Προς το περιεχόμενο

Δοκιμή ηλεκτρικών βαν από τα Βασιλικά Ταχυδρομεία στη Βρετανία


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θελουμε ηλεκτρικα αυτοκινητα ομως πρεπει να σκεφτουμε πως θα παραχθει η ενεργεια που θα φορτιζουν πχ 2700 000 μονο στην Αττική τα εργοστάσια καινε λιγνιτη, υπαρχουν και τα υδροηλεκτρικα, αλλα δε φτανουν ουτε για ζητω. Αααα υπαρχουν και οι ανεμογεννητριες που ειναι για τον μουτσο. Οσο για τα φωτοβολταϊκά πρεπει να βαλουμε στον δημο μανδρας, κερατεας, αυλωνας, κορωπιου, εκατονταδες χιλιαδες πανελ με αμφιβολα αποτελεσματα η αναλογια ογκου αποδοσης δυσαναλογη γιατι εκτος τα αυτοκινητα πρεπει να τροφοδοτησουν και 6. 000000 κατοίκους και 3.700000 νοικοκυρια στη σουμα. Επισης ολα τα σκαπτικα και βαρεα οχηματα που θα κανουν εξορυξεις δεν ειναι δυνατο να είναι ηλεκτρικα οπως τα φορτηγα τα πουλμαν τα βαρεως τυπου γενικα. Οποτε η μολυνση θα εξακολουθει μην ξεχνατε τον λιγνιτη, τα βαπόρια που καινε μαζουτ, τα αεροπλανα που αποπροσγειωνονται 6000 πτησεις την ημερα. Ποιο περιβαλλον ειπαμε; Και ας περασουμε στα ηλεκτρικα αυτοκινητα αφου εχει λυθει το θεμα καθαρης παραγωγης ενεργειας. Λοιπον πρεπει να φορτιζουν το πολυ σε 4 λεπτα και να σε πηγαινουν φορτωμενο με τα τσουμπλεκια πανω απο 600 χλμ μινιμουμ με ολα αναμενα φωτα ραδιο αιρκοντισιον υαλοκαθαριστηρες κλπ. Επισης με την παραμικρη στουκα γιατι εχουμε παραδοση ως Έλληνες θα πρεπει να αλλαξουμε και καμια μπαταρια και καλα να φταιει ο αλλος, το κοστος θα ειναι τεραστιο. Στα βορεια με μειον 10 και 11 αμα δε κινηθει δυο τρεις μερες πως θα παρει σπροχνωντας; Και ειναι πάρα πολλα θεματα που πρεπει να λυθουν, τα οποια θα αργησουν παααρα πολυ. Η καλυτερη για μενα λυση ειναι τα υβριδικα η τεχνολογια υπαρχει, μεσα στην πολη μεχρι 60 70 χλμ να λειτουργουν και μετα να Αναλαμβανει ο κινητηρας ΜΕΚ για τα υπολοιπα φορτιζοντας και την μπαταρια τσαμπα και ουτε μπριζες ουτε σταματα στη Λαμία να φορτισει γιατι ο γιος σου χτες που βγηκε με την γκομενα δε τοβαλε στην πριζα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 38
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Σου λέει ο άλλος ότι τα υπάρχον δίκτυα δεν αντέχουν το φορτίο, του λες πως είναι ελεεινό ψέμα κλπ, και ποστάρεις πηγές που τον επιβεβαιώνουν

Σοβαρέψου.

 

Ο/Η Aprile έγραψε "Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με φόρτιση είναι αδιέξοδη κατάσταση γιατί αν μεγαλώσει ο στόλος τους από ένα σημείο και μετά θα οδηγήσει σε κατάρρευση του δικτύου διανομής και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας."

 

Αυτό είναι καθαρό ψέμα.

 

Η πηγή που έβαλα λέει πολύ συγκεκριμένα ότι παρακολουθούν το θέμα και ανάλογα με τα ποσοστά υιοθέτησης τους έχουν ήδη έτοιμα διάφορα σενάρια για ν' αντιδράσουν και να προσαρμόσουν την παραγωγή.

 

Πες μου πως αυτό δεν καταρρίπτει την δήλωση ότι θα καταρρεύσουν τα δίκτυα.

 

Όταν στην Ελλάδα και αλλού έγινε πρώτα το μπαμ με τις 5-6 ηλεκτρικές συσκευές σε κάθε σπίτι και μετά με τα 2-3 κλιματιστικά κανένας δεν βγήκε να πει τα ίδια, ούτε να ζητήσει καμία απαγόρευση επειδή το καημένο το δίκτυο ήταν σχεδιασμένο για μερικές λάμπες μόνο.

 

σου λέμε για την εξόρυξη λιθίου, μας λες για ανακύκλωση μπαταριών ενώ δεν έχει καν εξορυχθεί λίθιο για να κατασκευαστούν.

Το λίθιο φυσικά και έχει "εξορυχθεί" (δεν είναι κλασική εξόρυξη, πιο πολύ μοιάζει με την παραγωγή αλατιού όπου νερό που περιέχει λίθιο γεμίζει λιμνούλες και όταν εξατμιστεί το αφήνει πίσω του).

 

Πως νομίζεις ότι η Tesla (Panasonic), η LG, η Samsung και τόσοι άλλοι βγάζουν μπαταρίες;

 

H επαναχρησιμοποίηση μπαταριών σε με απαιτητικές εφαρμογές (Renault πχ) και η ανακύκλωση είναι από τα καλά των μπαταριών σε σχέση με τα ορυκτά, γιατί να μην τ' αναφέρω;

 

Μετά μιλάς για αμερικάνικο στρατό, ανανεώσιμες, πετρέλαια, φωτοβολταϊκά στη Σαχάρα και ότι άλλο σου έρθει.

Σοβαρά, δεν μπορείς να κατανοήσεις το πως συνδέονται όσα έγραψα;

 

Για να στο κάνω πιο λιανά, όλα αυτά που ανέφερα κοστίζουν πάρα πολλά χρήματα.

 

Οι περισσότεροι παπαγάλοι (πληρωμένοι και μη) αναφέρουν συνέχεια τα κόστη των ΑΠΕ που είναι ακόμα (λίγο) υψηλά (/kWh) καθώς και τα κόστη μετατροπής/ενίσχυσης των δικτύων διανομής.

Συν σε όλα αυτά τις επιδοτήσεις των ΑΠΕ και ηλεκτρικών.

 

Βλέπουμε επομένως ότι η μετάβαση σε ΑΠΕ, ο καθαρισμός/ενίσχυση του δικτύου και η υιοθέτηση ηλεκτρικών δεν είναι ακριβή διαδικασία, προσωπικά φθηνή θα την χαρακτήριζα σε βάθος χρόνου.

 

Αν υπολογίσουμε και τα φωτοβολταϊκά στις στέγες, τις οικιακές μπαταρίες και την τάση των ανθρώπων να φορτίζουν αυτοκίνητα ή γενικά να καταναλώνουν ενέργεια όταν αυτή είναι φθηνότερη (πχ νυχτερινό ρεύμα) βλέπουμε ότι τα πράγματα μια χαρά θα πάνε και κανένα δίκτυο δεν θα καταρρεύσει (για της Ελλάδας δεν παίρνω και όρκο).

 

Την Σαχάρα την ανέφερα γιατί γράφτηκε από τον georgetsl και το άλλο ψέμα για τις εκτάσεις που απαιτούν τα φωτοβολταϊκά.

 

Όπως βλέπεις όλα συνδέονται και όλα είναι σχετικά.

 

 

Στα περί προβλημάτων και λύσεων που λες γενικά συμφωνώ αλλά υπάρχει τεράστια διαφορά στο να βλέπεις τα πιθανά προβλήματα και να εντοπίζεις λύσεις συνυπολογίζοντας την τρέχουσα οικονομικοπολιτική κατάσταση και στο να τα βάφεις μαύρα και να πανικοβάλλεσαι γράφοντας μισές αλήθειες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θελουμε ηλεκτρικα αυτοκινητα ομως πρεπει να σκεφτουμε πως θα παραχθει η ενεργεια που θα φορτιζουν πχ 2700 000 μονο στην Αττική τα εργοστάσια καινε λιγνιτη, υπαρχουν και τα υδροηλεκτρικα, αλλα δε φτανουν ουτε για ζητω. Αααα υπαρχουν και οι ανεμογεννητριες που ειναι για τον μουτσο. Οσο για τα φωτοβολταϊκά πρεπει να βαλουμε στον δημο μανδρας, κερατεας, αυλωνας, κορωπιου, εκατονταδες χιλιαδες πανελ

Δεν έχεις καμία επαφή με το αντικείμενο και κάνει μπαμ. Γιατί γράφεις ανακρίβειες αναρωτιέμαι.

 

Επισης ολα τα σκαπτικα και βαρεα οχηματα που θα κανουν εξορυξεις δεν ειναι δυνατο να είναι ηλεκτρικα οπως τα φορτηγα τα πουλμαν τα βαρεως τυπου γενικα. Οποτε η μολυνση θα εξακολουθει μην ξεχνατε τον λιγνιτη, τα βαπόρια που καινε μαζουτ, τα αεροπλανα που αποπροσγειωνονται 6000 πτησεις την ημερα.

Γιατί δεν είναι δυνατόν; Που τα διάβασες αυτά;

Πες μου ακριβώς ποια είναι αυτά τα προβλήματα που δεν μπορούν να λυθούν.

 

Λάβε υπόψη σου βέβαια ότι ήδη έχουμε ηλεκτρικά φορτηγά, λεωφορεία και καράβια. Δεν είναι κατάλληλα ακόμα για κάθε εφαρμογή αλλά βελτιώνονται συνέχεια.

 

Τα σκαπτικά, κτλ είναι λίγο πιο ιδιαίτερη περίπτωση αλλά ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα.

 

Και ας περασουμε στα ηλεκτρικα αυτοκινητα αφου εχει λυθει το θεμα καθαρης παραγωγης ενεργειας. Λοιπον πρεπει να φορτιζουν το πολυ σε 4 λεπτα και να σε πηγαινουν φορτωμενο με τα τσουμπλεκια πανω απο 600 χλμ μινιμουμ με ολα αναμενα φωτα ραδιο αιρκοντισιον υαλοκαθαριστηρες κλπ.

Τα δίκτυα καθαρίζουν μέρα με την μέρα αλλά ακόμα και με πιο βρώμικα δίκτυα τα ηλεκτρικά παραμένουν καθαρότερα σε βάθος χρόνου.

 

Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί πρέπει να φορτίζουν σε 4 λεπτά και γιατί να πηγαίνουν 600 χλμ κατ' ελάχιστο.

 

Η πλειοψηφία των ανθρώπων κάνουν 30-40 χιλιόμετρα την ημέρα. Μετά γυρνάνε σπίτι και έχουν 8-15 ώρες για να φορτίσουν. Τι είδους ψευτοδιλήμματα είναι αυτά;

 

Όσο για την αυτονομία, τα περισσότερα οχήματα πλέον έχουν αυτονομία περί τα 300 χιλιόμετρα και τα πιο ακριβά στα 500-600. Αν τα χιλιόμετρα είναι εντός πόλης τότε η αυτονομία είναι πολύ καλύτερη.

 

Σε μερικά χρόνια που θα βελτιωθούν και άλλο οι μπαταρίες και θα πέσουν οι τιμές η αυτονομία θα είναι πολύ καλύτερη (αλλά και πάλι άχρηστη θα είναι γιατί κανένας πρακτικά δεν θα την χρειάζεται πέρα από 1-2 φορές τον χρόνο).

 

Στα βορεια με μειον 10 και 11 αμα δε κινηθει δυο τρεις μερες πως θα παρει σπροχνωντας; Και ειναι πάρα πολλα θεματα που πρεπει να λυθουν, τα οποια θα αργησουν παααρα πολυ.

Δηλαδή ο Καναδάς, οι βόρειες πολιτείες των ΗΠΑ, η Ρωσία, οι σκανδιναβικές χώρες, κτλ δεν έχουν ηλεκτρικά; Οι λύσεις υπάρχουν ήδη, το ότι εσύ δεν τις ξέρεις είναι δικό σου θέμα.

 

Για τις 2-3 μέρες που λες πάλι είσαι εκτός πραγματικότητας.

 

Η καλυτερη για μενα λυση ειναι τα υβριδικα η τεχνολογια υπαρχει, μεσα στην πολη μεχρι 60 70 χλμ να λειτουργουν και μετα να Αναλαμβανει ο κινητηρας ΜΕΚ για τα υπολοιπα φορτιζοντας και την μπαταρια τσαμπα και ουτε μπριζες ουτε σταματα στη Λαμία να φορτισει γιατι ο γιος σου χτες που βγηκε με την γκομενα δε τοβαλε στην πριζα.

Και με τι γνώσεις κατέληξες στο συμπέρασμα ότι τα υβριδικά είναι η καλύτερη τεχνολογία;

 

Ήδη εμπεδώσαμε ότι τα μισά απ' όσα έγραψες είναι ψέματα ή ανακρίβειες και για τα υπόλοιπα απλά περιμένουμε την τεχνολογία να βελτιωθεί για να μην κλαίγονται κάποιοι που κάνουν το Αθήνα-Θεσσαλονίκη μια φορά τον χρόνο ότι δεν τους φτάνει η αυτονομία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγινε εχεις δικιο ειμαι ψευτης τον πατερα μου τον ελεγαν τζεπετο, α και στον καναδα που πηγα για 5 μερες με αυτοκινητο με μεκ γινοταν οι μετακινησεις κατι ηλεκτρικα τα ειχαν για την πολη. Επισης 300 χλμ παει η μοτοσυκλετα μου ποιο αυτοκινητο εχει αυτονομια 300 χλμ εκτος αν μιλας για κουβαδες τα σμαρτ; Επισης εχω την "τυχη" να ζω στην ελλαδα που ακομα εδω και 35 χρονια παλευει με την γραφειοκρατια, την αμορφωσια, με τα ρατζα στα νοσοκομεια, περιμενε εσυ να δεις αυτα εδω` εγω θα εχω αφησει τον ματαιο τουτο κοσμο. Οσο για τα 30 40 χλμ την ημερα υπαρχουν και τα ποδηλατα μεσα συγκοινωνιας μοτοσυκλετα, και ναι τα ηλεκτρικα αυτοκινητα για την πολη γιατι οχι αλλα αμα μου καπνισει να παω ταξιδι η για τυροπιτες στη λαρισα δε θα το σκεφτω αυτα περι αυτονομιας. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΠΑ οτι δεν θα γινει απλα ειναι πολυ μακρινο μελλον σε 50 ετη και ειδικα στην ελλαδα μπορει και να το δεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί πρέπει να φορτίζουν σε 4 λεπτά και γιατί να πηγαίνουν 600 χλμ κατ' ελάχιστο.

 

Η πλειοψηφία των ανθρώπων κάνουν 30-40 χιλιόμετρα την ημέρα. Μετά γυρνάνε σπίτι και έχουν 8-15 ώρες για να φορτίσουν. Τι είδους ψευτοδιλήμματα είναι αυτά;

 

Όσο για την αυτονομία, τα περισσότερα οχήματα πλέον έχουν αυτονομία περί τα 300 χιλιόμετρα και τα πιο ακριβά στα 500-600. Αν τα χιλιόμετρα είναι εντός πόλης τότε η αυτονομία είναι πολύ καλύτερη.

 

Σε μερικά χρόνια που θα βελτιωθούν και άλλο οι μπαταρίες και θα πέσουν οι τιμές η αυτονομία θα είναι πολύ καλύτερη (αλλά και πάλι άχρηστη θα είναι γιατί κανένας πρακτικά δεν θα την χρειάζεται πέρα από 1-2 φορές τον χρόνο).

 

Και τα βενζινοκίνητα ενώ "φορτίζουν" μέσα σε 2 λεπτά, και τα σημεία "φόρτισης" βρίσκονται παντού 24/7, παρόλα αυτά έχουν τεπόζιτα ικανού μεγέθους για να τους δίνουν αυτονομία τουλάχιστον 600-700 χιλιομέτρων.

 

Με τη λογική σου θα μπορούσαν να έχουν ένα τεποζιτάκι 20-25 λίτρων, με το οποίο θα είχαν πάνω απο 300 χιλιόμετρα αυτονομία, και το πλεονέκτημα θα ήταν οτι θα κατέβαινε το πάτωμα του πορτπαγκάζ δίνοντας περισσότερους χώρους επιβατών και πορτπαγκαζ.

 

Παρόλα αυτά, προτιμούν να θυσιάσουν τους χώρους προκειμένου να έχουν μεγάλη αυτονομία.

 

Ο λόγος είναι οτι ο ανεφοδιασμός, ακόμα και στα βενζινοκίνητα που διαρκεί τόσο λίγο, είναι "σπάσιμο" και μπορεί να σε βγάλει εκτός διαδρομής και προγράμματος.

 

Και όσο εκτεταμένο και αν είναι το δίκτυο ανεφοδιασμού, υπάρχουν περιπτώσεις που το αυτοκίνητο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μακρυα απο βενζινάδικο, οπότε η μεγάλη αυτονομία είναι απαραίτητη.

 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αν είχαν μικρό χρόνο φόρτισης θα γινόταν ανεκτή η μικρή αυτονομία. Η αντίθετα αν είχαν μεγάλη αυτονομία θα γινόταν ανεκτός ο μεγάλος χρόνος φόρτισης. Αλλά αυτή τη στιγμή έχουν και τα δύο μειονεκτήματα και όπως όλα δείχνουν αυτό δέν προκειται να αλλάξει σύντομα.

 

 

 

Και γενικά ο λόγος που αγοράζουμε πανάκριβα αυτοκίνητα (είναι η δεύτερη πιό ακριβή αγορά μετά το σπίτι) και ανεχόμαστε ένα σωρο έξοδα (φόρους, τέλη, ασφάλεια, πάρκιν) και ταλαιπωρία, είναι για την ευκολία του να έχουμε το δικό μας μεταφορικό μέσο διαθέσιμο ακριβώς τη στιγμή που το χρειαζόμαστε. Αλλιώς θα χρησιμοποιούσαμε ταξί, ΜΜΜ ή θα ενοικιαζαμε αυτοκίνητο όταν το χρειαζόμασταν, πιό φτηνά θα ερχόταν μακροπρόθεσμα.

 

Οπότε ένα αυτοκίνητο το οποίο έστω και μία-δύο φορές το χρόνο δέν θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μας, ουσιαστικά ακυρώνει όλα τα παραπάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και τα βενζινοκίνητα ενώ "φορτίζουν" μέσα σε 2 λεπτά, και τα σημεία "φόρτισης" βρίσκονται παντού 24/7, παρόλα αυτά έχουν τεπόζιτα ικανού μεγέθους για να τους δίνουν αυτονομία τουλάχιστον 600-700 χιλιομέτρων.

 

Με τη λογική σου θα μπορούσαν να έχουν ένα τεποζιτάκι 20-25 λίτρων, με το οποίο θα είχαν πάνω απο 300 χιλιόμετρα αυτονομία, και το πλεονέκτημα θα ήταν οτι θα κατέβαινε το πάτωμα του πορτπαγκάζ δίνοντας περισσότερους χώρους επιβατών και πορτπαγκαζ.

 

Παρόλα αυτά, προτιμούν να θυσιάσουν τους χώρους προκειμένου να έχουν μεγάλη αυτονομία.

EV-Range.png

Όπως μπορείς να δεις στην παραπάνω εικόνα (αφορά έως και ΜΥ 2016) τα ηλεκτρικά ήδη έχουν ξεκινήσει να ξεπερνάνε σε αυτονομία ένα ποσοστό των βενζινοκίνητων.

 

Το μέσο αυτοκίνητο βέβαια δεν είναι ποτέ φουλαρισμένο (και πολλοί μάλιστα δεν μπορούν να βγάλουν ούτε 200 χλμ με το τι γεμίζουν κάθε φορά) οπότε στην πράξη τα μεγάλα ντεπόζιτα και οι τεράστιες αυτονομίες είναι μόνο ψυχολογικός παράγοντας.

 

Άσε που πολλά από τα ακριβά αυτοκίνητα που βλέπεις με το ζόρι ξεπερνάνε σε αυτονομία ένα αντίστοιχο Tesla.

 

Ο χρόνος φόρτισης και είναι και δεν είναι σημαντικός παράγοντας γιατί αν είσαι ο μέσος άνθρωπος τότε χονδρικά θα πρέπει να φορτίζεις μια φορά την εβδομάδα.

 

Αν μάλιστα έχεις και ιδιωτική θέση πάρκινγκ τότε το να συνδέσεις μια πρίζα είναι υπόθεση δευτερολέπτων και δεν συγκρίνεται ούτε καν με το να σταματήσεις απλά στο βενζινάδικο.

 

Βέβαια οι χρόνοι βελτιώνονται συνεχώς οπότε όσο περνάνε τα χρόνια τόσο πιο ασήμαντος θα είναι ως παράγοντας γκρίνιας.

 

Τα βενζινάδικα πάντως ούτε παντού είναι, ούτε 24/7 λειτουργούν, σε αντίθεση με τις πρίζες.

 

Προφανώς και τα ηλεκτρικά δεν καλύπτουν κάθε χρήση αυτή την στιγμή αλλά ποτέ κανείς δεν ισχυρίστηκε κάτι τέτοιο.

 

Για τους υπόλοιπους που είναι δουλειά-σπίτι σπίτι-δουλειά και μια στο τόσο παραλία, καφέ ή σινεμά οποιοδήποτε ηλεκτρικό καλύπτει πλήρως τις ανάγκες τους, αρκεί να έχουν να χρήματα να αγοράσουν ένα (το σημαντικότερο, και μοναδικό κατ' εμέ, πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει σχεδόν κανένα καινούριο ηλεκτρικό στην χαμηλή κατηγορία τιμών).

 

Γι' αυτούς τώρα που πηγαίνουν ταξίδι 1-2 φορές τον χρόνο και θέλουν να οδηγούν 5-6 ώρες χωρίς στάση υπάρχουν και τα ενοικιαζόμενα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο το διάγραμμα που έβαλες φαίνεται ακριβώς το αντίθετο, οτι τα ηλεκτρικά έχουν πολύ μικρότερη αυτονομία σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή τα υβριδικά.

 

Αν δηλαδή εξαιρέσεις τα ελάχιστα outliers με μεγάλη αυτονομία όπως το Tesla, όλα τα υπόλοιπα κυμαίνονται κοντά στα 83 μίλια αυτονομία, σε αντίθεση με 412 για τα βενζινοκίνητα, αυτό είναι το νόημα του διάμεσου (median) που είναι σημειωμένο στην μπάρα.

 

Επίσης είναι λάθος να λές οτι υπάρχουν παντού πρίζες αρα λύνεται το θέμα της φόρτισης. Πρίζες δέν υπάρχουν έτσι γενικά και αόριστα in the wild, οι πρίζες ανήκουν σε κάποιον.

 

Αν δέν υπάρχει δημόσιο σημείο φόρτισης στην περιοχή, ή είναι μακρυά απο κεί που σε βολεύει,  απο πού θα πάρεις ρεύμα? Θα χτυπάς τις πόρτες των σπιτιών μέχρι να βρείς κάποιον που θα σε αφήσει να συνδέσεις τη μπαλαντέζα στην πρίζα του?

 

 

Απο κεί και πέρα, αν κάποιου του αρέσει να αγοράσει ηλεκτρικό με τα διπλάσια λεφτά σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό, και επιπλέον να νοικιάζει και άλλο αυτοκίνητο για τις φορές που δέν τον καλύπτει η αυτονομία, μαγκιά του.

 

Εγώ προσωπικά το θεωρώ ανωμαλία και δέν θα το έκανα ποτέ, αλλά περι ορέξεως κολοκυθόπιτα όπως λένε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο το διάγραμμα που έβαλες φαίνεται ακριβώς το αντίθετο, οτι τα ηλεκτρικά έχουν πολύ μικρότερη αυτονομία σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή τα υβριδικά.

 

Αν δηλαδή εξαιρέσεις τα ελάχιστα outliers με μεγάλη αυτονομία όπως το Tesla, όλα τα υπόλοιπα κυμαίνονται κοντά στα 83 μίλια αυτονομία, σε αντίθεση με 412 για τα βενζινοκίνητα, αυτό είναι το νόημα του διάμεσου (median) που είναι σημειωμένο στην μπάρα.

Το chart μπήκε για να δεις ότι το άνω όριο των ηλεκτρικών ξεπερνάει το κάτω όριο των συμβατικών (και η ψαλίδα κλείνει συνεχώς).

 

Υπάρχουν δηλαδή αυτοκίνητα που παίρνουν βενζίνη, βγάζουν λιγότερα χιλιόμετρα από ένα ηλεκτρικό και οι ιδιοκτήτες τους ή διάφοροι άσχετοι δεν βγαίνουν αριστερά δεξιά να κλαφτούν για την αυτονομία.

 

Όσο για τα 80 μίλια, αυτά προκύπτουν κυρίως από τα ~300000 Leaf που έχουν πουληθεί και έχουν χονδρικά αυτή την αυτονομία.

 

Στην μέση τιμή του chart πάντως δεν περιλαμβάνονται τα μοντέλα του 2017 (Bolt, Model 3, P100D, κτλ) που έχουν αυτονομία από 240 έως 330 μίλια και πλησιάζουν πολύ την αυτονομία συμβατικών αυτοκινήτων.

 

Επίσης είναι λάθος να λές οτι υπάρχουν παντού πρίζες αρα λύνεται το θέμα της φόρτισης. Πρίζες δέν υπάρχουν έτσι γενικά και αόριστα in the wild, οι πρίζες ανήκουν σε κάποιον.

 

Αν δέν υπάρχει δημόσιο σημείο φόρτισης στην περιοχή, ή είναι μακρυά απο κεί που σε βολεύει, απο πού θα πάρεις ρεύμα? Θα χτυπάς τις πόρτες των σπιτιών μέχρι να βρείς κάποιον που θα σε αφήσει να συνδέσεις τη μπαλαντέζα στην πρίζα του?

Καλά, προφανώς και δεν μετρούσα την κάθε πρίζα κάθε σπιτιού (παρόλο που σε μια ώρα ανάγκης έχεις την δυνατότητα να το κάνεις) γιατί θα κατέληγα σε δισεκατομμύρια σταθμούς.

 

Στην Αγγλία ας πούμε τα βενζινάδικα είναι περίπου 8500 σήμερα. (https://www.statista.com/statistics/312331/number-of-petrol-stations-in-the-united-kingdom-uk/)

 

Οι σταθμοί φόρτισης (τοποθεσίες) είναι 4800 και οι θέσεις φόρτισης περίπου 14000. (https://www.zap-map.com/statistics/)

 

Στις ΗΠΑ υπάρχουν περίπου 120000 βενζινάδικα και πάνω από 16000 σταθμοί με 45000 θέσης φόρτισης.

 

http://247wallst.com/economy/2014/05/22/why-are-there-115000-or-150000-gas-stations-in-america/

 

https://www.afdc.energy.gov/locator/stations/results?fuel=ELEC

 

Στην Νορβηγία έχουν 1600 βενζινάδικα και 8500 σταθμούς.

 

Εδώ μπορείς να δεις τα βενζινάδικα της Ευρώπης ανά χώρα: https://www.fuelseurope.eu/wp-content/uploads/2015/06/Graphs_FUELS_EUROPE-_2017_-52.pdf

 

Νομίζω καταλαβαίνεις το trend.

 

Επίσης, στους σταθμούς φόρτισης θα πρέπει να υπολογίζεις περίπου +2 ανά ιδιοκτήτη (σπίτι και πιθανώς δουλειά) συν το ότι εγκαθίστανται νέοι σταθμοί κυριολεκτικά κάθε μέρα.

 

Στα θετικά επίσης των σταθμών φόρτισης είναι ότι πάρα πολλοί από αυτούς είναι εντελώς δωρεάν αν ψωνίσεις/επισκεφθείς το μαγαζί/ξενοδοχείο/mall που τον έχει ή αν έχεις Tesla.

 

Απο κεί και πέρα, αν κάποιου του αρέσει να αγοράσει ηλεκτρικό με τα διπλάσια λεφτά σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό, και επιπλέον να νοικιάζει και άλλο αυτοκίνητο για τις φορές που δέν τον καλύπτει η αυτονομία, μαγκιά του.

 

Εγώ προσωπικά το θεωρώ ανωμαλία και δέν θα το έκανα ποτέ, αλλά περι ορέξεως κολοκυθόπιτα όπως λένε.

Όπως έχω πει ένα σωρό φορές το βασικό πρόβλημα των ηλεκτρικών είναι ότι δεν έχουν αντιπρόσωπο στην χαμηλή κατηγορία τιμής (βασικά υπάρχουν πάρα πολλά φθηνά κινέζικα που ξεκινάνε από 5000-10000 ευρώ αλλά δεν κυκλοφορούν εκτός Κίνας οπότε δεν πιάνονται).

 

Αυτός που έχει να δώσει για ηλεκτρικό θα τα δώσει επειδή καλύπτει τις ανάγκες του (και ίσως του βγαίνει οικονομικότερο, ειδικά αν έχει φωτοβολταϊκά).

 

Το να νοικιάσεις ένα συμβατικό για μερικές μέρες (αν χρειαστεί, γιατί οι αμερικάνοι τουλάχιστον μια χαρά κάνουν ταξίδια με Tesla) δεν είναι και τίποτα τρομερό όπως το λες. Ίσα ίσα που είναι πιο έξυπνο να χρησιμοποιείς το οτιδήποτε με τον πιο αποδοτικό τρόπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...