Προς το περιεχόμενο

Πρώτες παραδόσεις ηλεκτρικών φορτηγών της Daimler στην Ευρώπη


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στην DHL για την πραγματοποίηση δρομολογίων στο Βερολίνο, καθώς και στις γερμανικές εταιρείας μεταφορών και logistics DB Schenker, Rhenus και Dachser, κατέληξαν οι πρώτες ευρωπαϊκές παραγγελίες του ηλεκτρικού φορτηγού Fuso eCanter της Daimler.

Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, το φορτηγό χρησιμοποιείται ήδη στις ΗΠΑ από την UPS. Επίσης, στην Ιαπωνία η αλυσίδα σουπερμάρκετ Seven-Eleven και η μεταφορική Yamato Transport έχουν παραγγείλει 25 οχήματα η καθεμία.

Το eCanter μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 4,5 τόνους, ενώ διαθέτει έξι μπαταρίες που του προσδίδουν αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Η παραγωγή του σε μαζική κλίμακα αναμένεται να ξεκινήσει το 2019.

Σύμφωνα με την Daimler, το φορτηγό όχι μόνο εκμηδενίζει την εκπομπή ρύπων και την ηχορύπανση, αλλά δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να μειώσει και τα λειτουργικά του κόστη. Παρόλο που δεν έχει αποκαλύψει την τιμή του οχήματος, υποστηρίζει πως η εξοικονόμηση που εξασφαλίζει αγγίζει τα 1.000 ευρώ ανά 10.000 χιλιόμτρα, σε σύγκριση με τα συμβατικά φορτηγά.

Η ανακοίνωση της εταιρείας έρχεται σε μία εποχή όπου αυξάνεται η ανάγκη για “καθαρές” και αθόρυβες μεταφορές μέσα στις πόλεις, οι οποίες μαστίζονται από υψηλά επίπεδα θορύβου και ρύπανση. Πέρα από την Daimler, σε αυτή την ανάγκη θα “απαντά” και το ηλεκτρικό φορτηγό που αποκάλυψε πρόσφατα η Tesla, το οποίο αναμένεται να έχει αυτονομία 800 χιλιομέτρων.

Η παραγωγή του, πάντως, δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 2019, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το 2020.

Rhys.org


Δείτε ολόκληρο το article

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 53
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

5 λεπτά πριν, guy_threepwood είπε

Η διαφορά μιας εταιρίας από ένα ονειροπόλο (elon musk). 

Προϊόν σε παραγωγη και όχι ΘΑ κυκλοφορήσει τότε και ΘΑ είναι γαμάτο. 

Ε, και τα φορτηγά ΘΑ ξεκινήσουν παραγωγή πάντως. Και όχι σύντομα αν διαβάσεις το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Kostasspil είπε

Ε, και τα φορτηγά ΘΑ ξεκινήσουν παραγωγή πάντως. Και όχι σύντομα αν διαβάσεις το άρθρο

Και επισης εχουν αυτονομια 100 km.. ο Μασκ μιλαει για πολυ παραπανω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άμεσες λύσεις και πετυχημένες.

Στο μέλλον όχι μόνο θα μεγαλώσει η αυτονομία αλλά και το κέρδος ανά χιλιόμετρο, λόγω του ότι η τεχνολογία που ήδη διαθέτει η Tesla για μεγάλη αυτονομία, θα την έχουν οι περισσότεροι το 2020. Τότε το εν λόγω φορτηγό θα κάνει απλά μια μετατροπή στις μπαταρίες του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, malm32 είπε

Και επισης εχουν αυτονομια 100 km.. ο Μασκ μιλαει για πολυ παραπανω

Ναι φίλε μου αυτό λέμε... Το φορτηγό της Daimler κυκλοφορεί σήμερα με 100 χιλ αυτονομία , ενώ το φορτηγό της Tesla ΘΑ κυκλοφορήσει το 2020 με 800 χιλ.. Μέσα στα δυο χρόνια το πρώτο φορτηγό θα έχει κάνει μια σχετική απόσβεση και όταν έρθει το 2020 θα αλλάξει τις μπαταρίες του με νέες που τότε θα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία. Γρήγορες και απλές λύσεις .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

κανεις μεγαλο λαθος. 

31 λεπτά πριν, guy_threepwood είπε

Η διαφορά μιας εταιρίας από ένα ονειροπόλο (elon musk). 

Προϊόν σε παραγωγη και όχι ΘΑ κυκλοφορήσει τότε και ΘΑ είναι γαμάτο. 

 

 η τεσλα ηδη εχει σε μαζικη παραγωγη πολλαπλασια σε ποσοτητα αυτοκινητα που οντως ειναι τοσο καλα οσο ειπε, αν οχι καλυτερα. 

το οτι ανακοινωνει νεο μοντελο κ θα μπει σε μαζικη παραγωγη σε 2 χρονια ειναι ρεκορ. οι αλλοι πχ vw λενε για το 2025. κ σε ολα τα αυτοκινητα θελεις χρονια μεχρι να μπει κατι σε μαζικη παραγωγη

 

επισης 100χιλιομετρα ειναι πολυ λιγα για φορτηγο που κανει παραδωσεις. αν θελεις 1 μερα να το φορτισεις ειναι περιορισμενη η χρηση του. 

Επεξ/σία από el97639
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιλάτε για φορτηγά λες και μιλάτε για smartphones. Τα χιλιόμετρα αυτονομίας δεν είναι GHz και bezels. 

Κάποια φορτηγά είναι για μεταφορές από πόλη σε πόλη και κάποια για μεταφορές μέσα στην πόλη.

Η Daimler παρουσίασε και πουλάει ένα φορτηγό για μεταφορές και παραδόσεις μέσα στην πόλη. Όχι για 24ωρη οδήγηση. Όχι για 500 χιλιόμετρα.

Το φορτηγό της Tesla (αντίστοιχα θα βγάλουν και οι υπόλοιποι εν ευθέτω χρόνω) είναι για μεγάλες αποστάσεις.

Καλή χρονιά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, nhzt είπε

Ναι φίλε μου αυτό λέμε... Το φορτηγό της Daimler κυκλοφορεί σήμερα με 100 χιλ αυτονομία , ενώ το φορτηγό της Tesla ΘΑ κυκλοφορήσει το 2020 με 800 χιλ.. Μέσα στα δυο χρόνια το πρώτο φορτηγό θα έχει κάνει μια σχετική απόσβεση και όταν έρθει το 2020 θα αλλάξει τις μπαταρίες του με νέες που τότε θα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία. Γρήγορες και απλές λύσεις .

Έχεις σκεφτεί το ceoηλίκι στην Tesla? 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, Coul είπε

Μιλάτε για φορτηγά λες και μιλάτε για smartphones. Τα χιλιόμετρα αυτονομίας δεν είναι GHz και bezels. 

Κάποια φορτηγά είναι για μεταφορές από πόλη σε πόλη και κάποια για μεταφορές μέσα στην πόλη.

Η Daimler παρουσίασε και πουλάει ένα φορτηγό για μεταφορές και παραδόσεις μέσα στην πόλη. Όχι για 24ωρη οδήγηση. Όχι για 500 χιλιόμετρα.

Το φορτηγό της Tesla (αντίστοιχα θα βγάλουν και οι υπόλοιποι εν ευθέτω χρόνω) είναι για μεγάλες αποστάσεις.

Καλή χρονιά.

Με αυτονομια 100χλμ, δε ξερω ποσο πρακτικο ειναι για εντος πολης. Το Βερολινο συγκεκριμενα ειναι μια αχανης πολη που οι αποστασεις ειναι τεραστιες. Ειναι πανω απο 2 φορες μεγαλυτερη απο ολη την Αθηνα με μικροτερο πληθυσμο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 λεπτά πριν, ProponitisTouKanape είπε

Με αυτονομια 100χλμ, δε ξερω ποσο πρακτικο ειναι για εντος πολης. Το Βερολινο συγκεκριμενα ειναι μια αχανης πολη που οι αποστασεις ειναι τεραστιες. Ειναι πανω απο 2 φορες μεγαλυτερη απο ολη την Αθηνα με μικροτερο πληθυσμο. 

Ο "Σκλαβενίτης" λοιπόν στο Kreuzberg έχει υπηρεσία παράδοσης στο σπίτι. Εξυπηρετεί προφανώς μόνο την γύρω περιοχή. Γιατί να μην πάρει ένα τέτοιο φορτηγό;

Επίσης (αντιγράφω από το site της Daimler):

"Equally adaptable are the charging options: up to 80 percent capacity within an hour with direct current at a quick charging station, or 100 percent in seven hours with alternating current. In the future, rapid charging with 170 kW will be possible, meaning 80 percent battery capacity in only half an hour."

Σε μισή ώρα θα φορτίζει για άλλα 80 χιλιόμετρα.

Τι σημαίνει αυτό;

Όσο φορτώνεις το όχημα με εμπόρευμα και κάνει διάλειμμα ο οδηγός ή αλλάζει βάρδια ή πάει στο wc, το φορτίζεις. Και μετά είναι έτοιμο για άλλα 80 χιλιόμετρα. Μέσα στην πόλη. 

Σκέψου ένα φορτηγό για Ηλιούπολη - Αργυρούπολη σα να λέμε. Σε όλους τους κύριους και τις κυρίες θα μπορούσες να κάνεις delivery τα ζαρζαβατικά τους. Με μια φόρτιση. Με τη δεύτερη θα πήγαινες και Άλιμο και Ελληνικό.

Επεξ/σία από Coul
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, Coul είπε

Ο "Σκλαβενίτης" λοιπόν στο Kreuzberg έχει υπηρεσία παράδοσης στο σπίτι. Εξυπηρετεί προφανώς μόνο την γύρω περιοχή. Γιατί να μην πάρει ένα τέτοιο φορτηγό;

Επίσης (αντιγράφω από το site της Daimler):

"Equally adaptable are the charging options: up to 80 percent capacity within an hour with direct current at a quick charging station, or 100 percent in seven hours with alternating current. In the future, rapid charging with 170 kW will be possible, meaning 80 percent battery capacity in only half an hour."

Σε μισή ώρα θα φορτίζει για άλλα 80 χιλιόμετρα.

Τι σημαίνει αυτό;

Όσο φορτώνεις το όχημα με εμπόρευμα και κάνει διάλειμμα ο οδηγός ή αλλάζει βάρδια ή πάει στο wc, το φορτίζεις. Και μετά είναι έτοιμο για άλλα 80 χιλιόμετρα. Μέσα στην πόλη. 

Σκέψου ένα φορτηγό για Ηλιούπολη - Αργυρούπολη σα να λέμε. Σε όλους τους κύριους και τις κυρίες θα μπορούσες να κάνεις delivery τα ζαρζαβατικά τους. Με μια φόρτιση. Με τη δεύτερη θα πήγαινες και Άλιμο και Ελληνικό.

 

Το αν αξίζουν τα ηλεκτρικά φορτηγά θα το δείξει ο χρόνος, αλλά τα μέχρι τώρα στοιχεία που υπάρχουν απο τα επιβατικά ηλεκτρικά δέν είναι ενθαρρυντικά.

Το ένα ζήτημα είναι η φθορά των μπαταριών

9bce47417e5229ffec1742799e21bbd5e29b2fe9

Γενικά οι κατασκευαστές θεωρούν φυσιολογική την πτώση κατα 30% στα 160 χιλιάδες χιλιόμετρα. Για φορτηγό αυτά τα χιλιόμετρα είναι λίγα, και αυτή η πτώση σημαίνει οτι κάποιες διαδρομές που μπορούσε να κάνει όσο ήταν καινούριο δέν θα μπορεί να τις κάνει μετά απο 2-3 χρόνια.

 

Έπειτα η γρήγορη φόρτιση επιταχύνει τη φθορά των μπαταριών. Ενδεικτικά η Tesla περιορίζει το ρυθμό φόρτισης σε όσους κάνουν συχνή χρήση των Superchargers:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/if-you-fast-charge-tesla-will-permanently-throttle-charging.90230/

 

Αν τα δύο παραπάνω δέν ακούγονται τόσο άσχημα, απλά να αναλογιστούμε οτι στα επιβατικά το cycling της μπαταρίας είναι πολύ πιό χαλαρό, της τάξης της μίας φόρτισης κάθε 2-4 ημέρες. Στο φορτηγό όμως το cycling θα είναι πολύ πιο έντονο, ειδικά όταν έχει τόσο μικρή εμβέλεια. Θα θέλει σίγουρα 1 με 2 φοτίσεις κάθε μέρα. Η μπαταρία θα δέχεται πολύ μεγαλύτερο ζόρι.

 

Γενικά η όλη ιδέα των ηλεκτρικών οχημάτων βασίζεται σε hype και wishful thinking. Αν βάλεις τα νούμερα κάτω δέν κάνουν νόημα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, guy_threepwood είπε

Η διαφορά μιας εταιρίας από ένα ονειροπόλο (elon musk). 

Προϊόν σε παραγωγη και όχι ΘΑ κυκλοφορήσει τότε και ΘΑ είναι γαμάτο. 

H Tesla παράγει ήδη εδώ και αρκετά χρόνια επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με προηγμένη τεχνολογία και στις μπαταρίες τους (τους εξασφαλίζουν αυτονομία από 375km έως και 600km) αλλά και στα ηλεκτρονικά τους. Από φέτος επίσης κυκλοφορεί το "οικονομικό" model 3 (έχει κόστος που ξεκινάει από τα 35.000$) και αυτονομία από 350km (η βασική έκδοση) έως 500km. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα είναι η ταχεία φόρτιση τους (εφόσον κάνεις χρήση των superchargers). Τα φορτηγά που ανακοίνωσε φέτος και των οποίων η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2019 θα έχουν αυτονομία 480 km και 800km με δυνατότητα αναπλήρωσης του 80% της μπαταρίας σε 30' (με χρήση supercharger). Αυτή τη στιγμή η Tesla είναι πολύ μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό στο θέμα της αυτονομίας, μακάρι όλες οι υπόλοιπες εταιρείες να την φτάσουν σύντομα ώστε να αυξηθεί ο ανταγωνισμός και να αρχίσουν να πέφτουν σημαντικά οι τιμές των ηλεκτρικών (πάντως το γεγονός ότι σήμερα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν "σοβαρές" προσπάθειες στο θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στην Tesla).

Επεξ/σία από costas_doct
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω μια υποψία ότι η Tesla είναι μπροστά στην αυτονομία γιατί χρησιμοποιεί ΚΑΙ πιο πολλές μπαταρίες ... :rolleyes:

Επεξ/σία από NT1G
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...