Προς το περιεχόμενο

πολιτικός ή θρησκευτικός γάμος ? (ζητείται νομική συμβουλή)


aristos12

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα έχεις μπλέξει πάρα πολύ.

 

Ξεκίνα από εδώ, και αν έχεις απορίες εδώ είμαι.

 

 

Δε χρειάζομαι κανένα wikipedia να μου μάθει τι είναι γάμος. Μια αναδρομή στην ανθρώπινη ιστορία είναι αρκετή. Να μου παραθέσεις τα δικά σου παραδείγματα όπου έλαβε μέρος κοσμική γαμήλια τελετή άνευ θρησκευτικών αποχρώσεων η οποία να προηγείται χρονικά μια αντίστοιχης θρησκευτικής τελετής, αν υπάρχει τέτοια. 

 

Το ποιος έχει μπλέξει τι θα φανεί από την απάντησή σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν υπήρχε το ρόπαλο, δεν υπήρχε γάμος. Υπήρχε πρόσκαιρη συνύπαρξη καθότι οι σχέσεις ήταν πολυγαμικές. Όταν εμφανίστηκαν οι "γέροντες του χωριου" είχε ήδη εμφανισθεί και η θρησκεία. Η πράξη του γάμου εμφανίσθηκε μέσα σε προυπάρχον θρησκευτικό πλαίσιο και αποτελεί τελετουργικό. Μιλάμε για την πράξη του γάμου και όχι για προφορική συμφωνία καφενιακού επιπέδου διότι αυτό δεν αποτελεί γάμο αλλά απόφαση συμβίωσης.

Δηλαδή ιστορικά η σειρά ήταν θρησκεία, γαμος, αρχηγός, σοφος, γέροντας, κλπ

Μάλιστα.

 

Εντάξει επιλογή σου ειναι να πιστευεις και να ακολουθείς οτι κρίνεις εσύ σωστό, αλλά προσπάθησε (για σενα) να εξετάσεις τα θέματα σφαιρικά και οχι μονο υπο θρησκευτικό πρισμα. 

 

Είμαι βεβαιος οτι οι πρώτοι μονογαμικοι γάμοι ξεκίνησαν με απλή συμφωνία μεταξύ των εμπλεκομένων, μετα εμφανίστηκαν κάποια τελετουργικά (χοροί, νταούλια, ρουχα) και σιγα σιγά "χώθηκε" και το θρησκευτικό (και σου εγραψα νωρίτερα τις αιτίες) και φτάσαμε στο ακριβώς αναποδο, δηλαδή αν η θρησκεία (*) δεν κάνει τα δικά της τελετουργικά (ώστε να τσεπώσει) η ευρύτερη κοινωνία δεν αναγνωριζε το γάμο.

 

Δε διαφωνώ το να υπάρχουν τελετουργικά σε γάμους, άλλωστε οτιδήποτε εχει χρονική σημασία πρεπει να γιορτάζεται  με τον τρόπο που θελει ο εκάστοτε. Π.χ. γεννήθηκε ενα παιδί, να κάνουμε τραπέζι. Πήρε κάποιος πτυχίο, να το γιορτάσει. Διαφωνώ όμως με την "επιβεβλημένη" λογική οτι για να κάνω ενα γάμο-βάφτιση πρέπει να πουλήσω ένα νεφρό για ενα τελετουργικό που πολλά χρήματα θα πάνε σε για κεριά, πολυελαίους, ψάλτες, μπομπονιέρες, κλπ ενω άνετα θα μπορουσε να γίνε σε μια παραλία, σε ενα κτήμα, σε ένα σπιτι και τα χρήματα να δωθούν για τη διασκέδαση-χαρά των παρευρισκομένων ή εστω σε άλλες αναγκες και αγαθοεργίες.

 

(*) μην στραβώσεις οτι μιλώ μόνο για τον ορθοδοξο χριστιανισμό, αλλά μιλω για ολες τις προϋπάρχουσες θρησκείες που καλακωλοέκατσαν στην κοινωνία

Δε χρειάζομαι κανένα wikipedia να μου μάθει τι είναι γάμος. Μια αναδρομή στην ανθρώπινη ιστορία είναι αρκετή. Να μου παραθέσεις τα δικά σου παραδείγματα όπου έλαβε μέρος κοσμική γαμήλια τελετή άνευ θρησκευτικών αποχρώσεων η οποία να προηγείται χρονικά μια αντίστοιχης θρησκευτικής τελετής, αν υπάρχει τέτοια. 

 

Το ποιος έχει μπλέξει τι θα φανεί από την απάντησή σου.

Δεν μπήκες καν στον κόπο να κοιτάξεις αυτό που σου προτεινε. 

 

Επισυνάπτω 2-3 στα πεταχτα οπου δειχνουν οτι δεν υπήρχε θρησκευτική προυποθεση και αν υπήρχε και δεν αναγράφεται ήταν επικουρική και οχι αναγκαία και μη συνθήκη. Ετσι μπας και δεις τη μετάβαση απο το ένα μοντέλο στο άλλο

 

Αρχαία αίγυπτος

 

 

Στα αρχαία Αιγυπτιακά κείμενα σπάνια γίνεται αναφορά σε αυτό που ονομάζουμε γάμο:συνήθως περιγράφεται ως μια μεταφορά της κοπέλας με την προίκα της από το πατρικό της, στο σπίτι του αρραβωνιαστικού, χωρίς να στερείται γραφικότητας ή ιεροτελεστικότητας. Πιθανώς ο μέλλων γαμπρός να προηγείτο της πομπής της νύφης και να περίμενε την άφιξή της. Ίσως να κατέγραφε τα στοιχεία τους, τα προσωπικά και περιουσιακά ένας διοικητικός υπάλληλος αν κρίνουμε από την ιδιαίτερη γραφειοκρατική αφοσίωση των Αιγυπτίων. Υποθετικό μπορεί να θεωρηθεί πως οι μελλόνυμφοι μαζί με τους συγγενείς τους επισκέπτονταν το ναό του θεού της πολιτείας για προσφορά θυσίας και λήψη κάποιας ευλογίας

 

 

Αρχαία Ελλάδα

 

 

Η γυναίκα στους Αρχαϊκούς χρόνους για να παντρευτεί έπρεπε να βρίσκεται στην εφηβική ηλικία. Αφού γνωστοποιήτο δημόσια η βούληση του πατέρα να παντρέψει την κόρη του, έρχονταν οι υποψήφιοι γαμπροί στο σπίτι της νύφης κομίζοντας δώρα στη νύφη και στον πατέρα της. Φιλοξενούνταν και συμμετείχαν σε γεύμα. Επρόκειτο για μια πρώτη φάση γνωριμίας και συναγωνισμού μεταξύ των υποψήφιων γαμπρών. Όταν ο πατέρας επέλεγε τον μελλοντικό γαμπρό του, ο τελευταίος έδιδε δώρα στον πεθερό του. Κι ο πεθερός έδινε προίκα, τα ‘’μείλια’’. Πραγματοποιείτο ένα συμπόσιο πριν την μεταφορά της νύφης από το πατρικό της στο σπίτι του συζύγου της, συμπόσιο που ονομαζόταν ‘’ειλαπίνη’’. Η μεταφορά της νύφης στη νέα εστία της γινόταν με άρμα και τιμητική συνοδεία, τουλάχιστον στις πλούσιες οικογένειες. Για τη μεταφορά της νυφης επιλέγονταν ιδιαίτερα ευνοϊκές ημέρες του μήνα, ο Ησίοδος συμβουλεύει να γίνονται την τέταρτη αυτού.
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι βεβαιος οτι οι πρώτοι μονογαμικοι γάμοι ξεκίνησαν με απλή συμφωνία μεταξύ των εμπλεκομένων, μετα εμφανίστηκαν κάποια τελετουργικά (χοροί, νταούλια, ρουχα) και σιγα σιγά "χώθηκε" και το θρησκευτικό (και σου εγραψα νωρίτερα τις αιτίες) και φτάσαμε στο ακριβώς αναποδο, δηλαδή αν η θρησκεία (*) δεν κάνει τα δικά της τελετουργικά (ώστε να τσεπώσει) η ευρύτερη κοινωνία δεν αναγνωριζε το γάμο.

 

Αφού είσαι βέβαιος, μπορείς να μου παραθέσεις και τα ανάλογα ιστορικά στοιχεία που το επιβεβαιώνουν. Ένα πχ καθαρά κοσμικού χαρακτήρα γάμο της αρχαιότητος ή της νεολιθικής περιόδου άνευ εμπλεκόμενων θρησκευτικών στοιχείων.

 

 

 

Δεν μπήκες καν στον κόπο να κοιτάξεις αυτό που σου προτεινε. 

 

Επισυνάπτω 2-3 στα πεταχτα οπου δειχνουν οτι δεν υπήρχε θρησκευτική προυποθεση και αν υπήρχε και δεν αναγράφεται ήταν επικουρική και οχι αναγκαία και μη συνθήκη. Ετσι μπας και δεις τη μετάβαση απο το ένα μοντέλο στο άλλο

 

 

 

Προφανώς δεν εσύ διάβασες καν τι γράφει το λινκ που παρέθεσε (το οποίο φυσικά αποτελεί θέση του δημιουργού του και όχι παγιωμένη επιστημονική άποψη) και βιάστηκες να παραθέσεις αποσπάσματα που φαινομενικά στηρίζουν τη θέση σου.

 

Ας δούμε τι γράφει το wikipedia που θεωρείς έγκριτο

 

 

Αρχαία Ελλάδα

 

 

Το τελετουργικό του γάμου στην αρχαία Αθήνα συνίστατο στη μετάβαση της αρραβωνιασμένης από το σπίτι του πατέρα της στο σπίτι του άντρα της. Οι καθιερωμένοι θρησκευτικοί τύποι δεν αποσκοπούσαν στην αισθητοποίηση της ψυχικής ένωσης των παντρεμένων αλλά ήταν προσανατολισμένες στην υλική ευημερία της οικογένειας και την γονιμότητα της γυναίκας.[8] Οι Αθηναίοι προτιμούσαν να παντρεύονται στον μήνα Γαμηλιώνα (Ιανουάριο) οπότε εορταζόταν και ο γάμος του Δία και της Ήρας. Οι γαμήλιες τελετές ήταν τρεις: τα προτέλεια ή προαύλεια ο κύριος γάμος και τα επαύλεια. Στα ’’προτέλεια’’ η κόρη εγκατέλειπε τη ζωή του κοριτσιού αφιερώνοντας τα παιχνίδια της στην Άρτεμη. Ακολουθούσε θυσία στον Δία τέλειο, στην Ήρα τελεία, στην Αφροδίτη, στην Πειθώ, στην Άρτεμη, στις Νύμφες, και στις Μούσσες. Την ίδια ημέρα γινόταν και το λουτρό της νύφης και του γαμπρού, αφού συνοδεία μετέφερε το νερό από την πηγή ή το ποτάμι της πόλεως (πηγή Καλλιρρόη). Η ευχή για παιδοποιία συνόδευε το λουτρό του γαμπρού την ημέρα του γάμου τα σπίτια της νύφης και του γαμπρού ήταν στολισμένα με στεφάνια από φύλλα ελιάς και δάφνης. Γεύμα παρέθετε ο πατέρας της νύφης και παρακάθονταν σε αυτό η νύφη σκεπασμένη με πέπλο μαζί με τις γυναίκες. Ανάμεσα στους καλεσμένους κυκλοφορούσε ένα παιδί με τους δύο γονείς του στη ζωή και μοίραζε ψωμί στους συνδαιτυμόνες επαναλαμβάνοντας κάθε φορά τη φράση, ‘’ξέφυγα από το κακό και βρήκα το καλύτερο’’-ευχή για μια προς το καλύτερο μεταβολή της ζωής. Η νύφη ήταν ντυμένη με φορέματα διάδημα και πέπλο που κάλυπτε το πρόσωπο κι ο γαμπρός ντυμένος με λευκά και στεφανωμένος. Τα εδέσματα που καταναλώνονταν στο γάμο ήταν μεταξύ άλλων κρέας και κρασί και για γλυκό ένα παρασκεύασμα από αλεύρι μέλι και σουσάμι, σύμβολο αφθονίας και γονιμότητας. Ο γάμος επικυρωνόταν από τη στιγμή που ο γαμπρός έπιανε τη νύφη από το χέρι.[9]

Νομοθεσία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο γάμος στην αρχαία Αθήνα αποσκοπούσε να δώσει απογόνους που θα συνέχιζαν τη λατρεία των θεών.

 

 

Άρρηκτα δεμένος ο γάμος με το θρήσκευμα λοιπόν και όχι καθαρά πολιτικοκοινωνικής φύσεως θεσμός όπως ο πολιτικός γάμος.

 

 

Στην αρχαία Αίγυπτο τα πράγματα είναι διαφορετικά καθότι δεν υπήρχε καθόλου τελετουργικό. Όμως η θρησκεία καθόριζε την θέση των φύλων μέσα στην οικογένεια. Ήταν ισάξια διότι η Ίσις και ο Όσιρις ήταν ισάξιοι στο δικό τους γάμο, κάτι που υποδηλώνει ότι ο γάμος ως έννοια εμπεριέχονταν πρώτα στο θρήσκευμά τους. Και το γεγονός ότι ήταν αδέρφια έδινε το δικαίωμα κυρίως στους Φαραώ αλλά και πολλούς Αιγυπτίους να παντρεύονται τα αδέρφια τους. Επίσης, η γαμήλια ένωση συνεχίζονταν και μετά θάνατον, συνεπώς η έννοια του γάμου δεν είχε καθαρά κοσμικό χαρακτήρα, απηλλαγμένο από μεταφυσικά στοιχεία.

 

 

 

Δηλαδή ιστορικά η σειρά ήταν θρησκεία, γαμος, αρχηγός, σοφος, γέροντας, κλπ

 

 

 
Περίπου. Το μεταφυσικό συναίσθημα και η πίστη σε ύπαρξη θεϊκών όντων αφυπνίσθηκε στον άνθρωπο από τη στιγμή που απέκτησε την ικανότητα να σκέπτεται. Ο αρχηγος, ως "νομικά" αναγνωρισμένος θεσμός μιας οργανωμένης και πολιτισμένης κοινωνίας που μπορεί να ευλογήσει έναν γάμο και όχι ως φυσικό αποτέλεσμα του νόμου του ισχυρού (πχ ισχυρότερος πίθηκος που έγινε αρχηγός μετά από πάλη με τα άλλα αρσενικά), γεννήθηκε μετά το μεταφυσικό συναίσθημα. Ο αρχηγός στη μορφή πχ του άνακτα ή του σοφού του χωριού ή του Φαραώ (ανάλογα με το πολιτισμικό επίπεδο της κάθε κοινωνίας) εμφανίσθηκε σε θρησκευτικό πλαίσιο και σε ήδη οργανωμένη κοινωνία. Σε κάθε οργανωμένη κοινωνία, η θρησκεία ήταν ήδη παρούσα. (στα περισσότερα έθνη τουλάχιστον)
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού είσαι βέβαιος, μπορείς να μου παραθέσεις και τα ανάλογα ιστορικά στοιχεία που το επιβεβαιώνουν. Ένα πχ καθαρά κοσμικού χαρακτήρα γάμο της αρχαιότητος ή της νεολιθικής περιόδου άνευ εμπλεκόμενων θρησκευτικών στοιχείων.

 

 

 

 

 

 

βάση κοινής λογικής είναι κοσμικός γιατί κράτος υπάρχει και γι αυτό το λόγο άλλωστε γίνεται και ο γάμος, θεός δεν υπάρχει άρα εξυπηρετεί μόνο το φανταστικό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βάση κοινής λογικής είναι κοσμικός γιατί κράτος υπάρχει και γι αυτό το λόγο άλλωστε γίνεται και ο γάμος, θεός δεν υπάρχει άρα εξυπηρετεί μόνο το φανταστικό.

Υπαρχω. Απλα ενα τοστ πηγα να φτιαξω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βάση κοινής λογικής είναι κοσμικός γιατί κράτος υπάρχει και γι αυτό το λόγο άλλωστε γίνεται και ο γάμος, θεός δεν υπάρχει άρα εξυπηρετεί μόνο το φανταστικό.

 

Άρα ο θρησκευτικός γάμος είναι και αυτός κοσμικός γάμος επειδή -σύμφωνα με σένα- δεν υπάρχει θεός. Επίσης, γάμος υπήρχε και υπάρχει και σε νομαδικές κοινωνίες με πλήρη απουσία κράτους. Άκυρη η λογική σου.

 

κοσμικός -ή -ό

 

  1. που αναφέρεται ή προέρχεται από τον κόσμο, το σύμπαν η κοσμική ακτινοβολία
  2. που αναφέρεται σε κοινωνικές εκδηλώσεις η γνωστή κοσμική κυρία έκανε την εμφάνισή της στη δεξίωση του εφοπλιστή
  3. που αναφέρεται στην κοινωνία και όχι στην εκκλησία ή τη θρησκεία το κοσμικό κράτος

 

 

Είναι χαμένος χρόνος να συνεχίσω τη σχετική κουβεντα μαζί σου.

 

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%82#cite_note-1

 

 

Από το να παπαγαλίζεις κατ' επανάληψιν το ίδιο πράγμα (το οποίο είναι και άσχετο διότι μιλώ για την ιστορική προέλευση του θεσμού ενώ εσύ αναφέρεσαι στην σύγχρονη σημασία του όρου), θα μπορούσες να παραθέσεις επιχειρήματα από τις προσωπικές σου γνώσεις τις οποίες προφανώς δεν διαθέτεις.

 

Στο καλό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από το να παπαγαλίζεις κατ' επανάληψιν το ίδιο πράγμα (το οποίο είναι και άσχετο διότι μιλώ για την ιστορική προέλευση του θεσμού ενώ εσύ αναφέρεσαι στην σύγχρονη σημασία του όρου), θα μπορούσες να παραθέσεις επιχειρήματα από τις προσωπικές σου γνώσεις τις οποίες προφανώς δεν διαθέτεις.

 

Στο καλό.

Σε έστειλα στην βιβλιογραφία, μπας και θελεις να ασχοληθείς παραπάνω αλλά και αυτό χαμένος χρόνος.

 

Οταν οποιαδήποτε σχετική συζήτηση καταλήξει με σε επιπεδο "Δώσε μου αποδείξεις οτι δεν υπάρχει θεός" έμαθα να αποσύρομαι σεβόμενος τις ιδέες του άλλου, αλλά κυρίως σεβόμενος τη κοινή λογική και τον προσωπικό μου χρόνο (αρκετό έχασα). Μη νοιώσεις κερδισμένος, δεν είσαι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε έστειλα στην βιβλιογραφία, μπας και θελεις να ασχοληθείς παραπάνω αλλά και αυτό χαμένος χρόνος.

 

Οταν οποιαδήποτε σχετική συζήτηση καταλήξει με σε επιπεδο "Δώσε μου αποδείξεις οτι δεν υπάρχει θεός" έμαθα να αποσύρομαι σεβόμενος τις ιδέες του άλλου, αλλά κυρίως σεβόμενος τη κοινή λογική και τον προσωπικό μου χρόνο (αρκετό έχασα). Μη νοιώσεις κερδισμένος, δεν είσαι. 

 

Επαναλαμβάνω, επειδή προφανώς δεν κατανοείς απλές λέξεις της δημοτικής. Αναφέρομαι στην ιστορική προέλευση του θεσμού του γάμου και πως αυτός από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν άρρηκτα συνδεδεμένος με μεταφυσικά στοιχεία, συνεπώς ΟΧΙ καθαρά κοσμικής φύσεως όπως είναι εξ' ορισμού ο πολιτικός γάμος. Το λήμμα που μου παρέθεσες αφορά την κοινωνιολογική έννοια του γάμου. Δεν αποτελεί ιστορική διατριβή αλλά κοινωνιολογική μελέτη.

 

Θρησκευτικός γάμος = μεταφυσικές αποχρώσεις

 

Πολιτικός γάμος = αυστηρά κοσμικός, πλήρως αποστειρωμένος από θρησκευτικά στοιχεία.

 

 

Μη νοιώσεις κερδισμένος, δεν είσαι. 

 

 

Το πως θα νιώσω εγώ δεν αναιρεί το γεγονός ότι απέτυχες να φέρεις το παραμικρό ιστορικό στοιχείο που να υποστηρίζει την άποψή σου.

 

Στο καλό λοιπόν για να μην ξοδεύεις και τον δικό μου χρόνο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ι πως αυτός από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν άρρηκτα συνδεδεμένος με μεταφυσικά στοιχεία, συνεπώς ΟΧΙ καθαρά κοσμικής φύσεως όπως είναι εξ' ορισμού ο πολιτικός γάμος. 

Νομίζεις, τυφλωμένος απο το θρησκευτικό πρίσμα.

 

Απο την αρχή έως τώρα ο γάμος στηρίχτηκε και στηρίζεται σε κάποια βασικά στοιχεία

 

Απο τη πλευρά του άντρα:

Ωραίο γκομενάκι

Θέλω να κάνω σεξ

Εχει προίκα-κοινωνική θέση

Θελω απογόνους να με βοηθάνε

Θελω κάποιον να με φροντίζει οταν με πιάνει τσιρλιπιπί

Αναγκες συντροφικότητας

Μη με λένε αδερφή

 

Απο την πλευρά της γυναίκας

Θέλω κάποιον να με προστατευει

Θέλω να κάνω σεξ

Εχει λεφτα-κοινωνική θέση

Θελω κάποιον να με φροντίζει οταν με πιάνει τσιρλιπιπί

Αναγκες συντροφικότητας

Μη με λένε πουτάνα

 

Τα μεταφυσικά, τα τελετουργικά, ιερετελετουργίες και λοιπές αρλούμπες είναι επικουρικά. 

 

Ο γάμος λοιπον με την έννοια της πιο στενής ένωσης ανθρώπων, ήταν, είναι και θα ειναι ενα καθαρά κοσμικό γεγονός, οποτε οτιδήποτε θρησκευτικό δρά, δρουσε και θα δρα παρασιτικά

 

Αν αρνείσαι να το κατανοήσεις δικό σου προβλημα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαναλαμβάνω, επειδή προφανώς δεν κατανοείς απλές λέξεις της δημοτικής. Αναφέρομαι στην ιστορική προέλευση του θεσμού του γάμου και πως αυτός από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν άρρηκτα συνδεδεμένος με μεταφυσικά στοιχεία, συνεπώς ΟΧΙ καθαρά κοσμικής φύσεως όπως είναι εξ' ορισμού ο πολιτικός γάμος. Το λήμμα που μου παρέθεσες αφορά την κοινωνιολογική έννοια του γάμου. Δεν αποτελεί ιστορική διατριβή αλλά κοινωνιολογική μελέτη.

 

Εξαρταται ποσο πισω πας.Παλια ας πουμε μπορει ο ανδρας να βαραγε με δυναμη το ροπαλο στον βραχο,να τρομαζαν οι ανταγωνιστες και να ηταν ο δικαιωματικος συζυγος της διεκδικουμενης κορασιδας  :-D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πως θα νιώσω εγώ δεν αναιρεί το γεγονός ότι απέτυχες να φέρεις το παραμικρό ιστορικό στοιχείο που να υποστηρίζει την άποψή σου και υποχώρησες σε παράλογους συσχετισμούς με την απόδειξη περί θεϊκής υπάρξεως. (ποιος αναφέρθηκε στην ύπαρξη του Θεού?)

Εσύ πρωτος ξεσκάλισες την (ασχετη) aristoκουβέντα λεγοντας οτι "σωστός γάμος ειναι ο θρησκευτικός". Αυτό δε εμπλέκει την αναγκαία εμπλοκή κάποιου θεού ή θρησκείας;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζεις, τυφλωμένος απο το θρησκευτικό πρίσμα.

 

Απο την αρχή έως τώρα ο γάμος στηρίχτηκε και στηρίζεται σε κάποια βασικά στοιχεία

 

Απο τη πλευρά του άντρα:

Ωραίο γκομενάκι

Θέλω να κάνω σεξ

Εχει προίκα-κοινωνική θέση

Θελω απογόνους να με βοηθάνε

Θελω κάποιον να με φροντίζει οταν με πιάνει τσιρλιπιπί

Αναγκες συντροφικότητας

Μη με λένε αδερφή

 

Απο την πλευρά της γυναίκας

Θέλω κάποιον να με προστατευει

Θέλω να κάνω σεξ

Εχει λεφτα-κοινωνική θέση

Θελω κάποιον να με φροντίζει οταν με πιάνει τσιρλιπιπί

Αναγκες συντροφικότητας

Μη με λένε πουτάνα

 

Τα μεταφυσικά, τα τελετουργικά, ιερετελετουργίες και λοιπές αρλούμπες είναι επικουρικά. 

 

Ο γάμος λοιπον με την έννοια της πιο στενής ένωσης ανθρώπων, ήταν, είναι και θα ειναι ενα καθαρά κοσμικό γεγονός, οποτε οτιδήποτε θρησκευτικό δρά, δρουσε και θα δρα παρασιτικά

 

Αν αρνείσαι να το κατανοήσεις δικό σου προβλημα. 

 

 

Το παραπάνω μπορεί να σταθεί ως ανάλυση του θεσμού του γάμου μόνο σε κανένα παρακμιακό καφενείο και σε παρέα άθεων μηδενιστών. Η στενή ένωση ανθρώπων που αναφέρεις δεν αποτελεί γάμο. Αποτελεί συμβίωση. Μιλάμε για γάμο που προκύπτει από τελετουργικό, για "επικυρωμένη" από την κοινωνία ισόβια σχέση. Οι σχέσεις ανάμεσα σε άγαμους στην αρχαιότητα είχε όση σχέση με τον γάμο έχει και το σύμφωνο συμβίωσης σήμερα. Όταν το θρήσκευμα κατηύθυνε τη πορεία ενός γάμου μέσω θρησκευτικών κανόνων ή αντιλήψεων, δεν δρα παρασιτικά αλλά καθοδηγητικά.

 

Για να το θέσουμε αλλιώς. Ο αρχικός γάμος δεν ήταν κοσμικός διότι εντάσσονταν σε περιβάλλον άρρηκτα συνδεδεμένο με μεταφυσικά πιστεύω. Πχ στην Αρχαία Ελλάδα η θρησκεία ήταν ενσωματωμένη στη καθημερινότητα των Ελλήνων, διείπε τις ζωές τους. Ο κοσμικός γάμος απαιτεί μια κοινωνία όπου το κράτος είναι διαχωρισμένο από το εθνικό θρήσκευμα. Τέτοιες κοινωνίες δεν υπήρχαν στα αρχαία χρόνια. Η θρησκεία ήταν μέρος της ζωής τους, της κοσμοαντίληψής τους. Όταν δυο άνθρωποι παντρεύονταν και λάμβαναν την ευλογία των θεών, παύει να αποτελεί κοσμικό τελετουργικό αλλά θρησκευτικό.

 

 

Εσύ πρωτος ξεσκάλισες την (ασχετη) aristoκουβέντα λεγοντας οτι "σωστός γάμος ειναι ο θρησκευτικός". Αυτό δε εμπλέκει την αναγκαία εμπλοκή κάποιου θεού ή θρησκείας;

 

Τουλάχιστον ξόδεψε δέκα δευτερόλεπτα από το χρόνο σου για να ψάξεις ποιος ξεκίνησε αυτή τη κουβέντα και ποιος έκανε πρώτος σύγκριση πολιτικού και θρησκευτικού γάμου.

Εξαρταται ποσο πισω πας.Παλια ας πουμε μπορει ο ανδρας να βαραγε με δυναμη το ροπαλο στον βραχο,να τρομαζαν οι ανταγωνιστες και να ηταν ο δικαιωματικος συζυγος της διεκδικουμενης κορασιδας  :-D

 

Καλά ναι. Σωστός! Kαι ενίοτε το ρόπαλο κατευθείαν στο κεφάλι της μέλλουσας νύφης  :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παραπάνω μπορεί να σταθεί ως ανάλυση του θεσμού του γάμου μόνο σε κανένα παρακμιακό καφενείο και σε παρέα άθεων μηδενιστών. Η στενή ένωση ανθρώπων που αναφέρεις δεν αποτελεί γάμο. Αποτελεί συμβίωση. Μιλάμε για γάμο που προκύπτει από τελετουργικό, για "επικυρωμένη" από την κοινωνία ισόβια σχέση.

Ε βέβαια γιατί αν τολμήσει κάποιος να πει την αλήθεια σε θρησκευτικές συγκεντρώσεις, θα τον κάψουν ώς αιρετικό που τον εχει βάλει ο διάβολος και μπορεί να τους χαλάσει το μαγαζί και τη μπίζνα. Τόσο κόπο κάνανε να το επιβάλουν ως μοναδική αναγκαία και ικανη συνθήκη. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...