί είχαν ενταχθεί από την αρχή, καλύτερα να μας διαφωτίσει και κανένας εκπαιδευτικός που έχει γνώση του θέματος.

Δημοσ.

Την ίδια απορία είχα και εγώ, δηλαδή όταν όλα τα άρθρα που διάβαζα έλεγαν για το ότι παρενέβη η εκκλησία για να αφαιρεθούν τραγούδια όπως το Umbrella της Rihanna και αν είναι σωστό να παρεμβαίνει κλπ, εγώ αναρωτιόμουν πού κολλάει το Umbrella με τα θρησκευτικά και τι δουλειά είχε να περιλαμβάνεται σε αυτά ούτως ή άλλως.

 

Όσο το έψαξα πάντως δεν έβγαλα άκρη, όλοι εστίαζαν στην αφαίρεση των τραγουδιών και όχι στο γιατί είχαν ενταχθεί από την αρχή, καλύτερα να μας διαφωτίσει και κανένας εκπαιδευτικός που έχει γνώση του θέματος.

 

Του umbrella δεν ήξερα τους στοίχους, τους διάβασα χθες και αν θες να το κολλήσεις σε θρησκευτικά, ίσως λίγο πιο δύσκολα από το "Μπαγάσας", θα μπορούσες νομίζω.

 

Δε ξέρω αν είχε γραφτεί με αυτό στο μυαλό αλλά στη τελική, όπως είχε πει και ο Snider, ο καθένας μπορεί να βλέπει σε ένα τραγούδι αυτό που θέλει, και κάποιος θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει για τα θρησκευτικά νομίζω (αλλά δεν είναι το θέμα του topic να κάνουμε αυτή τη συζήτηση). Μάλιστα τουλάχιστον όπως το βλέπω εγώ σε πιθανή σχέση με το μάθημα με θρησκευτικά δε θα είχε κανένα ιδιαίτερο προβλημα, ως προς το περιεχόμενο όχι επειδή απλά το λέει η Rhianna, να το διαδασκει η εκκλησία ... 

 

Απλά στο συννεφούλα δυκσολεύομαι, κάτι χάνω.

Δημοσ.

Δεν ξέρω πως το σκέφτηκαν αλλά επειδή μπορώ να συσχετίσω τα πάντα με τα πάντα, να μια πιθανή εξήγηση:

 

 

Είχα μια αγάπη, αχ καρδούλα μου,
που `μοιαζε συννεφάκι, συννεφούλα μου.
Σαν συννεφάκι φεύγει ξαναγυρνάει
μ’ αγαπά τη μια την άλλη με ξεχνάει.

Κι ένα βράδυ αχ καρδούλα μου
διώχνω ξαφνικά τη συννεφούλα μου.
Δεν αντέχω άλλο πια να με γελάει
μ’ αγαπάει τη μια την άλλη με ξεχνάει.

Κι έρχεται ο Απρίλης αχ καρδούλα μου
να κι ο Μάης συννεφούλα μου.
Δίχως τραγούδι, δάκρυ και φιλί
δεν είναι άνοιξη φέτος αυτή.

Συννεφούλα, συννεφούλα να γυρίσεις σου ζητώ
και τριγύρνα μ’ όσους θέλεις κάθε βράδυ.
Δεν αντέχω άλλο να `μαι μοναχός
μ’ αγαπάς τη μια κι ας με ξεχνάς την άλλη.

 

Είναι λοιπόν ο θεός στον ουρανό και ο πιστός έχει απογοητευτεί επειδή νιώθει πως ο θεός αγνοεί τις προσευχές του. Μια μέρα απαρνιέται την πίστη αλλά μετά καταλαβαίνει πως χρειάζεται τον θεό στη ζωή του και τον αποζητά, αποδεχόμενος πως ο θεός δεν μπορεί να ασχολείται μόνο μαζί του.

  • Like 1
Δημοσ.

Ψαχνω τα βιβλια (τα περιεχομενα τους κυριως), μεχρι στιγμης ειμαι στης Α γυμνασιου και δεν εχω βρει πουθενα τραγουδια, συνεχιζω το ψαξιμο.

Δημοσ.

Ε καλά τώρα, εννοείται οτι ολα τα τραγούδια έχουν νόημα που ερμηνεύεται απο τον καθ'ενα διαφορετικά, είναι η ταύτιση στην οποία αποσκοπούν για την επιτυχία τους.

 

Το παράδειγμα της ιδομενέα ας πούμε, μέχρι να δώσει αυτή την ερμηνεία η κοπέλα εμένα μου 'λεγε το τραγούδι άλλα, τώρα μου λέει κι άλλα, διαφορετικά.

 

Με πολύ επιφανειακή σκέψη, θεωρώ οτι υιοθέτησαν αυτά τα τραγούδια στο πλαίσιο του να γίνει το μάθημα των θρησκευτικών πιο ενδιαφέρον ώστε να αντιστραφεί η απαξίωση και κατ' επέκταση να μην καταργηθεί...

Δημοσ.

Ούτε καν ισχύουν οι διάφορες θρησκευτικές ερμηνείες που δίνονται στο τραγούδι.

 

Κάθισαν εκεί χάμω μια χούφτα θεολόγοι της δημόσιας εκπαίδευσης, και σκέφτηκαν τι κατά την άποψή τους είναι "ποιοτικό" και λίγο "τρέντι" στη νεολαία. 

 

Σου λέει τη συννεφούλα θα βάλουμε, επειδή ο Σαββόπουλος φαίνεται πολύ φευγάτο τυπάκι, επαγγελματίας αιρετικός, και.. πως να το κάνουμε;; όλα τα παιδιά γουστάρουν Σαββόπουλο (ΔΕΝ).

 

Η μοναδική ερμηνεία της Συννεφούλας:

Το κομμάτι μιλάει για ένα τραχανά του οποίου η περηφάνια και ο εγωισμός χτύπησε μείον 100 εκατομμύρια, που ενώ η γκόμενα ξεκάθαρα τον γλεντάει διαρκώς στα μούτρα του και έχει πηδήξει τη μισή Αθήνα σε διάστημα 3 μηνών, αυτός την παρακαλάει να επιστρέψει δίπλα του και ας συνεχίσει να είναι μία πόρνη του ελέους.

 

Τάδε έφη Σαββόπουλος, 1966

  • Like 1
Δημοσ.

Ψαχνω τα βιβλια (τα περιεχομενα τους κυριως), μεχρι στιγμης ειμαι στης Α γυμνασιου και δεν εχω βρει πουθενα τραγουδια, συνεχιζω το ψαξιμο.

Και 'γω πρώτη φορά τ' ακούω...
Δημοσ.

Ούτε καν ισχύουν οι διάφορες θρησκευτικές ερμηνείες που δίνονται στο τραγούδι.

 

Κάθισαν εκεί χάμω μια χούφτα θεολόγοι της δημόσιας εκπαίδευσης, και σκέφτηκαν τι κατά την άποψή τους είναι "ποιοτικό" και λίγο "τρέντι" στη νεολαία. 

 

Σου λέει τη συννεφούλα θα βάλουμε, επειδή ο Σαββόπουλος φαίνεται πολύ φευγάτο τυπάκι, επαγγελματίας αιρετικός, και.. πως να το κάνουμε;; όλα τα παιδιά γουστάρουν Σαββόπουλο (ΔΕΝ).

 

Η μοναδική ερμηνεία της Συννεφούλας:

Το κομμάτι μιλάει για ένα τραχανά του οποίου η περηφάνια και ο εγωισμός χτύπησε μείον 100 εκατομμύρια, που ενώ η γκόμενα ξεκάθαρα τον γλεντάει διαρκώς στα μούτρα του και έχει πηδήξει τη μισή Αθήνα σε διάστημα 3 μηνών, αυτός την παρακαλάει να επιστρέψει δίπλα του και ας συνεχίσει να είναι μία πόρνη του ελέους.

 

Τάδε έφη Σαββόπουλος, 1966

 

Η ερμηνεία δεν είναι αυτό που είχε στο μυαλό του ο δημιουργός αλλά πως ερμηνεύεται το έργο από τον καθένα.

Κάποιος ακούει "συννεφιασμένη Κυριακή" επειδή έχασε η ομάδα του, δεν μπορείς να το πεις ότι κάνει "λάθος".

  • Like 1
Δημοσ.

Δεν ξέρω πως το σκέφτηκαν αλλά επειδή μπορώ να συσχετίσω τα πάντα με τα πάντα, να μια πιθανή εξήγηση:

 

 

Είναι λοιπόν ο θεός στον ουρανό και ο πιστός έχει απογοητευτεί επειδή νιώθει πως ο θεός αγνοεί τις προσευχές του. Μια μέρα απαρνιέται την πίστη αλλά μετά καταλαβαίνει πως χρειάζεται τον θεό στη ζωή του και τον αποζητά, αποδεχόμενος πως ο θεός δεν μπορεί να ασχολείται μόνο μαζί του.

 

Κατανοητό,

 

βέβαια την ίδια ακριβώς ερμηνεία είχα διαβάσει με τη "συννεφούλα" να ήταν η δημοκρατία, αυτοί που τριγυρνάει κάθε βράδυ τα διάφορα πολιτικά κόμματα που εναλλάσονταν συχνά τότε και ο "Αρπίλης" η δικτατορία του '67 που μου φαινόταν πιο "συμβατή" με το κλίμα της εποχής εκδοχή

 

αν και η συννεφούλα είναι παλαιότερη του '67 νομίζω ... υπέθετα ότι μπορεί να είχε προσαρμόσει στοίχους στο μεταξύ.

Και 'γω πρώτη φορά τ' ακούω...

 

Δε ξέρω περισσότερα, ότι ακούω στο ράδιο

 

ίσως αναφέρονται σε κάποιο βιβλίο / ύλη του νέου έτους.

 

 

http://www.newsit.gr/ellada/Paramenei-i-Synnefoyla-toy-Savvopoyloy-sta-THriskeytika/736580

Δημοσ.

Η συννεφούλα μπορεί να είναι και ο ντελιβεράς που θα σου φέρει τα σουβλάκια, δεν υπάρχει μια απάντηση ούτε σωστή και λάθος απάντηση. Θεωρία και κριτική της τέχνης 101.

Δημοσ.

Η συννεφούλα μπορεί να είναι και ο ντελιβεράς που θα σου φέρει τα σουβλάκια, δεν υπάρχει μια απάντηση ούτε σωστή και λάθος απάντηση. Θεωρία και κριτική της τέχνης 101.

 

Ναι, λέω μήπως ξέρει κάποιος ποιά ήταν αυτή που θα προβαλόταν μέσα στο μάθημα ως αφορμή για το ότι επιλέχθηκε αυτό το τραγούδι.

 

Νομίζω ότι για κάθε κομμάτι ύλης ο κάθε καθηγητής έχει και οδηγίες για το ποιό είναι η λογική πίσω από το γιατί διδάσκεται αυτό.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...